LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handel Registratie voor het MKB

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Dat ze te bereiken zijn......
Hiermee bedoel ik: reageren ze op de telefoon / mail / post!!

Meestal niet!!

SjoerdWessels
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:10

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door SjoerdWessels »

Ik heb nu ook een aantal brieven ontvangen met facturen van 180 euro voor het jaar 2011-2012. Nu zeggen ze dat dit voor december betaald moet worden? Echt belachelijk!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Dat is wel heel erg brutaal.
Hun website is geblokkeerd: Deze domeinnaam is tijdelijk geblokkeerd wegens misbruik van scripts.

Dus..... u bent helemaal niet zichtbaar. Laat ze eerst (zwart op wit) maar eens aantonen waar u voor moet betalen!!!

Zoals het er nu voor staat, betaalt u voor gebakken lucht!!! :evil:

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cvproductions

Zo denk ik er ook over. Meestal betaal je bij dit soort overeenkomsten grof geld, terwijl daar vrijwel geen dienst tegenover staat.

Maxiem.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 11:18

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door [email protected] »

En weer zijn ze actief, je zou er bijna intrappen. Nu onder de naam Nederlandse Handel Registratie, binnen 14 dagen € 291,55 overmaken op rekening 5081192 van de Nederlandse Handelregistratie in Rotterdam KvK 34208067. Hoe kan zo'n organisatie zich laten registreren?

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

herziene versie

Advies: als je denkt dat je het slachtoffer bent van acquisitiefraude, dien dan een klacht in bij het SAF en/of het MKB, de fraudehelpdesk en de FIOD. Betwist in elk geval de vordering en gebruik daarbij een voorbeeldbrief (zie MKB en/of KvK). Verstuur de brief aangetekend. Het is ook belangrijk om de SAF te berichten, als er een poging tot misleiding/oplichting is gedaan, die je tijdig hebt doorzien. Zet nooit een handtekening in de brief die je mogelijk verstuurt.

Het Steunpunt AcquisitieFraude geeft deelnemers van de stichting juridische hulp en (preventieve) adviezen op het gebied van advertentie- en acquisitiefraude. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties krijgen gratis hulp in het juridische correspondentietraject.

Postadres:
Postbus 963,
7301 BE Apeldoorn
Vestigingsadres:
Paslaan 17E,
7311 AH Apeldoorn

Juridisch spreekuur voor vragen en meldingen over acquisitiebureaus:
Telefoon: 055-5059780 (10.00 uur tot 12.00 uur),
Email: [email protected]

Secretariaat (administratie en pers):
Telefoon: 055-5059789 (9.00 uur tot 16.30 uur),
Email: [email protected]

Fax: 055-5059788

Klachten kunnen (ook) worden ingediend via:

1. http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden

2. http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier

3. belastingdienst / Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst – Economische controledienst (FIOD-ECD)
Bernadottelaan 13-15
Postbus 19266
3501 DG Utrecht
Tel: 0800 - 05 43 (fraudemeldpunt bereikbaar via de Belastingtelefoon)

4. het is NIET verstandig om kontakt op te nemen met:

http://www.advertentiefraude.nl/ en http://www.acquisitiefraude.nl/

GOED NIEUWS:
http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsberi ... erspectief

Andere verwijzingen:

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... tiefraude/

http://www.kvk.nl/download/nepfacturen_ ... 208779.pdf

http://www.cs-advocaten.eu/nieuws/newID/122

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3673

Tips bij het omgaan met incassobureau's:

1. Reageer (als je reageert) altijd schriftelijk op een incassobureau of deurwaarder.
2. Bewaar altijd een kopie van de brieven die u schrijft.
3. Wacht niet te lang met het vragen van juridische hulp (vakbond, rechtsbijstandsverzekering, bureau rechtshulp).
4. Als er een deurwaarder bij u langs komt, vraag dan een kopie van het vonnis (uitspraak van de kantonrechter).

Tips bij een ongevraagde factuur of offerte (bron: KvK):

 Nauwkeurigheid
Lees de kleine lettertjes. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Vaak staat ergens onopvallend vermeld dat het bijvoorbeeld niet om een factuur gaat maar om een aanbieding. Of dat het geen opdrachtbevestiging is, maar een offerte.
 Voorzichtigheid
Wees altijd op uw hoede als iemand je benadert om een advertentie te plaatsen of verlengen, of als je gegevens moet bevestigen. Ga nooit zonder meer in op aanbiedingen per fax of telefoon van voor u onbekende advertentiebureaus. Wees extra alert als je gegevens moet controleren. Er zijn bureau´s die je op die manier proberen een opdracht te laten bevestigen.
 Eenmalige plaatsing
Als je akkoord bent gegaan met een eenmalige plaatsing, dan is dit géén overeenkomst voor meerdere jaren. Als je het volgende jaar een factuur voor een nieuwe plaatsing krijgt, is dit zonder rechtsgrond. U kunt dan het beste direct schriftelijk reageren. Zorg dan wel dat je weet waar u destijds voor getekend heeft.
 Neem de tijd
Laat je niet opjagen door een verkoper, bijvoorbeeld met de smoes dat de drukker op een akkoord zit te wachten. Neem de tijd om na te gaan of het verhaal van de verkoper klopt.
 Vraag informatie
Bent je niet zeker, of vertrouwt u iets niet, vraag dan om informatie. Teken nooit voor een advertentieplaatsing zonder schriftelijke bevestiging van oplage, verspreidingsgebied en doelgroep, of als je geen voorbeeldexemplaar krijgt.
 Niet machtigen
Let op dat je niet tekent voor een machtiging tot automatische betaling. Heeft u dit toch gedaan, dan kunt u uw bank verzoeken de betaling binnen 5 dagen na afschrijving terug te storten. Trek vervolgens ook de machtiging in.
 Geen handtekening
Wil je per brief of fax ontkennen dat je een overeenkomst heeft gesloten? Zet dan geen handtekening onder deze brief. Zo voorkomt u eventueel misbruik van uw handtekening. U kunt beter volstaan met het typen van uw naam.
 Telefoongesprekken opnemen
Als je de mogelijkheid hebt, neem dan de eventuele telefoongesprekken op die je voert met het bedrijf. Op deze manier kunt je het bedrijf confronteren met wat er daadwerkelijk is gezegd aan de telefoon.

Aanvullende tips:

1.Stel als je gebeld wordt gedetailleerde vragen. Als iemand beweert dat uw bedrijf al een contract heeft gesloten, vraag dan om een kopietje daarvan. Of de naam van de medewerker die toestemming heeft gegeven.
2. Wacht tenminste 5 werkdagen alvorens te reageren. Deze firma’s werken door de druk op te voeren ('u moet nú actie ondernemen of anders...'). Maak er melding van, dat je pas de volgende week zult terugbellen.
3. Maak duidelijke afspraken met uw medewerkers. Stel duidelijke regels wie mag overgaan tot het ondertekenen en/of betalen van contracten/facturen.
4. Als je als bedrijf benaderd bent onder valse voorwendselen, neem dan altijd kontakt op met de Stichting Acquisitie Fraude (SAF).
5. Let op: sommige bedrijven opereren vanuit een netwerk. Er kan dus opnieuw gebeld worden onder een andere naam.

Maxiem/ReadAC

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door sterredag »

Nu maart 2012 lijkt dit bedrijf een andere oplossing gezocht te hebben.

Nederlandse Handel Registratie B.V.

Stuurt een factuur met alleen in de kleine letters, pas NA de melding over niet tijdige betaling en zo spoedig mogelijk betalen dat dit een aanbieding betreft en geen factuur, maar de algemene voorwaarden staan op de achterkant en er staat niet DUIDELIJK dat je hiermee akkoord gaat.

Volgens mij mag dit gewoon helemaal niet, dit is niet zomaar misleiding, dit is misleiding op een manier dat het wettelijk gezien niet mag volgens mij of geld voor bedrijven weer totaal wat anders dan voor consumenten? Want de algemene voorwaarden moeten DUIDELIJK aangeboden worden.

Gegevens van deze Nederlandse Handel Registratie B.V.:

KvK 34208067
Postbus 84169
3009 CD Rotterdam
website: www.nederlandsehandelregistratie.nl
email: [email protected]

Ik heb al een melding gedaan op het steunpunt acquisitiefraude en raad een ieder die dit leest en hier mee te maken heeft aan dit ook te doen.

http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sterredag

Dit is een tussenvorm van een offerte (aquisitiefraude) en een (nep)factuur.

Maxiem.

sjoukevisser56
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 14:44

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door sjoukevisser56 »

Net een bedrijf begonnen nu een factuur van Nederlandse Handel Registratie B.V. KvK 34208067 te Rotterdam. Mijn bijdrage voor 2012 is 291,55 euro. Goed dat Radar er is anders had ik deze in mijn onwetendheid misschien wel betaald.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

HEEL GOED. dat zouden meer mensen moeten doen: TROS RADAR raadplegen.
Ik trof gisteren een klant die bijna € 19 had betaald aan een dergelijk bedrijf in Rotterdam. Ook hier staat een draadje (sinds 2004) bij TROS RADAR! (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=13501).
En het gaat maar door. En niemand schijnt er iets tegen te doen. Wanneer komt er nou eens een einde aan.
Zelf weer gebeld door detelefoongids. Direct verbinding verbroken!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

.... zonder dat iemand ingrijpt!

Volkomen mee eens!!! Ik heb heden XS4ALL al een e-mail gestuurd over die lui.(genoemd in topic13501)
Zal wel niet op gereageerd worden, want dan hebben ze een klant minder.
Met wat Ziggo doet, een site blokkeren, kan XS4ALL toch ook???? En dit is veel gemakkelijker: gewoon het ip adres en de hele site op zwart zetten, behalve de beginpagina. Daar zou dan moeten staan: PAS OP VOOR ........ WANT DIT KOST U GELD.

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

snellie

Zie mijn post van 2 maart j.l. binnen dit draadje.

Maxiem.

Coroner
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:20

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door Coroner »

nederlandsehandelsregistratie

Wie o Wie kan mij helpen aan hun nummer ik wil ze zo graag bij mij op de koffie uitnodigen en gelijk de betaling rond te maken

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Dit al gelezen? Staat op hun website:
De nederlandse bedrijvengids


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris nec dolor eget eros mollis tempor. Phasellus arcu tellus, posuere ac tincidunt a, congue ut nulla. Nullam quis eleifend nisi. Phasellus quis tortor sit amet lacus tristique facilisis semper ac diam. Morbi nec metus non tellus tristique mollis vitae ut risus. Donec quis mattis enim. In hac habitasse platea dictumst. Proin interdum, metus vitae gravida elementum, leo est viverra ligula, nec congue lacus nunc quis nulla. Curabitur id massa ac neque facilisis aliquet id ac diam. Curabitur nisl tellus, mollis at blandit in, sodales non turpis. Integer nulla dui, luctus id aliquet vitae, venenatis dapibus nunc. Vivamus et dolor quam, ut luctus nisi. Cras nec massa sit amet felis volutpat feugiat at id mauris. Suspendisse faucibus, libero quis suscipit commodo, orci ante gravida nibh, eu faucibus lacus diam in nisi.

Mauris gravida turpis lectus, at dictum nunc. Nullam euismod molestie nunc eget imperdiet. Pellentesque sollicitudin malesuada mollis. Nullam ipsum nisi, dictum ut consequat a, adipiscing mattis sem. Nullam egestas commodo quam vehicula tempor. Fusce vel risus a dolor semper volutpat. Curabitur vitae elit dolor, ut dignissim metus. Fusce purus diam, convallis vel pulvinar vel, blandit sagittis lorem. Cras posuere, tortor sit amet euismod varius, ligula erat elementum metus, id iaculis dolor metus interdum mi. Praesent arcu felis, consectetur eu sodales at, posuere sed sem. Nulla ligula risus, ullamcorper hendrerit aliquet ac, condimentum nec tortor. Nam interdum, massa id cursus consequat, turpis sapien consectetur leo, quis congue erat quam in risus. Nam at sapien a elit tristique imperdiet blandit quis tortor. Morbi vel dolor eros, vitae consequat augue. Nulla bibendum turpis nec enim varius vel elementum neque laoreet. In quis ligula justo. Proin ultrices pharetra justo eget interdum. Sed gravida nisi ut est porta non pulvinar urna ornare. Mauris lobortis lacus ac arcu tempor vel malesuada urna hendrerit.

EN VERDEROP:

Wat zijn de kosten van deze website?

De kosten kunt u terugvinden als u zich aanmeld.

test

Terug naar het help overzicht


Nu een zoekopdracht:
Bedrijven zoeken
Bedrijfsnaam / Zoekterm
Branche--Kies--Uitzend/detachering/W&S
In de regioafstand km100 (vanaf mijn postcode)

Totaal 0 bedrijven gevonden

Nou.... dat is spannend. Naar welk uitzendbureau moet ik nu gaan????

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Coroner,

KVK 34208067
Vestigingsnr. 000013624741

Lange Hilleweg 6b
3073 BR Rotterdam

Sukses, Maxiem.

Popsicle
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 22:56

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door Popsicle »

Ik heb vandaag een brief gekregen van Nederlandse Handel Registratie. (blauwe banner)

Blijkbaar moet ik voor de periode 2012/2013 (periode 2012) een bedrag van 291,55 betalen.


Zoals al eerder vermeld, staat er in kleine lettertjes onder dat het een aanbieding (ze schrijven: aabieding, zonder n!) is en geen factuur. Ontzettend misleidend dus.


Het is me al eerder gebeurd, een maandje of zo geleden. Ik was me echt een ongeluk geschrokken.
Er moet iets gebeuren tegen dit soort zaken/mensen.

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Popsicle

Wel even een melding doen bij het SAF. Het betreffende ministerie is hiermee bezig. Hoe meer meldingen, hoe beter.

Maxiem.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

Het ministerie is er mee bazig?????

Maar, je weet toch zo langzamerhand ook wel hoe llllllllaaaaannnnnngzzaaaaaaaaaaaammmmmmmmmm ambtenaren zijn!!!!!!

MAXIEM

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cvproductions

Hier kleun je mis. In dit geval heeft de 2de kamer de boot afgehouden en dat zijn geen ambtenaren. Dit kaliber heeft slechts politieke intelligentie. Nou, dan weet je het wel!

Maxiem.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Handel Registratie voor het MKB

Ongelezen bericht door cvproductions »

MAXIEM:
Je schreef zelf: Wel even een melding doen bij het SAF. Het betreffende ministerie is hiermee bezig. Hoe meer meldingen, hoe beter.

Vandaar: Ambtenaren.

Gesloten