LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] facebook account overleden vader blijft bestaan??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door snepke »

Als je nog kunt inloggen,bij (account)beveiliging aanklikken ,van daaruit kan je het account verwijderen.

Of zelf een account aanmaken en naar help gaan,daar kan je vragen stellen.

Misschien heb je hier iets aan

http://pc-en-internet.infonu.nl/communi ... -meer.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vivo schreef:ha witte angora, inloggen lukte in eertse instantie wel, alleen facebook 'herkent' nu dat ik vanaf een andere computer inlog, en begint met zijn beveiligingsvragen. Tenminste, dat denk ik.
Dat klopt als je vanaf een andere computer of met je eigen computer van een andere IP adres reeks of ander land probeert in te loggen krijg je een aantal beveiligingsvragen. Op zich wel goed, maar in dit geval niet handig.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door snepke »

Je zou zelf een account kunnen aan maken ,en dan op het prikbord van je vader een oproepje plaatsen,en vertellen dat je vader is overleden.
Dat ze je vader als vriend verwijderen en blokkeren.
Als ze dat allemaal doen ,wordt het account opgeheven.

Het is niet de weg zoals het hoort,maar als facebook niets doet,en je wil het account weg hebben,moet je het zo proberen.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

tja, als maar 1 vriend dat niet doet, blijft het account alsnog bestaan!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door snepke »

Je kan personen rapporteren.
Als je dat doet en je zet er bij dat die persoon is overleden,misschien verwijderen ze dan het account

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Hoe kan ik dat doen?
Bedankt!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door snepke »

Onderaan het vriendenlijstje staat:
Deze persoon blokkeren,
Deze persoon rapporteren

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

EINDELIJK, na ruim 7 weken, een reactie van Facebook. Trouwens alles moet blijkbaar in het Engels, geen probleem voor mij, maar niet voor iedereen zo gemakkelijk lijkt me.

Opheffen van het account behoort niet tot de mogelijkheden.;


Hi Vivian,

We are very sorry to hear about your loss. Per our policy for deceased users, we have memorialized this account. This sets privacy so that only confirmed friends can see the profile or locate it in Search. Additionally, the profile will no longer appear in the Suggestions section of the home page. The Wall will remain, so friends and family can leave posts in remembrance.

Unfortunately, we cannot provide login information for the account. This is strictly for privacy reasons. We apologize for any inconvenience this may cause. Please let me know if you have any further questions.

Thanks for contacting Facebook,

Nada
User Operations
Facebook
Laatst gewijzigd door vivo op 25 aug 2011 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Dit artikeltje vond ik op internet gaat over de houding van Facebook, het ziet er niet hoopvol uit;

http://www.allfacebook.com/facebook-cha ... ts-2009-02

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vivo schreef:EINDELIJK, na ruim 7 weken, een reactie van Facebook. Trouwens alles moet blijkbaar in het Engels, geen probleem voor mij, maar niet voor iedereen zo gemakkelijk lijkt me.

Opheffen van het account behoort niet tot de mogelijkheden.;


Hi Vivian,

We are very sorry to hear about your loss. Per our policy for deceased users, we have memorialized this account. This sets privacy so that only confirmed friends can see the profile or locate it in Search. Additionally, the profile will no longer appear in the Suggestions section of the home page. The Wall will remain, so friends and family can leave posts in remembrance.

Unfortunately, we cannot provide login information for the account. This is strictly for privacy reasons. We apologize for any inconvenience this may cause. Please let me know if you have any further questions.

Thanks for contacting Facebook,

Nada
User Operations
Facebook
Lijkt me een redelijke oplossing van Facebook. Het lijkt me ook logisch dat ze geen login info verstrekken. Er lopen genoeg galbakken rond die hier misbruik van zouden maken.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Uit de reactie van Facebook blijkt duidelijk dat de naaste familie geen enkele zeggenschap heeft over het wel of niet opheffen van het account van een naast familielid dat overleden is. Alleen Facebook zelf heeft daar zeggenschap over en volgt zijn eigen procedure. Dit is in strijd met de vermelding op hun website, waar duidelijk wordt aangegeven dat dit wel degelijk kan met een instructie hoe men het account in deze situatie kan opheffen.

Mijn vader is overleden. Mijn broer en ik zijn de wettelijk erfgenamen en waren privé zeer nauw bij hem betrokken. De Facebookpagina van mijn vader zou nu tot onze verantwoordelijkheid moeten behoren, wij zouden beslissingen over moeten kunnen nemen wat er wel of niet blijft voortbestaan aan informatie over hem op het net.

Het gaat helemaal niet om een redelijke oplossing. Er is helemaal niet gevraagd om een oplossing van wat dan ook. Er is gevraagd om het opheffen van een account. Het gaat erom dat er hier blijkbaar geen enkele zeggenschap over is.

Het lijkt er op dat alleen een commercieel bedrijf, namelijk Facebook, hierover kan beslissen. Dat vindt ik nogal kwalijk.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

Niemand hier een soortgelijke ervaring??

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door vivo »

OPGELOST met dreigende taal;

Dear Nada,

From your words it is clear that you didn't have a look at our request as family members at all.
We specifically requested -with all the required and scanned documents-through the FB website, to delete my father's entire account and NOT memorialize it.

We requested for this two times already through the Facebook website, the first time at July 10th.
As far as we know it is not permitted by law to refuse such a request and keeping the account of my father.

Either you delete his account now OR give us the Facebook post address ( in the Netherlands) were we can send a formal complaint about this matter.

Regards,

Vixxxxxxxxx
Mxxxxxxxxxxx
Son and daughter of xxxxxxxx


Hi Vixxxxx

We are very sorry to hear about your loss. Per your request, we removed the profile and all associated content from Facebook. People will not be able to search for it or view any of its information.

Please note that we cannot provide login information for the account. This is strictly for privacy reasons. We apologize for any inconvenience this may cause. Please let me know if you have any further questions.

Thanks for contacting Facebook,

Nada
User Operations
Facebook

-

e.v.a
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2011 11:50

Re: facebook account overleden vader blijft bestaan??

Ongelezen bericht door e.v.a »

Beste Vivo,

Ik heb een brutale vraag.. zou u mij het email adres van die Nada kunnen sturen? Of het adres via waar u contact met facebook heeft opgenomen? Iemand heeft mij gehackt en ik kan niet meer inloggen op mijn profiel. Ik wil graag contact met facebook opnemen maar nergens op internet kan ik vinden hoe.. en zonder in te loggen kun je op facebook zelf ook niks vinden.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Mvg

Eva

Gesloten