LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
PriscillaD
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019 15:53

Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door PriscillaD »

Goedemiddag,
Mijn moeder en ik gaan graag naar voorstellingen, met voorkeur dansvoorstellingen. Dansliefhebbers onder jullie kunnen vast beamen dat Isabelle Beernaert altijd de meest fantastische dansen maakt, dus wij gaan hier al een aantal jaren heen. Dit jaar wilden we helemaal vooraan zitten, rij 1. De voorstelling speelde zich af op 4 maart in het AFAS Circustheater. Eenmaal op onze plaats, was het podium vrij hoog, waardoor we niks konden zien. We dachten: "Dit laten ze nog wel zakken." Maar nee, het podium bleef op anderhalve meter hoogte terwijl wij op rij 1 zaten en ècht NIKS hebben meegekregen van de hele show. We hebben een klacht ingediend bij het circustheater waarop ik dit antwoord kreeg:
Het spijt ons dat jouw plaatsen niet aan je verwachtingen hebben voldaan. De producent van de voorstelling Isabelle Beernaert - Le Temps Perdu heeft het stoelenplan en de rangindeling uiterst zorgvuldig vastgesteld.
Eén en ander is gebaseerd op de zichtlijnen ten opzichte van het toneel. Om verschillen in zicht te compenseren is er een prijsverschil tussen de diverse rangen. We adviseren je om eventuele toekomstige reserveringen telefonisch te maken. We zijn je graag van dienst op 0900-1001030 (45cpm). Onze medewerkers kunnen je dan adviseren over de plaatsen en met je meekijken welke plaatsen het beste aansluiten naar jou wensen. We vertrouwen erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en zullen je bemerkingen doorsturen naar de producent die het mee kan nemen in zijn eerste volgende interne evaluatie.


Ik heb nog weer een antwoord teruggestuurd, omdat ik hierin een aantal opmerking vrij raar vind... Want ik betaal het meest voor het kaartje (eerste rang), maar heb het minste zicht? Sinds wanneer werkt dat zo met rangen? En.. telefonisch reserveren? We leven in 2019 toch? Waarin steeds meer online wordt gedaan? Maargoed, verder geen antwoord meer van AFAS, dus geen shows voor mij meer daar...

Ik heb ook Isabelle en haar productie deze zelfde mail gestuurd, omdat ik het hier gewoon niet mee eens ben. Vervolgens krijg ik van Isabelle (haar productie) dit antwoord terug (op maandag 11-3):
Het spijt ons ontzettend dat dit zo heeft moeten lopen. Het is natuurlijk onze grootste wens dat alle mensen die een kaartje kopen (ongeacht de prijs) de volledige show op een aangename manier kunnen beleven. We zijn dan ook enorm aangedaan dat deze plaatsen door het theater verkocht worden.
Ik weet dat we de 'schade' niet helemaal kunnen goed maken, maar wij zijn bereid om 2 Plaatsen te regelen voor u en uw gezelschap nu donderdag in Almelo of vrijdag in Roermond. Uiteraard snap ik het als u andere zaken al gepland had, maar toch hoop dat dit de situatie een beetje beter maakt.
Wij zijn u ontzettend dankbaar dat u ons op de hoogte heeft gehouden. U zal waarschijnlijk ook niet de enigste zijn die dit probleem ondervonden heeft, hierdoor kunnen wij dit meenemen voor volgend seizoen als we terug in het Circustheater staan

Wij waren helemaal blij, want we hadden al in de planning om nog een keer te gaan , omdat we niks hadden gezien. Dus ik netjes terug gemaild dat ik blij was met het antwoord en dat we donderdag toch al wilden gaan, dus dat dit goed uit kwam. Vervolgens komen wij donderdag aan bij de voorstelling, geen kaartjes voor ons. Ik moest ze kopen. Dus nog een keer 80 euro uitgegeven.. Om vervolgens vrijdags (15 maart) een mailtje te krijgen met: Hoe was de show gisteren? ik realiseer me net dat u geen bevestiging had gekregen in verband met de tickets! Kunnen we nog iets regelen onderling? Indien u niet hebt kunnen komen is Maandag in Utrecht misschien nog een optie?
Ik terug gemaild dat ik de bonnetjes had bewaard dus dat ze het geld wel terug konden storten, maar ook ik snap dat ze liever kaartjes gratis weg geven dan geld, dus heb ik voorgesteld: misschien voor volgend seizoen?

Sindsdien is het stil.. Ik heb daarna nog een aantal keren gemaild, geen reactie. Ik krijg van ditzelfde mailadres wel de nieuwsbrieven en alle andere reclame van haar.. Maar een antwoord blijft uit. Daarnaast heb ik een keer openbaar op haar instagram gereageerd.. Kreeg ik een openbare reactie: Sorry, op welk mailadres? Want we reageren altijd en willen je graag te woord staan. Daar heb ik weer op gereageerd.. STIL...

Jullie merken vast wel dat het me dwars zit. Ik vind het gewoon super vervelend dat als ik ergens 80 euro voor neerleg en niet het gewenste krijg wat ik verwacht, dat er een compensatie aan vast zit. Ik werk in de horeca en als bij ons iets niet naar verwachting is, moet ik mensen daar ook in tegemoet komen. Wat totaal begrijpelijk is..

Wat ik dus in deze situatie niet begrijp is dat ze zo met hun klanten/toeschouwers omgaan. Zowel het AFAS Circustheater, als Isabelle en haar productie. Hoe zit dat dan eigenlijk met kaartverkoop? Als ik dus niks kan zien, heb ik maar gewoon pech gehad??

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Afgezien van het feit dat dit soort meldingen op radar doorgaans gebruikt worden om alsnog je gelijk te halen (negatieve publiciteit). Is dat in dit geval niet eens heel erg onterecht. Hier past maar een categoriesering voor Afas en dat is "amateurs" die van service maar heel weinig kaas hebben gegeten en die kennelijk ook geen behoefte aan klantenbinding hebben.
Het enige aanspreekpunt is in dit geval de verkoper van de kaarten en die hadden simpelweg voor compensatie mogen/moeten zorgen. Als je kaarten koopt wil je de hele show kunnen volgen (dat de kwaliteit van het volgen op sommige plekken wat minder is vertaald zich doorgaans in een lagere prijs wat niet betekend dat ze je overal mogen plaatsen). Overigens heten de eerster rijen in sommige theater niet voor niets de nekkramp plekken en dat moet maar net je keuze zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het podium lager wordt gaan mensen op verdergelegen rijen klagen omdat ze niets zien door de mensen die voor hun zitten....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het Concert gebouw in Amsterdam heeft dezelfde problemen, lange mensen van 2 meter hebben geen enkel probleem en zal al eens opgevouwen dikke jassen als kussens... Ook de plekken achter de palen en als er elders nog lege plekken zijn rennen deze budget kopers vaak naar de dure leeg gebleven van zieken en zo.....

Ik koop ook vaak voordelig voorste rij, luister naar de muziek en zie alleen de voorste + dirigent, en als de zaak niet uitverkocht is blijven de voorste rijen meestal leeg!

Bekend over gehele wereld, overal zijn dergelijke plekken voordelig aangeboden!
Verder zijn er ook ouderen die een zit verhoging van de kinderen pakken!
Bij Opa op schoot en op zit verhoging , wel 40% voordeliger!

Wel kun je vooraan de vinger zetting van de violisten beter zien als liefhebber dus ik zou niet eens op de dure plekken meer willen zitten.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goede tip, komkommer! In welk theater zijn de kaarten op de eerste rij goedkoper? Dan ga ik dat ook eens proberen.
Bij concerten van symphonieorkesten kun je beter niet op de eerste rij zitten, in verband met de balans tussen de instrumentgroepen.

Van het Circustheater vind ik het een enorme misser. De geste van de producent vind ik dan weer heel netjes, maar het is dan jammer dat er in de uitvoering iets niet goed is gegaan.
Het was waarschijnlijk de bedoeling dat u eerst uw keuze aan de producent kenbaar had gemaakt, zodat zij de vrijkaarten konden regelen.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 11 dec 2019 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Sira »

Rij 1 is altijd al de slechtste rij geweest om te zitten. Vanaf rij 7 zit je beter.

Omdat je zelf voor rij 1 hebt gekozen, zullen de naar alle waarschijnlijkheid niets voor je doen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @PriscillaD, als ik uw verhaal zo lees is de vraag 'Hoe zit dat dan eigenlijk met kaartverkoop? Als ik dus niks kan zien, heb ik maar gewoon pech gehad??' niet meer aan de orde.
U hebt wat betreft uw klacht gelijk gekregen. U bent een keer naar de voorstelling gegaan.
En nog een keer maar dan met gratis kaarten.
Maar die gratis kaarten waren er niet.
Echt heel erg slordig van het management van Isabelle Beernaert.
U hebt volkomen gelijk.
Het management zou u en uw moeder zou u de de kosten voor de opnieuw gekochten kaarten kunnen vergoeden denk ik.
En wel ruimhartig, met minstens een dikke bos bloemen erbij.
Of u beiden afhalen met een limousine en u trakteren op een onvergetelijk arrangement.
Verwijs eens naar dit forum en u mag rustig mijn naam noemen als u denkt dat het helpt.... :wink:

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Klaas Jan to the rescue. Top dat @priscilla uw naam mag gebruiken. Maar als u zo close bent kunt u het toch even regelen?

PriscillaD
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019 15:53

Re: Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..

Ongelezen bericht door PriscillaD »

Bedankt voor de reacties. Ik hoef in dit verhaal geen gelijk te halen of kaartjes of iets dergelijks. (Maar fijn zou het wel zijn :wink: daar ben ik dan wel weer eerlijk in.) Ik wilde gewoon weten hoe het in elkaar steekt. Natuurlijk ben ik boos vanwege de manier hoe dit gaat. Ik ben nu 2 keer naar dezelfde show geweest, 160 a 170 euro uitgegeven, omdat de eerste show niet naar wens was. Maar dat alles ga ik niet meer herhalen. Ik wilde eigenlijk gewoon weten hoe dit 'wettelijk' in elkaar steekt. Of er regels voor zijn of zoiets.

En @sira & @renewouters .. de eerste rij hoeft niet altijd de slechtste rij te zijn. Dat vind ik persoonlijk echt onzin. Want we zijn de tweede keer in het theaterhotel in Almelo geweest, daar was het podium gelijk met de eerste rij, oftewel, ik kon al het vloerwerk nu wel zien wat ik de eerste keer allemaal gemist had. En in veel van de theaters lopen de stoelen op, zodat de rijen erachter niet tegen hun voorgangers aan zit te kijken.

Maargoed, ik kan namelijk deze 'service' niet rijmen met mijn eigen werk, of dat van mijn ouders/vriend/zussen etc. Even heel kort door de bocht trekken wij dan allemaal, als bedrijven, aan het kortste eind ivm goede service (klant is koning). Hoezo hoeven zulke grote theaters/instellingen/bedrijven zoals het Circustheater dat niet? Maar net als @Veldt01 al zegt: blijkbaar hebben ze dan geen behoefte aan klantenbinding en mag dit dus..

@Klaas Jan... Nou top idee! :wink: :mrgreen:

Gesloten