LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerabonnement Efteling​

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Ineke Libregts
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2017 18:34

Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Ineke Libregts »

Mijn man en ik hebben al vele jaren, met veel plezier, een abonnement van de Efteling. Hierbij hebben wij één parkeerabonnement afgesloten. Dit is gekoppeld aan een persoon, is bij het laatste bezoek gebleken. Afgelopen week bezocht mijn man, samen met 3 personen met een verstandelijke beperking de Efteling om hen de dag van hun leven te bezorgen. Mijn man nam ook mijn abonnement mee omdat daar het parkeerabonnement aan gekoppeld is. Mijn man en zijn cliënten hebben een prachtige dag gehad bij de Efteling. Bij het verlaten van de parkeerplaats ging, tot zijn grote verbazing, de slagboom niet open op vertoon van mijn abonnementspas. Hij moest dus gewoon 10 euro parkeergeld betalen. Als excuus voor de reden dat het parkeerabonnement niet werkte geeft de Efteling aan dat ik me die dag niet had aangemeld bij de Efteling en dat het parkeerabonnement dan niet werkt. Het advies dat de Efteling geeft om dit probleem te voorkomen is, dat indien wij de Efteling afzonderlijk van elkaar bezoeken, mijn man dan ook een parkeerabonnement af moet sluiten. Ik vind dit een bijzonder teleurstellende en klantonvriendelijkheid houding van de Efteling. Een die de indruk wekt, mensen nog meer geld uit de zak te kloppen. Als een parkeerabonnement is gekoppeld aan het kenteken van de abonnementhouders zou ik dat een hele vooruitgang vinden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ineke Libregts schreef:Mijn man en ik hebben al vele jaren, met veel plezier, een abonnement van de Efteling. Hierbij hebben wij één parkeerabonnement afgesloten. Dit is gekoppeld aan een persoon, is bij het laatste bezoek gebleken. Afgelopen week bezocht mijn man, samen met 3 personen met een verstandelijke beperking de Efteling om hen de dag van hun leven te bezorgen. Mijn man nam ook mijn abonnement mee omdat daar het parkeerabonnement aan gekoppeld is. Mijn man en zijn cliënten hebben een prachtige dag gehad bij de Efteling. Bij het verlaten van de parkeerplaats ging, tot zijn grote verbazing, de slagboom niet open op vertoon van mijn abonnementspas. Hij moest dus gewoon 10 euro parkeergeld betalen. Als excuus voor de reden dat het parkeerabonnement niet werkte geeft de Efteling aan dat ik me die dag niet had aangemeld bij de Efteling en dat het parkeerabonnement dan niet werkt. Het advies dat de Efteling geeft om dit probleem te voorkomen is, dat indien wij de Efteling afzonderlijk van elkaar bezoeken, mijn man dan ook een parkeerabonnement af moet sluiten. Ik vind dit een bijzonder teleurstellende en klantonvriendelijkheid houding van de Efteling. Een die de indruk wekt, mensen nog meer geld uit de zak te kloppen. Als een parkeerabonnement is gekoppeld aan het kenteken van de abonnementhouders zou ik dat een hele vooruitgang vinden.
Ik snap uw frustratie, maar het is toch logisch dat het zo werkt? Anders zou iedereen uw kaart mee kunnen nemen om gratis te parkeren. Dat lijkt me niet de bedoeling.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zo werkt het nu eenmaal. Bij de Efteling, de Anwb en vele anderen. Uw persoon bepaalt de korting.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Parkeren (persoonsgebonden) € 3,00

Dit is het eerste wat te vinden is over het parkeerabonnement van de Efteling. Je eigen verwachtingen zijn hoger dan de werkelijkheid. Het is dus ook geheel onterecht en oneerlijk om dan ook meer te verwachten.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Har45 »

De algemene voorwaarden zijn absoluut duidelijk hierin met name
Punt 3.3. De eigenaar van het parkeerabonnement dient bij gebruik zelf in het voertuig aanwezig te zijn

Punt 3.5. Het is niet toegestaan het parkeerabonnement uit te lenen aan derden.....

Bron: https://www.efteling.com/nl/-/media/fil ... .pdf?la=nl

Mizz b
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2017 03:05

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Mizz b »

Het is ook zo als uw pas niet is gescand bij het apparaat voordat u het park in gaat, deze ook niet geactiveerd is voor deze dag. Zodoende kunt u dus ook geen gebruik maken van uw parkeer abonnement want de kaarthouder staat niet aangemeld als aanwezig op het park. Dit is mij uitgelegd toen ik mijn abonnement ging verlengen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door renewouters »

Lijkt me niet meer dan logisch dan dat dit persoonsgebonden is. Voor de bezetting (en dus inkomsten) van de parkeerplaats wordt gerekend met een gemiddeld aantal bezoeken per jaar. Als abonnementhouders vervolgens hun kaart tegen een leuke vergoeding "uitlenen" klopt er niets meer van en kloppen en de inkomsten voor de Efteling en de parkeercapaciteit niet meer.

mh73

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben een abonnement op Diergaarde Blijdorp en daar werkt het anders. Met elke pas van het abonnement kan er een goedkope parkeerkaart gekocht worden. Ook die van de kinderen. Waarschijnlijk is er best een systeem dat controleert of de desbetreffende bezoeker die dag het park bezocht heeft, maar of ik nu met de kinderen naar de dierentuin ga of mijn man, dat maakt niet uit voor het recht op goedkoper parkeren.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima dat het elders anders is, dat is de vrijheid van elk park, lees commercieel ondernemer.

Misschien iets off-topic:
Je kan je ook afvragen of een parkeerprijs van Euro 10,00 echt klanrvriendelijk is, of de extreem lange rijen bij de attracties in de Efteling, terwijl je zeer fors entree hebt betaald en dan telkens een uur of meer in de rij mag staan voor een ritje van 2 minuten.

Voor ons geen Efteling meer.....

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeerabonnement Efteling​

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:Prima dat het elders anders is, dat is de vrijheid van elk park, lees commercieel ondernemer.

Misschien iets off-topic:
Je kan je ook afvragen of een parkeerprijs van Euro 10,00 echt klanrvriendelijk is, of de extreem lange rijen bij de attracties in de Efteling, terwijl je zeer fors entree hebt betaald en dan telkens een uur of meer in de rij mag staan voor een ritje van 2 minuten.

Voor ons geen Efteling meer.....
Dat laatste, daar heb ik nu nog nooit geen last van gehad. Misschien eens een idee om niet op de drukste dagen te gaan, zodat je redelijk snel door kunt lopen naar elke attractie.

Gesloten