LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
karin76
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2009 17:41

door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door karin76 »

Voor de trouwdag van mijn ouders gaf ik hun 2 kaarten voor de middagvoorstelling van 12 irish Tenors in theater de Lawei in Drachten op 20 dec j.l.
Mijn vader is minder valide en ik heb van te voren contact gehad met het theater over plaatsen met extra beenruimte. Alles werd keurig geregeld!
Op die bewuste zondag gooide het weer echter roet in t eten. Dikke sneeuwbuien met een weeralarm en diverse adviezen van o.a. de ANWB om niet de weg op te gaan, hebben mijn ouders doen beslissen niet de weg op te gaan, ze moesten immers een 30km rijden.
Nu waren de artiesten echter al aanwezig in Drachten en de voorstelling is zodoende ook doorgegaan.
Nu is de Lawei echter van mening dat het de mensen hun eigen keuze was om niet te komen en dat men deze mensen dan ook geen geld terug kan geven.
Er worden middels een brief enkele alternatieven voorgesteld die (met bijbetaling) kunnen worden bijgewoond. Echter deze voorstellingen zijn van een totaal ander genre dan waarvoor men eigenlijk zou komen; kindervoorstelling, ballet en toneel. Kortom het geld, 31,10 euro per kaart ben ik kwijt. Of ik moet tussen de 20 en 30 euro bijbetalen voor een voorstelling waar ik geen interesse voor heb.
Erg kortzichtig van de Lawei, temeer omdat verschillende andere theaters in de buurt voorstelling aflasten of mensen hun geld gewoon terug hebben gegeven.

Zijn er meerdere mensen die een soortgelijke ervaring hebben?

Gr Karin
Laatst gewijzigd door karin76 op 29 dec 2009 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Nu is de Lawei echter van mening dat het de mensen hun eigen keuze was om niet te komen en dat men deze mensen dan ook geen geld terug kan geven
Dat is toch ook zo.

Alle kosten zijn gemaakt, de Artiesten geven hun voorstelling.

Das toch niet hun schuld dat jullie plaatsen leeg zijn gebleven.

Ik begrijp werkelijk niet waarom altijd anderen de financiele lasten van een keuze moeten dragen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik vind dit niet kortzichtig,

die mensen moesten 30km rijden naar drachten waar in die omgeving bijna een halve meter sneeuw was gevallen, het advies was ook om niet de weg op te gaan en die mensen hebben dat opgevolgd. meerdere theaters hebben de voorstellingen niet door laten gaan vanwege het weer.

ik vind dat ze dit allemaal best in overweging mogen nemen. en het geld terug moeten geven. is wel zo netjes. je hebt wel met minder valide mensen te maken die sowieso al slechter ter been zijn met dit weer. en het was gewoon extreem slecht in die omgeving.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik kan best begrijpen dat je niet door de sneeuw durft te gaan, maar daar heeft Lawei toch geen schuld aan.

Als ze voorstelling hebben afgelast is het anders, en zijn er minder of geen kosten gemaakt. Nu zijn alle kosten gemaakt, en hebben waarschijnelijk een groot aantal mensen wel van de voorstelling genoten.

Waarom zou Lawei financieel op moeten draaien voor iets waar ze niks aan kunnen doen... :?:

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door witte angora »

Die discussie is ook in Nijmegen geweest toen in 2006 vanwege de hitte de vierdaagse na één dag werd afgelast.

De kosten waren al gemaakt, dus de mensen kregen geen stuiver terug. Kan ook niet. Het was overmacht.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door Eev »

Het was netjes geweest als ze de voorstelling hadden afgelast en
een nieuwe datum hadden geprikt. Als
artiest stel je je publiek teleur, als theater ben je weinig klantvriendelijk. Maar
men heeft anders besloten en dat is dikke pech en
jammer. Valt weinig aan te doen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eev schreef:Het was netjes geweest als ze de voorstelling hadden afgelast en
een nieuwe datum hadden geprikt. Als
artiest stel je je publiek teleur, als theater ben je weinig klantvriendelijk. Maar
men heeft anders besloten en dat is dikke pech en
jammer. Valt weinig aan te doen.
Als ze de voorstelling hadden afgelast dan waren er waarschijnlijk heel wat mensen voor niks gekomen die er wel naar toe waren gegaan...

Hadden die dan weer de reiskosten kunnen claimen?

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door Eev »

Ben zelf ook onder dergelijke weersomstandigheden wel eens richting concertzaal gestrompeld (500 mtr loopafstand van huisadres, half uur over gedaan) en de opkomst was verder
0,0. Kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat het nu wel volle bak is geweest. Maar
goed, geen punt van discussie aangezien onbekend is wat de opkomst was.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door Eev »

Zeg ook niet dat het moet. Maar het is logisch om te kiezen voor de optie waarbij je het kleinste aantal mensen teleurstelt. Blijft discutabel.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eev schreef:Zeg ook niet dat het moet. Maar het is logisch om te kiezen voor de optie waarbij je het kleinste aantal mensen teleurstelt. Blijft discutabel.
Het gaat niet alleen om hoeveel mensen er teleurgesteld worden. Het gaat er ook om dat er al kosten zijn gemaakt om die voorstelling te kunnen draaien. Wie moet dat betalen dan als de voorstelling niet door was gegaan omdat niet iedereen er was? Er is in het geval van TS al een gebaar gemaakt, maar dat was (en dat kan ik me voor déze mensen heel goed voorstellen) niet wat de mensen wilden.

Op een gegeven moment houdt het een keer op.

Stel dat een van de ouders zware griep had gekregen om maar wat te noemen, zou je dan ook je geld terug kunnen vragen omdat ze de deur niet uit kunnen? Dat is toch ook overmacht?

Soms heb je een mazzeltje, soms heb je pech. Zo is het leven nu eenmaal.

stofzuigertje

Re: door sneeuw niet naar voorstelling kunnen; geld kwijt!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet iedereen kan zomaar later een voorstelling inhalen, sommige artiesten zitten overvol.

En wat doen we dan met mensen die voor niets kwamen en het toch niet door ging?

Als je in voorverkoop kaarten koopt is dit Uw risico.
Ziek worden is gelijk aan dit soort overmacht en omdat je het niet vooraf melde konden zij Uw kaart niet doorverkopen aan andere die goedkope aanbieding wilde wat vele wel doen bij half volle zalen.

Gesloten