LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

Sjipke schreef:........Ik ken een Opa en Oma, die samen met hun vier kleinkinderen een jaarabonnement hebben genomen om als naschoolse opvang er even gezellig een uurtje uit te zijn. Die mensen, regelmatige bezoekers van het park, kunnen het financieel echt niet opbrengen om per week € 60 extra te moeten betalen......
Nee dat lijkt veel , dat snap ik , maar ad andere kant krijgen die 4 kinderen dan wel voor 5 piek ieder , lekkere frietjes + zo nog het nodige.
Kinderen houden wel van lekker snacken ( in het algemeen).
Bovendien als het als BSO ( :wink: ) wordt gebruikt, neem ik aan dat de ouders hiervoor financieel gecompenseerd worden mischien.( kindgebonden budget of zo )
Maar voor u beiden is het dus € 30 pw extra, terwijl u dus niets gebruikt daar.
Wel een fors bedrag dan , moet ik zeggen.
Ik ben ook zeer benieuwd wat de exploitanten van dit park na bv 1 jaar en veel commentaar wellicht zullen gaan besluiten. :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 06 nov 2017 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het zo bekijk wil het park wat meer een andere doelgroep binnen de poorten zien te krijgen. Een doelgroep die uiteindelijk meer oplevert dan nu het geval is. Minder dagjesmensen die inderdaad alleen rondlopen, en meer mensen die wat extra's willen. Geen idee hoeveel abonnementshouders er nu zijn, maar ik kan me indenken dat op een gegeven moment met die 27,50 per paar per persoon de begroting niet meer sluitend te krijgen is. En dan moet je toch iets.

Silviabernst
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2017 22:16

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Silviabernst »

Ik heb eens gelezen en toch is het best een aardige actie.
Veel mensen eten en drinken zowiezo in een park dus dan is het gewoon goedkoop want nu kan je onbeperkt eten

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Meint »

Dit is zuur, mensen verliezen op deze manier hun uitje.

Jammer genoeg denk ik niet dat dit gaat veranderen. Het lijkt erop dat het park op deze manier van een hoop gedoe met geld af is. Ze hebben minder mensen nodig en dat is goedkoper.
Stel dat ze deze wandelaars wel binnenlaten zonder 5 euro betaling, dan moeten ze dus een systeem bedenken om onderscheid te maken tussen wel en niet 'all inclusive'. Denk bijvoorbeeld aan pasjes en scanners. Dat kost natuurlijk ook weer geld en (mocht het management van het park zich bedenken) tijd.

Mucha

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

PHG
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2017 01:30

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door PHG »

Wat niet verteld wordt in het topic:
Er wordt gesproken over vette hap. mi is dit normaal in een attractiepark. Verder wordt er geen woord gerept over broodje kaas/ham/cervelaat en soep wat ook bij de actie hoort. Wellicht om aan te dikken.
Het zijn vooral klagende mensen die frequent het park bezoeken die hier reageren. Sommige, zoals ze zelf aangeven, wel 3x per week. Gemiddeld 1x per week kost maar liefst 50 cent. Waar vind je dat nog? En daar moet maar liefst het park van onderhouden worden en het personeel van betaald worden. Ieder logisch denkend mens weet dat dit onmogelijk is. Beseft men ook dat vele gezinnen van het personeel alsmede toeleveranciers hun boterham hiermee moeten verdienen?
Voor mij logisch dat Mondo Verde met een ander concept komt. All you can eat in de normale entreeprijs. Goedkoper dus in de dagentreeprijs en dus laagdrempeliger. De laatste drie weken hebben ze er proef mee gedraaid en het was schijnbaar een succes. Seizoenkaarthouders konden indien gewenst een stempel kopen voor 5 euro en ook gebruik maken vd actie. Heb ik ook gedaan. Ik heb echter ook geconstateerd wat seizoenkaarthouders deden: eten pakken en naar buiten lopen en vlug betalen als ze hun stempel moesten laten zien(die ze dus niet hadden), dienbladen volladen voor andere seizoenkaarthouders die geen stempel hadden en vervolgens dit door het restaurant smeten als ze aangesproken werden door personeel. Voor de kinderen een stempel kopen en deze vervolgens eten laten halen voor de ouders die geen stempel hadden gekocht. Tsja dan volgen er natuurlijk andere regels.
Ik begrijp volkomen dat er wandelaars zijn die er meerdere keren per week komen en zich gedwongen voelen om ergens aan mee te doen en ook meer geld kwijt zijn. Mondo Verde is echter een bedrijf en zal haar geld ook moeten genereren om het park te onderhouden en salarissen te betalen. Het is geen gratis sociale voorziening. Met twee kopjes koffie en een broodje kaas heb je de entree al terug verdiend. Persoonlijk kom ik er zeker maandelijks met mijn kind. Ik ga er ongeveer 250 euro op verdienen tov voorheen en wij zullen ook nog meer eten en drinken. Waar kan ik nog voor een eurootje of 7 maandelijks een pretpark bezoeken en ook nog eens frietjes eten etc inbegrepen? Ik kan mijn mijn kind in ieder geval geen groter plezier doen.
Dus klagers; kijk eens wat je er wel voor krijgt en ook hoeveel voordeel je hebt gehad in het oude concept. Dat krijg je volgens mij nergens!!!

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door jonis »

moederslink schreef:
Sjipke schreef:........Ik ken een Opa en Oma, die samen met hun vier kleinkinderen een jaarabonnement hebben genomen om als naschoolse opvang er even gezellig een uurtje uit te zijn. Die mensen, regelmatige bezoekers van het park, kunnen het financieel echt niet opbrengen om per week € 60 extra te moeten betalen......
Nee dat lijkt veel , dat snap ik , maar ad andere kant krijgen die 4 kinderen dan wel voor 5 piek ieder , lekkere frietjes + zo nog het nodige.
Kinderen houden wel van lekker snacken ( in het algemeen).
:
Die kinderen uit de buurt zullen liever naar Ben gaan als ze van lekker snacken houden.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door sjohie »

Meint schreef:Dit is zuur, mensen verliezen op deze manier hun uitje.

Jammer genoeg denk ik niet dat dit gaat veranderen. Het lijkt erop dat het park op deze manier van een hoop gedoe met geld af is. Ze hebben minder mensen nodig en dat is goedkoper.
Stel dat ze deze wandelaars wel binnenlaten zonder 5 euro betaling, dan moeten ze dus een systeem bedenken om onderscheid te maken tussen wel en niet 'all inclusive'. Denk bijvoorbeeld aan pasjes en scanners. Dat kost natuurlijk ook weer geld en (mocht het management van het park zich bedenken) tijd.
Aan de andere kant, een andere groep klanten krijgen er iets bij en zullen dit als positief ervaren, en als die laatste groep groter/interessanter/lucratiever is, is dit gewoon een zakelijk te verdedigen beslissing.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het is een prachtig park en ik ben er geweest maar ik vond juist het aanbod aan eten/drinken nogal beneden de maat. Zeker voor iemand als ik die niet alles kan eten (geen brood bijvoorbeeld). Aan de andere kant drink ik het aan koffie er dan wel weer af, als ik 5 euro extra moet betalen.
Wat ik meer jammer vindt is dat dit park niet meer het rustige mooie park is van vroeger, maar steeds drukker en vooral commerciëler en 'meer van hetzelfde', met vooral veel gillende kinderen.
Ik zou graag nog iets meer betalen, als het park dan maar wat minder gericht was op de doelgroep 'familie met patat etende kinderen'.

Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

moederslink schreef:Ongetwijfeld! Maar deze mensen hebben een jaarabonnement juist voor dit park.
Ik ken het zelf niet maar wat ik zie op internet is het wel heel erg fraai zo met al die pracht tuinen en vogelparadijs en waterval etc etc.
Zeker mooi en natuurlijk extra duur door deze €5 pp extra per bezoek.
Maar wat ik mij dan afvraag : ( en ook eerder al vroeg) : gebruikt u beiden dan nooit 1 consumptie daar? Nooit een " paar bakkies doen? "
Is het nu werkelijk relevant of we wel of niet wat gebruiken?
Of is het misschien principieel niet te verkroppen dat het een manier is om, zoals een van de schrijvers hier zo mooi zei, de bezoekers te 'filteren' en zich op die manier te ontdoen van de vaste bezoekers.
Als je weet dat de prijzen al waren gestegen van € 25.- naar €27.50 (Een verhoging van ruim 10% maar liefst, ik bedoel als de Jumbo of de gemeente zijn prijzen in een keer met 10% zou verhogen staat de hele tent op zijn kop.)
Tot nu toe heeft niemand daar tegen geageerd, dus was het een slimme zet om onmiddellijk de 'eet je vet voor €5' eraan vast te plakken. van € 25 naar € 32.50 had zeker heisa veroorzaakt!

Nog even terug komen op de vraag waar je kennelijk perse antwoord op wil hebben!
gebruikt u beiden dan nooit 1 consumptie daar? Nooit een " paar bakkies doen?
Ja zeker, ik betaal ruim € 2.= voor een slap bakkie uit een automaat, vaak half lauw. Mijn vrouw kiest dan voor een watertje a € 2.50. Bij elkaar toch nog €4.50 De kwaliteit is nou eenmaal zo dat het niet echt uitnodigde om nu eens gezellig een lekkere bak koffie te gaan drinken.
Trouwens als we dat wel elke dag zouden doen, vindt u dan werkelijk dat het rechtvaardig is om voor die twee consumptie's € 10. per bezoek te moeten betalen?????

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

Miepje1 schreef: Wat ik meer jammer vindt is dat dit park niet meer het rustige mooie park is van vroeger, maar steeds drukker en vooral commerciëler en 'meer van hetzelfde', met vooral veel gillende kinderen.
Dan betekent het concreet dat, als degenen die 3 x per week met hun gillende kinderen rondlopen er uit worden gefilterd omdat ze geen 5 euro per persoon willen betalen, het park weer rustiger wordt. En daarmee aantrekkelijker voor anderen, die juist worden aangetrokken door het all-in concept en dan wél bereid zijn die 27,50 te betalen.

Daarbij moet ik zeggen dat 27,50 voor een heel jaar toegang tot een park met dieren echt spotgoedkoop is. Een seizoensabonnement voor de Keukenhof bijvoorbeeld, kost 45 euro. Kun je er 8 weken in, en dat is het. Een jaarkaart voor het aanliggende landgoed kostte (voor de fusie) 50 euro. En dan kon je er lang niet altijd in.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Typisch gevalletje, als het u niet bevalt, dan ga je toch ergens anders heen.

U klinkt echt als een gefrustreerde AOW'er die het heel zwaar heeft, altijd maar: ''vroeger was alles beter,'' geen rekening kunnen / willen houden met de nieuwe generatie. Een nieuwe generatie die zich kapot betaalt aan de zorg, uw AOW. Alle belastingvoordelen waarvan de babyboom generatie heeft genoten worden, in veel gevallen, terecht afgeschaft.

En maar zeuren dat alles zo duur is, u heeft meer dan tijd zat gehad u hier op voor te bereiden. Zoals mijn generatie, die weet nu al dat er een beetje gespaard moet worden om later een fatsoenlijk inkomen te hebben.

Denk dáár eens aan voordat u zich druk maakt over een prijsverhoging van € 2,50, of over het feit dat een ondernemer een ander concept aanbied om zijn hoofd boven water te houden.

Wettelijk gezien kunt u wellicht wel uw abonnement kosteloos opzeggen, aangezien de 'spelregels' midden in de wedstrijd worden gewijzigd. U zou dan een mooie wandeling kunnen maken naar de IKEA waar u met uw 'family pas' elke week een paar lekkere warme kopjes koffie voor nop kan drinken.

Gegroet,

Een ietwat kort-door-de-bocht gefrustreerde Millennial

Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

ManchesterU15 schreef:Typisch gevalletje, als het u niet bevalt, dan ga je toch ergens anders heen.

U klinkt echt als een gefrustreerde AOW'er die het heel zwaar heeft, altijd maar: ''vroeger was alles beter,'' geen rekening kunnen / willen houden met de nieuwe generatie. Een nieuwe generatie die zich kapot betaalt aan de zorg, uw AOW. Alle belastingvoordelen waarvan de babyboom generatie heeft genoten worden, in veel gevallen, terecht afgeschaft.

En maar zeuren dat alles zo duur is, u heeft meer dan tijd zat gehad u hier op voor te bereiden. Zoals mijn generatie, die weet nu al dat er een beetje gespaard moet worden om later een fatsoenlijk inkomen te hebben.

Denk dáár eens aan voordat u zich druk maakt over een prijsverhoging van € 2,50, of over het feit dat een ondernemer een ander concept aanbied om zijn hoofd boven water te houden.

Wettelijk gezien kunt u wellicht wel uw abonnement kosteloos opzeggen, aangezien de 'spelregels' midden in de wedstrijd worden gewijzigd. U zou dan een mooie wandeling kunnen maken naar de IKEA waar u met uw 'family pas' elke week een paar lekkere warme kopjes koffie voor nop kan drinken.


Het gaat toch wel goed met je , hé?

Gegroet,

Een ietwat kort-door-de-bocht gefrustreerde Millennial

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
Meint schreef:Dit is zuur, mensen verliezen op deze manier hun uitje.

Jammer genoeg denk ik niet dat dit gaat veranderen. Het lijkt erop dat het park op deze manier van een hoop gedoe met geld af is. Ze hebben minder mensen nodig en dat is goedkoper.
Stel dat ze deze wandelaars wel binnenlaten zonder 5 euro betaling, dan moeten ze dus een systeem bedenken om onderscheid te maken tussen wel en niet 'all inclusive'. Denk bijvoorbeeld aan pasjes en scanners. Dat kost natuurlijk ook weer geld en (mocht het management van het park zich bedenken) tijd.
Aan de andere kant, een andere groep klanten krijgen er iets bij en zullen dit als positief ervaren, en als die laatste groep groter/interessanter/lucratiever is, is dit gewoon een zakelijk te verdedigen beslissing.
Ik zou denken: geef het een keuze. Zo moeilijk is dat niet; er zijn genoeg gelegenheden waar wel en niet all-inclusive's zich door elkaar bewegen.
ManchesterU15 schreef:Een ietwat kort-door-de-bocht gefrustreerde Millennial
Dat kun je wel zeggen ja :shock:

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Als ik het zo bekijk wil het park wat meer een andere doelgroep binnen de poorten zien te krijgen. Een doelgroep die uiteindelijk meer oplevert dan nu het geval is. Minder dagjesmensen die inderdaad alleen rondlopen, en meer mensen die wat extra's willen.
Maar sluit de ene doelgroep de andere uit?
De frequente wandelaars zullen toch wel de hoogtijdagen mijden.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door jonis »

breien schreef:Ik blijf er bij. In de omgeving Landgraaf kan men ook in de vrije openbare ruimte gratis wandelen zonder een "All You Can Eat"concept. Mondo Verde is een dierentuin/ attractiepark/ wereldtuinen en niet in de eerste instantie bedoeld als wandelpark voor buurtgepensioneerden.
Mondo Verde mag zijn beleid veranderen. Het is een commercieel bedrijf.
uiteraard denk ik dat een bedrijf dat zijn beleid verandert waar je je niet in kunt vinden ook alleen maar kunt straffen door het abbonement op te zeggen als men niet voor rede vatbaar is.
Waar jij denkt dat het niet voor bedoeld is doet er niet toe, maar eigenlijk zegt het ook al iets hoe je over het park denkt.
Maar misschien zie je wel gewoon de voordelen van buurtbewoners over het hoofd van attraktieparken in het algemeen:
mensen in de buurt van bijv de efteling met abbo daarvan zullen er ook geen dagtrip van maken maar misschien wel vaker gaan en een of een paar uurtjes....ik heb een abbo op het park aan de andere kant van de berg van Mondo Verde; ben uiteraard niet gepensioneerd; kom er regelmatig en kijken daar gewoon een uurtje rond zonder het hele park af te lopen, af en toe pakken we een broodje/koffie mee in het park en af en toe niet.
Als ze volgend abbonement verplicht "all you can eat" friet met frikandel introduceren zie je me daar niet meer,

BTW Sjipke:
Tis geen Mondo Verde maar in Ubach-Palenberg is het Willy Dohmenpark gratis.

Lily1949
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2017 14:09

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Lily1949 »

Of het gratis Naherholungsgebiet ook in Ubach Palenberg. En wat te denken van Gaia Zoo?

Adnerb
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017 21:52

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Adnerb »

al jaren komen wij met plezier bij dit park. De kinderen vinden het ieder jaar weer geweldig ok te gaan. Helaas gaat dit niet meer lukken na de nieuwe actie. Aangezien wij nu € 5,- per persoon per keer dat we het park bezoeken moeten bijbetalen. Wij wonen maar een paar 100 meter van het park en zijn hier nu echt de dupe van. Als je er vanuit gaat dat je minstens 2 keer per maand het park bezoekt je voor 4 personen € 40,- per maand extra betaald op jaarbasis € 480,- per jaar extra. Terwijl een jaarkaart ons afgelopen jaar € 22,- per persoon heeft gekost. Triest dat zoiets zomaar kan. Hopelijk kan deze onzin nog worden teruggedraaid. We hebben al doorgegeven dat wij anders onze abonnementen opzeggen. De kinderen zijn erg teleurgesteld. Tevens snap ik het all you can eat idee wel. Maar dan ook niet van dat vies vettig eten aanbieden, ik zou graag willen dat mijn kinderen gezond eten. Voor een dagbezoek voor mensen die maar eenmalig komen is dit echt een super idee !!!

Mucha

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Je bent helemaal niet verplicht om te eten.

Gesloten