LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Peter490220
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 14:52

Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Peter490220 »

Eventim heeft mijn voorstelling op 28-05-2020 geannuleerd. Ik heb dmv een aangetekend schrijven mijn geld terug gevraagd, maar Eventim weigert dit. Mag dat? zo nee tot welke instantie kan ik me richten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door berndv »

Peter490220 schreef:
20 mei 2020 14:56
Eventim heeft mijn voorstelling op 28-05-2020 geannuleerd. Ik heb dmv een aangetekend schrijven mijn geld terug gevraagd, maar Eventim weigert dit. Mag dat?
nee dat mag niet, u had een overeenkomst waarbij u x bedrag zou betalen waarvoor u toegang kreeg tot een voorstelling. Zij hebben hun deel van de overeenkomst niet na kunnen komen, dus zijn ze u geld verschuldigd.
Peter490220 schreef:
20 mei 2020 14:56
zo nee tot welke instantie kan ik me richten?
daar hebben we in Nederland de rechtbank voor.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door mahadma »

En als die rechtbanken weer in bedrijf zijn bent u absoluut zeker niet nummer 1 die ze gaan doen. U krijgt eerder een bandje te horen: "Er zijn 345.619 wachtenden voor u ".

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
22 mei 2020 15:32
nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....
De deurwaarder? wat dacht je van een advocaat, een belangen/claimclub of incassobureau? De gemiddelde deurwaarder gaat zijn tijd niet verspillen aan dit soort zaken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien is het goed als TS eerst even duidelijk maakt of Eventim de ticketshop is, of de daadwerkelijke organisator van het afgelaste event.

Maar goed, hier kan TS zien bij welk bedrijf hij zijn ongerief en claim neer kan leggen.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
25 mei 2020 14:57
Hawk-Eye schreef:
22 mei 2020 15:32
nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....
De deurwaarder? wat dacht je van een advocaat, een belangen/claimclub of incassobureau? De gemiddelde deurwaarder gaat zijn tijd niet verspillen aan dit soort zaken.
Ach, even tussen de forumreacties door kan toch wel ;)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 mei 2020 15:15
Ach, even tussen de forumreacties door kan toch wel ;)
Natuurlijk niet. Ik moet wél prioriteiten stellen... :mrgreen:

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
25 mei 2020 14:57
Hawk-Eye schreef:
22 mei 2020 15:32
nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....
De deurwaarder? wat dacht je van een advocaat, een belangen/claimclub of incassobureau? De gemiddelde deurwaarder gaat zijn tijd niet verspillen aan dit soort zaken.
dat is zijn goed recht, zal wel "te min" zijn dan, tegelijk, als je geld tegoed hebt van iemand kan dit een weg zijn, dat scheelt heel wat tijd van een advocaat die vaak duurder is dan de kosten vand e tickets!!!!

Toch maar beterder een deurwaarder inschakelen lijkt mij....

Misschien beter Moneyman om gewoon antwoord te geven op de vraag en hoe te handelen vanuit jouw expertise die je ongetwijfeld wel hebt....

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
25 mei 2020 17:12
dat is zijn goed recht, zal wel "te min" zijn dan, tegelijk, als je geld tegoed hebt van iemand kan dit een weg zijn, dat scheelt heel wat tijd van een advocaat die vaak duurder is dan de kosten van de tickets!!!! Toch maar beterder een deurwaarder inschakelen lijkt mij....
Het gaat niet om "te min", het gaat erom dat iedereen vooral moet doen waar je goed in bent. Dergelijke zaken zijn geen typische deurwaarderszaken (als zal er vást ergens een deurwaarder te vinden zijn die het wel doet). Je zit als deurwaarder helemaal niet te wachten op een particulier die om de dag belt of je zijn geld al hebt geïncasseerd. Daarom verwijst vrijwel iedere deurwaarder een particulier met een dergelijke vordering door naar de genoemde partijen - de deurwaarder komt dan wel in beeld als er gedagvaard mot worden.
Hawk-Eye schreef:
25 mei 2020 17:12
Misschien beter Moneyman om gewoon antwoord te geven op de vraag en hoe te handelen vanuit jouw expertise die je ongetwijfeld wel hebt....
Die vraag heb ik nu juist beantwoord - alleen staat het jou niet aan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

DUS, je gaat eerst naar een advocaat of rechter en dan pas naar de deurwaarder als ik je goed begrijp?

Dan kom je dus uiteindelijk toch bij de deurwaarder terecht die de zaak eerst niet wilde hebben????


Rare gang van zaken en bovendien onnodig duur, houd jij zo de advocatuur aan het werk???? onnodig ook nog eens trouwens...

Komt er iemand op je kantoor met een bepaalde vordering en je legt deze goed uit wat je doet, wat de verwachtingen zijn en welke tijdspanne ze rekening mee moeten houden haal je al veel kou uit de weg volgens mij of is dat ook teveel moeite????

Deurwaarder is een dienend beroep om de regels van de maatschappij in stand te houden, OOK voor kleine bedragen....

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry Hawk-Eye, maar je roept maar wat. Je hele betoog vol onjuiste aannames maakt weer helder dat je geen idee hebt van de realiteit en de dagelijkse praktijk.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 mei 2020 14:57
Hawk-Eye schreef:
22 mei 2020 15:32
nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....
De deurwaarder? wat dacht je van een advocaat, een belangen/claimclub of incassobureau? De gemiddelde deurwaarder gaat zijn tijd niet verspillen aan dit soort zaken.
Als de inzet van de gemiddelde deurwaarder beperkt blijft tot het bezorgen van een inleidende brief dan zijn ze hier best bereid toe, denk ik.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
25 mei 2020 17:56
Moneyman schreef:
25 mei 2020 14:57
Hawk-Eye schreef:
22 mei 2020 15:32
nee dat mogen ze niet, stel ze in gebrek, eis uw geld terug binnen 14 dagen, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....
De deurwaarder? wat dacht je van een advocaat, een belangen/claimclub of incassobureau? De gemiddelde deurwaarder gaat zijn tijd niet verspillen aan dit soort zaken.
Als de inzet van de gemiddelde deurwaarder beperkt blijft tot het bezorgen van een inleidende brief dan zijn ze hier best bereid toe, denk ik.
Exact de reden dat ik schreef dat de deurwaarder vanzelf in beeld komt als de dagvaarding betekend moet worden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zet er gewoon de kantonrechter op!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door sjohie »

Of TS zoekt #@$C&D#!@ eerst even uit, of Eventim de daadwerkelijke organisator van het betreffende evenement is, of slechts de ticketshop, voordat er weer van allerlei figuren met hun juridische verplasserij beginnen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door geengast »

Staat toch gewoon op hun site?:

Artikel 7: Afgelaste of verschoven Evenementen

7.1 Eventim is niet aansprakelijk voor vergoeding of restitutie van entreegelden bij een eventuele annulering van een Evenement door de Organisator, dan wel door de houder van de Locatie of het Arrangement.

7.2 Indien en voor zover de Organisator besluit tot restitutie van entreegelden en de Organisator hiervoor Eventim inschakelt, zal restitutie van entreegelden die aantoonbaar aan Eventim zijn voldaan kunnen plaatsvinden via Eventim. Bij aankoop via een door Eventim geautoriseerd (voor-)verkoopadres geschiedt restitutie alsdan via die partij.

7.3 Eventim zal in geen enkel geval gehouden zijn meer te vergoeden dan de entreegelden. Dit houdt onder meer in dat kosten die de Klant heeft betaald voor de door Organisator of namens Organisator door Eventim verleende diensten, zoals bespreekkosten en orderkosten, of voor het Arrangement, nimmer worden vergoed. Eventim aanvaardt in zodanig geval geen aansprakelijkheid voor eventuele overige direct of indirect gemaakte (on)kosten en/of uitgaven.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voorstelling Eventim geannuleerd, heb ik recht op geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die voorwaarden zijn in strijd met de wet. Eventim moet het volledige bedrag terugbetalen. Immers, de overeenkomst wordt geannuleerd.

Gesloten