LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anonimiteit op internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Anonimiteit op internet

Iedereen mag anoniem berichten op internet plaatsen.
8
53%
Mensen mogen alleen niet-anoniem berichten op internet plaatsen.
0
Geen stemmen
Het moet bij wet verboden worden dat de overheid functionarissen in dienst neemt om berichten op niet-overheidswebsites te plaatsen.
1
7%
De overheid heeft de plicht om functionarissen in dienst te nemen om de berichten die op internet circuleren te reguleren.
0
Geen stemmen
Indien een overheidsfunctionaris een bericht op een niet-overheidswebsite plaatst, moet het voor iedereen duidelijk zijn, dat deze namens de overheid spreekt.
5
33%
Een overheidsfunctionaris die berichten op internet plaatst, hoeft niet te openbaren, dat hij namens de overheid spreekt.
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Streepie
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 mei 2012 13:55

Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Streepie »

Er zijn in het verleden verschillende schrijvers geweest die onder schuilnamen boeken gepubliceerd hebben, ik denk dat dit in deze tijd niet meer mogelijk is.
Ik constateer dat het zelfs moeilijk is anomiem op internet je mening te verkondigen.
Het enige dat je wel anoniem mag doen, is iemand aangeven bij de politie.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Streepie schreef:Er zijn in het verleden verschillende schrijvers geweest die onder schuilnamen boeken gepubliceerd hebben, ik denk dat dit in deze tijd niet meer mogelijk is.
Ik constateer dat het zelfs moeilijk is anomiem op internet je mening te verkondigen.
Het enige dat je wel anoniem mag doen, is iemand aangeven bij de politie.
Wat doe jij nu dan? Of heet je echt "streepie"?? :mrgreen:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Niemand is anoniem op het internet. Bij elke 'stap' die je op internet doet wordt je postcode, huisnummer en computernummer verzonden middels een code. Ze kunnen dus altijd achterhalen vanaf welke pc/laptop/GSM/tablet wat geplaatst is en vanaf welk adres.

Er wordt ook meer opgeslagen dan je denkt en dan je lief is.. Alleen al alle zoekacties op google..

En dan heb je nog de virussen die je complete computer uit kunnen lezen..

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Nog niet heel lang geleden was hier een topic van een mevrouw wiens hondje niet tegen het geluid vd renovatie zou kunnen en die wilde weten of ze niet een andere woning kon eisen.....

Binnen 2dagen was hier bekent dat ze vergeten was te vermrlden dat ze ook een inwonende volwassen dochter met een huidziekte die ook volledig in de uitkering zat, dat ze een puppy centrale op kleine schasl had, dus uitkeringsfraude, temeer omdat ze een paard op een dure pensionstalling had staan, en ze wilden een tweede paard erbij, woonplaats en ook de omgeving werden al benoemt.......

Topic is nu wel weg, maar ik heb toen ook al aangegeven dat deze fraudeur wel een heel gemakkelijk spoor achterlaat op het Internet!

Ikzelf probeer erop te letten niet teveel prijs te geven, maar ik weet zeker dat een echte speurneus veel meer te weten kan komen over mij dan ik wil.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door witte angora »

ik weet zeker dat een echte speurneus veel meer te weten kan komen over mij dan ik wil.
Daar kun je wel op rekenen. :wink:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Brainless »

Nicky_The schreef:Niemand is anoniem op het internet. Bij elke 'stap' die je op internet doet wordt je postcode, huisnummer en computernummer verzonden middels een code. Ze kunnen dus altijd achterhalen vanaf welke pc/laptop/GSM/tablet wat geplaatst is en vanaf welk adres.

Er wordt ook meer opgeslagen dan je denkt en dan je lief is.. Alleen al alle zoekacties op google..

En dan heb je nog de virussen die je complete computer uit kunnen lezen..
Ben heel benieuwd waar je dit vandaan haalt.... :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nicky_The schreef:Niemand is anoniem op het internet. Bij elke 'stap' die je op internet doet wordt je postcode, huisnummer en computernummer verzonden middels een code. Ze kunnen dus altijd achterhalen vanaf welke pc/laptop/GSM/tablet wat geplaatst is en vanaf welk adres.

Er wordt ook meer opgeslagen dan je denkt en dan je lief is.. Alleen al alle zoekacties op google..

En dan heb je nog de virussen die je complete computer uit kunnen lezen..

Zou je toch eens wat meer moeten verdiepen in het anoniem kunnen surfen.

En nog een goede cleaner om o.a je zoekacties te kunnen opschonen, en een goede virus / male / spyware scanner.

Dan ben je al een heeeeeeeeeeeeeeeeel end.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door tenormin »

Zijn we niet allemaal anoniem op dit forum? Okay, de redactie weet al onze echte gegevens maar ik zou niet weten wie wie is. Ja, hier heb je een PB en ga je wel eens wat meer privé (soms) als "het klikt". Maar daar blijft het bij. Maar zolang phishing mail niet achter mijn gegevens kan komen (daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor) vind ik het best en ook hier geld voor mij: zolang je mijn pincode niet kent voel ik me redelijk "safe". Terecht of onterecht? De tijd zal het leren, wat waarschijnlijk niet meer zo lang gaat duren, de kranten gelezen hebbend. Als je leest dat Banken en andere grote instellingen nerds in dienst gaan nemen om te verwachten attaques vóór te zijn, rest alleen de vraag: hoe lang en wanneer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nicky_The schreef:Niemand is anoniem op het internet. Bij elke 'stap' die je op internet doet wordt je postcode, huisnummer en computernummer verzonden middels een code. Ze kunnen dus altijd achterhalen vanaf welke pc/laptop/GSM/tablet wat geplaatst is en vanaf welk adres.

Er wordt ook meer opgeslagen dan je denkt en dan je lief is.. Alleen al alle zoekacties op google..

En dan heb je nog de virussen die je complete computer uit kunnen lezen..
Volgens mij moet je eens op zoek gaan naar die klepel voor die klok....

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Streepie schreef:Er zijn in het verleden verschillende schrijvers geweest die onder schuilnamen boeken gepubliceerd hebben, ik denk dat dit in deze tijd niet meer mogelijk is.
Ik constateer dat het zelfs moeilijk is anomiem op internet je mening te verkondigen.
Het enige dat je wel anoniem mag doen, is iemand aangeven bij de politie.
Als je dit soort zaken gaat verkondigen mag je blij zij dat je nog zaken anoniem kan doen :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Brainless schreef:
Nicky_The schreef:Niemand is anoniem op het internet. Bij elke 'stap' die je op internet doet wordt je postcode, huisnummer en computernummer verzonden middels een code. Ze kunnen dus altijd achterhalen vanaf welke pc/laptop/GSM/tablet wat geplaatst is en vanaf welk adres.

Er wordt ook meer opgeslagen dan je denkt en dan je lief is.. Alleen al alle zoekacties op google..

En dan heb je nog de virussen die je complete computer uit kunnen lezen..
Ben heel benieuwd waar je dit vandaan haalt.... :lol:
Ik ook.. Computernummer zal vermoedelijk slaan op een IP-adres, en dat is middels de gegevens van de provider inderdaad te koppelen aan een naam, adres en huisnummer, maar enkel via een gang naar de rechter. En zolang mensen overal hun hele hebben en houden op internet gooien om maar mee te mogen doen om káns te maken op een iPad/Iphone, is dat in mijn ogen een groter gevaar voor de praaivasjie van de gemiddelde Nederlander.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door witte angora »

praaivasjie
Iemand die zijn praaivasjie zelf te grabbel gooit maakt zichzelf tot een graaivaasie? :lol: :lol:

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Streepie je hebt best wel gelijk dat er een aantal zorgelijke ontwikkelingen gaande zijn voor wat betreft privacy op internet maar je draaft een beetje door met dat verhaal over de tweede wereldoorlog. Waarschijnlijk had je meer serieuze reacties gekregen als je dat gewoon achterwege gelaten had.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
met dat verhaal over de tweede wereldoorlog
Ik mis daar nog het hoofdstuk dat IBM gefaciliteerd heeft tijdens de holocaust mbt de "ledenadministratie". :?
Toen was er nog niet eens Internet.
Ze hebben het niet echt vrijwillig gefaciliteerd natuurlijk, aangezien Dehomag (hun Duitse vestiging) gewoon door de nazis is overgenomen en de mensen gedwongen werden om die apparaten te blijven maken en onderhouden. En in de jaren voorafgaand aan de 2e wereldoorlog waren hun machines uiterst nuttig voor het bijhouden van de werkelozen etc, een groot probleem in die tijd. Het is meer een kwestie van slecht gebruik van goede techniek, net zoals je met een geweer je eten bij elkaar kan schieten, of je buurman kan vermoorden. En zyklon B, waarmee veel joden zijn omgebracht, is nu nog steeds te koop als pesticide, waar het oorspronkelijk voor ontwikkeld was.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door bprosman »

@Sjohie,

Niet helemaal historisch correct, de samenwerking tussen IBM / Demohag stamt al uit 1933, en de top van Demohag waren felle Nazi's . Het hoofdkantoor van IBM was sinds 1933 op de hoogte van de samenwerking tussen Demohag en Hitler en heeft gefaciliteerd in het inzetten / bruikbaar maken van de (ponskaart) "techniek" voor dit doel. Edwin Black schrijft in zijn boek over een "Bewuste betrokkenheid" en over een "Strategisch verbond".

Maar goed... we gaan nu erg off-topic.

Streepie
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 mei 2012 13:55

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door Streepie »

En wat er dan nog ontbreekt aan dit verhaal is dat berichten van internet verwijderd worden, als die wat al te duidelijk maken, hoe het werkelijk gesteld is met onze “rechtsstaat”…

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Anonimiteit op internet

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat ligt er aan wie en waar je ze plaatst. Wat ik op een/mijn eigen blog plaats haalt niemand weg.

Gesloten