LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met internetverbinding UPC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Robotica
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2012 10:22

Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Robotica »

Beste Forummers,

ik heb nu al 1,5 jaar een probleem met Upc Nederland. De verbinding valt constant weg door een firmwarefout, geconstateerd door hun eigen dienst. Dat wil zeggen dat ik hier geen schuld aan heb, en alles prima bekabelt ligt (mag ook wel voor een ex ict'er).

Er is ondertussen zoveel geprobeerd:

- alle kabels verandert
- nieuwe modem
- wijkcentrale functioneerde niet naar behoren
- modemsettings

En ga zo maar door. Mijn klachten zijn:

- Wegvallende verbinding (tot 20x per dag), enige oplossing is de modem te resetten..
- Beeld van de tv is niet naar behoren, hapert vaak, sommige zenders niet berijkbaar
- Wijze waarop hun onze klacht behandelen

Wat ik graag wil heb ik beschreven in de volgende aangetekende brief:
Beste Upc,

ik wil u graag op de hoogte brengen van het volgende. Wij zitten al minimaal een jaar met internet/telefoon problemen. Dit houd in dat de verbinding constant wegvalt, tot wel 20 keer per dag. Ditzelfde gebeurt ook met de telefoon. Ondertussen is er al een modem verandert, alle bekabeling is vervangen etc. Uiteindelijk blijkt dat het een firmwarefout is in de modem, gerapporteerd door uw eigen dienst. Het probleem is echter dat het nog minimaal 4 weken duurt voordat er eventueel een oplossing geboden word. De kans is echter groter dat het nog langer gaat duren.

Dit houd dus in dat wij al ruim een jaar betalen voor uw dienst dat niet naar behoren werkt. Wat mij nog veel meer verbaasde was dat ik alsnog moet blijven betalen totdat het probleem opgelost is. Zodra het opgelost is kan er pas een vergoeding komen, zonder garanties. Ik heb echter het internet dagelijks nodig, en word bijna gedwongen om er nu een ander abonnement bij te nemen van een andere provider.

De oplossing die tot op heden is geboden acht ik niet afdoende, ik wil simpelweg werkend internet.Het is niet rechtvaardig dat ik voor iets betaal dat niet geleverd word. Laat staan dat het opgelost word binnen het door upc gestelde termijn. Daarnaast is de klachtenlijn erg kortaf en niet daadkrachtig, ze staan je praktisch niet te woord. Na aardig wat telefoontjes ben ik niks wijzer geworden, en is er nog geen oplossing aangeboden.

Mijn wensen zijn:

Duidelijkheid en erkenning van het probleem.
Garanties omtrent de vergoeding.
Ons op de hoogte houden over de verwachte duur van de firmware storing.

Mocht Upc hier niet in kunnen voldoen wens ik dat het contract per direct word ontbonden. Dit houd in dat als er geen goede oplossing komt er geen facturen meer betaald gaan worden. Mocht er wel een oplossing wezen ben ik bereid om een gesprek aan te gaan.

Ik hoor graag van u wat de insteek van Upc is.

Met vriendelijke groet,
Ik kreeg vandaag bericht dat ik maar moest wachten, en absoluut geen vergoeding kreeg.....

Wat resulteerde in dat ik nu enorm boos ben, en actie wil ondernemen om van het contract af te komen & alsnog een vergoeding wil hebben.

In oktober loopt het contract af en kan ik sowieso weg, maar ik ga niet tot die tijd met een brakke internetlijn zitten en er voor betalen.

Wat kan ik doen nu?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

De verbinding valt constant weg door een fimwarefout.
Beeld van de tv is niet naar behoren, hapert vaak, sommige zenders niet berijkbaar
Dat je signaal niet in orde is , die conclusie durf ik ook nog wel te trekken maar wat een firmwarefout met je TV signaal van doen heeft snap ik even niet.
Misschien dat UPC webcare hier reageert.
"Weglopen" zou ik toch nog eens overwegen, ben zelf meer voorstander van het oplossen van het probleem. ADSL als alternatief word je ook niet vrolijk van.

Robotica
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2012 10:22

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Robotica »

Net gebeld en vermeld dat de klacht bij tros radar op het forum staat, en ik anders naar de geschillencomissie ga.

Per 9 aug is het contract ontbonden, zonder verdere kosten. MAAR ik krijg geen vergoeding voor de tijd dat het internet slecht gefunctioneerd heeft. Is het wijs daar alsnog achteraan te gaan?

bvd!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Robotica schreef: Per 9 aug is het contract ontbonden, zonder verdere kosten. MAAR ik krijg geen vergoeding voor de tijd dat het internet slecht gefunctioneerd heeft. Is het wijs daar alsnog achteraan te gaan?!
Als je een lange adem hebt, misschien wel.

@bprosman hoezo word je van adsl niet vrolijk?

Ik had plannen voor de kabel maar na dit allemaal te lezen, twijfel ik sterk.

Robotica
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2012 10:22

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Robotica »

Het probleem is dat het met vlagen gaat. Alles is vermeld aan de upc en ze zijn hier ook al minimaal 5x aan de deur geweest. Het signaal van de tv is prima (@ 999 rode knop), alleen functioneert het de helft van de tijd niet.

De firmwarefout was geconstateerd door hun eigen dienst, ze zijn nu in een testfase wat nog een lange tijd gaat duren. Ik weiger gewoon voor iets te betalen wat ik niet krijg, welke provider dit ook is.

Medio 2012 (2e kwartaal) komt er glasvezel en ik ga nu kijken of ik een provider kan strikken die dan kan leveren, en tot die tijd adsl aanbied.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door ciske »

en tot die tijd adsl aanbied.
Daar zit je dan ook weer een jaar aan vast.
Let wel op dat je geen tele2 neemt, dan kom je van de regen in de drup.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Robotica schreef:Beste Forummers,

ik heb nu al 1,5 jaar een probleem met Upc Nederland. De verbinding valt constant weg door een firmwarefout, geconstateerd door hun eigen dienst. Dat wil zeggen dat ik hier geen schuld aan heb, en alles prima bekabelt ligt (mag ook wel voor een ex ict'er).

Er is ondertussen zoveel geprobeerd:

- alle kabels verandert
- nieuwe modem
- wijkcentrale functioneerde niet naar behoren
- modemsettings

En ga zo maar door. Mijn klachten zijn:

- Wegvallende verbinding (tot 20x per dag), enige oplossing is de modem te resetten..
- Beeld van de tv is niet naar behoren, hapert vaak, sommige zenders niet berijkbaar
- Wijze waarop hun onze klacht behandelen

Wat ik graag wil heb ik beschreven in de volgende aangetekende brief:
Beste Upc,

ik wil u graag op de hoogte brengen van het volgende. Wij zitten al minimaal een jaar met internet/telefoon problemen. Dit houd in dat de verbinding constant wegvalt, tot wel 20 keer per dag. Ditzelfde gebeurt ook met de telefoon. Ondertussen is er al een modem verandert, alle bekabeling is vervangen etc. Uiteindelijk blijkt dat het een firmwarefout is in de modem, gerapporteerd door uw eigen dienst. Het probleem is echter dat het nog minimaal 4 weken duurt voordat er eventueel een oplossing geboden word. De kans is echter groter dat het nog langer gaat duren.

Dit houd dus in dat wij al ruim een jaar betalen voor uw dienst dat niet naar behoren werkt. Wat mij nog veel meer verbaasde was dat ik alsnog moet blijven betalen totdat het probleem opgelost is. Zodra het opgelost is kan er pas een vergoeding komen, zonder garanties. Ik heb echter het internet dagelijks nodig, en word bijna gedwongen om er nu een ander abonnement bij te nemen van een andere provider.

De oplossing die tot op heden is geboden acht ik niet afdoende, ik wil simpelweg werkend internet.Het is niet rechtvaardig dat ik voor iets betaal dat niet geleverd word. Laat staan dat het opgelost word binnen het door upc gestelde termijn. Daarnaast is de klachtenlijn erg kortaf en niet daadkrachtig, ze staan je praktisch niet te woord. Na aardig wat telefoontjes ben ik niks wijzer geworden, en is er nog geen oplossing aangeboden.

Mijn wensen zijn:

Duidelijkheid en erkenning van het probleem.
Garanties omtrent de vergoeding.
Ons op de hoogte houden over de verwachte duur van de firmware storing.

Mocht Upc hier niet in kunnen voldoen wens ik dat het contract per direct word ontbonden. Dit houd in dat als er geen goede oplossing komt er geen facturen meer betaald gaan worden. Mocht er wel een oplossing wezen ben ik bereid om een gesprek aan te gaan.

Ik hoor graag van u wat de insteek van Upc is.

Met vriendelijke groet,
Ik kreeg vandaag bericht dat ik maar moest wachten, en absoluut geen vergoeding kreeg.....

Wat resulteerde in dat ik nu enorm boos ben, en actie wil ondernemen om van het contract af te komen & alsnog een vergoeding wil hebben.

In oktober loopt het contract af en kan ik sowieso weg, maar ik ga niet tot die tijd met een brakke internetlijn zitten en er voor betalen.

Wat kan ik doen nu?
Heb je al eens gevraagd om een dubbelzijdige meting te doen?
Dat wil zeggen dat hun zelf een meting vanuit je woning doen, en op deze manier het probleem makkelijk kunnen vast stellen.
Lijkt mij maar een kleine moeite, en meting duurt slechts 5 minuten.

Robotica
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2012 10:22

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Robotica »

Ik heb alles al gevraagd, aangetekende brieven, bellen, veel monteurs over de vloer gehad en ga zo maar door.

Je kan niet eindeloos lang door blijven gaan hiermee, ik wil gewoon normaal internet dat werkt. Hun kunnen dat niet leveren en vandaar dat ik het stopgezet wil hebben, met succes.

Ik heb via een andere provider nu een adsl abbo genomen, met de garantie dat ik tegen die tijd over kan stappen op glasvezel.

Ik zit alleen nog met het probleem dat ik voor een jaar internet heb betaald bij upc, terwijl het niet werkte. Hoe pak ik dat aan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb via een andere provider nu een adsl abbo genomen, met de garantie dat ik tegen die tijd over kan stappen op glasvezel.
Als het glasvezel niet van dezelfde komt, vrees ik dat je weer een probleem hebt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

@bprosman hoezo word je van adsl niet vrolijk?
Snelheid... dan krijgen we weer de discussie "gegarandeerde" en "maximum" snelheid. De ADSL aanbieders komen qua snelheid nog lang niet in de buurt van de kabelaars.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Zie ook artikel 5:
Hopelijk kun je hier wat mee.
Naar mijn mening krijg je niet de juiste goederen die je vraagt, dus niet conform contract.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... x1Sg&pli=1

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
@bprosman hoezo word je van adsl niet vrolijk?
Snelheid... dan krijgen we weer de discussie "gegarandeerde" en "maximum" snelheid. De ADSL aanbieders komen qua snelheid nog lang niet in de buurt van de kabelaars.

Dat klopt moet ik je gelijk in geven.

gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door gpser »

Door een fout met een verkeerde incasso werd het abonnementsgeld van een andere klant bij mij dubbel afgeschreven. Kreeg het geld wel binnen twee weken teruggestort dus dat is wel een nette oplossingstermijn. Ik denk dat als je aanhoudende problemen met een provider blijft houden het niet gek is om te switchen.

Syllie1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2011 22:15

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Syllie1972 »

Ik heb bijna maanden hetzelfde probleem,alleen valt internet steeds weg door een fout in het modem wat bij UPC ligt,dit geven ze toe.Komt door het beruchte sisco modem. Vorig jaar was dit ook al het geval en kreeg ik dus dit modem wat nu ook niet werkt naar behoren.
Voor mij werk als coach moet ik veel skypen , maar dat gaat moeilijk als internet echt om de 5 minuten uitvalt....Een mailtje schrijven van 5 min duurt een uur!!!!!
Gebeld met upc,klacht ingediend...vergoeding ho maar, ik moet maar geduld hebben zeiden ze vorige week. Als t moet ga ik naar de krant! ik ben die machtspositie meer dan zat! ze beloven steeds nieuwe software door de kabel te pompen maar steeds is mijn regio nog niet aan de beurt. Hier moeten we toch wat mee kunnen? we zijn niet de enige die dit probleem hebben...

gr Sylvia

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

geven ze toe.Komt door het beruchte sisco modem. Vorig jaar was dit ook al het geval en kreeg ik dus dit modem wat nu ook niet werkt naar behoren.
Werkt het bedraad wel ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
geven ze toe.Komt door het beruchte sisco modem. Vorig jaar was dit ook al het geval en kreeg ik dus dit modem wat nu ook niet werkt naar behoren.
Werkt het bedraad wel ?

ook een router heeft een draadje nodig :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik zit alleen nog met het probleem dat ik voor een jaar internet heb betaald bij upc, terwijl het niet werkte. Hoe pak ik dat aan?
huh???? sinds wanneer kun je voor een jaar in 1 keer betalen?????

welke regio zit je als ik vragen mag?
hebben ze al eens een lijnmeting gedaan?
hebben ze de wandcontactdoos of de AOP al eens vervangen?
wat voor modem heb je?
welke mediabox heb je???
wat waren de meetwaarden toen de homemonteur (waarschijnlijk guidion) de boel door heeft gemeten?

een hoop vragen, maar wel van belang aangezien je tv ook hapert en er een aantal kanalen niet werken.

ohja, Har06, als je geen zinnig antwoord hebt reageer dan niet!!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik ben die machtspositie meer dan zat! ze beloven steeds nieuwe software door de kabel te pompen maar steeds is mijn regio nog niet aan de beurt.
UPC wil heel graag die software "doorpompen" maar je kunt de schuld beter bij cisco neerleggen. die moeten die software namelijk nog verbeteren en doorsturen naar UPC.

LeerMaatWerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:52

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door LeerMaatWerk »

Ik heb UPC fiber-power voor zakelijk gebruik. Sinds de aansluiting valt de verbinding regelmatig enkele minuten weg. Wel tv geen telefoon of internet zeker enkele malen per uur. Veel klachten, 2 aangetekende brieven en een ingebreke stelling later heeft UPC het probleem nog niet opgelost. Men reageert niet op mijn aangetekende brieven. Telefonisch krijg ik 1001 excuses maar het probleem is schijnbaar onoplosbaar. Ik mag nu een voorstel doen voor een tegemoetkoming die ik passend vind. Ik denk niet dat de 30.000 euro die ik passend vind betaald gaat worden. ( 30 dagen geen verbinding x 1.000 euro dagtarief)

Twan

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met internetverbinding UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Sinds de aansluiting valt de verbinding regelmatig enkele minuten weg.
Zelfde vraag eigenlijk... valt de verbinding weg tussen PC en router of tussen router en UPC netwerk , ofwel , als je via een kabel aan de router hangt valt de verbinding dan ook weg of werk je zowiezo niet draadloos.

Gesloten