LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efteling

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
angela25

efteling

Ongelezen bericht door angela25 »

ik was vanavond even wat oude foto's aan het bekijken van een dagje efteling in juni 2000,
ik heb toendertijd ook de toegangskaartjes ingeplakt,
en wat stond erop:2 volwassene totaal 42 GULDEN!
en wat is de hedendaagse prijs????...juist!26 euro P.P wel te verstaan!
is dit niet verschikkelijk?wat een oplichters zeg!
ik heb een e-mail naar de efteling gestuurd met de mededeling dat het een stel a-sociale zijn en dat wij er in ieder geval nooit meer een stap binnen doen!
tis toch te triest voor woorden!

Gast

Re: efteling

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het inderdaad ook belachelijk duur geworden, vroeger ging ik ieder jaar wel een keer, maar nu doe ik dat niet meer.
Misschien 1 x per 3 jaar ofzo, ik vind het belachelijk duur geworden, het blijft niet bij de entree, maar daar komt ook parkeren bij, en eten en drinken, je bent voor je het weet 100 euro kwijt voor 2 personen! :shock:

Roeldevries

Re: efteling

Ongelezen bericht door Roeldevries »

Hier ben ik het absoluut NIET mee eens.
Intussen zijn we wel VIJF jaar verder en u stelt de zaken anders voor dan ze zijn. De toegangsprijs is in juni €24,00 en in het hoogseizoen € 26,00. In 5 jaar tijd zijn de kaartjes dus € 5,00 duurder geworden ca. 5 % per jaar. Kijk wat je er voor terug krijgt. Ik heb 4 kinderen en moet puzzelen om iedere maand rond te komen. Vorig jaar ben ik met de kids door de C1000 actie voor € 18,00 pp naar de Efteling geweest en we hebben van klein tot groot voor meer als het 10-voudige genoten.
Niet voor niets is de Efteling als BESTE merknaam van Nederland gekozen. (hoorde ik net op Radio 1)
Bedrijven afzijken heb ik absoluut geen moeite mee, maar het moet wel gefundeerd zijn.

Roeldevries

Re: efteling

Ongelezen bericht door Roeldevries »

Ik zie net mijn fout mbt aantal personen Gaarne excuses voor mijn opmerkingen. :oops:
Wat ik wel vol blijf houden, als je vergelijkt met andere parken, is dat je wel waar voor je geld krijgt. Die 42,00 was de echte, normale prijs?
Indien ja, nou da's dan wel een stevige verhoging

Gast

Re: efteling

Ongelezen bericht door Gast »

Die 21 gulden was echt de normale prijs! Ik vond het toentertijd al niet echt goedkoop, maar deze prijsstijging is niet normaal meer! Ik zou een prijs van bijv. 14 euro p.p. reeel vinden, maar 23 of 26 euro is gewoon belachelijk. Overigens zouden de prijzen in het hoogseizoen juist lager moeten zijn, omdat je dan overal langer moet wachten ivm de drukte en je dus van minder attracties gebruik kan maken.

angela25

Re: efteling

Ongelezen bericht door angela25 »

beste roel de vries,21 GULDEN per persoon 5 jaar geleden is echt waar!
het staat op mn entreekaartje !
2 volwassene 42 gulden totaal!
nou als je dat een normale prijsverhoging vindt....

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: efteling

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

Weet je heel zeker dat dat ook geen actie was, die 42 gulden?

Ik meen me namelijk vaag iets te herinneren dat het de laatste keer dat ik er was (in 1999) 37,50 gulden per persoon kostte. Ik heb hier geen kaartje of bonnetje meer van, alleen een herinnering dus het kan best zijn dat ik fout zit.

Maar wat ook zou kunnen is dat jouw 42 gulden voor 2 personen een actie was, 2 halen 1 betalen ofzo, of de tweede persoon krijgt 75 procent korting of iets dergelijks.

Ik ben overigens volledig met je eesn dat het belachelijk veel geld is!

Gast

Re: efteling

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt ellie, pin me er niet op vast, maar ik meen dat ik de laatste keer, en dat zal halverwege de negentiger jaren zijn geweest, ook 36 gulden ofzo pp. heb betaald.

1998

Re: efteling

Ongelezen bericht door 1998 »

Ik heb de Efteling-folder van 1998 in het plakboek zitten.

Prijs in 1998 was 35 gulden per persoon.

Ook ons toegangsbewijs zit er nog bij. Toegang voor 2 personen + parkeermunt was 78,50 euro.

1998

Re: efteling

Ongelezen bericht door 1998 »

sorry 78,50 gulden dus

angela25

Re: efteling

Ongelezen bericht door angela25 »

hmm dan moet het een actie zijn geweest denk ik!
2e persoon halve prijs ofzo,
maarja dan nog..blijft een behoorlijke prijssteiging

1998

Re: efteling

Ongelezen bericht door 1998 »

Ter info even (ook uit het plakboek) om te zien of alles echt wel zoveel duurder is geworden:


in 1998 bedroeg de toegangsprijs voor 1 volwassene voor:

- Rijksmuseum Volkenkunde Leiden: 10 gulden, is 4,45 euro;
- Efteling: 35 gulden, is 15,88 euro;
- Hellendoorn: 21,40 gulden, is 9,71 euro;
- Warner Bros. Movie World: 38 DM, is 19,42 euro.

in 1999 bedroeg de toegangsprijs voor 1 volwassene voor:

- Burgers Zoo: 25 gulden, is 11,34 euro;
- Buffalo Bill's Wild Est show bij Disneyland Parijs: 325 FF, is 49,54 euro;

in 2000 bedroeg de toegangsprijs voor 1 volwassene voor:

- Burgers Zoo: 28,50 gulden, is 12,93 euro;
- Warner Bros. Movie World: nog steeds 38 DM, is 19,42 euro.

De prijzen voor dit seizoen zijn:

Rijksmuseum Volkenkunde: 7,50 euro;
Efteling: 24/26 euro;
Hellendoorn: 16,50/17,50 euro;
Warner: 25 euro
Wild West Show: 53 euro
Burgers Zoo: 15,50 euro



Je moet bij het bekijken van de verschillen natuurlijk wel rekening houden met het feit dat er 5 tot 7 jaar tussen zit. Vroeger kwam er elk nieuw seizoen ook wel wat bij.

Gast

Re: efteling

Ongelezen bericht door Gast »

Efteling is toch wel hheeeeel erg hoor!

geffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2004 20:53

Re: efteling

Ongelezen bericht door geffen »

Niet alleen de efteling is duurder geworden, dat is zo met alle parken. Zelfs het papegaaienpark in oerle ( in de buurt van eindhoven ) is zowat in rpijs verdubbelt.
Voor de normale prijs zal ik nevver nooi naar de efteling gaan, als je dat met een gezin moet doen is het zowat niet te betalen.
Maar tegenwoordig heb je voor zowat alle parken ook allerlei kortingacties, kijk bij bv de albertheyn maar eens op diverse verpakkingen van bv de liga's en er zitten in de zomerperiode al actiecoupons op voor 2 halen 1 betalen, 25 % korting etc etc.
Airmiles kun je zo bv ook weer inleveren voor bobbejaanland in belgie, daar zijn wij vorig jaar voor € 5,- per persoon geweest. Via airmiles kun je dacht ik ook korting bij de efteling krijgen.
Neem vervolgens een goedgevulde rugzak mee, en het is allemaal nog om te doen. Een abonement nemen kun je ook nog overwegen, dat heb je er na 5 bezoeken ook uit.

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: efteling

Ongelezen bericht door lvwijk »

de efteling is wel elke jaar duurder geworden maar het is bij alle parken zo. Alles is duurder geworden maar je kan het beste een dag naar de efteling gaan dan een dag naar een kermis. Want op een kermis doe je het niet voor 26 euro.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: efteling

Ongelezen bericht door inxsnl »

Effe met je gezin 4 kids een dagje naar de efteling met het openbaar vervoer.

Als ik uit reken wat dat gaat kosten gooi ik het liefst een bom op Nederland.

Een trip naar spanje inc hotel is nog goedkoper.

edoch ik sprak zei de gek

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: efteling

Ongelezen bericht door Hamster »

Tegenwoordig kun je met airmiles of een andere aktie al met een behoorlijke korting terecht bij een van de attractieparken. En de Eftelng is nog steeds de moeite waard.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: efteling

Ongelezen bericht door inxsnl »

De efteling is voor een gezin met 4 kinderen niet de moeite waard.
Kost 2 weken huishoudgeld.
niks airmailes niks codes van zeeppoeder pakken .

De prijzen zij absurd

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: efteling

Ongelezen bericht door efteling »

inxsnl


Geplaatst op 21 Jun 2005 22:36 door inxsnl


--------------------------------------------------------------------------------

Effe met je gezin 4 kids een dagje naar de efteling met het openbaar vervoer.

Als ik uit reken wat dat gaat kosten gooi ik het liefst een bom op Nederland.

Een trip naar spanje inc hotel is nog goedkoper.

edoch ik sprak zei de gek
Vanwaar moet je komen, want nu klinkt dit echt heel dom.
Mijn kosten:
€10,10 voor de trein vanuit Tiel naar 's Hertogenbosch
€ 5,60 voor de bus van 's Hertogenbosch naad de Efeling.
€24,00 voor de entree.

Opgetelt ben ik €39,70 kwijt voor een dagje Efteling voor 1 persoon.
Als u daarvoor op vakantie kan gaan naar Spanje inc. hotel :roll:

En dat de Efteling duur is........ Kijk naar wat je ervoor terug krijg.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: efteling

Ongelezen bericht door woman4life »

Nou dan ben jij goedkoop uit met de trein ik betaal voor de trein dan dus 26,60 per persoon maar we zijn met zijn 2e
dat is dus al 53,20
dan 2 keer 24 euro voor de entree dat is dan 48 euro

dan dus nog 5,60 voor de bus naar de efteling dat is voor 2 personen 11 euro 20.

dus 53,20 voor de trein, 48 euro voor de efteling zelf en dan nog 11,20 voor de bus dan kom ik al op een slordige 112 euro, 40 cent en dan niet eens het vervoer van mijn huis naar het station meegerekent

nou ja je hebt er inderdaad geen luxe hotel in spanje voor maar wij kunnen voor dat geld wel een weekend naar zeeland in een hotel inc ontbijt

Gesloten