LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Vinboy1968
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2008 09:41

Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door Vinboy1968 »

Ik zag op www.uitrotterdam.nl dat de kaartjes voor AC-DC alleen per internet te koop zijn en maar 2 stuks per persoon om zwarthandel tegen te gaan. Eindelijk is een goeie actie van de organisatie, ben wel benieuwd of het lukt!

MaartenH
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2008 13:27

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door MaartenH »

Of het de zwarte handel tegengaat moet nog maar blijken...

Wat ik wel weet is dat ik, samen met 2 andere personen alweer de dupe ben geworden van Ticketmaster met deze nieuwe actie.

De keus van Ticketmaster om enkel de kaarten online te verkopen en bovendien dit te beperken tot 2 kaarten per persoon heeft ervoor gezorgd dat wij nu zonder kaarten zitten.

Als tip kregen wij te horen dat je het beste gisteren al een account kon aanmaken op de site van Ticketmaster, om zo vandaag sneller in te kunnen loggen en de kaarten te kunnen kopen. Prima, dat hebben we dus ook gedaan.

Vanochtend om 9:30 logden wij op 3 verschillende lokaties/pc's in met 3 verschillende accounts (wij zouden immers met 6 personen naar het concert gaan). Vervolgens worden wij in de "wacht" gezet (je ziet dan een voortgangsbalk met een indicatie van hoe lang het nog gaat duren).

Omdat wij een half uur eerder dan de daadwerkelijke verkooptijd ingelogd waren, dachten we dat wij in ieder geval verzekerd waren van kaarten, het liefst staanplaatsen, maar op de tribune is ook prima (wat overigens met online bestellen ervoor zorgt dat je nooit met z'n 6en naast elkaar komt te zitten, maar dat terzijde).

Na een uur wachten was bij mij de voortgangsbalk helemaal vol en dacht ik dat ik eindelijk naar het koopgedeelte van de site werd gestuurd om mijn tickets te kopen. Niet dus. Het balkje begon weer van voor af aan te lopen. Best wel frustrerend. Uiteindelijk heb ik nog een uur gewacht en de balk was weer vol. Toen sprong de balk circa 10% terug, en liep weer vol. Dit ging door totdat ik zojuist te horen kreeg dat het concert was uitverkocht. Heel erg leuk als je als grote AC/DC fan hoort dat je dankzij een internetsysteem zo achter 't net vist.

Ik vroeg mij af of mijn vrienden WEL kaarten hebben weten te bemachtingen. Helaas, ook zij hadden niks. Bij de één werd hij helemaal van de site gegooid, terwijl hij ook al om 9:30 aan het wachten was. De ander had na een half uur geprobeerd (dus om 10:00) opnieuw in te loggen (ook met een andere browser) en ook daar liep de balk helemaal vol en weer terug. Uiteindelijk kwam hij wel op 't verkoopgedeelte maar daar viel helaas niets meer te halen.

Hierbij wil ik Ticketmaster bedanken voor 't door de neus boren van een concert waar wij jarenlang op gewacht hebben!!! :(

Mag toch niet hopen dat ze dit soort verkoop vaker gaan doen. Nu ben ik toch weer gedwongen om het driedubbele te betalen op... jawel... marktplaats e.d. Ik lig nog liever een hele nacht in de kou voor 't postkantoor dan 3 uur lang naar een suf balkje te staren waarvan je niet weet of ie nou opnieuw gaat tellen of dat je eindelijk kaarten kan kopen.

cycloman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 14:19

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door cycloman »

Het is dus weer niet gelukt om de uitbuitbureau's buiten de deur te houden bij de verkoop van concertkaarten
de twee kaarten per transactie regel heeft als resultaat gehad dat al na enkele uren de prijzen 5 tot 6 keer over de kop gaan bij de commerciele bureautje of moet ik zeggen oplichters en afzetters
zet kaarten op naam met paspoortnummer, misschien helpt dat wel
het mag duidelijk zijn, ik ben teleurgesteld edwin

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door komijntje »

Heb zelf ook uren achter de computer gezeten, balke bijna vol...
begint hij **** weer bijna bij het begin!

Welke kleuter heeft dit systeem bedacht tegen zwarthandel.....
werkt voor geen meter.
Naar mijn mening is het juist makkelijker voor zwarthandelaren via internet.
Doe dan gewoon 2 kaartjes per persoon bij de winkel als je niets beters kan bedenken.

Mijn idee, 2 kaarten per persoon en op naam en dan kan alleen
de persoon die ze gekocht heeft daadwerkelijk naar het concert. Gaat wat meer tijd in zitten bij de ingang maar dan heb je ook wat!!!

Het is al jaren hetzelfde......wie doet er eens wat aan?
Politici gaan zkr nooit naar een concert.....eigen interesses eerst.

En zwarthandel is illegaal, je kan toch gewoon die zaakje opzoeken!!!

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door komijntje »

niet op die belachelijke prijzen ingaan, als je een paar maanden verder bent komen er op marktplaats vanzelf aanbiedingen voor redelijk normale prijzen,'t is ons bij queen gelukt (2x 2 veldkaarten 70 euro p.stuk)
en als je geduld hebt lukt het bij ac/dc ook, laat die gasten barsten met
hun kaartjes!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 23:22

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door [email protected] »

Zaterdagochtend om 09.45 ingelogd op Ahoy ticketservice. In de wacht gestaan met de zgn wachtbalk S`middags 13.30 uur van het web gegaan/gegooid, uitverkocht dus. Schande ! Kijk naar de andere verkoop site`s (zwarthandel)waar ze nu te koop staan voor het driedubbele. En maar zeggen dat ze deze handel willen ontlopen.
Nou niet dus. Maakt voor hun toch niet uit aan wie ze worden verkocht. De gewone werkman kan het weer schudden. Tros radar jullie moeten Ahoy de koude douche geven. O wat ben ik woest.

Rich1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2008 12:35

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door Rich1978 »

Geweldig idee van ticketmaster!!!

Welk kortzichtig persoon heeft deze " oplossing" bedacht???
Als je asl zwarthandelaar 200 studenten 20 euro geeft om 2 kaartjes per persoon voor je te bestellen is het gezien de belachelijk hoge prijzen die ze vragen EN krijgen via internet erg makkelijk om deze kosten terug te verdienen....maar daar hadden de hoge heren bij ticketmaster nog even niet aan gedacht...

Heb gisterochtend ruim 2 uur vergeefs naar en langzaam vollopend balkje te hebben gekeken om vervolgens bij de volgende pagina er gewoon afgegooid te worden...

Mijn oplossing??? gewoon bij de normale voorverkoopadressen een kaartbeperking van 2 per persoon op te leggen en niet via een internetserver, die de stroom mensen toch niet aankan.

Benieuwd of ticketmaster met een publiekelijk excuus komt...dit kan toch nooit de bedoeling zijn? Kaarten voor dit evenement staan op diversen sites voor het 4-voudige bedrag.

Ticketservice moet zich kapot schamen voor het duperen van de normale concertbezoeker.

phyr
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 10:40

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door phyr »

Zwarthandelaren buiten de deur houden? Dat is ze niet gelukt! Goh, wat een verrassing...

Achterlijke prijzen op Onlineticketshop
Vollop staanplaatsen bij Worldwideticketshop

:evil: :evil: :evil:

teka
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:43

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door teka »

Wel raar dat al die 'zgn. hardcore' fans niet op het idee zijn gekomen lid te worden van de fanclub van ac/dc...
Voor een kleine 30 euro aan lidmaatschap, hebben wij, na ook eerst uren vruchteloos naar het balkje van ticketservice te hebben gestaard, via de fanclub toch kaartjes kunnen bemachtigen... voor 60 euro..en ook nog veldkaarten...

voortaan dus verder kijken dan 'ticketservice lang is'...

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik hoor zpjuist op een Duitse rock-zender, dat er een stadion-tour in de planning is voor 2009 :)

MaartenH
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2008 13:27

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door MaartenH »

Teka, ik moet dus bij elk concert dat ik graag wil bezoeken eerst lid worden van een fanclub? Wat een onzin, ook zonder lidmaatschap zou een verkoopsysteem goed en eerlijk moeten werken. Punt is dat Ticketservice de zwarthandel wil tegengaan met dit systeem, maar dat is dus niet gelukt.

Monniee
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2008 14:27

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door Monniee »

Ook ik heb samen met vriend en vrienden uren achter de pc in de wachtrij op tickerservice.nl gezeten omdat niet iedereen lid van de fanclub was. Toen we er allemaal niet doorheen kwamen toch maar apart kaarten via de ac/dc fanclub bezteld, ook al zouden we dan neit met zn allen kunnen, maar ook daar was het uitverkocht.

Dus dat hebben wij wél geprobeerd maar zijn alsnog de dupe...

cjrocks
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:41

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door cjrocks »

Ook wij zaten om kwart voor 10 voor de pc. We hadden twee accounts aangemaakt omdat we 3 kaarten wilden bestellen. Ook bij ons lag de site al ruim voor 10 uur helemaal plat. Na 1.5 uur getuurd te hebben naar de balk, waren we er bijna. Maar toen sprong hij ineens weer helemaal terug naar het begin. Uiteindelijk na 3 uur is het een van ons gelukt om door te komen, en hebben we twee kaarten kunnen bemachtigen. Omdat we 3 kaarten nodig hadden, met ons tweede email adres ingelogd. Na 2.5 uur weer op en neer gestuurd te zijn met de balk, kregen we de melding: UITVERKOCHT.
Ook kregen we bij die tweede keer steeds de melding dat er een beveiliging in de weg zat, wat heel vreemd is aangezien we met dezelfde pc eerder wel kaarten konden krijgen zonder meldingen.

Ook het feit dat ik gebeld heb naar Ahoy, Livenation, ticketservice en noem maar op, maar dat niemand me kon vertellen of er gehandicaptentickets beschikbaar werden gesteld via internet, vind ik raar. Heel vaak staat er bij een concert dat er speciale rolstoeltickets beschikbaar komen, maar dan worden ze niet verkocht. En dan moet je nog maar afwachten of je dat podium op komt, want ze weigeren je als je geen speciale kaart hiervoor hebt.
Ik kreeg eerst te horen dat ik ze dan telefonisch kon bestellen, maar dat bleek achteraf ook al helemaal niet zo te zijn. Is dus maar goed dat ik meteen achter de pc gekropen ben, en nog niet eens de moeite heb genomen om te bellen. Maar ik betwijfel wel of die kaarten beschikbaar waren gesteld via internet als er niet naar geinformeerd was.

Ik vind het goed dat men probeert de zwarthandel tegen te gaan. Maar dat er dan een heleboel mensen de dupe worden van deze verkoopmanier, vind ik belachelijk. Livenation heeft bijvoorbeeld ook niet nagedacht over de mensen die heel graag willen gaan, maar geen pc hebben. Deze kunnen het dan zowiezo al vergeten.

Ik zie net dat ze voor Metallica in de Goffert dezelfde aanpak gaan hanteren. Zal dus weer wat worden :shock:

En zwarthandel kun je nooit helemaal tegen gaan. Kijk maar op ebay en andere verkoopsites. Daar worden de kaarten nu aangeboden tegen belachelijke prijzen. En het ergste.... die prijzen worden er ook nog voor betaald.
Zo lang mensen die belachelijke prijzen blijven betalen, zal er altijd zwarthandel bestaan. Gewoon niet erin trappen, dan stoppen ze er vanzelf mee.

resie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:46

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door resie »

Wat een ellende zeg. Vroeg opgestaan, computer aangezet, ingelogd, alles in orde, even wachten tot ik in het programma kwam.....nog even wachten....nog langer wachten, hee, een stukje blauwe balk....wachten.....nog meer wachten..........................enz enz. En na heel lang wachten: GEEN KAARTEN !!!!!!!!!
Laat mij maar fijn kou lijden bij een postkantoor 's morgens in alle vroegte. Als er dan al 50 man voor me in een rij staan, hebben ze het kaartje ook meer verdiend dan ik, want zij zijn dan nog eerder hun nest uit gekomen. Nu heb ik geen idee wie al die kaartjes heeft gekocht! In elk geval niemand die ik ken, want geen van mijn vrienden heeft dankzij dit fantastische systeem kaarten kunnen bemachtigen........!!!!
Al met al een zaterdag met een kater van jewelste!! :evil:

hagar666
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:17

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door hagar666 »

A.s. zaterdag v.v. van Metallica. Exact op de zelfde wazige wijze als bij AC/DC/ Uitsluitend online via livenation, max 2 kaarten p.p.
Dit slaat werkelijk nergens op. Hoe kan je als fan zijnde nu een keer met je vrienden gezamelijk naar een concert waar je al jaren naar uitkijkt?

AC/DC al duur mijn neus geboord en nu hoogst waarschijnlijk Metallica ook.
Wat als straks Van Halen komt???
Ik vraag me af wie er WEL kaarten heeft?
In mijn vrienden- en kennissenkring (toch de harde kern van Metalsheads) heeft niemend, werkelijk niemand kaarten!!!!

Waar zijn de tijden gebleven dat je in je slaapzak voor de deur ging liggen??

Dit is je reinste monopoly-spel van Mojo (*****)

Hoe nu verder????? (om nog maar over de prijs te zwijgen, schandalig duur!!!!! ruim 120 gulden voor een concert!!!!!)

Venusss
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:53

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door Venusss »

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.........Voor 10 uur was ik ingelogd om vervolgens om 14:00 bericht te krijgen dat het uitverkocht is. Tot 3x aan toe werd ik eruitgegooid om vervolgen "opnieuw" in de wachtrij geplaatst te worden. Dit is me nog nooit overgekomen. Tot nu toe heb ik altijd kaartjes kunnen kopen (niet altijd de beste plaatsen, maar wel de kaartjes).
Als je bij postkantoor in de rij staat word je ook niet uit de rij verwijderd om vervolgen achteraan aan te sluiten. :roll: (en zo 3x)

Ik vind het schandalig. Het zou anders zijn als fans al die kaartjes hebben, dan zou ik me erbij neerleggen dat ik te laat ben opgestaan, maar als ik ze volgende (of zelfs hetzelfde) dag op de marktplaats zie voor 3x de prijs.......dat is balen.

Maar nu gaat het hetzelfde gebeuren met het concert van Metallica....

Waarom doet politiek daar niets aan? Het lijkt me zo eenvoudig.....gewoon verbieden verkoop boven officiële prijs.

wattel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 12:43

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door wattel »

Droevig wordt je hier van en Meneer Mojo mag ook wel eens een boekje open doen over hun gang van zaken.

Wanneer gaat de politiek eens wat aan de praktijk van dit soort mensen doen, hard werkende mensen die getild worden door van die slapjanussen die over de rug van deze hard werkende mensen hun geld lopen te verdien door de prijzen naar onbetaalbare hoogtes op te jagen.

Kaartjes waren €60 volgens ticketservice en op de site ticketsforsale wordt een prijs van €500 gevraagd, dit is meer dan 8x de kostprijs, het is zelfs zo schandalig dat ze al kaarten voor Metallica op de markt gooien voordat de voorverkoop is begonnen.

Kan onze geweldige regering die toch met miljarden loopt te smijten van onze belastingcenten voor die o zo zielige bankjes die hun werk ook niet goed doen een keer wat nuttigs gaan doen en dit soort boeven niet te helpen maar keihard aan te pakken.

Ik pleit er voor dat mensen kaarten kopen op naam en zich daarbij moeten legitimeren en dat ze dit bij het desbetreffende concert met kaartje en al ook moeten legitimeren, voordat men naar binnen kan.

Dus gewoonweg kaartjes op naam en legitimeren die hap, als de politie je oppakt moet je je ook legitimeren dus in gaten worden we toch al gehouden.

Ik weet dat dit eigenlijk te zot voor woorden is maar moet de gewone mens dan maar tot op het bot worden uitgekleed door dit soort gangsters.

Ik ga zaterdag weer heerlijk voor de computer zitten en me waarschijnlijk weer kapot gaan ergeren aan dat blauwe balkje op de pc.

En waarschijnlijk zullen de heren van ticketforsale dan wel weer 100 kaarten hebben en de gewone werkmens pist weer naast het potje

MaartenH
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2008 13:27

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door MaartenH »

Helaas, Mojo houdt voet bij stuk:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/101461

Schandalig!!!

haroldP
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:27

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door haroldP »

Helaas ook ik heb meer dan 5 uren moeten wachten achter een beeldscherm en heb ook nog geen kaartje, terwijl andere mensen een smoes hebben om de kaarten te vrekopen via marktplaats of ebay.
zulke mensen heb niets aan in de maatschapij.
de echte fans willen er best wel heen, maar je gaat toch niet voor een kaartje tussen de 300 en 1000 euro betalen terwijl ze in de voorverkoop 60 euro zijn.
Mojo verander het systeem anders zullen de echte fans teleur worden gesteld.

patspoel
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:53

Re: Kaartjes AC-DC niet in zwarthandel

Ongelezen bericht door patspoel »

Geweldig deze dictatoriale verkoop van kaarten!

Fan sinds jaren, alle concerten geweest en daarvoor altijd buiten in de kou op straat gelegen om kaarten te kunnen kopen.

Nu zaten er 10 vrienden op internet kaarten proberen te bestellen maar niemand kwam er door.
Meerdere mensen met deze klachten, ook bij AC/DC.

De zwarthandelaren die kaarten verkopen op voorpleinen proberen ze uit te sluiten, en dat lukt op deze manier.
De echte fans trouwens ook zo!

Dat Mojo geeft de grote zwendelaren die kaarten te koop hebben op hun site zo de kans om juist hun 'legale' manier van zwarthandel alle kans te bieden.

Die staan ook altijd met studenten veel kaarten te bestellen, nu hadden ze denk ik veel accounts die al veel kaarten konden kopen met de presale, want ze waren van de week al te koop op die sites.
Pak die mensen aan en mischien gelijk dat Mojo

Ik vind dit ronduit schandalig en hoop dat dit snel weer anders gaat.

Veel fans kunnen nu niet, tenzij ze er de hoofdprijs voor betalen.

Ik zie de toekomst slecht tegemoet

Gesloten