LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met VEILING.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Is VEILING.NL volgens u betrouwbaar ?

Betrouwbaar (uit ervaring)
0
Geen stemmen
Betrouwbaar (niet uit ervaring)
2
10%
Onbetrouwbaar (uit ervaring)
15
75%
Onbetrouwbaar (niet uit ervaring)
3
15%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Peter R de Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 14:14

Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Peter R de Vries »

Dag Forumleden,

Ondanks dat ik niet de echte misdaadverslaggever ben, heb ik sterk de twijfels aan de betrouwbaarheid van de veilingsite VEILING.NL. Reeds enige tijd probeer ik artikelen te bestellen via deze veilingsite waarbij ik telkens zelf op de laatste seconden overbied en de klok weer van 40 seconden begint terug te tellen. Tot zover geen probleem. Wat uiterst merkwaardig is dat je zou verwachten dat als je de laatste seconden overbiedt enkel de tot dan toe bekende laatste bieder nog mee zou doen (anders hadden de andere bieders of eventuele nieuwe bieders reeds eerder overboden). Vervolgens wordt opeens overboden door nieuwe of oude bieders. Dit gebeurt niet een enkele keer maar continu (behalve waarschijnlijk als je de hoofdprijs biedt). Ik heb sterk de indruk dat deze nieuwe of oude bieders geen feitelijke bieders zijn maar enkel om de veilingprijs op te drijven Wie heeft ook soortgelijke ervaringen ? Probeer het anders zelf maar eens

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2013 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Romain
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:24

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Romain »

Ik zal het eens proberen. :D Ik heb touwens een account gehad bij Bidson.com. Ga daar ook maar eens kijken. Niet meedoen, maar hou het gewoon eens in de gaten.
Elk bod wat je doet verhoogd de prijs met 1 cent, maar in werkelijkheid betaal je per bod 50 cent. Als ik de eigenaar was van deze site, dan zat ik nu op de bahama's. Eigenlijk zou Radar zich eens moeten verdiepen in de veilingsites, want het is zo verslavend als de p*st, en volgens mij ook illegaal.

Peter Rrrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Peter Rrrr »

Ik heb even op Bidson.com gekeken. Is inderdaad lucratief (voor de veilingsite). Er staat nu een Galaxy Tablet voor € 313,62 (en de bieding loopt nog). Dit betekent dat deze tablet voor de veilingsite al het bedrag heeft opgebracht van 31362 x € 0,50 = € 15.681,-. In tegenstelling tot www.veiling.nl weet je overigens wel dat je met elke verhoging van het bod € 0,50 kwijt bent, maar bij beide sites weet je niet hoe de sitebeheerder het bieden kan manipuleren (niet transparant). Hier zou inderdaad eens een onderoek naar moeten worden gedaan!

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door brokkel »

Even gekeken op de voorwaarde en hoe het werkt.
Het lijkt redelijk legaal met 1 maar, je kan niet zien wie je tegenbieders zijn.
Wel is het zo dat het bedrag dat je biedt is ook werkelijk het bedrag dat je betaald in tegenstelling tot veel andere veilingsites waar je betaald per keer dat je biedt (zie bidson, 50 Eurocent per bod) en je alleen als je het laatste bod hebt gedaan je het product wint.
Hoeveel je voor het artikel betaald bij Bidson is in dat geval dus niet het bedrag dat daar staat maar het aantal keer dat je geboden hebt maal 50 eurocent. Waarbij als je biedt maar niet de laatste bent wel betaald maar niets krijgt. Dit is geen veiling maar een kansspel.

Hier lijkt in ieder geval de veiling wel echt een veiling te zijn alleen de bieders en de reden van bieden is niet geheel duidelijk.

Romain
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:24

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Romain »

Volgens mij is Veiling.nl geen oplichting. Je bepaald zelf hoever je wilt gaan, en als je niet wint dan kost het je ook niets. Maar die centenveilingen daarintegen wel. Ze zijn in mijn ook te manipuleren, omdat je niet kunt zien, wie er mee gaat bieden. Die tablet waar ze nu op aan het bieden zijn, hadden beide bieders wel meer dan 10 keer kunnen kopen in de winkel. En zo zijn er wel meer artikelen weggegaan. Om een centenveiling legaal te maken, moet je de kans krijgen het product te kunnen kopen, minus het bedrag wat je erin gestoken hebt door te bieden. Alle andere soorten zoals Bidson.com zijn dus illegaal.

MichielKok
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:57

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door MichielKok »

Ik ervaar exact hetzelfde als "Peter R de Vries". Ik probeer ook al geruime tijd een artikel te kopen dat heel frequent geveild wordt. Iedere keer komen er in de laatste paar secondes volstrekt onbekend bieders die daarvoor nooit mee hebben geboden. Die keer dat ik het erbij laat zitten gaat het product wel tegen een leuke prijs weg en zijn alle andere "nieuwe bieders" ook niet meer geïnteresseerd. Ik heb het al vele malen geprobeerd maar ik weet inmiddels ook wel zeker dat dit echt niet klopt. Dit rammelt echt aan alle kanten! Neem de proef maar eens op de som!

Romain
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:24

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Romain »

Ik heb net de proef op de som genomen, en wel een veiling gewonnen..... een telefoonhouder voor in de auto voor 12,50.

Peter Rrrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Peter Rrrr »

Dag Romain,

Het klopt inderdaad dat je enkel een veiling wint als de prijs concurrerend is aan de prijzen op internet.

Wie O Wie heeft ervaringen dat ze een prijs hebben gewonnen op veiling.nl die onder de prijs ligt van het internet ?

Romain
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:24

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Romain »

je hebt volkomen gelijk. Het is een soort verkapte opruiming van een bedrijf. Ze willen er een minimale prijs voor hebben en als het meer wordt dan is dat mooi meegenomen. Maar om dan over oplichting te praten..... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Misleiding vind ik een beter woord. Het zal ook niet gauw een A-merk zijn, maar altijd een merkloos iets.....

MAXIEM

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Peter R de Vries

In de titel van je bericht gebruik je het woord oplichting (weliswaar met een ?). Met het gebruik van dat woord moet je voorzichtig zijn (ook als het in suggestieve zin gebruikt wordt). Hierbij enige relevante informatie:

Smaad en Laster: wat mag wel en wat mag niet?

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=119934

Maxiem/ReadAC

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Har06 »

P r d Vries, mag van mij best sugestieve veronderstellingen doen, hij verschuilt zich ook achter de echte P r d Vries :lol:

Peter Rrrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Peter Rrrr »

Dag Maxiem,

Lijkt mij volkomen duidelijk dat het hier gaat om na te gaan over de ervaringen aansluiten bij andere forum-gebruikers. In het kopje en de poll gaat het duidelijk over onbetrouwbaar of onbetrouwbaar.
Mijn persoonlijke ervaring bijvoorbeeld met soortgelijke sites als ticketveiling.nl en vakantieveilingen.nl dat deze wel betrouwbaar zijn.
Het lijkt mij goed om duidelijkheid te krijgen over de betrouwbaarheid van veiling.nl. Tot op heden is er geen forum-gebruiker geweest die heeft aan kunnen geven dat uit ervaring veiling.nl betrouwbaar is ?

Peter Rrrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:41

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Peter Rrrr »

Dag Maxiem,

Ik bedoel natuurlijk betrouwbaar en onbetrouwbaar

Ice_Blade
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2012 00:31

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door Ice_Blade »

Ik heb de afgelopen 3 dagen geprobeerd om verschillende producten bij 'veiling.nl' te kopen, maar dit is niet gelukt.

Steeds wordt men door "willekeurige gebruikers" overboden totdat een bepaald geheim minimum bedrag is bereikt. Hierbij lijkt het alsof je wordt overboden door andere mensen, maar in werkelijkheid zijn het zogenaamde bots of scripts welke ervoor zorgen dat de prijs omhoog wordt gedrukt.

Dit wordt een vrij lange post waarin ik precies uitleg hoe het in zijn werk gaat aan de hand van een real-life voorbeeld.
Samengevat: er zijn bots die je in de laatste seconden van een veiling steeds overbieden totdat een minimum bedrag is bereikt, en anders wordt het item aan de bot verkocht, waardoor veiling.nl geen verlies hoeft te draaien.

In dit geval wilde ik een multimeter kopen die normaal gesproken zo'n 30 euro kost in de webshop. (Veiling link: http://gadget.veiling.nl/veiling-catego ... multimeter , Webshop link: http://www.padiscounter.nl/gereedschap/ ... meter.html)
De veiling duurde in dit geval in totaal 4 uur. Na een half uur had nog niemand geboden, dus wordt er door "user" 'koperslager' een bod uitgebracht van 6 euro. Vervolgens wordt er tot 2 seconden voor afloop van de veiling door niemand geboden, blijkbaar is er dus niemand in de multimeter geïnteresseerd. Ik bied in de laatste seconde voor €6.50 op de multimeter, waardoor de veiling met zo'n 40 seconden wordt verlengd. Echter wordt ik in de laatste 10 seconden van de veiling door niet 1, maar in dit geval 2 'mensen' overboden. Dit gebeurde op PRECIES hetzelfde tijdstip, waardoor het systeem blijkbaar dacht dat een bod van 9 euro hoger was dan een bod voor 11 euro. Ik wacht weer tot 2 seconden voor het einde van de veiling, en bied nu 10 euro, omdat dit hoger is dan de 9 euro die bovenaan staat. Wederom wordt ik binnen 10 seconden door wéér een andere 'gebruiker' overboden, nu met een bedrag van 14 euro. Ik wacht alweer tot de laatste 2 seconden om te kijken of er nog iemand bied, maar nee, niemand anders voelt zich geroepen te bieden, dus ik bied 15 euro met de hoop dat ik hem nu wel win. Binnen 12 seconden ben ik echter nogmaals met 2 euro overboden door nog een nieuwe gebruiker. Let op, geen enkele van de gebruikers die mij tot nu toe hebben overboden hebben nog een tweede keer proberen te bieden. Ik besluit om nog een bod te doen, deze keer voor 17.50, en wordt direct overboden door wéér iemand anders voor een bedrag van 21 euro. Ik vind dit een te hoog bedrag en besluit om te stoppen met bieden.
Hier vind u een reeks screenshots van hoe deze actie is verlopen; http://aarts.info/screenshots/ ze zijn op volgorde genummerd, met de werkelijke systeemtijd in de rechter bovenhoek.

In dit voorbeeld was er gedurende de gehele veiling geen interesse in het item, maar in de verlenging waarbij ik steeds de hoogste bieder was, bleken er 5 willekeurige mensen opeens wel 'interesse' in te hebben, en ook nog bereid te zijn om bijna de volle prijs voor het item te betalen.

De veilingen waarbij er geen interesse is worden simpelweg verkocht aan een bot voor een laag bedrag. Echter als een gebruiker een soortgelijk bod doet, wordt hij uiteindelijk overboden door een bot zodat het item niet voor een 'te lage' prijs wordt verkocht. Zo wordt de prijs omhoog gedreven totdat een vooraf bepaald minimum bedrag is bereikt en de gebruiker dus 'genoeg' betaalt, of de gebruiker het opgeeft en het item aan een bot wordt verkocht, waardoor veiling.nl dus geen verlies draait.

Hopelijk kan TrosRadar hier iets aan doen, want dit lijkt verdacht veel op afzetterij/fraude.

janoisterwijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:16

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door janoisterwijk »

Drie veilingen meegedaan, drie gewonnen, drie maal onder de "gemiddelde" prijs. Leg er je bij neer als je een veiling niet wint. Stel vooraf een limiet in ( voor jezelf) en bied daar niet overheen! 123bieden en andere 1 cent veilingen? Wegblijven daar, daar riekt t wel naar onbetrouwbaarheid....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door nevermind »

De veiling duurde in dit geval in totaal 4 uur. Na een half uur had nog niemand geboden, dus wordt er door "user" 'koperslager' een bod uitgebracht van 6 euro. Vervolgens wordt er tot 2 seconden voor afloop van de veiling door niemand geboden, blijkbaar is er dus niemand in de multimeter geïnteresseerd. Ik bied in de laatste seconde voor €6.50 op de multimeter, waardoor de veiling met zo'n 40 seconden wordt verlengd. Echter wordt ik in de laatste 10 seconden van de veiling door niet 1, maar in dit geval 2 'mensen' overboden. Dit gebeurde op PRECIES hetzelfde tijdstip, waardoor het systeem blijkbaar dacht dat een bod van 9 euro hoger was dan een bod voor 11 euro. Ik wacht weer tot 2 seconden voor het einde van de veiling, en bied nu 10 euro, omdat dit hoger is dan de 9 euro die bovenaan staat. Wederom wordt ik binnen 10 seconden door wéér een andere 'gebruiker' overboden, nu met een bedrag van 14 euro. Ik wacht alweer tot de laatste 2 seconden om te kijken of er nog iemand bied, maar nee, niemand anders voelt zich geroepen te bieden, dus ik bied 15 euro met de hoop dat ik hem nu wel win. Binnen 12 seconden ben ik echter nogmaals met 2 euro overboden door nog een nieuwe gebruiker. Let op, geen enkele van de gebruikers die mij tot nu toe hebben overboden hebben nog een tweede keer proberen te bieden. Ik besluit om nog een bod te doen, deze keer voor 17.50, en wordt direct overboden door wéér iemand anders voor een bedrag van 21 euro. Ik vind dit een te hoog bedrag en besluit om te stoppen met bieden.
Hier vind u een reeks screenshots van hoe deze actie is verlopen; http://aarts.info/screenshots/ ze zijn op volgorde genummerd, met de werkelijke systeemtijd in de rechter bovenhoek.

Hoe het bij veiling.nl gaat kan ik niet zeggen, maar bij een veilingsite zoals Ebay, zijn er bied programma's, welke op de laatste seconden nog een bod kunnen uitbrengen.
Maximaal bod ingeven,je hoef zelf niet thuis te zijn, en het gat automatisch.
Misschien is bij veiling.nl dit ook mogelijk.
Zoals mijn voorganger schrijft, vaak wordt je overboden, dus neem je verlies en wacht op de volgende aanbieding.

MichielKok
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:57

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door MichielKok »

Het gaat eigenlijk altijd fout bij veilingen van PADiscounter. Die gasten bieden gewoon op hun eigen producten. Misschien dat medewerkers van veiling.nl dat kunnen checken op basis van de IP-adressen van de bieders? Ik ben er klaar mee en zal niet meer kijken op veiling.nl en ook nooit iets kopen bij PA Discounter.

thom18
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2013 15:20

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door thom18 »

HALLO ALLE OPGELICHTE.

IK RAAD IEDEREEN AAN OM ALS JE VIA PAYPAL CREDITS HEB GEKOCHT EEN GESCHILD EN GELIJK OP TE WAARDEREN NAAR EEN CLAIM ALS JE PRODUCTEN NIET HEBT ONTVANGEN OF ALS JE MAAR ENIGE AANWEZIGHEID HEB GEZIEN VAN OPLICHTING TIJDENS HET BIEDEN ZOALS DAT JE BIJVOORBEELD MERKT DAT DE EIGENAREN ZELF DE PRIJS OPBIEDEN MET VERSCHILLENDE NAMEN EN DAN SOMS IEMAND WAT LATEN WINNEN OM HUN NAAM TOCH EEN BEETJE TE BEHOUDEN.

DUS ZIE JE MAAR ENIGE OPLICHTING IN DEZE SITE OPEN EEN GESCHIL EN VERHOOG DEZE GELIJK NAAR EEN CLAIM ALS JE NIET WEET HOE HET WERKT BEL DAN MET PAYPAL VIA 0900 265 89 50.
EN MAAK GEBRUIK VAN DE KANS DAT JE JE GELD WAARSCHIJNLIJK DAN GEHEEL TERUG ZAL KRIJGEN.

MVG.

remtheman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013 11:23

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door remtheman »

Ik heb diverse veilingen "gewonnen"
2 maal de draadloze internetcamera en 2 maal de waterproof mp3 speler.
Waarbij opvalt dat de camera's beide precies €50,50 hebben gekost nadat er op het laatste moment diverse "mensen"? begonnen te bieden.
De mp3 spelers kosten €23,- en €23,50 zou dit niet gewoon het minimale zijn wat ze ervoor willen hebben?
De bedragen liggen verdacht veel bij elkaar in de buurt.
Het lijkt er inderdaad op dat er automatische biedingen zijn die tot een minimaal bedrag meebieden zodat de leverancier in ieder geval zijn kosten dekt.
In andere gevallen zie ik items weggaan voor veel meer dan de winkelwaarde ook heel vreemd aangezien een ieder die meebied ook internet heeft en dit dus kan nakijken.

De mp3 spelers zijn in de winkel €59,- dus das niet slecht maar van die camera's ben ik niet zo zeker van de kwaliteit (lijkt goedkoop chinees spul).
Dit zal de tijd leren wanneer ze aankomen en mocht dit zo zijn is het wel mijn eigen fout natuurlijk.
We hebben immers internet :wink:

anotrax
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013 21:06

Re: Ervaring met VEILING.NL

Ongelezen bericht door anotrax »

Ik heb dus een bod uitgebracht op veiling.nl een mooie 204 delige borenset, huidige bod was 5 euro, dus ik bood 6, volgens na ongeveer 5 minuten kwam er een bod van 7 euro , dus ik dacht nog 1 keer 7.50 ik had nog meer net op bieden geklikt en vervolgens was er ook al een bod van 13 euro, het viel mij op ook bij andere artikelen dat de biedingen vaak door vage namen gedaan worden ik heb toch het gevoel dat hier een script achter zit ( bot ) ik ben hier niet meer op verder gegaan omdat het waarschijnlijk toch te hoog op gaat lopen, ik denk dat dit een scam website is. aangezien elke persoon er toch vanuit gaat om per euro of iets zo klein mogelijk omhoog te gaan je hebt er uiteindelijk zelf voordeel aan.

Gesloten