LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handel Registratie voor het MKB

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Deze week was het weer eens raak. Op de mat een aanbieding (geen factuur). {Wat leren ze snel tegenwoordig}. Betreft Uw registratie: bedrag € 261,80 voor de periode 2011 t/m 2012. Het bedrijf waaraan de brief gericht was, staat echter (nog niet) vermeld. {Of zouden tot nu toe alleen de betalers vermeld staan???} In ieder geval heeft MBK Nederland al een waarschuwing hiervoor vermeld op de website.
Duidelijk maar weer eens, dat hier sprake is van een spookfactuur van:
Handel registratie
Postbus 2186
6802 CD Arnhem
KvK nr. 51410230
BTW nr. NL199.245.538.B01
web: http://www.gidsvoormkb.nl ((per 12/9/2011 uit de lucht!!))
e-mail: [email protected]


Meer info:
Vestigingsnr. 000021442215
St. Janskerkstraat 76
6822EM
Arnhem
Hoofdvestiging

51410230 0000 000021442215 Orma Online. Orma Online, Gids voor MKB, Handelsregistratie voor het MKB. Orginal Marketing Advies.

Uit de Volskrant:
Artikel over Orma Online in de Volkskrant 13-04-2011
(http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsberi ... 13_04_2011)

Verder: Orma Online licht de boel op.
http://www.kvodeventer.nl/index.php/nie ... de-boel-op

http://www.boekblad.nl/bruna-eglantier- ... 5233.lynkx

En zo is er nog meer te vinden over het oplichtersgilde achter Handel Registratie Voor Het MKB


U BENT DUS GEWAARSCHUWD!!

PS enkele bedrijven, op hun site vermeld met e-mail adres, heb ik ondertussen al gewaarschuwd. Baat het niet, schaadt het niet.

PS2 In de brief van Handel Regisratie staan wel enkele grammaticale fouten.
{Opmerking u akkoord bent met deze aanbieding te voldoen aan bovenstaand rekeningnummer.}
Wat bedoelen ze hier nou mee???? Ik weet het in ieder geval niet! U wel??

Dat vind ik zeer leuk om nog eens als extra toegift te vermelden!!
Laatst gewijzigd door cvproductions op 12 sep 2011 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door BBCS »

De enige plaats waar men als bedrijf geregistreerd moet zijn, is in het handelsregister van het KvK.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Mee eens!! KvK. Maar dan moet KvK ook maar eens deze 'verkeerde' bedrijven weren! EN DAT DOEN ZE NOU NET NIET!!!!!!!

Vorig jaar was o.a. http://www.centrale-bedrijfs-documentatie.nl/index.html actief met spookfacturen.
Deze zaten en zitten wellicht nog in Maastricht.
Hun Algemene Voorwaarden zijn voor 99,9% gelijk van tekst als die van Handel Registratie Voor Het MKB.

Wellicht zijn ze bij de verhuizing naar Arnhem (inclusief naamsverandering), omdat de grond te heet onder hun voeten werd in Maastricht, meegenomen!

LINKE LUI!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door BBCS »

De mensen moeten ook hun gezonde verstand gebruiken.

Het probleem is dat veel mensen als een zombie die niet in staat zijn om zelf na te denken die "facturen" als een kip zonder kop gaan betalen.

koho
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2005 16:08

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door koho »

Tsjonge. Ben ik vandaag nét klaar met: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
... komt er weer een stapel rekeningen binnen waaronder deze Handel Registratie Voor Het MKB.
Deze was wel erg doorzichtig. Vond ik diegene waar ik eerder vandaag mee bezig was - daadwerkelijk geleverde TL buizen zonder dat ze besteld zijn - stukken inventiever.
Maar er zullen vast wel weer mensen intrappen, helaas. Ondanks enige grammaticale fouten in de tekst.

Popocatepetl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 10:17

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door Popocatepetl »

Heb gisteren ook een spookfactuur ontvangen. Volgens mij lezen de mensen die de spookfacturen versturen het forum want de grammaticale fout achter 'opmerking' hebben ze inmiddels aangepast.

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

zie mijn bericht op 2-3-2012
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 mar 2012 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

koho
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2005 16:08

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door koho »

Popocatepetl schreef: Volgens mij lezen de mensen die de spookfacturen versturen het forum want de grammaticale fout achter 'opmerking' hebben ze inmiddels aangepast.
Dat schimmige lui hier rondkijken lijkt me duidelijk.
Het heeft niets te maken met dit onderwerp, maar zie mijn bericht: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=40
en de reactie daarop kwam.
Je bent écht niet zo enthousiast met vuilspuiten als antwoord op een negatieve reactie m.b.t. de praktijken van een bedrijf met aggressieve verkoopmethoden, als je er niet zelf enig belang bij hebt. Lijkt me. Zo doorzichtig.

allen1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:22

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door allen1 »

goede avond allemaal.
ook wij hebben zo'n leuke brief van handels regisrtatie voor het MKB!
het bedrag dat we zouden moeten betalen is : 261 euro 80 cent, dit zou moeten betaald worden binnen 14 dagen.

er staan onder aan die brief en heel de achter kant van die brief,staan hele kleine lettertjes VERGEET DIT NIET TE LEZEN !
er staat dat het een aanbieding is! en dat als jij je gegeven door mailt dat je er dan aan vast zit, omdat dan door die mail, rechts geldig geworden is!
NIET OP REAGEREN DUS, OM GEEN ENKELE REDEN!

verder is deze brief onze 1e brief,ook wij gaan hier niet op reageren, dus ik ben benieuwd hoe het dan verder zal gaan.

een nette en vriendelijke manier vind ik het niet, mensen kunnen dit serieus nemen zich misschien wel bedreigt voelen en erin trappen,
en er word je met alle plezier geld afhandig gemaakt als gevolg!

ik vind dit dus eigenlijk onder oplichting vallen.
oplichting met een glad randje!
m.v.g

allen1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:22

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door allen1 »

Je moet je als bewonervereniging laten inschrijven bij de KvK. Juist door deze onzin regel....krijgen de verkeerde mensen je gegevens via de KvK. en moet je dus goed opletten wat je in je brievenbus krijgt.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Wederom blijkt maar eens al te meer dat de Kamers Van Koophandel eigenlijk hun medewerking verlenen aan het oplichten van hen die bij hen ingeschreven staan. Want zij controleren die oplichtersbedrijven, die ook ingeschreven moeten staan, ook niet. Dan maar opheffen? Want wat doen ze eigenlijk voor de ingeschrevenen????

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

MAXIEM schreef o.a.:
Klachten kunnen worden ingediend bij:
http://www.fraudemeldpunt.nl/

Maar... ik vraag mij werkelijk af hoeveel van die lui, die zich net zo gedragen als draaideur criminelen, via dit meldpunt daadwerkelijk aangepakt zijn en veroordeeld zijn.

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cvproductions

Daar zet ik ook zo mijn vraagtekens bij. Wel hebben zij een zekere invloed op instellingen die wél boetes e.d. kunnen uitdelen. Maar hun invloed op de politiek, stelt naar mijn mening geen moer voor. Dit probleem speelt immers al weer een tiental jaren.

Maxiem.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door agro »

Site is (tijdelijk?) niet meer bereikbaar. zie: http://www.gidsvoormkb.nl/

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Er staat: Deze domeinnaam is tijdelijk geblokkeerd wegens misbruik van scripts.

DUS: NU AAN ALLEN DIE BETAALD HET GELD TERUG GEVEN!!!!!!!!

Tip voor Tros Radar: breng dit in de uitzending!!!! Want nu zijn daadwerkelijk alle betalers letterlijk OPGELICHT!!

Wordt er nog gereageerd op E-mail en/of telefoon??

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door agro »

Ten tijde dat ik de link plaatste stond er iets anders,maar weet niet meer precies wat.
Was slechts 1 regeltje.

Andu
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011 13:44

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door Andu »

Ik heb zojuist ook zo een brief binnen gekregen.
Vond het maar een vage factuur, na even gegoogle te hebben blijkt dus toch weer om een spookfactuur te gaan!

Moet je dit eigenlijk ook aan de politie doorgeven?

gr. Andu

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Dat moet je gewoon even met de SAF bespreken.

Maxiem

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Er staat nog steeds: Deze domeinnaam is tijdelijk geblokkeerd wegens misbruik van scripts.

Er zou moeten staan: Dit domein is opgeheven vanwege fraude gevoelige handelingen. Bedrijven die onze facturen reeds betaald hebben, krijgen binnen 10 dagen het betaalde bedrag terug plus rente terug!!!!!!!!!

AANVULLING (geplukt van KvK site):

3. Ontbinding wegens wanprestatie

Tot slot kunt u de overeenkomst ongedaan maken door ontbinding op grond van een toerekenbare tekortkoming (wanprestatie) van de wederpartij. Bijvoorbeeld als de advertentieverkoper niet of onvoldoende aan zijn verplichting voldoet om de advertentie correct te plaatsen en in een relevante oplage te verspreiden.

Voordat u tot ontbinding kunt overgaan moet u de verkoper eerst schriftelijk in gebreke stellen. Daarbij stelt u de verkoper in de gelegenheid om binnen een bepaalde (redelijke) termijn alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen.

MAAR...... HOE ZIJN DIE LUI TE BEREIKEN?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door electomonteur »

Even zoeken op de naam orma online
in arnhem en je het het gevonden
http://www.detelefoongids.nl/tg-l/WP484 ... ermelding/
helaas komen de gegevens niet overeen die in de 1e post staan maar ga er van uit dat het wel de zelfde is

site van kvk https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... 4102300000
geeft wel de zelfde gegevens als openings post

Gesloten