LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Disneyland Parijs

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Battus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:25

Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Battus »

Via Gebo-Tours zag ik een aanbieding staan voor een dagtocht naar Disneyland Parijs.

00.20 - Vertrek Zwolle
09.30 - Aankomst Parijs
21.00 - Vertrek Parijs
05.00 - Aankomst Zwolle

Nu hoor ik van verschillende kanten dat een dachtocht niets is, aangezien je halverwege de dag al helemaal kapot bent. Zelf heb ik geen ervaring met slapen in de bus, dus zou het niet weten hoe ik me zal voelen.

Nu raden mensen me aan om 2 dagen te gaan, aangezien je aan 1 dag toch niet genoeg hebt. Ook hier op het forum lees ik daar weer verschillende reacties op. De 1 heeft aan een dag genoeg... de ander kan er geen genoeg van krijgen.

Ik heb nu een paar vragen waar jullie misschien het antwoord op hebben:

- Wie heeft er ervaring met een soortgelijke dagtocht naar Disneyland?
- Waar kan ik evt. goed en goedkoop een busreis voor 2 of meer dagen boeken?
- Is 1 dag evt lang genoeg voor iemand rond de 20 jaar? :-) (wie weet maakt dit ook nog verschil)

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Ivatje »

1 dag is zeker niet genoeg !
Voor veel attracties moet je zelfs 1 uur wachten.
Naast die atrracties is nog een gedeelte die je zeker niet in een dag kan zien en die zeer leuk is.
Het is mijn ervaring en ik denk dat je 2 dagen nodig hebt voor Disneyland Parijs als je alles wilt zien en proberen zonder haast en stress.

Battus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:25

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Battus »

Je hebt dus ervaring met Disneyland :-), maar heb je ook ervaring met georganiseerde busreizen (naar Disneyland)?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Bailey »

1 Dag is inderdaad niet genoeg, je hebt minimaal 2 dagen nodig.
Ik ben wel eens met de bus geweest, maar dat was via mijn werk. Ik vind het persoonlijk een verschrikking met de bus. Heen gaat nog wel, maar terug ben je versleten en echt lekker slaapt zo'n bus niet.

Als je niet met de auto kan, lijkt me de trein nog makkelijker. Die is er binnen een paar uur, je zit veel lekkerder en je kan nog lopen. En de trein stopt vlakbij het park.

Battus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:25

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Battus »

Ok ....

Kun je dan een soort 2 dagen entreekaart kopen ofzo? Bij ANWB? En evt via weekendje weg een hotel boeken. ´t is een optie, dus overwegen waard.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Bailey »

Bestel op de site van Disneyland Parijs gewoon eens de brochure. Daarin staan autoreizen, busreizen en treinreizen. Dit in combinatie met toegangtickets en een hotel.

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door eliane »

nou simpel eigenlijk.
voor Disney gangers zoals ik die 2 o 3x per jaar gaan is zo een dag tocht een uitkomst, je kent immers het park al en weet waar je heen wilt.
Parijs is dan niet aan de orde.
HEtis een leuke trip mits je in goede gezondheid bent, allicht....
Ik trek het wel ben jong met een paar redbulls....

Ga je voor het eerst dan raad ik het niet aan, je wil alles proeven anders ben j zo gehaast enz, nee dat minder leuk.
En vaak hebben die bussen ook vertraging, dat gaat allemaal van je eigentijd af, dus pas daavoorop!!

djhurman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2006 07:05

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door djhurman »

kun je doen als je alles al eens geweest bent want je moet dan van schow naar atractie naar atractie lopen geen tyd om om je heen tekyken naar gebouwen en hou alles er uit ziet en als je geen aan bieding hebt mag je niet hoperen maar in 1 park en je bent inderdaat kapt heb er varing ben al 6 keer geweest ps als je toch gaat sla de parade dan maar over maar meest al heb je als je alles rustig wil zien 4 dagen nodig een disney fan

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Shareena »

1 dag is naar mijn mening niet genoeg... Ik ben zelf toen 4 dagen geweest.. 2 dagen Disney en 2 dagen Parijs! Was toen met Peter Langhout, maar daar hoef je ook niet echt meer te boeken heb ik begrepen ;) Ik was toen 260 EURO kwijt voor met z'n 2-en...

ladystufff
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2006 07:49

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door ladystufff »

ik ben nu 3 keer geweest, je kan het beste gewoon zelf autorijden, lekker om 4 uur snachts weg gaan dan kom je om 10uur aan ongeveer, lekker je spullen naar je hotel brengen en door naar het park, je moet die avond ervoor wel op tijd in bed liggen anders red je de dag niet, 3 dagen is voldoende ik vond 4 dagen te lang, als je met een bus gaat of trein mis je een aantal uren, de trein komt om 12 uur aan dat is veel te laat en terug moet je om 19uur weer terug of zelfs eerder, zonde van je geld

be
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 09:58

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door be »

ik ga in juni zelf voor de 11 keer naar Disneyland toe,dus een beetje bevooroordeeld ben ik wel,maar 1 dag is zeer zeker te kort.
Ik zou zelf als je voor de eerste keer gaat zelfs voor 3 dagen kiezen ,tenminste als je alles wilt zien.
Ik heb deze reis inclusief entree en hotel (op het park zelf,Santa Fe)voor 200 euro geboekt bij Arke(met eigen vervoer) en da;s een hele nette prijs.Voor een 3 daags kaart voor beide parken betaal je namelijk al een kleine 100 euro.
mocht je besluiten te gaan,heel veel plezier gewenst!

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Wij gaan dit jaar een week naar Disney. We gaan 4 dagen naar de parken.(Eigelijk in totaal maar 3 dagen ivm de heen en terugreis op maandag/vrijdag) Misschien voor sommige een beetje veel, maar je hoeft niet de benen uit je reet te rennen om alles te doen. Halverwege de week doen we een breakje door een dag naar Parijs zelf te gaan.

Sossaboy
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:04

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Sossaboy »

Battus

Ok ....

Kun je dan een soort 2 dagen entreekaart kopen ofzo? Bij ANWB? En evt via weekendje weg een hotel boeken. ´t is een optie, dus overwegen waard.

Misschien zou u eens moeten googlen
Dit is een forum waar consumenten elkaar kunnen kunnen helpen met eventule problemen en adviezen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door Bailey »

Maar om dat 2 jaar na het bericht te reageren, dat vind ik toch wel wat overdreven.

disneyfan18
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007 13:05

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door disneyfan18 »

hallo wij zijn dit jaar voor de 12e keer naar disneyland geweest dit op de nationale feestdag 14 juli maar de wachttijden waren minder dan een half uur alleen bij nemo was het 45 minuten wachten

een goede tip voor het disney park de fastpass dit is gratis
u stopt u toegansticket in de fastpass automaat en u krijgt u ticket terug + een ticket met de tijd wanner u naar binnen mag dus bijv tussen 14.00 en 14.30 uur nu kunt u meteen doorlopen en u mag zo de attractie in soms is het ook dat u nog even moet wachten maar dat is dan minder dan een uur in de rij staan dit kan bij een paar attracties in het park en u kunt in dat half uur ook nog een ander attractie bezoeken waar het niet zo druk is

maar zeker als je voor de 1e keer gaat is een dag veelstekort en vooral voor allebei de parken

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door puttputt »

Wij gaan in Februari 2008 voor het eerst naar Disneyland
We hebben een midweek in de Davy Crockett Ranch gehuurd.
5 dagen entree in de parken plus elke morgen ontbijt is inbegrepen en alle 3 mijn kinderen gaan gratis mee
day is een Tip wat echt de helft aan kosten scheelt.

Januarie t/m Maart mogen alle kinderen tot en met 11 jaar gratis mee

Echt de moeite wel waard,

disneyfan18
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007 13:05

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door disneyfan18 »

als disneyland parijs de actie heeft kinderen gratis
kan het verblijf nog wel eens duurder uitvallen dan normaal

omdat de kinderen gratis zijn worden deze niet meegeteld
dus u betaalt voor 2 volwassenen of misschien voor 1 nog duurder 2 personen betalen meer dan 4 of 5 dus je bent toch duurder uit

wel een voordeel is het eten met disney figuren, de wild west show enz.

misschien is dit wel laat gereageerd maar toch nog een tip voor andere mensen

woutol
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2008 17:48

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door woutol »

Geplaatst op 01 Mei 2008 16:59 door woutol


--------------------------------------------------------------------------------

hallo

ik en een vriend van mij heben dit jaar vmbo examen. als we geslaagt zijn zouden we graag met heel misgien nog een vriend naar disneyland resort paris willen voor onze voorkeur 3 dagen en 2 nachten. we zijn al wezen kijken voor de prijzen e.d. en we kwamen uit bij het hotel santa fe. het leek ons heel leuk allemaal maar we komen er niet uit of je er zonder volwassene in zou moge mag je er als 16 jarige in met toestemming van je ouders of moet er echt iemand mee van 18 jaar of ouder? en betaal je per kamer of per persoon dan? ik wil het liefst antwoord van iemand die ook echt weet wat het antwoord is en niet van iemand die denkt dat hij het weet
mvg

wouter

disneyfan18
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007 13:05

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door disneyfan18 »

hallo wouter

het zit zo er moet minimaal 1 persoon van 18 jaar of ouder bij zijn
anders moeten je ouders toestemming geven. doen ze dit dan is een reis naar disneyland parijs boeken geen probleem.

sanfa fe is een uitstekend hotel om in te verblijvend, mocht je een goedkoper willen dan is campanille ook een goed hotel en goedkoper alleen dan komen de tickets er ook nog bij en is het toch nog ongeveer even duur of je moet een jaarkaart aanschaffen deze zijn even duur als een 3 daags ticket .
de prijzen voor de kamers staan in boekjes van reisbureaus met hoe meer personen je gaan des te goedkoper het voor je is je kunt alles nog eens duidelijk navragen bij een reisbureau

susanne van dijk

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Disneyland Parijs

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Wouter.

Je zou het best even langs een reisbureau kunnen gaan of eventueel hier op internet kijken, voor de speciale Disney folder van OAD. Je kunt dan kiezen met of zonder eigen vervoer. Ook kun je zelf je hotel kiezen en dan kan een Disneyhotel zijn, of dichtsbijzijnde hotels met name in Bussy St-George. Zijn een stuk goedkoper en liggen tegenover het metrostation. (1 of 2 haltes naar het park)

Er zal inderdaad een persoon van 18 jaar of ouder mee moeten, of speciale toestemming van ouders moet mee. Over het algemeen is het wel zo, met hoe meer mensen je bent, des te voordeliger de kamers.

Mogelijkheden: complete arragementen met bus, trein of vliegtuig.
Zelf samenstellen: Kaartjes hier al kopen en dan met bus, trein (rechtstreeks Thalys) danwel met eigen vervoer.

Heel veel plezier als jullie gaan. :wink:

Gesloten