LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc internet internet verlies

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

frieskenaam
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2011 11:35

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door frieskenaam »

kk

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bianca82 »

ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had
(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)

hopelijk is het snel opgelost

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door agro »

Tja, dan toch maar ADSL? Blijft onveranderd stabiel!

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

agro schreef:
Tja, dan toch maar ADSL? Blijft onveranderd stabiel!

ADSL onveranderd stabiel ?? Heb anders met ADSL ook de nodige problemen ondervonden.
Ach elke techniek zal zo zijn ups en downs hebben.....glasvezel is ook niet zaligmakend.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Har06 »

bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)

hopelijk is het snel opgelost
ligt het niet aan de pc in combi met router ? :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)

hopelijk is het snel opgelost
ligt het niet aan de pc in combi met router ? :lol:

Nee Har/Henri,, zoals reeds gemeld op diverse fora....
http://www.nu.nl/internet/2728072/upc-k ... nding.html

Router staat trouwens geheel buiten het kunnen openen van internetafbeeldingen op je pc.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Har06 schreef:
bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)

hopelijk is het snel opgelost
ligt het niet aan de pc in combi met router ? :lol:
Ik weet zeker wel dat het aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf. Het moge duidelijk zijn dat als er een PC binnen het netwerk als een idioot staat downloaden dat de internetsnelheid van de andere PC's binnen dat zelfde netwerk trager worden. Er zijn 2 oplossingen 1) niet meer downloaden 2) de downloadende PC via de router een max. aantal Mbit geven en meestal kan je dat ook wel
met het download-programma.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wolter32 schreef:
Har06 schreef:
bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)

hopelijk is het snel opgelost
ligt het niet aan de pc in combi met router ? :lol:
Ik weet zeker wel dat het aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf. Het moge duidelijk zijn dat als er een PC binnen het netwerk als een idioot staat downloaden dat de internetsnelheid van de andere PC's binnen dat zelfde netwerk trager worden. Er zijn 2 oplossingen 1) niet meer downloaden 2) de downloadende PC via de router een max. aantal Mbit geven en meestal kan je dat ook wel
met het download-programma.

Dus dan ligt het aan diegene welke grote bestanden aan het downloaden is en nog steeds niet aan de router hoor.
Daarbij als er tijdens het downloaden ook veel wordt geupload, hebben andere gebruikers binnen het netwerk ook "last".

Ligt dus aan de gebruiker ipv router.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

Daarbij als er tijdens het downloaden ook veel wordt geupload, hebben andere gebruikers binnen het netwerk ook "last".
Wordt dit hedendaags nog toegepast?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je Torrents gebruikt wel.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Als je Torrents gebruikt wel.
Dat snap ik, maar wordt dit nog gedaan, op deze ouderwetse manier?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn nog best veel mensen die Torrents gebruiken, zelf geef ik de voorkeur aan Nieuwsgroepen maar had laatst even iets gedownload en stond verbaasd over de snelheid... dat zegt ook wel iets over het aantal seeds. Bovendien, als niemand het zou gebruiken hoeven ze ook Piratebay niet te blocken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Er zijn nog best veel mensen die Torrents gebruiken, zelf geef ik de voorkeur aan Nieuwsgroepen maar had laatst even iets gedownload en stond verbaasd over de snelheid... dat zegt ook wel iets over het aantal seeds. Bovendien, als niemand het zou gebruiken hoeven ze ook Piratebay niet te blocken.
Daar heb je ook weer gelijk, maar er zijn veel mensen, die het niet aandurven met de nieuwsgroepen.
Het aantal seeds is ook afhankelijk, of het een oude of een nieuwere post is.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
bprosman schreef:Als je Torrents gebruikt wel.
Dat snap ik, maar wordt dit nog gedaan, op deze ouderwetse manier?

Torrents is nog niks ouderwets aan hoor......brein heeft veel meer moeite om de tig torrentsites tegen te houden dan nieuwsgroepen, daarbij is het al mogelijk een blok van piratebay te omzeilen hehehehe.

Daarbij doet de snelheid van torrent niet meer onder dan die van nieuwsgroepen. Wat op een nieuwsgroep staat, staat in korte tijd op torrent.

Enige nadeel is dat je veelal moet delen ( uploaden ) om een torrent in leven te houden......maar er komen steeds meer deelvrije torrentsites.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

Daarbij doet de snelheid van torrent niet meer onder dan die van nieuwsgroepen. Wat op een nieuwsgroep staat, staat in korte tijd op torrent.
Nou ik weet toch zeker, dat een download van nieuwsgroepen sneller gaat dan van een Torrent.(afhankelijk van jouw eigen provider natuurlijk)
Als je niet genoeg seeders hebt, dan heb je ook een belabberde snelheid, en zoals je al opgemerkt hebt, mag je de pc niet uitschakelen om op te loaden.
Hoe vele doen dan Hit en Run!
Helemaal niet over te praten met vele downloads die besmet zijn.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Blij dat ik nergens last van heb, heb zelf upc en gelukkig geen problemen :)

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bianca82 »

even voor de duidelijkheid ik woon niet meer in het zelfde huis als mijn vader
dus niet het zelfde netwerk..
en nee dat is allemaal gechecked ligt dus aan de problemen die upc al tijdje heeft

en waarom denken mannen altijd dat vrouwen geen ervaring hebben met computers? :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou ik weet toch zeker, dat een download van nieuwsgroepen sneller gaat dan van een Torrent.(afhankelijk van jouw eigen provider natuurlijk)
Nieuwsgroepen gaat hier met max. snelheid 120MBit dus. Dat haal ik inderdaad nooit op torrents.

@Bianca,
Door de ervaring met vrouwen :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bianca82 »

mja maar deze vrouw heeft een grafische opleiding achter de rug en dan moet je toch echt met computers werken

Gesloten