Pagina 1 van 1

KPN wijzigt éénzijdig abonnement: 25% duurder

Geplaatst: 31 aug 2011 13:34
door aavanputten
Ik heb al jaren het goedkoopste KPN ADSL abonnement voor internet. Ik wil niets geïntergreed hebben met telefoon of TV, alleen een los intrnetabonnement. In het eerste jaar kostte dit pakket Eur 9,95, daarna Eur 19,95 per maand.

Nu kreeg ik een brief van KPN dat ze het abonnement veranderen. Het gaat nu Eur 24,95 kosten, maar het eerste jaar Eur 19,95 (dus het eerste jaar betaal ik hetzelfde). Ik vind een prijsverhoging van 25% wel heel veel. Ik hoef niets anders; mijn oude abonnement voldeed prima. Ook blijft mij onduidelijk wat ik nu ga krijgen en onder welke voorwaarden. Hierover stond niets in de brief en ook wilde KPN mij dat niet toesturen.

In de brief stond dat als ik een ander abonnement wilde dan het voorgestelde, ik in de folder kon kijken, ook als ik geen combipakket wilde maar alleen wilde internetten. De bijgesloten folder ging echter alleen over combipakketten. Toen ik KPN belde, gaven ze aan dat er ook geen andere folder bestaat.

Tot slot gaven ze nog aan, dat als ik het nieuwe pakket niet wil, ik tot 22 september kosteloos kan opzeggen. Nu had ik altijd een abonnement wat maandelijks opzegbaar was. Nieuwe voorwaarden heb ik niet ontvangen (die folder zou niet bestaan) dus rechtsgeldig is deze wijziging niet. Toch leert de ervaring met organisaties als KPN dat ik na 22 september niet zomaar kan opzeggen. Ook konden ze me niet op ppaier beloven dat de oude opzegvoorwaarden blijven gelden. Al met al natuurlijk heel verdacht. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn bij dit soort organisaties nu eenmaal twee heel verschillende werelden.

Ik heb KPN gebeld maar we kwamen er niet uit. Ze zeiden te begrijpen waar ik mee zat, maar wilden ("konden") er niets aan doen. Toen ik de telefoniste naar haar baas vroeg, weigerde deze om aan de telefoon te komen. Hij was namelijk niet aangenomen om met klanten te praten. Pas na een half uur kreeg ik deze man toch te pakken, maar hij voelde zich blijkbaar te goed om met klanten te praten.

De houding en arrogantie van KPN stuit mij echt tegen de borst. Ik kan hierdoor niet anders dan mijn abonnement beëindigen en elder een abonnement af te sluiten, met alle ellende van dien. Of zou er nog iets anders zijn wat ik kan doen?

Re: KPN wijzigt éénzijdig abonnement: 25% duurder

Geplaatst: 31 aug 2011 13:40
door ciske
De houding en arrogantie van KPN stuit mij echt tegen de borst. Ik kan hierdoor niet anders dan mijn abonnement beëindigen en elder een abonnement af te sluiten, met alle ellende van dien.
zeer verstandig , overstappen is niet altijd ellende hoor bij mij is het meteen goed gegaan, succes met zoeken.

Re: KPN wijzigt éénzijdig abonnement: 25% duurder

Geplaatst: 03 sep 2011 14:42
door wiseger
KPN maakt het zelfs nog veel bonter hoor. Toen ze iets meer dan een jaar geleden hun voorwaarden voor de vaste telefonie wijzigde, volgde mijn moeder eindelijk mijn advies op en heeft ze haar dure vaste lijn opgezegd om over te stappen naar Ziggo.

Prompt werden haar afsluitkosten in rekening gebracht terwijl in de eerder brief ook duidelijk werd gesteld dat ze in verband met de voorwaarde wijzigingen, kosteloos kon opzeggen.

Ze heeft brieven geschreven, gebeld maar niks hielp, er kwamen incassokosten en er werd gedreigt met een incassobureau. Uiteindelijk heeft ze maar betaald maar het zijn echt schurken bij KPN. Willens en wetens houden ze zich niet aan de wet om zich te verrijken over de rug van haar klanten.