LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erotische dating sites met nepprofielen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tinus74
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2012 20:19

Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door tinus74 »

Het zal vast al eens behandeld zijn hier, maar ik wil het nog eens aanroeren met name om te weten wat voor stappen er kunnen worden ondernomen tegen de organisatie achter dit soort websites.

Even samenvatten waar ik tegen aan ben gelopen.

Ik had me aangemeld op temptations.nl.
Nog voordat mijn profiel was afgekoeld, laat staan dat er foto aan zat, stroomde de berichten van allerlei vrouwen binnen.
Dat was eigenlijk ook het moment om al te gaan twijfelen.
Maar goed, opgewonden van alle aandacht ben ik toch gaan zoeken en op een gegeven moment kom je een profiel tegen waarvan je denkt, mwa dat ziet oprecht uit, laat ik eens een berichtje sturen.
Dus eerst koop je credits om te kunnen mailen ..... hee, ik weet het, behoorlijk naïef, maar ja, niets in het leven gratis toch ?
Antwoorden volgen dan ook prompt, wederom verdacht, en als je na heel wat berichtjes en credits dan vraagt aan degene om op de email over te gaan ... hebben ze ineens geen emailadres.
Juist, geen emailadres, wacht even je moet je aanmelden met een emailadres !
Dus met je laatste credits probeer je uit te leggen dat ze toch een emailadres heeft want hoe meld je je dan aan.
En dan volgen er ineens allerlei vage verklaringen, beheersen ze de nederlandse taal nauwelijks meer, ... etc etc.
Bottom line: de zaak stinkt.

En nu komt het leuke.
Je meld je aan op één site en je profiel staat op meer dan 30 andere sites !
Allemaal met een soortgelijk indeling, alleen andere kleurtjes en layout, maar wel hetzelfde systeem met credits.
En ja, je kan je op al die sites aanmelden met dezelfde loginnaam.

Het bedrijf achter deze en al die andere sites heet Match 2 Connect Media Ltd.
Op review sites als fakerslijst.nl en datingwebsites.nl staan werkelijke 100 hits op dit bedrijf en hun sites, en iedereen met dezelfde ervaring.
Ik heb me dan inmiddels uitgeschreven en ben maar een paar tientjes kwijt (en een illusie armer), maar er zijn ook mensen die al duizenden euro's eraan hebben uitgegeven .....

Na het lezen van de voorwaarden staat het er ook expliciet tussen dat sommige profielen fictief zijn en puur voor entertainment doeleinde zijn. Dat verklaart meteen een hoop.
Dat sommige kunnen ze gewoon veranderen in allemaal.

Maar wat ik mij afvraag is: mag een bedrijf zomaar jouw gegevens die je op één site invoert op ander sites tonen.
In dit geval lijkt het erop dat ze 1 database gebruiken waar meerdere sites aan zijn gekoppeld.
Volgens sommige creëren ze de virtuele profielen met foto's die ze gewoon van het internet afhalen zoals facebook e.d.
Valt dit niet gewoon onder identiteitsfraude en moeten die lui niet hiervoor worden aangepakt, buiten dat ze geld aftroggelen met een eeeeuwen oude truuk.

Ik ben benieuwd of er meer "ervaringsdeskundige" zijn en of er ook deskundige zijn op het gebied van de punten die ik hier aanmerk.

Een beschaamde internetdater :oops: :oops: :oops:

Skillz
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:07

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Skillz »

De persoon waarvan het site is,

Kan van de leden hun dingen verbergen.
ip
email
wachtwoord

die gene kan alles doen...

dus die zou zelf die personen wel kunnen zijn ;)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door witte angora »

tinus74 schreef:Het zal vast al eens behandeld zijn hier, maar ik wil het nog eens aanroeren met name om te weten wat voor stappen er kunnen worden ondernomen tegen de organisatie achter dit soort websites.

Even samenvatten waar ik tegen aan ben gelopen.

Ik had me aangemeld op temptations.nl.
Nog voordat mijn profiel was afgekoeld, laat staan dat er foto aan zat, stroomde de berichten van allerlei vrouwen binnen.
Dat was eigenlijk ook het moment om al te gaan twijfelen.
Maar goed, opgewonden van alle aandacht ben ik toch gaan zoeken en op een gegeven moment kom je een profiel tegen waarvan je denkt, mwa dat ziet oprecht uit, laat ik eens een berichtje sturen.
Dus eerst koop je credits om te kunnen mailen ..... hee, ik weet het, behoorlijk naïef, maar ja, niets in het leven gratis toch ?
Antwoorden volgen dan ook prompt, wederom verdacht, en als je na heel wat berichtjes en credits dan vraagt aan degene om op de email over te gaan ... hebben ze ineens geen emailadres.
Juist, geen emailadres, wacht even je moet je aanmelden met een emailadres !
Dus met je laatste credits probeer je uit te leggen dat ze toch een emailadres heeft want hoe meld je je dan aan.
En dan volgen er ineens allerlei vage verklaringen, beheersen ze de nederlandse taal nauwelijks meer, ... etc etc.
Bottom line: de zaak stinkt.

En nu komt het leuke.
Je meld je aan op één site en je profiel staat op meer dan 30 andere sites !
Allemaal met een soortgelijk indeling, alleen andere kleurtjes en layout, maar wel hetzelfde systeem met credits.
En ja, je kan je op al die sites aanmelden met dezelfde loginnaam.

Het bedrijf achter deze en al die andere sites heet Match 2 Connect Media Ltd.
Op review sites als fakerslijst.nl en datingwebsites.nl staan werkelijke 100 hits op dit bedrijf en hun sites, en iedereen met dezelfde ervaring.
Ik heb me dan inmiddels uitgeschreven en ben maar een paar tientjes kwijt (en een illusie armer), maar er zijn ook mensen die al duizenden euro's eraan hebben uitgegeven .....

Na het lezen van de voorwaarden staat het er ook expliciet tussen dat sommige profielen fictief zijn en puur voor entertainment doeleinde zijn. Dat verklaart meteen een hoop.
Dat sommige kunnen ze gewoon veranderen in allemaal.

Maar wat ik mij afvraag is: mag een bedrijf zomaar jouw gegevens die je op één site invoert op ander sites tonen.
In dit geval lijkt het erop dat ze 1 database gebruiken waar meerdere sites aan zijn gekoppeld.
Volgens sommige creëren ze de virtuele profielen met foto's die ze gewoon van het internet afhalen zoals facebook e.d.
Valt dit niet gewoon onder identiteitsfraude en moeten die lui niet hiervoor worden aangepakt, buiten dat ze geld aftroggelen met een eeeeuwen oude truuk.

Ik ben benieuwd of er meer "ervaringsdeskundige" zijn en of er ook deskundige zijn op het gebied van de punten die ik hier aanmerk.

Een beschaamde internetdater :oops: :oops: :oops:
:lol: :lol: Je weet het wel te brengen.

Maar even serieus, wat je hier beschrijft is al zo oud als internet bestaat. Onthoudt gewoon één ding: op internet is niets zoals het lijkt.

tinus74
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2012 20:19

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door tinus74 »

Ik weet het, en ik had ook beter moeten weten ...

Maar waar het mij om gaat is dat ze gewoon willekeurig persoons gegevens omgaan.

Wat valt daar tegen te doen ?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Laat je goed voorlichten voordat je gaat daten! Er schijnen bona fide bureau's en sites te zijn maar die zijn nooit gratis! Kijk een en ander na op consumentensites als deze, dan heb je meer zekerheid.

En voor de mannen die willen n**ken: via internet kan je dat in principe vergeten. Erotische datingsites zijn in 95% van de gevallen oplichterij. Vrouwen gaan dat echt niet via internet regelen, of zijn daar in ieder geval voorzichtiger mee dan dat ze een profiel op een website zetten die Jan en alleman kan bekijken.

Als je hierop reageert of inschrijft zijn er de volgende mogelijkheden:

* Je krijgt allemaal verleidelijke correspondentie van prachtige profielen. Om te kunnen antwoorden moet je credits kopen. De mailtjes worden automatisch gegenereerd door bots en je zal nooit maar dan ook nooit een date hebben. Tegen de tijd dat je daar achter bent, ben je een flinke duit lichter.
* Je hebt een dame op een profile of advertentie aangeschreven een krijgt een enorme mail terug. Je denkt 'bingo' maar denk nog eens goed na! De dame vraagt of je haar een sms wil sturen via een of andere site. En om dat te kunnen moet je betalen en je komt er niet makkelijk van af.
* SMS-dating: forget it! Je abbonneert je op een site die je erotische smsjes stuurt tegen 1.50 per bericht.

De meeste opgelichte mannen durven niet naar de politie, en zo boren oplichters een gouden markt aan.

Dus mannen die werkelijk willen daten kunnen het beste de goede oude contactkanalen gebruiken: vrienden, de disco, wellicht werk, clubs etc.

En wie het niet om het contact maar de seks gaat:
* Naar de Wallen, of
* Aan de handkar

Probeer je het via internet, dan zou je wel eens op een andere manier genaaid kunnen worden dan je in gedachten had. En ben je in plaats van je kwak je geld kwijt....
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 21 aug 2012 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

tinus74 schreef:Ik weet het, en ik had ook beter moeten weten ...

Maar waar het mij om gaat is dat ze gewoon willekeurig persoons gegevens omgaan.

Wat valt daar tegen te doen ?
Wellicht een klacht bij het College Bescherming Persoonsgegevens.

Maar me dunkt dat ze wellicht ook juridisch aan te pakken zijn op het feit dat ze misleiden en zelfs acteurs en bots inzetten om mannen maar zo lang mogelijk betalend abbonnee te maken.

Overigens is het publiek geheim dat die foto's inderdaad van internet gehaald worden of bewerkt worden. Reden om met je eigen foto's ook voorzichtig om te gaan.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Tsja, ben wel ervaringsdeskundige, maar vanaf de andere zijde vrees ik....heb dit ooit als bijbaantje gedaan, mensen terug sms'en.... :oops:

Skillz
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:07

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Skillz »

tinus74 schreef:Ik weet het, en ik had ook beter moeten weten ...

Maar waar het mij om gaat is dat ze gewoon willekeurig persoons gegevens omgaan.

Wat valt daar tegen te doen ?
genoeg..

maar zoals hier ook.

1 persoon die weet hoe je de server in moet .

ik neem aan dat het forum op een server draaid.

Kan met alle emails van jullie / mij ook genoeg.
aangezien de meeste het zelfde wachtwoord hebben als hun email adres.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door witte angora »

aangezien de meeste het zelfde wachtwoord hebben als hun email adres.
Ik ken er eentje die dacht zijn wachtwoord (voornaam + cijfer) te kunnen versleutelen met een decrypter. Het leverde een lange lijst cijfers op, maar als je op Google die naam met dat cijfer intoetst, krijg je ook die lange lijst cijfers. Even kopiëren en plakken, en hoppa. :lol: :lol:

Ik was op zoek naar wat anders van die persoon, kom je dat tegen, niet dat ik er iets mee kan, maar om dat nou slim te noemen... :lol: :lol:

Maar goed, dit is eigenlijk off-topic, het gaat er om wat de TS kan doen aan dit 'entertainment' bedrijf.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door bprosman »

Onthoudt gewoon één ding: op internet is niets zoals het lijkt.
Afbeelding

tinus74
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2012 20:19

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door tinus74 »

In zekere zin klopt het dat niets is wat het lijkt op internet, zeker als het om erotische dating gaat .... nou ja, eigenlijk alles wat om erotiek draait op internet :?

Maar goed andere, meer serieuzer ingestelde datingsite zijn ook echt anders: profielen zijn niet of nauwelijks publiekelijk zichtbaar en gaan ze beter om met persoonsgegevens, fakers worden snel aangepakt en ze houden je niet perse aan het lijntje om maar via hun systeem te moeten communiceren.
Ze zijn soms wel te duur met van die overbodige psychologische matching geneuzel.
Maar in dit geval kan publieke opinie zo'n serieuze site ook slopen als ze het echt slecht doen.

Die gasten van die erotische dating sites, kopieren hun fakeprofielen en foto's en lanceren gewoon weer een nieuwe en bedenken dan weer een ander concept om mensen geld af te troggelen.
Als ik het zo lees in de commentaren op de review sites is het concept van de credits weer van de laatste tijd en was het daarvoor met betaalde smsjes.
Ergo, als het met smsjes ging, had ik niet eens gedaan !!!

Kijk, ik heb me er nu uitgeschreven, maar voor hetzelfde geld staat er over een week één of ander "henk1978" op die site met mijn foto en tekst ...
Daar is tenslotte hun concept op gebaseerd.

Maar wat doe je daar aan ...

BabbeldeBabbel
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:31

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door BabbeldeBabbel »

Er bestaat software om profielen te ontmaskeren wat fake en echt is.
Meeste sites zijn oplichters zelf heb ik na 20 euro aan credits betaald te hebben
een prima scharrel opgedoken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Voorbiks lik
:lol: :lol: :lol: :oops: sorry

BabbeldeBabbel
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:31

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door BabbeldeBabbel »

:lol: ja zo iets ja mooi persoontje :D

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

BabbeldeBabbel schreef:Er bestaat software om profielen te ontmaskeren wat fake en echt is.
Meeste sites zijn oplichters zelf heb ik na 20 euro aan credits betaald te hebben
een prima scharrel opgedoken.
Nu zit je inbox waarschijnlijk vol met mailtjes van mannen die willen weten hoe je dat hebt gedaan. :D

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

voorbips lik schreef:niet zo vaak aan je leuter trekken
Nou juist wel, dan heb je geen trek meer om geld uit te geven voor dit soort oplichterij ;)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol:

BabbeldeBabbel
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:31

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door BabbeldeBabbel »

Nu zit je inbox waarschijnlijk vol met mailtjes van mannen die willen weten hoe je dat hebt gedaan. :D
Heel simpel kies iemand uit je eigen buurt mail wat en maak een concrete afspraak en als het klikt, is het bingo. Simpel toch :wink: Willen ze geen afspraak en je zogenaamd beter leren kennen, dan kappen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door sjohie »

Bor Komorovski schreef:
tinus74 schreef:Ik weet het, en ik had ook beter moeten weten ...

Maar waar het mij om gaat is dat ze gewoon willekeurig persoons gegevens omgaan.

Wat valt daar tegen te doen ?
Wellicht een klacht bij het College Bescherming Persoonsgegevens.

Maar me dunkt dat ze wellicht ook juridisch aan te pakken zijn op het feit dat ze misleiden en zelfs acteurs en bots inzetten om mannen maar zo lang mogelijk betalend abbonnee te maken.

Overigens is het publiek geheim dat die foto's inderdaad van internet gehaald worden of bewerkt worden. Reden om met je eigen foto's ook voorzichtig om te gaan.
Het is een ltd bedrijf, volgens mij is dat geen Nederlands bedrijf waar het CBP tegen op kan treden? En je zou eens in de algemene voorwaarden kunnen kijken over het hoe en wat van bots en automatisch gegenereerde antwoorden, bij die >24.00 reclames op sbs6 enzo staat het er tegenwoordig bij, uiteraard in een zo klein als wettelijk nog dekkend lettertype.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door bianca82 »

Fleurtjuh666 schreef:Tsja, ben wel ervaringsdeskundige, maar vanaf de andere zijde vrees ik....heb dit ooit als bijbaantje gedaan, mensen terug sms'en.... :oops:
vriendin van me (en ook een vriend) hebben dit gedaan ikhad mij ook aangemeld maar toch maar niet gedaan..

ze verdienden geloof ik per sms

ook zijn er mensen die uitbetaald krijgen voor alle profielen die ze aanmaken in de diverse kranten tijdschriften en websites..

is een hele bedrijfstak geworden.. zolang mogelijk aan het lijntje houden en nooit echt afspreken

Gesloten