LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servicekosten Ticketmaster

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Agnes1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2017 08:20

Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Agnes1952 »

Vandaag email gekregen van ticketmaster, na een half jaar geleden 4 kaartjes besteld en betaald te hebben a 65 euro plus 26 euro servicekosten, hebben ze voor de tweede keer de show geannuleerd, ! Ze maken mij de 4 x 65 euro over binnen 14 dagen maar de 26 euro servicekosten krijg ik niet terug ! Voor twee keer een email te sturen en tickets per email te versturen wil deze firma de servicekosten behouden ! Dit mag toch niet gebeuren ! Mijn man is 66 jaar en werkt nog 20 uur per week voor 10 euro bruto, om soms met zijn kleinkinderen iets leuks te doen, en dan gaat de verrassing voor de kinderen niet door en laten ze zich ook nog eens dik betalen voor deze zo genaamde service ! Kan hier niets aan gedaan worden ?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2018 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja hoor, nooit bij ticketmaster bestellen maar bij de artiest of accommodatie zelf. Nooit last gehad van servicekosten.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door alfatrion »

Agnes1952 schreef:Kan hier niets aan gedaan worden ?
Als je het er niet mee eens bent kun je naar de rechter gaan. Ik vrees dat er anders geen beweging in zal komen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door renewouters »

rvjapio schreef:Ja hoor, nooit bij ticketmaster bestellen maar bij de artiest of accommodatie zelf. Nooit last gehad van servicekosten.
Volgens mij weet jij niet waar je het over hebt....

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Brainless »

rvjapio schreef:Ja hoor, nooit bij ticketmaster bestellen maar bij de artiest of accommodatie zelf. Nooit last gehad van servicekosten.
Veel artiesten/evenementen werken alleen met (de officiële verkoper) ticketmaster.
Dan heb je dus altijd te doen met servicekosten.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De servicekosten worden niet vergoed, omdat dat de kosten zijn voor het inschakelen van Ticketmaster.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees eens hier, u hebt recht op het hele bedrag terug.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... t-afgelast

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie daar alleen de reserveringskosten staan, er staat niets over de servicekosten.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door JvandeW »

Nijogeth schreef:Ik zie daar alleen de reserveringskosten staan, er staat niets over de servicekosten.
"Heb je de kaartjes rechtstreeks bij het theater of via een officieel verkooppunt gekocht, dan heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, dus inclusief de reserveringskosten."

Het staat er dus wel degelijk.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Brainless »

JvandeW schreef:
Nijogeth schreef:Ik zie daar alleen de reserveringskosten staan, er staat niets over de servicekosten.
"Heb je de kaartjes rechtstreeks bij het theater of via een officieel verkooppunt gekocht, dan heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, dus inclusief de reserveringskosten."

Het staat er dus wel degelijk.
Er staat toch dat je reserveringskosten terug moet krijgen... niets over servicekosten.
En zo komen ook de officiële verkooppunten onder het terug betalen van deze kosten uit.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat dacht u dat servicekosten anders zij dan reserveringskosten?

Men betaalt servicekosten om een kaartje te reserveren.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Servicekosten Ticketmaster

Ongelezen bericht door Brahms »

Bij officiële verkoper (Ticketmaster bijvoorbeeld) betaal je reserveringskosten, bij een wederverkoper betaal je servicekosten.

Gesloten