LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
papaduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2010 04:43

Spam

Ongelezen bericht door papaduck »

Iemand ervaring met ontvanghetgratis.nl?
Ik krijg mijn mailadres niet uit hun bestand,wat ik ook zeg of doe ze blijven maar spam sturen, ik heb zelfs hun domein geblokkeerd maar het blijft maar terug komen, persoonlijke mail helpt niet opzeggen ook niet.
Wat kan ik hieraan doen.

Jaap

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Spam

Ongelezen bericht door klaas1978 »

papaduck schreef:Wat kan ik hieraan doen.
De adressen/domeinen waar de spam vandaan komt consequent blijven blokkeren en in het vervolg niet meer aanmelden op dat soort sites.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je al geprobeerd het in de map 'ongewenst' terecht te laten komen? Dan is het in ieder geval uit beeld.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Spam

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aangezien u toch al spam krijgt van dat adres, zal het wel niet veel erger kunnen worden. U kunt ook eens proberen een mailtje te sturen naar hun normale e-mailadres en daarin aangeven dat u zich niet kunt afmelden voor de verstuurde spam. Geef aan dat u deze spam niet meer wenst te ontvangen en zij uw gegevens uit het bestand dienen te verwijderen. Vervolgens geeft u aan dat als zij hier geen gehoor aan geven u een klacht gaat indienen bij de OPTA wegens ongewenste spam en geen mogelijkheid ervan af te komen welke hen op een boete zou kunnen komen te staan.

Met dit soort mails ben ik wel eens van een hoop ongewenste spam afgekomen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ga eens kijken bij Spamcop.net.
Kan je spam melden - en dat komt dat bij de ISP die het verzend terecht.
Kan deze site zijn account door kwijtraken.

Ook een spamklacht.nl melding zou een optie zijn - aangezien men zich volgens u niet aan een 'unsubscribe' regeling houdt

papaduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2010 04:43

Re: Spam

Ongelezen bericht door papaduck »

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dutchie25 schreef:Geciteerd bericht verwijderd door de Moderator wegens het noemen van persoonsgegevens.
Als deze persoon je daadwerkelijk bedreigd - aangifte bij de politie doen.
Spammers zijn criminelen - simpel zat - want hoe denk je dat al die virussen verspreid worden?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2012 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Dutchie25
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:38

Re: Spam

Ongelezen bericht door Dutchie25 »

er is reeds melding gemaakt van bedreiging door deze spammer. Aangifte is (nog) niet gedaan.
Ben nog verder aan het uitzoeken wie er precies achter dit criminele bedrijf zit aangezien hij zich verbergt achter postbussen en diverse ondertussen opgeheven bedrijven (ltd's omdat hij wat te verbergen heeft).

Ben ook aan het kijken of er melding gemaakt kan worden van niet tonen van bedrijfsgegevens zoals bedrijfsnaam, kvk nummer en btw nummer zoals dat voor de meeste sites in Nederland verplicht is.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Spam

Ongelezen bericht door Frantic2 »

schandalig is het ook dat u de persoonlijke gegevens van uw tegenpartij,bij deze prive oorlog, zo maar op het internet pleurt!

Dutchie25
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:38

Re: Spam

Ongelezen bericht door Dutchie25 »

schandalig dat deze persoon mij op meerdere e-mail adressen spam stuurt waar ik nooit om gevraagd of me voor aangemeld heb!

Schandalig dat deze spammer ook na drukken op een afmeld link je niet voor die spam afmeld!

Schandalig dat hij je een e-mail adres geeft om je via af te melden maar waarbij e-mail adres niet bestaat!

Schandalig dat als je een klacht op internet plaatst die spammer je bedreigd met dat hij je thuis wel komt opzoeken en je zal verbouwen (en ander lichamelijk geweld)!

Schandalig dat hij voor een 2de keer gaat bedreigen waarbij hij mede mijn kinderen gaat bedreigen.

Deze spammer is gewoon een laffe criminele hond!

Ik heb dan ook een beloning voor degene die meer prive en zakelijke info over deze persoon weet te achterhalen!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb dan ook een beloning voor degene die meer prive en zakelijke info over deze persoon weet te achterhalen!
Die beloning is zeker spam, en de vermelding met persoonsgegevens op Trosradar?

Flauw, ja ok, maar spam, daar ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor. Ik krijg het niet of nauwelijks, maar ik meld me alleen aan voor nieuwsbrieven van bekende toko's, klik niet op banners, bezoek geen dubieuze sites en doe geen andere gekke dingen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Spam

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Ik heb dan ook een beloning voor degene die meer prive en zakelijke info over deze persoon weet te achterhalen!
Die beloning is zeker spam, en de vermelding met persoonsgegevens op Trosradar?

Flauw, ja ok, maar spam, daar ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor. Ik krijg het niet of nauwelijks, maar ik meld me alleen aan voor nieuwsbrieven van bekende toko's, klik niet op banners, bezoek geen dubieuze sites en doe geen andere gekke dingen.
Helemaal mee eens, en de rest doet de spammap, en een klik en je bent verlost, maar dan ook daar niet op klikken.

Zelf hier op het forum krijg ik soms spam van trollen, gewoon niet kijken en verwijderen, klaar is kees.
BTW
Heb laatste nacht nog een gekregen van een zeevarende ! :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam

Ongelezen bericht door witte angora »

Helemaal mee eens, en de rest doet de spammap, en een klik en je bent verlost, maar dan ook daar niet op klikken.
Klopt ja, die enkele keer dat ik spam kreeg ging het naar de map 'ongewenst', dan wordt de afzender automatisch geblokkeerd. Sinds ik dat een aantal keren heb gedaan krijg ik helemaal niks meer.

Gauw afkloppen. :mrgreen:
Heb laatste nacht nog een gekregen van een zeevarende !
Ik niet? Ik krijg alleen pb's van mensen onder hun eigen account, maar mocht een van de trollen mij op die manier willen benaderen... ach, ik weet van twee van hen wie het zijn, dus dat zal wel niet, toch?
Laatst gewijzigd door witte angora op 13 aug 2012 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutchie25
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:38

Re: Spam

Ongelezen bericht door Dutchie25 »

zijn beloning is een aanklacht van mij en misschien wel een flinke rekening voor alle tijd die ik aan hem kwijt ben ondertussen. En zodra ik bewijzen heb een aangifte van bedreiging met geweld tegen mij en mijn kinderen hun leven.

En ik kan geen zeer scherpe spamfilters gebruiken. Ik heb een bedrijf en in de tijd dat ik wel zeer scherpe spamfilters hanteerde kwam daar ook veel mail van (potentiele) klanten in terecht.

en doordat ik eigen bedrijf heb zijn veel van mijn e-mail adressen ook openbaar bekend.

Maar verder is het bij deze kneus ook ondertussen gewoon een principe zaak geworden om te zorgen dat zijn gespam gaat stoppen.

Gaat hier om een bedrijf (criminele organisatie is betere beschrijving) die volledig leeft van het verzenden van spam.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Spam

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik niet? Ik krijg alleen pb's van mensen onder hun eigen account, maar mocht een van de trollen mij op die manier willen benaderen... ach, ik weet van twee van hen wie het zijn, dus dat zal wel niet, toch?
Het is zijn eigen account, maar bij valt ook hij onder de categorie trollen.
Blijft stalken op welke manier ook.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:Flauw, ja ok, maar spam, daar ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor. Ik krijg het niet of nauwelijks, maar ik meld me alleen aan voor nieuwsbrieven van bekende toko's, klik niet op banners, bezoek geen dubieuze sites en doe geen andere gekke dingen.
En toch...

Ik heb een account gemaakt, en er nog niets mee gedaan - en toch had ik de eerste week al zo`n 12 spam mailtjes.

Wat je het beste kan doen is wegwerpadressen gebruiken.
Bij Yahoo heb je dit als extra (betaalde) optie - en je kan per bedrijf een adres aanmaken - welke dan gewoon in je mailbox komen.
Zo weet je 1) wie je adressen zomaar doorgeeft, en 2) je kan zo`n adres wissen - dan komt er niets meer binnen.

Ik heb een keer een aanvaring gehad met een beginnende ondernemer.. die vroeg zich boos af waarom ik zijn mail als spam had gemeld.
Ik: je hebt me zomaar zooi gestuurd.
Hij: Niet waar, ik heb de adressen gekocht van een gozer die vertelde dat het legitieme adressen waren...

Trouwens - off-topic - als je spam berichten analyseert - krijg je toch een vreemd wereld beeld.

Afrika, en dan met name Nigeria, West Afrika, Benin, Ivoorkust - is dodelijk voor mensen uit het westelijk halfrond. Zoveel 'westerners' als daar spontaan dood neervallen zou genoeg moeten zijn voor BuZa om een permanent negatief reisadvies in te stellen.

90% van de Amerikanen: Wil vanuit huis werken, hebben een probleem met (te korte) geslachtsorganen, hebben geldproblemen, gokken te veel etc.

en zo kan je nog wel even doorgaan ...

JordyNijenhuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 aug 2012 15:05

Re: Spam

Ongelezen bericht door JordyNijenhuis »

Dutchie25 schreef:schandalig dat deze persoon mij op meerdere e-mail adressen spam stuurt waar ik nooit om gevraagd of me voor aangemeld heb!

Schandalig dat deze spammer ook na drukken op een afmeld link je niet voor die spam afmeld!

Schandalig dat hij je een e-mail adres geeft om je via af te melden maar waarbij e-mail adres niet bestaat!

Schandalig dat als je een klacht op internet plaatst die spammer je bedreigd met dat hij je thuis wel komt opzoeken en je zal verbouwen (en ander lichamelijk geweld)!

Schandalig dat hij voor een 2de keer gaat bedreigen waarbij hij mede mijn kinderen gaat bedreigen.

Deze spammer is gewoon een laffe criminele hond!

Ik heb dan ook een beloning voor degene die meer prive en zakelijke info over deze persoon weet te achterhalen!

Nou nou effe dimme ja! De gene die zich hier nu t meest als een hond gedraagd ben jij wel... Je hebt je immers zelf op een website aangemeld waar van je van de site naam al kan weten dat het toch troep is,.

Wat de man ook zegt, als jij dat tegen mij zou zetten ga ik je adres ook niet even hier op dit forum zetten!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Spam

Ongelezen bericht door alfatrion »

"Centraal meldpunt van de OPTA voor spamklachten met nieuws, informatie over wat u tegen spam kan doen en welke regels er gelden."
www.spamklacht.nl

Dutchie25
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:38

Re: Spam

Ongelezen bericht door Dutchie25 »

Nou nou effe dimme ja! De gene die zich hier nu t meest als een hond gedraagd ben jij wel... Je hebt je immers zelf op een website aangemeld waar van je van de site naam al kan weten dat het toch troep is,.

Wat de man ook zegt, als jij dat tegen mij zou zetten ga ik je adres ook niet even hier op dit forum zetten!
Ik heb me dus NIET aangemeld voor die site en zeker NIET met meerdere e-mail adressen.
Heb WEL al 20 keer op de afmeld knop onderaan de mail geklikt om aan te geven dat ik niet van die SPAM gedient ben.
Heb ook al meerdere keren gemaild naar een speciaal e-mail adres dat ik AFGEMELD wil worden, maar e-mail adressen bestaan niet of wordt niks mee gedaan.
Heb ook meerdere keren telefonisch aangegeven dat hij moet stoppen met versturen van spam.

heb ook al meerdere keren zijn hosting provider en bedrijven waarvandaan hij zijn advertenties haalt (als affiliate voor optreed) een mail gestuurd hierover maar die reageren helemaal nergens op.

Heb ook al meerdere keren openbaar op internet (o.a. via klacht.nl en via zijn facebook account) verzocht te stoppen met spammen, maar daarop wordt je (en mijn kinderen van 2 en 7 jaar oud dus ook) dus enkel maar met fysiek geweld bedreigd.

Gek he dat ik iemand wil aanpakken en meer info wil hebben over iemand die mij en mijn kinderen bedreigd omdat ik niet van zijn SPAM gediend ben?

Dutchie25
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:38

Re: Spam

Ongelezen bericht door Dutchie25 »

"Centraal meldpunt van de OPTA voor spamklachten met nieuws, informatie over wat u tegen spam kan doen en welke regels er gelden."
www.spamklacht.nl
daar dien ik al een tijd lang elke week 2 tot 4 klachten in, maar dat duurt lang voordat zo een organisatie actie onderneemt.
Daarnaast wil ik gewoon weten wie mij en mijn kinderen bedreigd.

Gesloten