LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost verzendt mijn emails niet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Sinds begin aug 06 heb ik een webhostpakket en een domeinnaam geregistreerd bij AlphaMega (AM).
Eergisteren ben ik er achter gekomen dat al mijn emails niet zijn verzonden via
mijn emailbox. Ondanks dat ik steeds een melding krijg : 'bericht met succes verzonden'.
Al mijn inkomende mail heb ik wel ontvangen (registraties e.d.)
Tevergeefs heb ik nu wekenlang gewacht op antwoord uit binnen- en buitenland.

Eerder heb ik een klacht ingediend over een medewerking die vindt dat ie zich niet aan de
beloftes van AM hoeft te houden. Beloftes die uitgebreid en met veel geschreeuw op de website
staan van AM. Mijn klacht werd behandeld door die zelfde medewerker en hij is gewoon niet op
de klacht ingegaan. Na 2 weken heb ik gedreigd mijn klacht kenbaar te maken, aan andere instanties. Toen kreeg ik meteen van een andere medewerker een antwoord : 'Waar heeft u het over, wij proberen u zo goed mogelijk te helpen.'

Ik heb nu dus weer een klacht ingediend maar heb niet veel hoop dat dit email-probleem in behandeling wordt genomen. Er wordt beloofd dat ik binnen 1 dag antwoord zou krijgen en dat is weer niet gebeurd. Ondanks dat ik geen bedrijf heb, heb ik schade opgelopen en buiten dat, heb ik dit nooit eerder meegemaakt en vind het schandalig !

Welke stappen kan ik hiertegen nemen ?
Laatst gewijzigd door pesfever2 op 29 sep 2006 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door gjvisser »

Krijg je wel emails binnen?

Berichten verzenden hoeft helemaal niks te maken te hebben met je host. Welke internetprovider heb je?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Visser heeft gelijk: je smtp-instellingen staan niet goed. Je kan nooit mail wegsturen via de webhost, dat moet altijd via je internet provider. Bij je webhost *ontvang* je alleen e-mail.

Vergelijk het met echte papieren post: de brievenbus waarin je post ontvangt is niet dezelfde als de brievenbus waarin je te verzenden post gooit.

pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Ik heb meerdere email accounts, gaat allemaal goed.

Ik heb ook een keer de optie 'Geef bevestiging dat ontvanger het
bericht heeft gelezen' meegegeven. Toen kreeg ik een bevestiging
dat ontvanger dit had gelezen.

Dus volgens jullie kan de email via de webhost niet verstuurd zijn maar
heeft de ontvanger hem wel gelezen dan ?

willem blom
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:03

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door willem blom »

Hierboven staat al gemeld dat een webhost je mail niet kan verzenden.
Je dient in je emailinstellingen bij de pop server in te vullen:

Dit is strikt een voorbeeld

mail.com-thuis.nl (voorbeeld)

Bij de uitgaande of SMTP server vult u vervolgens de naam in van uw provider. In dit voorbeeld gebruik ik de werkelijke van Planet Internet

mail.planet.nl


Vervolgens geeft u de loginnaam die bij uw mailadres van de webhost op en ook het wachtwoord dat u bij de webhost heeft gekregen c.q. aangemaakt.
Uw probleem moet hiermee verholpen zijn.
U mag mijn emailadres: [email protected] gebruiken om dit eventueel te testen.
Ik zal mail retour sturen zodra u er een gestuurd heeft
Uw mail wordt dus verzonden via de server van uw provider en dus niet via de webhost. Voor verzenden is geen loginnaam of wachtwoord nodig dus de post wordt door tegenpartij wel ontvangen maar hun eventuele reactie zal u niet bereiken

Succes

pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Ik heb Wanadoo van Casema en nu heet het weer Orange.

Ik kan nergens in mijn control panel van de webhost een optie vinden
om de SMTP gegevens in te vullen.

Ik zie wel in mijn account opties de volgende optie :
Serverinformatie
Wijzig uw mailserverinstellingen.

als ik hierop klik krijg ik:
Serverinformatie
Gebruik IMAP mapinschrijvingen?

--> staat niet aangevinkt.

Waar dien ik de SMTP info in te vullen ?

willem blom
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:03

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door willem blom »

U stelt deze gegevens niet bij uw webhost in maar binnen uw emailprogramma settings.
Meestal is de popserver pop of mail gevolgt door de naam van uw website.
In mijn geval is de website www.com-thuis.nl en de popinstelling in mijn emailprogramma is : mail.com-thuis.nl
vervolgens vult uw bij de uitgaande mail in

smtp.wanadoo.nl of smtp.orange.nl maar ik denk dat u nog onder de wanadoo server valt dus zal het zijn smtp.wanadoo.nl

Vervolgens uw loginnaam en wachtwoord die u van uw webhost heeft gekregen gebruiken.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Met alle respect voor willem blom, maar het is op deze manier niet erg duidelijk.

Je moet inderdaad bij de instellingen zijn van je e-mailprogramma: MS Outlook bijvoorbeeld of Eudora of Pegasus etc.

De pop-instellingen hebben betrekking op het *ontvangen* van e-mail. Bij de pop-instellingen vul je de gegevens in van je domein bij je webhost (pop-serveradres = vermoedelijk je domeinnaam, en verder gebruikersnaam en wachtwoord bij de *webhost*.)

De smtp-instellingen hebben betrekking op het *versturen* van mail. Daarbij vul je de gegevens in van je provider. De smtp-server heet waarschijnlijk smtp.wanadoo.nl of post.wanadoo.nl of mail.wanadoo.nl of iets dergelijks. Waarschijnlijk hoef je daar verder niks in te vullen.
En anders zou je daar de gebruikersnaam en het wachtwoord moeten invullen die je van *Wanadoo* hebt gekregen.

pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Ík maak geen gebruik van MS Outlook , Eudora of iets dergelijks op mijn computer. Ik log in op de control panel van mijn webhost.

Daar heb ik een optie om naar mijn webmail te gaan en kom dan meteen in mijn webmenu (inbox) met alle email opties.
Vandaaruit verzend ik mijn email en ook daar bekijk ik mijn
ontvangen email.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Aha. Dat is een heel ander verhaal. Dan heb je helemaal gelijk dat het aan de host ligt. Maar dan helpt het misschien om duidelijk tegen de host te zeggen dat de *webmail* voor jouw account niet goed geconfigureerd is.

Waarschijnlijk heb je met hun dezelfde spraakverwarring als met mij en andere mensen hier.

(Dan is het alsnog een optie om bijvoorbeeld Pegasus op je pc te installeren (http://www.pmail.com) en post vanuit je eigen pc af te handelen met eerder genoemde instellingen.)

willem blom
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:03

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door willem blom »

Is toch wel fijn dat je vanaf het begin zo duidelijk bent geweest.

Zitten wij ons hier een bult te denken om voor jou tot een oplossing te komen.
Eens met de vorige poster.
Haal je mail binnen op je eigen PC en handel het daar af.
Altijd je mail bij de hand ook als je eens geen verbinding met het Internet hebt.

willem blom
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:03

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door willem blom »

Allle respect voor Kangaroo.
Als topicstarter vanaf het begin duidelijk was geweest was deze discussie totaal overbodig geweest.
De eerste beste reply had dan kunnen zijn dat het inderdaad bij zijn webhost gezocht moest worden.
Ik neem aan als je een website hebt dat je dan toch ook wel enige kijk hebt op hoe e.e.a. in elkaar steekt.
Ik vraag me wel af wat de reden is dat topicstarter zijn mail op de host wil laten staan.
Persoonlijke gegevens van mensen die door een beetje kwaadwillend iemand zo te benaderen zijn.
Ik heb eens geprobeerd om mijn brievenbus 3 straten verder neer te zetten maar dat werkt echt niet handig. Zelfde idee heb ik over mail. Persoonlijke gegevens horen niet in een of andere mailbox rond te bliven zweven.

pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Oooh excuses dat ik niet duidelijk was. Ik heb voor het eerst een
webpakket en ging ervanuit dat .... anderen dat ook zo doen met email.

Ik had al het idee dat er iemand de boel loopt te *^$&@% bij
AlphaMega en vooral toen ik een melding kreeg :
'Ontvanger heeft bericht gelezen' terwijl mijn webhost al die tijd
geen uitgaande mail heeft verstuurd ? Nogmaals hoe kan dat dan ?

willem blom
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:03

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door willem blom »

Of er iemand loopt te *&$% bij die Alpha lijkt me sterk.
Dat is normaal een geheel automatisch proces. Kan me voorstellen dat er wellicht iets fout gegaan is met het aanmaken van uw account bij Alpha.
Als u nu eens probeert om de mail gewoon op de PC binnen te halen met Outlook Express of Eudora of Pegasus mail.
Dan heeft u een referentiepunt.
Als u zeker weet dat alle gedane instellingen op uw PC goed zijn als u de mail via de PC laat lopen dan heeft u een reeeel beeld of er iets fout gaat bij uw webhost.
Aan mensen op dit forum vragen hoe het nou precies kan zal waarschijnlijk geen antwoord opleveren want iedere webhost heeft weer een ander Controlpanel en webmail. Dit zijn voor webhosts niet de standaardprotocollen zoals we die bij Internetproviders zien.

pesfever2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 14:55

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door pesfever2 »

Gaat wel meer verkeerd bij AlphaMega, zie eerder mijn post.

Sinds zaterdag doet de verzending het maar ben ik al mijn
berichten kwijt. En niet eens een berichtje of zo van AM.

Ik wil mijn domeinnaam verhuizen maar mag dit volgens de
internationale regels pas na 60 dagen. AM zegt dat ik de
domeinnaam bij hun moet blijven betalen als ik mijn
domeinnaam verhuis naar een andere webhost.
Is dat zo ?

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Webhost verzendt mijn emails niet

Ongelezen bericht door czijl »

Ook ik heb voor het eerst een domeinnaam en hostpakket
ja en dat werkt iets anders dan lycos gratis enz
maar door alle spraakverwarring in dit topic kan ik nu wel mijn outlook instellen
top
bedankt allemaal
het was dus niet voor niets
groets CZijl :lol:

Gesloten