LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets van Viagogo woekerwinsten.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Josefine Huntjens
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2017 13:37

Tickets van Viagogo woekerwinsten.

Ongelezen bericht door Josefine Huntjens »

Hallo,
Misschien is het oud nieuws, maar ik ben zo boos en teleurgesteld dat ik dit even wil melden.
Ik ben dit jaar 65 geworden, en wilde mezelf trakteren op mijn eerste concert van Simply Red in ziggo dome.
Dus ik zag reclame op T.V dat ze het komende weekend zouden op treden. Die reclame was vorig jaar.
Ik kijk meteen op internet voor kaartjes voor mijn schoonzus en mij, en kom terecht bij Viagogo ik zie dat de kaart verkoop
snel verloopt dus bestel meteen 2 kaartjes, maar ik kon ze pas downloaden twee weken voor het evenmenten.
Dus ik krijg een mail met de kaartjes, en zie dat ze op een andere naam staan, vermeld dat in een mail, en krijg de mededeling dat ze niet op naam staan, en dat ze kaartjes innemen die mensen niet meer willen, maar ik kan zonder problemen naar binnen, ( ben benieuwd)
Dan de prijs op het downloadformulier staat ticketprijs van €69,90/ st excl. €6,90 servicekosten vermeld.

Ik heb betaald €324,93 uitgesplitst €118,66 voor een kaartje,€67,49 service kosten, € 5,95 afhandelingskosten en
€14,17 BTW dat is dus een winst van €171,33. Kan dit zo maar? De mensen zo voor de gek houden, ik vind het schandalig.
En ik hoop dat er iets aan te doen is, want zo vergaat je de zin om naar een concert te gaan toch?
Vriendelijke groet, Josefine Huntjens

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tickets van Viagogo woekerwinsten.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat hier aan te doen is, is om niet meer te bestellen bij doorverkoopsites. Deze handelaren blijven bestaan juist doordat mensen niet verder kijken en blind blijven bestellen. Bij elk concert en theatertour staat duidelijk waar en hoe er kaarten besteld kunnen worden.
Overigens wordt u niet voor de gek gehouden hoor, ieder bedrijf, zelfs uw supermarkt verkoopt zijn spullen voor een hogere prijs dan dat er ingekocht wordt. U had er het bedrag voor over om heen te gaan, dus hier gebeurd niets verkeerds in die zin.
Wellicht voor de volgende keer is het handiger eerst na te gaan waar u wel, of beter niet kunt bestellen:
viewtopic.php?f=27&t=173703&p=2426725&h ... o#p2426725
viewtopic.php?f=21&t=146405&hilit=Viagogo
viewtopic.php?f=21&t=171931&p=2383609&h ... o#p2383609
viewtopic.php?f=69&t=171459&p=2376865&h ... o#p2376865
viewtopic.php?f=21&t=170717&p=2368325&h ... o#p2368325

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tickets van Viagogo woekerwinsten.

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft op de eerste de beste geklikt, met ADV erbij. Die sites kopen hun eerste plek. Er staat ook op die sites dat zij een doorverkoopadres zijn. Dit is in alle mogelijke radio en tv programma's herhaaldelijk al gemeld en kennelijk moet je iedereen "aan de hand nemen' als iemand kaartjes wil bestellen. Helaas voor u dat u het schandalig vindt, maar u zult zelf beter moeten lezen en had zeker beter kunnen weten.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Tickets van Viagogo woekerwinsten.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hier valt niets aan te doen als u al betaald heeft en de tickets ontvangen heeft. U hebt kaartjes gekocht bij een wederverkoper die kaartjes opkoopt van mensen die via het officele kanaal een kaartje hebben gekocht. U heeft de prijzen waarvoor de kaartjes gekocht kunnen worden op de website gezien en bent akkoord gegaan met die prijs en heeft deze prijs online aan hen betaald. De prijzen bij doorverkopers zijn dagprijzen en zijn afhankelijk van de vraag en het aanbod. Zo kan je nu al een kaartje krijgen voor 44 euro voor het concert van vanavond dus goedkoper dan de orginele prijs omdat iemand niet kan en bang is dat hij zijn kaartje niet kwijtraakt.

Op de site van viagogo ziet u ook op de openingspagina een knop 'Ticket verkopen' om kaartjes te verkopen. Dan kan de persoon die zijn kaartjes wil verkopen zijn verkoopprijs bepalen, de prijs waarvoor de kaartjes aangeboden worden. Dat is dus de prijs die u voor uw kaartjes betaald heeft. Daarbij komen de kosten die viagogo berekent voor haar diensten.

Als u gekeken had op de site van Ziggodome (http://www.ziggodome.nl) dan had u dit concert op de openingspagina zien staan met een grote groene knop 'Bestel tickets'. Klikt u op die knop, dan komt u uit bij http://www.Ticketmaster.nl, de verkoper van concertkaartjes in Nederland. Voor vanavond zijn nog kaartjes te koop en die kosten tussen de 64 en 75 euro, afhankelijk van het vak (zitplaats) of de staanplaats op de vloer.

Populaire concerten zijn vaak in een mum van tijd uitverkocht dus op de datum van de start van de verkoop moet u er vroeg bij zijn om op tijd in de wachtrij geplaatst te worden. Dan kunt u de kaartjes kopen voor de echte ticketprijs plus ongeveer zes euro aan administratie kosten. Alle andere sites zijn wederverkopers die een extreem hoge gemaks fee rekenen.

Overigens kan het soms wel degelijk fout gaan met tickets op naam want niet iedere band wil dat hun kaartjes doorverkocht worden tegen woekerprijzen. Het kan dan gebeuren dat mensen met een doorverkocht kaartje bij de deur geweigerd worden maar dit gebeurt maar zelden.

De politiek wilde de praktijk van wederverkopers overigens verbieden en heeft daarvoor in 2010 een wetsvoorstel goedgekeurd in de 2e kamer. Verleden week heeft de 1ste kamer na zeven jaar deze wet afgewezen. Hierdoor blijven de wederverkopen praktijken voorlopig legaal in Nederland.

Gesloten