LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] facebook account overleden vader blijft bestaan??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Ik heb het facebook account van mijn overleden vader opgezegd, officieel met pdf van de overlijdensakte via hun website. Maar ik vind het nogal pijnlijk dat het alsmaar blijft bestaan. Al op 10 juli stuurde ik de (engelstalige) aanvraag tot opheffing. Ik heb wel een bevestigingsmail binnen dat ze 'spoedig' iets laten horen. Heeft iemand er ervaring mee hoelang dit nog gaat duren? Ik vind het nogal pijnlijk!
Hoe contact op te nemen met facebook is ook nog eens onduidelijk. Ik kon geen email of telefoonnr vinden.

(in eerste instantie heb ik het met zijn wachtwoord proberen op te heffen omdat me dit eenvoudiger leek, maar ik kreeg een hele reeks vragen over zijn vrienden die ik niet foutloos kon beantwoorden.)

Ik heb verder niets dan lof over instanties waar een en ander opgezegd moest worden, dus ik vind het heel raar dat dit met Facebook niet lukt!

stofzuigertje

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verander het in een condoleance register en alle vrienden kunnen zo afscheid nemen en hem herdenken.
Blokkeer de E mail zodat je niet langer dit hoeft te lezen en laat het zo.
Elk persoon kan zo op de hoogte komen van zijn overlijden en zal U en de rest van de familie niet meer lastig vallen.

Ook mijn ouders zijn zo nog bereikbaar voor mensen die niet regelmatig reageerden.
Na vele jaren zal het naar de achtergrond verdwijnen maar verwijderen hoeft dus niet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door witte angora »

Verander het in een condoleance register en alle vrienden kunnen zo afscheid nemen en hem herdenken.
Dat is dus het probleem, stofzuigertje, Vivo kan niet op het account komen omdat hij/zij het wachtwoord niet kent. De vraag is niet hoe er een concoleanceregister van gemaakt kan worden, de vraag is, hoe het account op te heffen terwijl men het wachtwoord niet kent.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Ik weet dat het facebook account ook veranderd kan worden als iemand overleden is, maar daar hebben we nou juist niet voor gekozen. We hebben gekozen voor opheffing. Op de site van Facebook staat na enig zoeken duidelijk dat dit kan.

Trouwens we hebben het wachtwoord van mijn vader wel, maar met een wachtwoord alleen kan ik zijn facebook account niet opzeggen, omdat er een stuk of 20 vragen worden gesteld over de facebookvrienden die ik niet kan beantwoorden. Ik denk dat ze 'weten' dat ik vanuit een andere computer dan die van mijn vader opereer.

We hebben heel veel op moeten zeggen voor mijn vader en alles zonder problemen, en ik vraag me echt af of het normaal is dat dit bij facebook zo lang duurt...

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

bedankt pindakaaspotje voor de link, maar dit internetformulier heb ik dus al twee keer ingevuld. De eerste keer om het account op te zeggen en de 2e keer gisteren om het nog een keer te doen en te laten weten dat het account niet is opgegeven zoals gevraagd

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Het klinkt misschien gek, maar wat ook goed schijnt te helpen is door er een erotisch plaatje op te zetten ipv een foto. Dan sluiten ze een account ook heel snel.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door Remster »

@marco: absurd voorstel. Alsof iemand dat zou doen op het profiel van z'n overleden vader.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door witte angora »

omdat er een stuk of 20 vragen worden gesteld over de facebookvrienden die ik niet kan beantwoorden.
Ik heb in het verleden zelf een facebookaccount gesloten, maar ik kreeg geen vragen over vrienden. Wat ik wel kreeg, is iets dat op een emotionele oproep moest lijken, dat die vrienden me zouden gaan missen, compleet met foto's erbij. Bedoel je dit soms? Dat kun je gewoon negeren.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

marco bedankt voor de tip, die ga ik alleen niet gebruiken.

Angora ik kreeg steeds 3 verschillende foto's van 1 vriend en 3 verschillende namen van vrienden en ik moest aanvinken wat de naam die vriend op de foto was. Omdat mijn vader door zijn werk nogal wat (inter)nationale contacten had kwam ik daar helaas niet ver mee.

Ondertussen is, nu bijna een maand, het account NOG niet opgeheven.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

ik wou nog even reageren op de reactie van pindakaaspotje op 31 juli. Als ik inlog met de gegevens van mijn vader, (met als doel het deactiveren van het account) krijg ik de volgende boodschap;

Your account is temporarily locked.
Someone recently tried to log into your account from an unrecognized device or location. Please verify if it was you who tried to log in.
En vervolgens weer de foto's met vrienden & vragen daarover.

Die 'someone' was ik dus.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door witte angora »

vivo schreef:ik wou nog even reageren op de reactie van pindakaaspotje op 31 juli. Als ik inlog met de gegevens van mijn vader, (met als doel het deactiveren van het account) krijg ik de volgende boodschap;

Your account is temporarily locked.
Someone recently tried to log into your account from an unrecognized device or location. Please verify if it was you who tried to log in.
En vervolgens weer de foto's met vrienden & vragen daarover.

Die 'someone' was ik dus.
Dan snap ik het probleem, je zit bij de beveiligingsvragen, zogezegd. Daar moet je eerst door heen, om op het account te komen, en dan pas kun je het account verwijderen.

Dat is een vraag voor de computerexperts hier, maar die hebben nog niet gereageerd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door trebelski »

http://www.facebook.com/help/?page=804
De tip van pindakaaspotje is de beste manier. Wat ik heel vreemd vind is dat TS 20 vragen moest beantwoorden, heb in het verleden mijn account moeiteloos gedeactiveerd. Facebook vind dat jammer en vraagt je te heroverwegen maar je kunt gewoon het account onzichtbaar te maken en dan via bovenstaande manier van pindakaaspotje verder gaan.
Er staan helemaal geen 20 vragen, dit zijn alle vragen....
Laatst gewijzigd door trebelski op 03 aug 2011 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door trebelski »

Dit zijn de voorwaarden.
Hoe meld ik dat een gebruiker is overleden of dat een account moet worden herdacht of verwijderd?
Een account herdenken:
Meld deze informatie hier zodat we het account een herdenkingsstatus kunnen geven. Met een herdenkingsstatus wordt de toegang tot het profiel beperkt tot alleen bevestigde vrienden. Om de privacy van de overleden gebruiker te beschermen kunnen we aan niemand de aanmeldingsgegevens voor het account geven.

Het account verwijderen:
Bevestigde naaste familieleden kunnen vragen het account van de betreffende persoon te verwijderen. Hiermee wordt het account volledig van Facebook verwijderd zodat niemand het nog kan bekijken. We herstellen het account niet en verstrekken geen informatie over de inhoud tenzij vereist door de wet. Als je een verzoek indient voor het verwijderen van een account, maar geen naast familielid bent van de overledene, wordt je verzoek niet gehonoreerd. In plaats daarvan krijgt het account een herdenkingsstatus.

Als je een direct familielid bent en je een verzoek wilt indienen voor het verwijderen van het account van die persoon, klik je hier. Je kunt dit formulier ook gebruiken als je een speciaal verzoek hebt met betrekking tot het account van een overleden persoon.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik heel vreemd vind is dat TS 20 vragen moest beantwoorden, heb in het verleden mijn account moeiteloos gedeactiveerd.
Ja en nee. TS heeft geprobeerd in te loggen, dat is een aantal keren niet gelukt, en kan nu niet meer op de gewone manier, via ww op het account terecht. Eerst moeten er wat beveiligingsvragen beantwoord worden, die alleen beantwoord kunnen worden door de eigenaar van dat account: de overleden vader.

Om het account te deactiveren moet er eerst ingelogd worden, en dat lukt dus niet.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

ha witte angora, inloggen lukte in eertse instantie wel, alleen facebook 'herkent' nu dat ik vanaf een andere computer inlog, en begint met zijn beveiligingsvragen. Tenminste, dat denk ik.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door trebelski »

witte angora schreef: Om het account te deactiveren moet er eerst ingelogd worden, en dat lukt dus niet.
Dat hoeft niet.
Vandaar ook de optie ''overleden gebruikers en speciale verzoeken. Je hoeft dan niet in te loggen maar gewoon het formulier in te vullen en dat heeft geen 20 vragen, alleen de zichtbare vragen in de afbeelding en op verzenden drukken.Verder is er geen andere mogelijkheid om het legaal te doen. Illegaal is een ander verhaal maar probeer het nu eerst maar zo.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

trebelski, dat citaat ken ik natuurlijk allang, ik heb namelijk al op 10 juli het account opgezegd als direct familielid, alles op de officiële manier met hun (web)formulier. Het probleem is dat ik vervolgens helemaal NIETS meer hoor van facebook, (uitgezonderd bevestiging mail direct na de aanvraag) en het account blijft bestaan.
Facebook is hierover niet te bereiken.

Heeft iemand hier misschien een mail of telefoonnr van facebook? Ik zou dit probleem natuurlijk het liefst bij hen zelf melden!

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Weer 10 dagen later. Account nog niet opgeheven.....Niemand een idee hoe ik Facebook kan bereiken of waar ik een klacht kan indienen?

Gesloten