LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal door Ticketmaster

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Archer129 »

Recentelijk 3 tickets gekocht voor een concert in het Afas Live (voorheen HmH/Amsterdam)
Voorstelling 21 november. Na betaling en ontvangst van de (e-)tickets krijg ik na slechts 5 dagen een een bericht dat de voorstelling verplaatst wordt naar theater Carré, en naar 22 november. Verder stelt de mail: "Omdat het naast een verplaatsing ook om een datum wijziging gaat krijgt u het volledige aankoopbedrag van uw tickets met reserveringskosten retour".
Ik heb betaald een bedrag van € 161.28. Ik krijg echter vergoed € 148.50.
Navraag leert dat vergoed is:
quote
Het ticketgeld inclusief servicekosten zouden worden terugbetaald. Dit is ook gebeurd.
Hetgeen wat niet is terugbetaald, zijn de annuleringsverzekeringen en de transactiekosten
unquote
Ik sluit een contract af met Ticketmaster voor tickets en annulering mijnerzijds.
Door annulering hunnerzijds komen zij dat contract niet na. Mijns inziens dienen zij dan hoe dan ook alle kosten te vergoeden.
Dat is hun bedrijfsrisico, niet het mijne.

Overigens melden ze me ook nog dat ik dan nog blij mag zijn, en ze verwijzen daarbij naar het volgende:
quote
Normaal gesproken worden servicekosten ook niet terug betaald.
Dit vind je in artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden.

Hierover is op dit geval een uitzondering gemaakt.
De transactiekosten vallen op niet onder deze uitzondering
unquote

Artikel 6 doorgelezen, en ben eigenlijk erg geschrokken van hetgeen daar in staat........
In wezen kan een organisator dus een evenement via Ticketmaster in de verkoop doen, het na ontvangst van alle recette annuleren en dan doodleuk zeggen dat er geen geld gerestitueerd gaat worden, en dan betaalt Ticketmaster dus ook gewoon niks terug.
Dan kan je naar je geld fluiten.
Kunnen dit soort voorwaarden zomaar gehanteerd worden?

Voor mij is de schade beperkt, maar het ziet er naar uit dat kaarten bestellen via Ticketmaster een soort Russische roulette is.
Dat gaan we dus nooit meer doen, en gezien de overige praktijken van het verkopen van tickets voor dubbele of drievoudige prijzen door alternatieve verkopers die uiteindelijk een regelrechte dochterfirma's van Ticketmaster blijken te zijn, denk ik dat alle fans van bands en artiesten die volharden om via ticketmaster te verkopen ondanks hun drang om de concerten te willen meemaken, deze dubieuze praktijken massal moeten boycotten.
m.v.g.
Han

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door alfatrion »

Archer129 schreef:
29 sep 2018 16:23
Ik sluit een contract af met Ticketmaster voor tickets en annulering mijnerzijds.
Door annulering hunnerzijds komen zij dat contract niet na. Mijns inziens dienen zij dan hoe dan ook alle kosten te vergoeden.
Dat is hun bedrijfsrisico, niet het mijne.
Eens. U had beiden overeenkomsten niet gesloten, indien vooraf bekent was dat het niet doorging.
Archer129 schreef:
29 sep 2018 16:23
Overigens melden ze me ook nog dat ik dan nog blij mag zijn, en ze verwijzen daarbij naar het volgende:
quote
Normaal gesproken worden servicekosten ook niet terug betaald.
Dit vind je in artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden.

Hierover is op dit geval een uitzondering gemaakt.
De transactiekosten vallen op niet onder deze uitzondering
unquote

Artikel 6 doorgelezen, en ben eigenlijk erg geschrokken van hetgeen daar in staat........
Die is in strijd met de wet.
Archer129 schreef:
29 sep 2018 16:23
In wezen kan een organisator dus een evenement via Ticketmaster in de verkoop doen, het na ontvangst van alle recette annuleren en dan doodleuk zeggen dat er geen geld gerestitueerd gaat worden, en dan betaalt Ticketmaster dus ook gewoon niks terug.
Dan kan je naar je geld fluiten.
Kunnen dit soort voorwaarden zomaar gehanteerd worden?
Nee, uiteraard niet.
Archer129 schreef:
29 sep 2018 16:23
Voor mij is de schade beperkt, maar het ziet er naar uit dat kaarten bestellen via Ticketmaster een soort Russische roulette is.
Dat gaan we dus nooit meer doen, en gezien de overige praktijken van het verkopen van tickets voor dubbele of drievoudige prijzen door alternatieve verkopers die uiteindelijk een regelrechte dochterfirma's van Ticketmaster blijken te zijn, denk ik dat alle fans van bands en artiesten die volharden om via ticketmaster te verkopen ondanks hun drang om de concerten te willen meemaken, deze dubieuze praktijken massal moeten boycotten.
Ik daar geen hoge verwachtingen van hebben. U heeft een probleem met TIcketmaster en als u daar iets mee wilt, dan zult u zelf actie op moeten ondernemen. Uw schade bedraagt € 12,78 en ik vermoed dat u hiervoor niet naar de rechter gaat. Zo denken de meeste mensen en daarom is deze praktijk mogelijk.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, ik kan me het heel goed voorstellen. De organisator verplaatst het concert en het zou chique zijn als gewoon alle kosten worden vergoed.
Ik zie trouwens ook in de voorwaarden van de annuleringsverzekering dit: 'Verzekerd(e) belang(en)
Aangekocht ticket (kaartbedrag exclusief servicekosten, aanvullende kosten en premie) door verzekerde.'
https://www.ticketmaster.nl/help/insurance.html
Bij annulering van welke kant dan ook worden de genoemde kosten dus nooit vergoed.

Of dit mag weet ik niet. Er volgt op dit forum ongetwijfeld een lange (juridische) discussie....
Maar dat het onrechtvaardig voelt ben ik helemaal met u eens.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Op de website van Ticketmaster, staat bij informatie omtrent annuleringsverzekering afsluiten. Bij punt 3 ontbinding van de annuleringsverzekering. indien je de annuleringsverzekering tegelijk afsluit met de tickets. Kun je binnen 14 dagen de annuleringszekering ontbinden. Daarvoor dien je contact op te nemen met Ticketmaster. Indien je 14 dagen nog niet om zijn, zou je hierover contact kunnen opnemen met Ticketmaster. Deze voorwaarden kun je ook nalezen op de website van Ticketmaster bij de informatie over annuleringsverzekering. Het staat bij ontbinden van de overeenkomst.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij was er een tijd geleden in een consumentenorogramma ook een item over het niet terugbetalen van de kosten. En toen bleek dat als men de kaartjes via een officieel kanaal had gekocht ook de volledige kosten geretourneerd moesten worden.

De annuleringsverzekering is weer een bijkomende kwestie.

Is wel oud.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... -afgelast/

Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Archer129 »

Dank je Lady e.a.
Ticketmaster stelt zich op het standpunt dat de transactiekosten niet terug betaald worden alsmede de annuleringsverzekering.....
Het is een gotspe dat ze dat zo maar doen, in geen van de verklaringen en bepalingen op de website zie ik iets over transactiekosten (= bankkosten). De annuleringsverzekering..... tja........ is natuurlijk een kwestie van interpretatie, maar als daar inderdaad een opzeggingstermijn van 14 dagen gehanteerd wordt dan zou het juist van service getuigen als ze alle verkochtte (want Ticketmaster verkoopt die verzekeringen namens een verzekeraar) verzekeringen sowieso annuleren en restitueren.
Waar ik wel iedereen voor wil waarshuwen is dat Ticketmaster zich voor elke terugbetaling verschuilt achter de organisator van het evenement. Als het geannuleerd wordt en de organisator zegt "nee, we restitueren geen reeds betaalde tickets" dan stelt Ticketmaster, jammer.... evenement geannuleerd, geld kwijt.....
Dat is volgens mij gewoon niet toegestaan. Zoals een verkoper verantwoordelijk is voor de deugdelijkheid van een apparaat is Ticketmaster ook verantwoordelijk voor de levering van het aangekochte. En wordt er niet geleverd dan dienen ze te allen tijde de volledige aankoopsom te restitueren. De werkwijze van Ticketmaster grenst aan OPLICHTING en DIEFSTAL.
Zoals ook door een respondent aangegeven, men speculeert erop dat kopers niet voor een relatief klein bedrag naar de rechter gaan, en ja, mensen blijven bestellen omdat ze ongeacht de risico's hun favorieten live willen zien optreden, maar ik roep ook alle artiesten, buro's en locaties op om de louche praktijken van o.a. Ticketmaster een halt toe te roepen door geen gebruik meer te maken van dit soort oplichters.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem maar weer eens contact op met Consuwijzer.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, de servicekosten hoeven ze in mijn ogen dan weer niet terug te betalen. De service is namelijk wel geleverd en dat is dus het mogelijk maken om die kaartjes online te bestellen op een centraal punt.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die service heeft tot niets geleid. Het heersend recht is helder: ook de servicekosten moeten terugbetaald worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moneyman schreef:
29 sep 2018 22:14
Die service heeft tot niets geleid. Het heersend recht is helder: ook de servicekosten moeten terugbetaald worden.
En dat weten ze bij Ticketmaster donders goed en levert ze op jaarbasis dus aardig wat op.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het schijnt dat als je aandringt, het geld terugkomt. Dat herinner ik me tenminste van die uitzending.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
29 sep 2018 22:14
Die service heeft tot niets geleid. Het heersend recht is helder: ook de servicekosten moeten terugbetaald worden.
De service heeft wel degelijk tot iets geleid, maar niet het gewenste. Als je naar een tattooshop gaat, dan laat je ook eerst een tekening maken en daar dien je al voor te betalen. Is het niet wat je wilt, dan krijg je dat geld niet terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ouwe koek. Ticketmaster blijft dit gewoon doen. Zie o.a.
viewtopic.php?f=21&t=184049

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door renewouters »

Heb je al aangifte van diefstal gedaan?

Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Archer129 »

snuffel1 schreef:
30 sep 2018 08:47
Zo te lezen gaat het concert wel door maar in een ander theater en een dag later. Ticketmaster geeft u dan de keuze om alsnog naar het concert gaan of te annuleren waarbij de tickets inclusief reserveringskosten worden terugbetaald. U heeft voor de laatste keuze gekozen en in wezen heeft u zelf de tickets geannuleerd.
Ik heb de tickets NIET geannuleerd, dat heeft Ticketmaster voor alle bestellers gedaan......
Ze geven daarbij de link naar de bestelsite van theater Carré om ZELF nieuwe tickets te kopen voor een dag later, in Carré.
Je maakt dus GEEN gebruik van de annuleringsverzekering, en een annuleringsverzekering verzekert alleen het geval dat je ZELF door omstandigheden geen gebruik kunt maken van de tickets. En transactiekosten van de bank die een verkoper maakt vallen onder het normale bedrijfsrisico van de verkoper. Als hij niet levert moet hij terugbetalen, en wel het hele bedrag. de koper heeft geen boodschap aan het feit dat de verkoper bankkosten moet betalen bij de bank.

Maar veel erger is het feit dat Ticketmaster dus oplichting en fraude faciliteert door hun voorwaarden.
Als de organisator terugbetaling van de tickets NIET had geaccordeerd an Ticketmaster, dan hadden zij dus niets terug betaald.
Zo staat het in artikel 6 van hun bepalingen, en die zijn m.i. strijdig met de wet. een VERKOPER (en dat is Ticketmaster) is te allen tijde verantwoordelijk voor hetgeen hij verkoopt. Een reisburo dat een pakketreis verkoopt kan ook niet zeggen, "sorry, de excursie de je bij ons gekocht hebt gaat niet door want de organisator is failliet, dus ben je je geld kwijt". Nee..... dan is het reisburo volledig aansprakelijk voor de terugbetaling.

Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Archer129 »

renewouters schreef:
30 sep 2018 09:15
Heb je al aangifte van diefstal gedaan?
de wijkagent is in het weekend niet op de post.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Archer129 schreef:
30 sep 2018 09:28
snuffel1 schreef:
30 sep 2018 08:47
Zo te lezen gaat het concert wel door maar in een ander theater en een dag later. Ticketmaster geeft u dan de keuze om alsnog naar het concert gaan of te annuleren waarbij de tickets inclusief reserveringskosten worden terugbetaald. U heeft voor de laatste keuze gekozen en in wezen heeft u zelf de tickets geannuleerd.
Ik heb de tickets NIET geannuleerd, dat heeft Ticketmaster voor alle bestellers gedaan......
Ze geven daarbij de link naar de bestelsite van theater Carré om ZELF nieuwe tickets te kopen voor een dag later, in Carré.
Je maakt dus GEEN gebruik van de annuleringsverzekering, en een annuleringsverzekering verzekert alleen het geval dat je ZELF door omstandigheden geen gebruik kunt maken van de tickets. En transactiekosten van de bank die een verkoper maakt vallen onder het normale bedrijfsrisico van de verkoper. Als hij niet levert moet hij terugbetalen, en wel het hele bedrag. de koper heeft geen boodschap aan het feit dat de verkoper bankkosten moet betalen bij de bank.

Maar veel erger is het feit dat Ticketmaster dus oplichting en fraude faciliteert door hun voorwaarden.
Als de organisator terugbetaling van de tickets NIET had geaccordeerd an Ticketmaster, dan hadden zij dus niets terug betaald.
Zo staat het in artikel 6 van hun bepalingen, en die zijn m.i. strijdig met de wet. een VERKOPER (en dat is Ticketmaster) is te allen tijde verantwoordelijk voor hetgeen hij verkoopt. Een reisburo dat een pakketreis verkoopt kan ook niet zeggen, "sorry, de excursie de je bij ons gekocht hebt gaat niet door want de organisator is failliet, dus ben je je geld kwijt". Nee..... dan is het reisburo volledig aansprakelijk voor de terugbetaling.
Maar wat als Ticketmaster alleen de verkoop faciliteert? Dan blijft de organisatie de verkoper en niet Ticketmaster.

Als ik iets koop via marktplaats, dan is marktplaats ook niet de verkoper.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de verkoper niet kan leveren, dan moet marktplaats aan jou de eventueel inrekening gebrachte kosten terug betalen, omdat er tussen de overeenkomst met marktplaats en de overeenkomst met de verkoper een belangrijke samenhang bestaat.

Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door Archer129 »

snuffel1 schreef:
30 sep 2018 10:05
Archer129 schreef:
30 sep 2018 09:40
renewouters schreef:
30 sep 2018 09:15
Heb je al aangifte van diefstal gedaan?
de wijkagent is in het weekend niet op de post.
Gaat u echt aangifte van diefstal doen voor een bedrag van €.12,78 die u volgens onterechte verkoopvoorwaarden niet retour heeft ontvangen!. Oom agent gaat die aangifte niet opnemen want het betreft een civiele zaak en geen criminele zaak. Er was eens een man die tegen molens vocht en met excuus uw gedrag begint op die man te lijken.
Als een domme opmerking wordt gemaakt krijg je een dom antwoord.
Als je cynisme niet herkent als het ergens van af druipt moet je beter snuffelen.
Dan kan je je nickname beter veranderen van snuffel in verstopte neus.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Diefstal door Ticketmaster

Ongelezen bericht door renewouters »

snuffel1 schreef:
30 sep 2018 10:05
Archer129 schreef:
30 sep 2018 09:40
renewouters schreef:
30 sep 2018 09:15
Heb je al aangifte van diefstal gedaan?
de wijkagent is in het weekend niet op de post.
Gaat u echt aangifte van diefstal doen voor een bedrag van €.12,78 die u volgens onterechte verkoopvoorwaarden niet retour heeft ontvangen!. Oom agent gaat die aangifte niet opnemen want het betreft een civiele zaak en geen criminele zaak. Er was eens een man die tegen molens vocht en met excuus uw gedrag begint op die man te lijken.
Als niemand ooit aangifte gaat doen tegen wat TS blijkbaar diefstal vindt, stopt het nooit natuurlijk. Dus i.p.v. een klaagtopic op een internetforum te plaatsen is het handiger als TS aangifte doet als hij echt meent dat er sprake is van diefstal. Ongeacht het bedrag.

Gesloten