LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ajthverp
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:13

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door ajthverp »

renegade66 schreef:
Schluss dan maar?
lijkt me verstandiger dat U er maar mee stopt. U heeft al diverse keren getracht te stoppen met antwoorden.

blijkbaar wilt U uw gelijk behalen middels dit forum, wat u helaas niet zal lukken.

wees verstandig, Guus uit den haag stop er mee en ga u met uw E-mail bezighouden A.U.B
Inderdaad finish. Neem aan dat iedereen zich daaraan houdt. Bedankt voor de "nuttige" informatie.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je snapt het nog steeds niet blijkbaar, maar dat bepaalt ieder voor zichzelf...
Je kunt altijd zelf niet meer deelnemen aan de discussie, maar niet aan een ander opleggen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door nevermind »

angel1978 schreef:Je snapt het nog steeds niet blijkbaar, maar dat bepaalt ieder voor zichzelf...
Je kunt altijd zelf niet meer deelnemen aan de discussie, maar niet aan een ander opleggen
Ja,ja de juristen, zelf niet kunnen lezen, maar andere verbeteren.
Inderdaad finish. Neem aan dat iedereen zich daaraan houdt.
Niet iedereen, hier staat heel iets anders!
Guus uit den haag stop er mee

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door renegade66 »

goh, als hij ook zo is op de bestuursvergaderingen als voorzitter bij Haben (Hapimag Aandeelhouders Belangenbehartiging Nederland) zullen het toch hele lange vergaderingen zijn en behoorlijk saaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiii.

want ja, ze moeten alleen naar hem luisteren denk ik. :lol: :lol:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door devious »

ik wacht eigenlijk nog op een überquote waarin ik mijn infantiele gedrag ter reflectie kan opnemen...

Mail-adressen kunnen ten alle tijden gewijzigd worden. Ook als ze aan beveiligings-certificaten hangen. Je adres kan immers ook altijd worden aangepast en ja, dat is precies hetzelfde.

Admiral General Devious (mrs)

ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door ericnoort »

E-mailadressen @wanadoo.nl en @orange.nl vervallen

Internetprovider Online (T-Mobile) aansprakelijk stellen ?



Internetprovider Online (T-Mobile) laat per 1 augustus 2012 doodleuk alle oude E-mailadressen @wanadoo.nl en @orange.nl van haar klanten vervallen. Men heeft deze domeinen aan France Telecom verkocht en daarmee de bereikbaarheid van haar klanten via deze Wanadoo- en Orange domeinen voor geld verkwanseld. Daarmee komt uw (privacy-gevoelige) informatie ook automatisch zonder uw toestemming bij dit Franse bedrijf terecht !

Dit betekent dat E-mails die vanaf genoemde datum op die adressen binnenkomen, de internetklanten van T-Mobile (Online) niet meer bereikt. Men stuurt deze namelijk niet door!

Dit houdt ook in, dat nieuws van sites waar deze adressen bekend zijn, u niet meer bereikt. Maar u dit ook niet meer kunt wijzigen. Bij websites waarmee inloggen niet meer mogelijk is, zult u dus een nieuwe account aan moeten maken. Al met al kan dat een tijdrovende klus zijn waardoor u met hoge kosten opgezadeld wordt. Tevens bent u dan credits die u op een site hebt opgebouwd, of positieve ervaringen van klanten op een veilingssite, kwijt.

Om nog maar niet te spreken over uw visitekaartjes met het oude e-mailadres die zo de prullenbak in kunnen, briefpapier, folders en ander promotiemateriaal van uw (eenmans)zaak, etc., etc.. Een paar honderd euro schade heb je zo. Als je in je vrije tijd een paar avonden nodig hebt om alles “om te gooien” gaat dat immers ten koste van tijd waarin je geld had kunnen verdienen. Bij een bedrijf kan die schade al gauw in de duizenden euro's lopen.

Ik zou iedereen met een @wanadoo.nl en/of @orange.nl E-mailadres dan ook aan willen raden om Online (T-Mobile) aansprakelijk te stellen voor de schade en nevenschade die door het vervallen van dat adres (of meerdere adressen) is ontstaan of nog kan ontstaan. Het zou een leuk gebaar zijn als T-Mobile deze klanten uit de opbrengst van de door haar aan France Telecom verkochte domeinen met een bedrag per vervallen E-mailadres tegemoet zou willen komen. Dat is immers voor beide partijen een beter alternatief dan een gang naar de rechter.

Ook zou ik u in overweging willen geven om een eigen (www) domeinnaam te laten registreren. Dat kan vaak al voor nog geen 5 euro per jaar. U kunt dan uw E-mails via uw eigen domein ontvangen en er ook nog een eigen website aan koppelen. Op die manier bent u voor het ontvangen van uw E-mails niet langer afhankelijk van uw provider (internetaanbieder) die ook daarvoor vaak kosten in rekening brengt. Daar bent u dan dus vanaf.

Daarnaast kunt u, met inachtnemening van uw opzegtermijn, gemakkelijker van internetprovider wisselen als u niet tevreden bent. Of een ander een aantrekkelijke instapaanbieding aanbiedt. Uw E-mails blijven immers op uw eigen site binnenkomen en niet op die van de provider. Met een beetje geluk bespaar je daarmee al gauw 100 euro per jaar, soms zelfs veel meer als je een all-in pakket met bellen en TV oversluit. Ik kan u daar geen raad in geven. Maar kijk 'ns op de site van Ben Woldring (www.bencom.nl). Daar kunt u bekijken wat in uw geval een interessant alternatief voor Online (T-Mobile) zou kunnen zijn. Mocht u geen eigen domeinnaam (willen) hebben, kijk dan ook eens naar provider XS4all. Deze scoort bij haar klanten zeer hoog wat tevredenheid betreft. Mocht u daar desondanks “weg willen”, geven zij u in elk geval de mogelijkheid om (tegen vergoeding) daar uw E-mails te kunnen blijven ontvangen. Da's niet alleen een uitstekende service maar ook een slimmere insteek dan die van Online (T-Mobile) waarbij klanten immers “het nakijken hebben” als dit provider Online (financieel of anderszins) goed uit komt.

In de zakenwereld is het belangrijk, dat je fatsoenlijk met elkaar om gaat. Daar hebben beide partijen profijt van terwijl je een onheus bejegende klant zelden terugkrijgt. Helaas zijn er echter ook nog steeds “grote” bedrijven die, in hun honger naar “meer”, de klant als melkkoe zien en met de dag brutaler worden. De enigen die dat een halt toe kunnen roepen zijn wij, de klanten. U bepaalt of u het toelaat dat een bedrijf over u heen walst alsof u geen rechten heeft. Maar u wel ter verantwoording roept als u uw deel van de overeenkomst niet na komt. Ik heb bijna 20 jaar van de internetdiensten van Wanadoo (daarvoor “Tiscali”) en Orange gebruik gemaakt. Naar volle tevredenheid. Sinds de overname door Online (T-Mobile) ervaar ik echter dat de telefoonverbinding regelmatig wegvalt of er gewoonweg niet is. Ook de internetsnelheid laat vaak te wensen over. In plaats van een gebruikelijke downloadsnelheid van ca. 19Mb Mbps komt deze de laatste tijd vaak niet verder dan ca. 8-9 Mbps. Terwijl ik de wijkcentrale bijna aan kan raken en er niets aan de configuratie gewijzigd is. Dan kan ik net zo goed (en goedkoper) overschakelen naar een provider die me deze snelheid aanbiedt. Dat betekent dat T-Mobile er wat mij betreft op alle fronten ”uit vliegt” ... en er ook nooit meer in komt. Noch privé, noch zakelijk. Helaas is de huidige internetprovider Online (T-Mobile) een onbetrouwbare, onfatsoenlijke partner gebleken waar je klaarblijkelijk niet van op aan kunt. Doodzonde dat een mooi bedrijf als Orange in handen van een bedrijf gevallen is, dat op zo'n arrogante wijze met z'n klanten omgaat. Een onaangename en zeer kostbare “verrassing” als deze vind ik meer dan genoeg; da's slecht voor m'n bedrijven en dus ook voor mijn klanten.

Voelt u iets voor het indienen van een gezamenlijke schadeclaim? Laat me dit dan even weten via het volgende E-mailadres:

[email protected]

Stel, ook in dat geval, Online (T-Mobile) alvast wel zelf aansprakelijk !!!


Met vriendelijke groeten,

Eric Noort

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door renegade66 »

:lol: :lol: :lol: :lol: veel succes. dit was al heel lang bekend dat het zo gebeuren, tijd genoeg om de boel te veranderen dus.

aan de andere kant, daar gaan we weer verder met een onzinnig topic die voorkomen had kunnen worden door eerder actie te ondernemen.
had maar een zakelijk account genomen.

trouwens een beetje bedrijf had een eigen website en dus een eigen email adres gehad.

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Beetje armoedig om als Meester in de ... je frustratie via een eenvoudig forum te moeten ventileren.
Ik krijg al maanden emails van wanadoo dat je actie moet onderenemen om duidelijk te maken dat slechts berichten via het item on-line verzonden worden.
en dat andere adressen vervallen. Ik vermoed dat ik dat al 6 maanden te horen krijg via elke mail die nog met het oude adres mij bereikt.
Ik zeg het maar eenvoudig in eigen woorden en wannadoo c.q orange of online heeft dat bijtijds aangegeven.
Dus dat plotsklaps is een leugen.
Ik schrijf dit gewoon als Wilsophie want al mijn titels en opleidingen zijn niet relevant.
Hulde voor online, die mij altijd keurig helpen bij problemen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door nevermind »

Zelf gisteren hebben zij nog mails verstuurd met deze tekst:

Geachte XXXXXXXXXX,

Zoals eerder aangegeven kunt u helaas vanaf 1 augustus 2012 geen gebruik meer maken van uw @wanadoo.nl en/of @orange.nl e-mailadres. Gebruik daarom vanaf die datum alleen nog uw @online.nl e-mailadres. Dit stopzetten gaat in fases en kan mogelijk enkele weken duren, dus het kan zijn dat u nog even e-mails ontvangt met de **@WANADOO** of **@ORANGE** markering.

Inloggen via Webmail
Mocht u gebruik maken van Webmail om uw e-mails te lezen en/of te versturen, dan zult u merken dat u vanaf eind augustus niet meer kunt inloggen met @wanadoo.nl of @orange.nl. Dit is dan alleen mogelijk met uw @online.nl e-mailadres.

Staan uw Outlook of Apple Mail instellingen goed?
Gebruikt u een e-mailprogramma (zoals Outlook of Apple Mail) om uw e-mails te lezen en /of te versturen, dan dient u de instellingen van uw e-mailprogramma voor 1 augustus aan te passen. Hoe u dit het beste kunt doen, staat beschreven in een handleiding. U vindt de handleiding en een handige checklist op www.online.nl/e-mailwijziging.

Onze excuses voor het ongemak en als u nog vragen heeft, bezoek dan onze website of bel onze klantenservice via 0900 9515 (€ 0,15/min).

Met vriendelijke groet,
Online

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door Wilsophie »

En zo is het. Keurige afhandeling door online.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit heeft zeer vervelende consequenties voor lopende beveiligingscertificaten (in mijn geval gezondheidszorg), die niet zomaar gewijzigd kunnen worden.
Als je zo afhankelijk bent vraag ik me af waarom je ueberhaupt afhankelijk wil zijn van gratis diensten (las dat er inmiddels overgestapt is op GMail). Behalve dat GMail zich het recht voorbehoudt om de INHOUD van je mail te gebruiken voor commerciele doeleinden kunnen ze er ook morgen zo mee stoppen of de boel compleet omgooien.
Registreer voor een paar tientjes je eigen domein , zoek een provider en handel je eigen email af.

Ik zie hier de volgende posts alweer voor komen :
http://www.telegraaf.nl/digitaal/126632 ... ail__.html

thobeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2012 11:21

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door thobeu »

Ik zit/zat ook bij Wanadoo en ik kreeg ook pas in juni bericht. Ik heb GEEN bericht gehad in april, zoals velen schijnbaar wel gehad hebben.

Het is nog wel te doen om iedereen op de hoogte te stellen van het nieuwe e-mailadres, maar ook het adres van de bijbehorende homepage verandert. Het is onmogelijk om alle links naar die site aangepast te krijgen; je kunt moeilijk alle links vinden en de webmasters vragen deze aan te passen. Die links gaan gewoon dood. Ook verdwijnt de site op deze manier uit de zoekmachines.

Ze staan misschien wel in hun recht, maar dit hadden ze VEEL EERDER kunnen melden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:
Dit betekend dat alles wat voorheen .wanadoo.nl of orange.nl was gewijzigd wordt naar online.nl. Dit is slechts 4 weken vooraf gemeld.
En hier spring ik dan in, zonder de berichten te hakken! :lol:
Dit is een grote leugen, want iedere Wanadoo/Orange/ Online Gebruiker heeft over dit fenomeen al in april een mailtje gehad.
Sindsdien, is het mogelijk geweest alle vrienden of klanten te verwittigen.
Als jij nu te laat bent, is het de schuld van wie?
Vul het zelf maar in.
Maar knap knullig van online is het toch ook weer. Ze hadden vorig jaar gewoon de mail server zo moeten inrichten dat alle emails naar een @wanadoo.nl of @orange.nl adres automatisch werden doorgestuurd naar de domein @online.nl Tevens gelijk een bericht naar de afzender dat het adres gaat verdwijen et voila, probleem opgelost.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:
nevermind schreef:
Dit betekend dat alles wat voorheen .wanadoo.nl of orange.nl was gewijzigd wordt naar online.nl. Dit is slechts 4 weken vooraf gemeld.
En hier spring ik dan in, zonder de berichten te hakken! :lol:
Dit is een grote leugen, want iedere Wanadoo/Orange/ Online Gebruiker heeft over dit fenomeen al in april een mailtje gehad.
Sindsdien, is het mogelijk geweest alle vrienden of klanten te verwittigen.
Als jij nu te laat bent, is het de schuld van wie?
Vul het zelf maar in.
Maar knap knullig van online is het toch ook weer. Ze hadden vorig jaar gewoon de mail server zo moeten inrichten dat alle emails naar een @wanadoo.nl of @orange.nl adres automatisch werden doorgestuurd naar de domein @online.nl Tevens gelijk een bericht naar de afzender dat het adres gaat verdwijen et voila, probleem opgelost.
En wat, als alle mensen welke hun e-mail adres reeds op online hebben gezet, ook nog mails van wanadoo en orange gekregen hebben?
Dus zo knullig zijn zij ook weer niet.
Weer iets in de wereld gezet, wat niet de waarheid is! :mrgreen:

De mails hebben dan deze status *Orange* of *Wanadoo*

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:En wat, als alle mensen welke hun e-mail adres reeds op online hebben gezet, ook nog mails van wanadoo en orange gekregen hebben?
Dus zo knullig zijn zij ook weer niet.
Weer iets in de wereld gezet, wat niet de waarheid is! :mrgreen:

De mails hebben dan deze status *Orange* of *Wanadoo*
Ok, dat wist ik niet. Is prima oplossing. Kun je als ontvanger zelf de verzender berichten van je nieuwe adres.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:Maar knap knullig van online is het toch ook weer. Ze hadden vorig jaar gewoon de mail server zo moeten inrichten dat alle emails naar een @wanadoo.nl of @orange.nl adres automatisch werden doorgestuurd naar de domein @online.nl Tevens gelijk een bericht naar de afzender dat het adres gaat verdwijen et voila, probleem opgelost.
Het enige knullige ligt toch echt bij de klagers zelf die de kop in het zand hebben gestoken. De mails aan @wanadoo en @orange zijn jaren blijven aankomen voor deze klanten nadat het online geworden was.

Toen al bij de overgangen (jaren terug dus) werd in de mail gecommuniceerd dat de domeinen van wanadoo en orange voorlopig gewoon bruikbaar bleven. Voorlopig is bij mijn weten niet permanent, kan nog wijzigen enz.

Inmiddels zijn de domeinen verkocht, dus logisch dat de nieuwe partij dit niet allemaal gaat overnemen. Als de klagers nu eens de verkoopprijs en overige extra kosten ophoesten voor het willen houden van het domein vermoed ik dat ineens een heel stuk minder "problemen" zijn bij het vervallen ervan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef:Maar knap knullig van online is het toch ook weer. Ze hadden vorig jaar gewoon de mail server zo moeten inrichten dat alle emails naar een @wanadoo.nl of @orange.nl adres automatisch werden doorgestuurd naar de domein @online.nl Tevens gelijk een bericht naar de afzender dat het adres gaat verdwijen et voila, probleem opgelost.
Het enige knullige ligt toch echt bij de klagers zelf die de kop in het zand hebben gestoken. De mails aan @wanadoo en @orange zijn jaren blijven aankomen voor deze klanten nadat het online geworden was.
Ja dat is waar. Een beetje eigen verantwoording mag ook wel. En ik begrijp dat online inderdaad een tijd de boel keurig heeft doorgestuurd, dus ik denk dat de klacht onterecht is.
Inmiddels zijn de domeinen verkocht, dus logisch dat de nieuwe partij dit niet allemaal gaat overnemen. Als de klagers nu eens de verkoopprijs en overige extra kosten ophoesten voor het willen houden van het domein vermoed ik dat ineens een heel stuk minder "problemen" zijn bij het vervallen ervan.
Gaat denk ik niet om de kosten voor het in stand houden van de domeinnaam ik denk dat france telecom ooit plannen heeft om nog eens iets te gaan doen met de merken Orange en Wanadoo en daarom die naam in handen willen hebben.

skalli
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 15:20

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door skalli »

Al jaren weet ik dat mijn emailadres ooit zou veranderen. Ik heb gewoon geluk gehad dat het niet eerder is gebeurd.
belangrijke bedrijven zoals o.a. ZLM waren ook op de hoogte en die hebben zelf contact op genomen om te vragen wat mijn nieuwe email adres is. Goede service toch dat zij ook OP TIJD op de hoogte waren.
Alleen blijven er nog steeds (spam)mailtjes van wanadoo binnen komen. Daar wil ik wel vanaf.

Iedereen wist op tijd dat je emailadres zou veranderen. Maar ja als je nooit je mailtjes leest kom je er pas laat achter.

Lolebol
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:15

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door Lolebol »

ajthverp schreef:Ik ben wel een beetje verbaasd over de heftigheid van de reacties van een aantal reageerders op mijn klacht over Wanadoo/Orange/Online.
Ik ben verbaasd over de hoeveelheid frustratie die u heeft. U zit niet alleen online naar beneden te halen, maar ook de mensen die erop reageren.

Meneer u weet zelf ook dat u zowel Rechten als PLICHTEN heeft als consument... Nu word u boos omdat u zelf ook niet adequaat optreed. En dat niet alleen u zit uw frustratie's ook op uw medemens te werpen...

U bent op zoek naar een antwoord wat u blijkbaar niet krijgt. U hoeft niet de hele wereld op scherp te zetten voor uw antwoord. Dat is het allemaal niet waard. Soms is het beste om je erbij neer te leggen dan alles op hun kop te zetten. Zo houd u uw bloeddruk laag, en leeft u een gelukkiger leven. Boodschap van de andere reageerders is vrij duidelijk als ik dat lees.

Leef u leven alsof het de laatste dag is. Het is het niet waard om altijd maar boos te zijn. Dan krijgt u spijt!

Groet Lolebol! (levensgenieter)

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Online beeindigt plotsklaps in 1 1/2 mnd Wanadoo & Orange

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Vandaag de laatste waarschuwing van Wanadoo en Orange en Online als dat nu niet meer dan goede klantenservice is weet ik het niet meer.


Laatst omhoog gehaald door ajthverp op 01 sep 2013 16:19.

Gesloten