LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met VEILING.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Is VEILING.NL volgens u betrouwbaar ?

Betrouwbaar (uit ervaring)
0
Geen stemmen
Betrouwbaar (niet uit ervaring)
2
10%
Onbetrouwbaar (uit ervaring)
15
75%
Onbetrouwbaar (niet uit ervaring)
3
15%
 
Totaal aantal stemmen: 20

S.R
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2013 10:07

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door S.R »

Ik vind zelf een centveiling niet onbetrouwbaar.
waarom doen sommige mensen er zo moeilijk over.
je wordt nooit verplicht eraan mee te doen,
noem zoiets niet te snel oplichters maar denk is gewoon heel logisch na.
natuurlijk verdient een eigenaar van de veilingsite eraan, die man zit daar ook niet voor zijn hobby.
wat denk je dat zo iemand heeft moeten investeren om zo'n site te maken etc. etc.
dit is gewoon zaken doen.
Als je iets op een website koopt bij bijv wehkamp, v&d etc etc of je gaat lekker de stad in winkelen dat deze zaken jou alles verkopen voor de inkoopprijs?????
nee hoor mensen ....jij en ik betalen de personeelskosten, de huurkosten, de energiekosten etc etc dus het komt er gewoon op neer dat het artikel in de winkel ook 3 of meer malen over de kop gaat.
maar dat is de economie hoor.
maar als je goed leest kan je bij die veilingsites de keren dat je geboden hebt dus bijv: je hebt 40 keer geboden en niet gewonnen toch nog het product kopen met een de korting van je 40 biedingen.
dus een Senseo apparaat van bijv. €80,00 - 40 x 0,40 ct = €16,00 = €64,00 verkoop prijs waarvoor je m alsnog bij hun kan kopen.
dus eigenlijk is het systeem van veilingsites gunstig voor de kopers als jij persee een product van bijv: €100,= wilt kopen kan je het beter op een centveiling proberen te scoren en is het je niet gelukt kun je het artikel toch nog kopen bij hun met de korting zoals ik zojuist heb uit gelegt.
dus mijn mening ie GOED LEZEN EN VOORZICHTIG ZIJN MET DE UITSPRAAK OPLICHTERS, WANT ALS JE HET GOED BEGRIJPT BEN JE EEN OPLICHTER VAN JE EIGEN PORTOMONEE ALS JE ER GEEN GEBRUIK VAN MAAKT!

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door brokkel »

maar als je goed leest kan je bij die veilingsites de keren dat je geboden hebt dus bijv: je hebt 40 keer geboden en niet gewonnen toch nog het product kopen met een de korting van je 40 biedingen.
dus een Senseo apparaat van bijv. €80,00 - 40 x 0,40 ct = €16,00 = €64,00 verkoop prijs waarvoor je m alsnog bij hun kan kopen.
Alleen kost elk bod 1 euro dus heb je al 40 euro betaald en betaal je dus bv voor dat Senseo apparaat geen € 64,00 maar €104,00. Hoe bedoel je geen oplichting?

Hoe mooi je het ook aankleed, oplichting blijft oplichting.
Bij de veiling in dit topic betaal je het bedrag wat je hebt geboden. Bij de veilingen die jij noemt betaal je om te mogen bieden en nog niet eens het werkelijke bedrag maar een fictieve 1 cent zodat het net lijkt of dat het artikel goedkoop weg gaat wat niet waar is. Elke euro op deze veiling staat gelijk aan 100 x bieden en is dus minstens 50 euro (goedkoopste die ik gezien heb in het verleden vroeg € 0,50 per bod).
Dus bijvoorbeeld een Ipad die begint op 0,01 euro en die verkocht wordt voor 10,01 euro wordt levert in werkelijkheid 10 x 50 euro dus 500 euro op.
Doordat het net lijkt alsof het maar 10 euro is denken mensen dat het heel goedkoop is (Bedrog), daarbij is het ook nog eens niet zichtbaar wie nu werkelijk het laatste bod heeft uitgebracht, dit kan ook de eigenaar van de site zijn (niet transparant, niet controleerbaar, mogelijk bedrog) en moet je voor elk bod wat je doet betalen waardoor je snel niet meer in de gaten hebt hoeveel je werkelijk uitgeeft (bedrog, uitlokking) en je dus veel te veel betaald voor het product.
Centenveilingen zijn officieel ook bij de wet verboden omdat ze worden gezien als kansspel waarbij er geen duidelijk beeld is van de winkans. Het is jammer dat er zo zacht opgetreden wordt tegen dit soort oplichters.

S.R
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2013 10:07

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door S.R »

hoezo kost elk bod een euro

als je een bod doet betaal je gewoon het bedrag dat aangegeven is in het gekozen biedpakket wat je hebt gekocht toch. en dat varieert. er zijn veilingsites bij waarbij je al vanaf 0,25 ct per bod kan bieden.
maar zo te lezen is het heel lang geleden dat je op een veilingsite bent geweest.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door brokkel »

maar zo te lezen is het heel lang geleden dat je op een veilingsite bent geweest.
Klopt, ik blijf ver weg van dit soort oplichting-site's. Want dat zijn het in mijn ogen, niet meer, niet minder.

Dat er "goedkopere" sites zijn zal best wezen. Dat maakt het niet mindere oplichters. Zoals ik al zei, ze doen alsof producten heel goedkoop worden verkocht maar dat is niet waar. In werkelijkheid wordt er meer voor betaald dan de winkelwaarde. Alleen wordt dit vooral bij elkaar gebracht door de verliezers (en vaak ook zelfs de winnaar). Dit soort sites bieden je inderdaad vervolgens "korting" maar dat is altijd lager dan je gespendeerde geld + de prijs voor het artikel is hoger dan dat je het in de winkel betaald.

De enige winnaar is de site-eigenaar, de rest zijn verliezers.

En oh. Voordat je begint, ik ben een veteraan als het gaat om echte veilingen. Daarom blijf ik inderdaad weg van Internet-veilingen.

denilin
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2013 17:11

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door denilin »

Ik ben er van overtuigt dat je als bieder wordt gemanipuleerd.
Ik heb het nu een aantal dagen gevolgd en zie de artikelen steevast voor hogere bedragen geveild worden dan dat ze elders via internet zijn te verkrijgen, niet aan beginnen dus. :(

Kalisj
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 11:28

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Kalisj »

Heeft er al iemand iets gewonnen met 1centbieden.nl en daadwerkelijk zijn producten ontvangen?

johan rommens
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2013 12:06

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door johan rommens »

Ook ik heb mijn twijfels bij veiling.nl . Ik bied al een tijd op een bepaald product en ben nu zo ver dat ik de prijs kan bepalen. Er is nl. altijd wel iemand die op het laatst 1 euro meer biedt. Als ik stop bij 150 euro gaat het weg voor 151, bij 173 voor 174 enz. Uiteraard tot een bepaalde hoogte, want dan is de bodemprijs gehaald. Het zou prettiger zijn als men de bodemprijs bekend maakt en vanaf daar niet zelf meer meebiedt. ( Ik heb nl. sterk de indruk dat dat gebeurt).

Kay68
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2013 11:14

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Kay68 »

1centbieden.nl

Paar maanden terug heb ik 2 dingen gewonnen (Samsung Tab3 29-sept-2013 en V&D bon 02-okt-2013).
Tot op heden nog steeds niks binnen gehad.

eerste rede : De afgelopen tijd is het erg druk geweest bij ons, zodoende liepen wij achterstallig werk op en dus ook het versturen van veilingen.

Tweede rede: Helaas zijn wij als 1centbieden geconfronteerd met strafbare feiten.
Wij willen hier niet verder over uitweiden.

Dus voor mij geen veilingen meer.
Trouwens iemand een idee hoe ik alsnog mijn spullen kan krijgen?? Aangifte of zo?

Niemand een idee??????? denk dat ik erna kan fluiten.

ZinziJoyce
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2014 11:43

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door ZinziJoyce »

Kay68 schreef:1centbieden.nl

Paar maanden terug heb ik 2 dingen gewonnen (Samsung Tab3 29-sept-2013 en V&D bon 02-okt-2013).
Tot op heden nog steeds niks binnen gehad.

eerste rede : De afgelopen tijd is het erg druk geweest bij ons, zodoende liepen wij achterstallig werk op en dus ook het versturen van veilingen.

Tweede rede: Helaas zijn wij als 1centbieden geconfronteerd met strafbare feiten.
Wij willen hier niet verder over uitweiden.

Dus voor mij geen veilingen meer.
Trouwens iemand een idee hoe ik alsnog mijn spullen kan krijgen?? Aangifte of zo?

Niemand een idee??????? denk dat ik erna kan fluiten.

Heb je ondertussen al iets ontvangen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Heb de bol.com cadeaubon ter waarde van 75 euro gewonnen op 13-10-2013. Heb precies dezelfde e-mails gehad als dat u hier beschreef. Heb daarna nog een aantal keer een email gestuurd maar krijg geen reactie meer en heb mijn cadeaukaart ook nog niet ontvangen.

Ivantjeee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2014 22:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Ivantjeee »

ZinziJoyce schreef:1centbieden.nl

Paar maanden terug heb ik 2 dingen gewonnen (Samsung Tab3 29-sept-2013 en V&D bon 02-okt-2013).
Tot op heden nog steeds niks binnen gehad.

eerste rede : De afgelopen tijd is het erg druk geweest bij ons, zodoende liepen wij achterstallig werk op en dus ook het versturen van veilingen.

Tweede rede: Helaas zijn wij als 1centbieden geconfronteerd met strafbare feiten.
Wij willen hier niet verder over uitweiden.

Dus voor mij geen veilingen meer.
Trouwens iemand een idee hoe ik alsnog mijn spullen kan krijgen?? Aangifte of zo?

Niemand een idee??????? denk dat ik erna kan fluiten.
Wow ik heb dus precies hetzelfde gehad. De eerste keer won ik een bol.com cadeaukaart en die heb ik dus wel gekregen. Het leek toen wel betrouwbaar. 2 weken later heb ik een laptop gewonnen en tot de dag van vandaag heb ik nog niks gekregen en dit is al ruim 4 maanden.
Maar ik heb aangifte gedaan bij de politie.
Mocht die er niks aan gaan doen, dan ga ik zelf wel bij die persoon langs.
Het is namelijk niet zo moeilijk om achter iemands adresgegevens te komen als hij een website heeft opgericht.
Ik kan er namelijk best slecht tegen als iemand van mij of een ander steelt.

EN ik ga niet opgeven tot ik het product, of het geld waar ik recht op heb heb gekregen!

Ivantjeee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2014 22:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Ivantjeee »

ZinziJoyce schreef:
Kay68 schreef:1centbieden.nl

Heb je ondertussen al iets ontvangen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Heb de bol.com cadeaubon ter waarde van 75 euro gewonnen op 13-10-2013. Heb precies dezelfde e-mails gehad als dat u hier beschreef. Heb daarna nog een aantal keer een email gestuurd maar krijg geen reactie meer en heb mijn cadeaukaart ook nog niet ontvangen.
Ik heb preciesss hetzelfde probleem. ( zie mijn antwoord op kay68).
En ze hebben ook precies dezelfde mails naar mij gestuurd.
Vergeet vooral niet om aangifte te doen bij de politie!
Hoe meer aangiftes er zijn hoe eerder ze er iets aan gaan doen!

eerstehandsveiling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:07

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door eerstehandsveiling »

Het is inderdaad zo dat op veilingen vaak gemanipuleerd wordt. Ik ben een veilingsite aan het opzetten en kwam daarbij o.a. tegen dat er biedrobots worden ingezet om inde laatste minuut het bedrag omhoog te brengen. Daarnaast is het verlengen van een veiling niet netjes ten opzichte van de klant omdat hij nooit kan inschatten hoe lang diegene voor een veiling moet gaan zitten.

Als je eens een kijkje neemt op eerstehandsveiling.nl vind je een site die het niet doet. Deze site heb ik expres zo opgezet met als doel een zo klant vriendelijke mogelijke site. Klanten moeten niet het idee hebben dat ze opgelicht worden maar weten waar ze aan toe zijn.

Mvg Joost
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2014 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

eerstehandsveiling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:07

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door eerstehandsveiling »

Wat is er bij jullie gebeurd? Veilingsites maken een actie zeggen dat je iets wint er vervolgens niets opsturen? Daar moet iets fout zijn gegaan dat is zeker niet netjes. Gewoon oplichting....

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Ebay is de grootste en bekendste veilingsite.
Maar ook daar werden de veilingen jaren lang gemanipuleerd.

Door een fout (een lek) in de ebay website, kon de verkoper in het geval van 'automatisch bieden' zien wat de bieder bereid was maximaal te betalen.
En zo kon de verkoper via bijvoorbeeld een pseudo-account of via een kennis met nep biedingen de prijs manipuleren.

Dit data lek is pas 28 of 29 november 2013 door ebay hersteld nadat het Duitse journaal hier uitgebreid aandacht aan besteed had. Vreemd genoeg is de ebay fraude nooit in de Nederlandse media besproken en ebay zelf doet er ook het zweigen toe.

Op het Duitse Journaal laat een verkoper zien hoe hij een duik compressor verkoopt.
Terwijl de veiling nog bezig is kan hij via het data lek op ebay zien dat iemand via automatisch bieden bereid is € 3500 te bieden.
Uiteindelijk wordt de veiling afgeslagen op € 1121, maar deze verkoper had, als hij kwaadwillend had willen manipuleren, ook € 3500 kunnen ontvangen voor zijn duikcompressor.

Het is duidelijk dat sommige beroepsverkopers (winkels) op ebay jarenlang van dit data lek gebruik hebben gemaakt. Dit terwijl ebay altijd beweerd heeft een veilig verkoop en veiling platform te bieden, nou niet dus.

Het ebay item op het Duitse journaal is nog altijd terug te zien via onderstaande link, dan kan je zien dat ik geen kletskoek verkoop.
Je moet dan even terugbladeren naar de "Umschau" uitzending van 26.11.2013.
In dat filmpje van 26.11.2013, begint het nieuwsonderwerp over deze ebay fraude op 07:45.

Het is nogal ontnuchterend en daarom de moeite van het bekijken waard !

LINK NAAR DUITSE UMSCHAU

Groeten uit Den Haag

LoekRomijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:14

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door LoekRomijn »

Het klopt dat bij veiling.nl en mogelijk ook andere veilingsite's er door de computer mee wordt geboden, zodat het beoogde streef bedrag is behaald.
Heel vaak geboden op een Draadloze microfoon, die bij Bax-shop een winkelwaarde heeft van € 45,00
en altijd wordt dit bedrag, of meer geboden.
zelfs 's-nachts geprobeerd te bieden, of midden op de dag, steeds hetzelfde. even voor het sluiten van de veiling, wordt er door geboden tot het bedrag dat zij willen, bereikt is

arietje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 okt 2008 15:17
Locatie: tilburg

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door arietje »

Ik heb afgelopen weken 2 veilingen gewonnen. Wat me opvalt is dat ik beide zaken krijg toegestuurd in niet originele verpakking. Een bagage weegschaal los met batterijen en handleiding in envelope, en
een detectie apparaat voor stroom, metaal en houten balken, in een doosje voor deurgrepen. Wat een flauwekul zeg.

salty677
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:08

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door salty677 »

veiling.nl Ik heb zelfs beklag gedaan bij veiling.nl maar tot op heden (1 week) heeft men niet gereageerd. Wat gebeurd er de laatste seconden tikken weg? tot zover oke. maar dan bied er nog 1 weer 30 sec erbij. Nu is het zelfs zo de laatste 3 min bieden geeft weer 3 minuten erbij. (regelement is aan gepast?
Als er niet genoeg bieder zijn en de tijd verstrijkt komt er ineens 2u en 11 min erbij?
Ik ben de laatste weken wat aan het bijhouden geweest? Laatste 30 minuten komen er bieders bij die ineens prijs verdubbelen of grof verhogen?
Ik heb bijgehouden wie en hoe. Vaak komt je dan dezelfde personen meerdere malen tegen maar alleen in laatste 30 minuten? Dus naar mijn idee en dat is al eens vernoemd. Je moet voldoen aan hun verwachting en anders kan je het schudden.

Arnorotterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2014 23:45

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Arnorotterdam »

Veiling.nl klopt voor geen meter.

Vorige week geboden op iets waar door nog iemand een bod was uitgebracht.
3 seconden voor afloop doe ik mijn bod en i.p.v. 30 seconden verlening word de veiling met 1 uur verlengt.


Op een ander artikel bied ik 4 seconden voor het einde als enigste bieder en hierbij werd mijn bod geeneens verwerkt.

Ik heb een mail gestuurd dat ik wettelijk in mijn recht staat vanwege mijn bod maar krijg hier geen reactie op.

In de voorwaarden van veiling.nl staat dat ze zelf mogen meebieden in opdracht van derde.

Dus met andere woorden de prijs wordt altijd opgedreven tot de normale winkelwaarde en daarbij komt ook nog eens verzendkosten.

Mensen kijk even verder de spullen die veiling.nl aanbied zijn bij de meeste webshops goedkoper te krijgen en dan meestal ook nog gratis verzendkosten.

dusentoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:34

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door dusentoen »

een late reactie maar ik bied nu op iets al dagen achterelkaar wat voor meer dan de winkelwaarde weggaat en dan een 80 euro meer normale prijs is 250 euro het gaat om een microfoon set
ik vind t oplichting en vertrouw het niet niets gaat goedkoper weg dan de winkelwaarde ben alles een week 24/7 gaan bijhouden bizar

boempa
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2008 11:40

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door boempa »

Ik vind deze site ook onbetrouwbaar.
Ik was toevallig op zoek naar een led-par set om te gebruiken tijdens het DJ-en.
Dit is een "4-Some set van het merk Beamz.
130 euro max. vond ik dan een mooie prijs, aangezien deze nieuw voor minimaal 169 euro is te vinden.
Nu is dezelfde set op Veiling.nl 2x achter elkaar voor 161 euro "verkocht".
Die 8 of eigenlijk 7 euro onder de nieuwprijs heb ik er dan niet voor over.
Dit komt idd. erg verdacht over, en het zou mij niet verbazen als dezelfde set vaker achter elkaar wordt "verkocht" totdat iemand daadwerkelijk de nieuwprijs biedt (dus geen bot).
Ik zal iig. geen moeite meer doen, en maar waar verder kijken op marktplaats voor een 2de-hands setje.
Tevens wil ik graag opmerken dat je op een veilingsite redelijkerwijs mag verwachten dat producten (nieuw danwel tweedehands) nooit voor een nieuwprijs verkocht zullen worden (ongeïnformeerde consumenten daargelaten). Derhalve is het voor mij iig. aannemelijk dat er n.a.v. de ervaring met veiling.nl altijd gebruikgemaakt zal worden van truukjes (zoals de "bots").
Immers, ga ik op zoek naar een produkt, en ben ik bereid deze nieuw te kopen, dan zal ik op zoek gaan via zoeksites/vergelijkingsites/reclamefolders, en zal de volledige garantie op het produkt erbij kopen.
Hiervoor heeft een consument geen zogenaamde veilingsite nodig.

Gesloten