LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erotische dating sites met nepprofielen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door prem »

Natuurlijk is de persoonlijkheid en echte liefde van cruciaal belang.
Maar wat nu met vrienden als ze de taal niet gaat beheersen? Een kennis van mij heeft een Thaise, schat van een meid maar ik noch mijn vrouw begrijpen haar niet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Har06 »

prem schreef:Natuurlijk is de persoonlijkheid en echte liefde van cruciaal belang.
Maar wat nu met vrienden als ze de taal niet gaat beheersen? Een kennis van mij heeft een Thaise, schat van een meid maar ik noch mijn vrouw begrijpen haar niet.
Vreemd deze aanhankelijk aan iemand die je niet begrijpt?, heeft een Thaise van ? jaar

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door prem »

Hij heeft er een die al dik in de dertig is en is al zo'n 8 jaar in Belgie, maar ze leert gewoon geen Vlaams en ze communiceren in een beetje Engels/Thais/Vlaams. Twee kinderen praten het echter vloeiend, beide talen trouwens .

nes30854
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2010 23:04

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door nes30854 »

Ik krijg mail van matchanoniem waar ik mij nog nooit voor heb opgegeven en ook niet voor mij bestemd is maar voor mijn man. Kan iemand mij misschien zeggen hoe ik dit kan verwijderen want er is geen profiel of niets en via de mail wat ik krijg kun je je niet afmelden.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Zie deze link. Nepprofielen plaatsen kan wel degelijk door de rechter zorden aangepakt.

http://www.nu.nl/internet/3960892/datin ... ielen.html

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat heet een nep profiel, het nut en zin ervan ontgaat mij :)

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door De Econometrist »

nes30854 schreef:Kan iemand mij misschien zeggen hoe ik dit kan verwijderen
Ehhh.... http://www.flitsscheiding.nl ?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

De Econometrist schreef:
nes30854 schreef:Kan iemand mij misschien zeggen hoe ik dit kan verwijderen
Ehhh.... http://www.flitsscheiding.nl ?
Nu even serieus: dat gaat vrijwel niet. Ik krijg al jaren mail van een recruiter ook al heb ik meerdere keren aangegeven daar niet van gediend te zijn. Als je eenmaal bij zon site op de mailinglijst staat kom je er niet van af. Oplossingen:

1 Spamfilter
2 Niet meer overal je e-mail adres achterlaten

Mister White
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2013 16:34

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Mister White »

In deze categorie zijn twee organisaties die een hoofdrol spelen. Pink Melon Web Concepts Ltd met zo'n 170 actieve sites en Ocean Investment Group Ltd met zo'n 90 actieve sites. Pink Melon heeft zich geregistreerd in Belize en Ocean in Honk Kong, maar na informatie inwinnen, is de bedrijfsnaam totaal onbekend. Ten aanzien van de gebruiksvoorwaarden zijn er wel degelijk kernpunten op te noemen die Juridische aandacht nodig hebben. De nep profielen ook wel fictief genoemd, zijn inderdaad bedoeld als entertainment. Maar niet voor de onwetende deelnemer. Deze fictieve profielen worden nu juist gebruikt om contacten te onderhouden en consumenten aan het lijntje te houden. Die moeten op hun beurt weer Credits kopen en dat is nu juist de manier om geld binnen te halen. Van de bijna 700 datingsites in de categorie erotiek en seks zijn er nog geen 5 die 100% betrouwbaar zijn en de eigenaren/webmasters halen 100 leden pas na ZEER lange tijd. De twee hierboven halen met gemak 260.000 in zeer korte tijd. Zie scamhunter.nl
Wat het meest verontrustende in dit geheel is, gaat over Relatie.nl. Deze site was een reguliere datingsite en lag de laatste tijd in coma. In alle stilte is de site in handen gekomen van Pink Melon en dat betekend dat ieder aanwezig profiel op de oude site nu VOGELVRIJ is. Wie de gebruiksvoorwaarden leest, ziet dat profielen gebruikt worden voor commerciële doeleinden en dat zonder overleg. Kortom de gehele Privacy Wetgeving is hier slechts een begrip of tweetal woorden.
Tot slot. Een Ltd is een Engelse vorm van BV. Maar ieder bedrijf is verplicht om zich in Nederland ook in te schrijven bij de kamer van Koophandel. Dit moet volgens de wet zichtbaar vermeldt worden op de site. Ook is men belastingplichtig in het betreffende land waar men zakelijk actief is. In mijn visie zijn ze hier al buiten de wet bezig. Ik heb vorig jaar het ACM al uitgebreid ingelicht over deze praktijken, echter de prioriteit is niet hoog genoeg.
Dat is dan ook de reden geweest dat ik het forum op mijn site toegankelijk heb gezet voor het publiek. Reacties plaatsen werkt hetzelfde als dit forum.
Helaas zijn dit soort praktijken nog steeds mogelijk.
Scamhunter.jpg
(112.66 KiB) 7848 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Met vriendelijke groet.

alfi
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:50

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door alfi »

Ik had een een account bij CU2.nl Daar kreeg ik nooit reacties tot een paar dagen geleden mijn mailbox vol stroomde met berichten. Echter, als je de algemene voorwaarden van de site leest, zie je dat alles een grote geldklopperij is.
5.2. Deze Website heeft entertainment als doel, het is expliciet niet het doel van deze Website om fysieke afspraken tot stand te brengen.
5.3. Pink Melon Web Concepts behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om gesprekken op de Website te sturen via zelf gecreëerde profielen. Dit zijn fictieve profielen waarmee geen fysieke afspraken mogelijk zijn.
Ze sturen je berichtjes zonder veel doekjes erom, om je over te halen berichtjes terug te sturen; een berichtje kost je een credit a een euro maximaal. als je meer credits koopt krijg je korting maar ben je veel meer geld kwijt. Alles is pure winst voor pink melon, want emails versturen is via internet gratis.
Kortom: Tuin er niet in mannen!
Ik hoop dat ik met dit bericht veel mensen kan behoeden voor deze oplichterij.

PK4Y
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:50

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door PK4Y »

Flirtplek.NL is een geweldige site!!!
Ik weet niet of dit geplaatst wordt of geredigeerd en of iemand dit leest !
Het is misschien wel prettig om de frustratie van me af te schrijven.
Het is eigenlijk allemaal heel liefjes en als je in sprookjes gelooft nog leuk ook.
Zo stond ik als man ingeschreven en hoewel ik niets heb ingevuld behalve mijn leeftijd en geen foto had geplaatst kreeg ik al snel hele leuke mailtjes en/of spannenede mailtjes dat ik zo’n aardig profiel had, Daarna mijn profiel veranderd en ingevuld dat ik beslist een mailtjes wilde ontvangen en nooit zou terugschrijven. Natuurlijk zat mijn mailbox in no time vol.
Toen maar eens een vrouwelijk profiel aangemaakt. Dat was nog leuker, een hele tijd met mezelf zitten mailen en wat een onzin er allemaal kwam, ik kan er een boek over schrijven, want ik heb alle mailtjes gekopieerd.
Iedereen heel veel succes als hiermee toch door gaat.
Alleen in de Efteling, daar kun je de sprookjes nog echt zien.

Realiteit en gevolgen:
Maanden geleden werd ik in het ziekenhuis opgenomen met zeer ernstig hartfalen. Kantje boord maar ben er zeer depressief doorheen gekomen. Geen toekomst perspectief. Omdat in nogal creatief ben, had ik bovengenoemde oplossing gevonden. Dit haalde me aanvankelijk uit de negatieve spiraal, gaf me ego, spanning en sensatie. Daarna onderzoek en deceptie. In de “algemene voorwaarden” kwam ik, heel onopvallend tegen “in de kleine lettertjes”:
“De gebruiker is zich bewust van het feit dat HQ Entertainment Network GmbH Co & KG gebruik maakt van animators wat niet expliciet wordt aangegeven als zodanig in het systeem om de leden te vermaken en entertainen.” Welnu ik was me er niet van bewust en wie wel?
Gevolg is dat ik naast het uitzicht dat ik al had me bedrogen voel en me ook nog schaam dat ik zo goedgelovig en dom ben
Ik heb een heel lieve vriendin die me geweldig steunt, des ondanks zit ik vaster in mijn depressie dan ooit, loop ik bij een psychologe die er geen raad mee weet en ben op zoek naar een psychiater die me mogelijk echt kan helpen. Nu weet ik het helemaal niet meer, waar naar toe? :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door dhc »

waar naar toe?
Nou, in ieder geval niet hier naartoe...en zet je psychologe aan de kant en ga naar een psychiater. Die mag medicatie voorschrijven..

PK4Y
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:50

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door PK4Y »

Dank u voor het bericht. Ik was al van plan daar hulp te zoeken.
Mvg, Paul.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

Ik zelf ben ook werkzaam op één van de centrales die dit soort berichten verwerkt namens de verschillende websites. Want de websites zelf maken alleen de nep profielen, en wij verwerken de berichtenstroom.

Wij krijgen gewoon een scherm te zien, 1 van de klant, en 1 van het profiel namens wie wij spreken.
Per bericht krijg je tussen de 0.10 en 0.18 cent. Dit ligt eraan hoeveel je die week al hebt verwerkt. Hoe meer je verwerkt, hoe meer per bericht je betaald krijgt.
Per uur verwerk je ongeveer 90 tot 100 berichten, dus dat is ongeveer 18 euro per uur. Daarnaast heb je nog de weekendbonus, want dan reageren er veel meer mannen, dus dan krijg je nog meer per uur. Daarnaast heb je ook bonussen voor degene die de meeste berichten verwerkt. Meer dan 15.000 berichten per 6 weken krijg je een 1000 euro bonus. Gemiddeld verdien ik zo'n 1000 euro per week, niet slecht voor slechts een student toch?

De centrale waar ik voor werk, werkt namens een stuk of 80 sites, waardoor het altijd erg druk is, de beste operators verwerken de berichten van de beste sites. Dus de sites waar de meest 'echte' profielen op staan, waar je dus ook het meeste betaald, als klant zijnde.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft ongeveer 300 mensen in dienst die dit doen, maar zoals ik al zei, dit is slechts 1 centrale. Via het systeem waar wij mee werken, zitten nog 3 andere centrales op, die nog groter zijn en ongeveer 700 man per centrale in dienst hebben.

Aan de mensen die erin trappen; eigen schuld dikke bult, sorry dat ik het zo zeg, maar zo is het wel. Websites als deze zijn altijd te mooi om waar te zijn, en staan ook waarschuwingen op de sites zelf.
Als je een contract af sluit lees je toch ook de voorwaarden? Waarom niet als je iets via internet koopt?

PK4Y
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:50

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door PK4Y »

Duidelijk zonder verantwoordelijkheid gevoel die zij geweten wil sussen.
Je kunt "gratis" een profiel (inschrijven) opmaken. Daar staan geen enkelijke waarschuwing, of wat dan ook. na veel zoeken vond ik: " De gebruiker is zich bewust van het feit dat HQ Entertainment Network GmbH Co & KG gebruik maakt van animators wat niet expliciet wordt aangegeven als zodanig in het systeem om de leden te vermaken en entertainen."
(http://www.welkedatingsites.nl/sexdatin ... mment-1627)
Wat een ongelooflijke onzin:
1) De gebruiker is zich nergens bewust van!
2) HQ Entertainment Network GmbH Co & KG gebruik maakt van animators wat niet expliciet wordt aangegeven !
Hier wordt dus expliciet toegegeven dat de gebruiker niet op de hoogte is.
Alleen op TV staat in hele kleine lettertjes een soort waarschuwing.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

Er staat anders heel duidelijk in de voorwaarden van alle websites waar ik voor werk het volgende:
5.3. ******************** behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om gesprekken op de Website te sturen via zelf gecreëerde profielen. Dit zijn fictieve profielen waarmee geen fysieke afspraken mogelijk zijn.
Als je dan toch willens en wetens geld spendeert is het gewoon aan jezelf te wijten. Je kan een bedrijf niet verwijten geld te verdienen aan mensen die niet opletten. Terwijl het ook nog eens algemeen bekend is dat we alleen geld willen verdienen.

Daarnaast is het niet 100% nep, er zijn enkele vrouwen actief, maar die verhouding is ongeveer 1000 mannen tegen 1 echte vrouw.

PK4Y
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:50

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door PK4Y »

"Als je dan toch willens en wetens geld spendeert is het gewoon aan jezelf te wijten. Je kan een bedrijf niet verwijten geld te verdienen aan mensen die niet opletten."

[Ongefundeerde opmerking verwijderd door de moderator]
“Laten we alle kippen het bos in sturen, zei de vos, dan heeft iedereen wat te eten”
Laatst gewijzigd door Radar op 23 feb 2015 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde opmerking verwijderd

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

Je kan mij dan wel verwijten geven, ik ben gewoon in dienst als zzp'er, heb een KvK inschrijving, net als het bedrijf waar ik voor werk. Zouden wij een KvK inschrijving kunnen hebben als we mensen zouden oplichten? Ik denk het niet en we zouden deze zeker niet kunnen behouden.
Voor mij is het een prima bijbaan naast mijn studie, ik bedoel, welke student wil er nou geen 3400 netto in de maand aan overhouden?

Jij kijkt niet in de algemene voorwaarden voordat je geld investeert in hun, als je dat had gedaan (zoals je altijd zou moeten doen, want vinkt altijd nog een 'ik heb de voorwaarden gelezen en accepteer deze' aan) dan had je geweten dat het zo goed als nep is.
Zeker na alle aandacht die er aan is besteed door organisaties die er onderzoek naar hebben gedaan.

Wie geeft het bedrijf bestaansrecht? De klanten, die de voorwaarden willens en wetens niet leest? Of de hardwerkende zzp'er?

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door wieder »

quote="zehking"]...
Per bericht krijg je tussen de 0.10 en 0.18 cent...Per uur verwerk je ongeveer 90 tot 100 berichten, dus dat is ongeveer 18 euro per uur. Daarnaast heb je nog de weekendbonus, want dan reageren er veel meer mannen, dus dan krijg je nog meer per uur. Daarnaast heb je ook bonussen voor degene die de meeste berichten verwerkt. Meer dan 15.000 berichten per 6 weken krijg je een 1000 euro bonus. Gemiddeld verdien ik zo'n 1000 euro per week, niet slecht voor slechts een student toch?..[/quote]

Student en ZZP-er ... en 3400 euri per maand onbelast inkomen. Geloof je het zelf wel? Wij namelijk ook niet.
1000 euri per week..is grofweg 10000 berichten. En dat is volgens je eigen becijfering op zijn snelst te halen in 100 uur. Nog steeds per week. En ook nog eens student. :lol:

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

wieder schreef:
zehking schreef:...
Per bericht krijg je tussen de 0.10 en 0.18 cent...Per uur verwerk je ongeveer 90 tot 100 berichten, dus dat is ongeveer 18 euro per uur. Daarnaast heb je nog de weekendbonus, want dan reageren er veel meer mannen, dus dan krijg je nog meer per uur. Daarnaast heb je ook bonussen voor degene die de meeste berichten verwerkt. Meer dan 15.000 berichten per 6 weken krijg je een 1000 euro bonus. Gemiddeld verdien ik zo'n 1000 euro per week, niet slecht voor slechts een student toch?..
Student en ZZP-er ... en 3400 euri per maand onbelast inkomen. Geloof je het zelf wel? Wij namelijk ook niet.
1000 euri per week..is grofweg 10000 berichten. En dat is volgens je eigen becijfering op zijn snelst te halen in 100 uur. Nog steeds per week. En ook nog eens student. :lol:

3400 in totaal per maand netto ja. En ik kan dit hoge nettobedrag overhouden omdat studenten meer belastingaftrek hebben dan de gemiddelde werkende die niet studeert. Kijk maar eens naar alle belastingvoordelen die je hebt.

Daarnaast zit jij fout met de berekening van 10000 berichten per week, ik zit altijd in de hoogste staffel van 0,18, wat neerkomt op 5555 berichten per week. Dit haal ik niet, maar ik haal wel de topverwerkersbonus iedere dag, wat nog een aantal euro extra oplevert. Daarnaast is er nog de 6 wekelijkse uitkering. Dat is de competitie tussen de verwerkers. Iedere 5000 extra berichten boven de eerder genoemde 15000 berichten is 125 euro extra bovenop de 1000 die je al krijgt. Een gemiddelde operator heeft 30.000 berichten verwerkt in 6 weken. Dus aan het eind van de rit zit ik altijd rond de 3400 netto per maand, soms 150 minder, soms 150 meer, maar dat is afhankelijk van bovengenoemde factoren. 3400 netto is dus niet puur en alleen van het tikken, maar het is inclusief alle bonussen en competities die er onderling zijn.


Daarnaast ben ik niet de enige die dit doet en vele andere 'operators' zoals wij genoemd worden, typen zo'n 1300 berichten per dag weg. Vandaar dat 15000 berichten in 6 weken verwerken ook niet veel is.

Effectief typ ik ongeveer 5000 berichten per week, wat neerkomt op zo'n 50 uur werk, mits het lastige klanten zijn. Zijn het fijne klanten die niet alleen maar willen daten, maar willen chatten, dan gaat het al snel naar slechts 30 uur, want gesprekken lopen dan veel sneller, en je hoeft niet meer uit het logboek op te nemen wat je hebt besproken met de klant.
Laatst gewijzigd door zehking op 23 feb 2015 03:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten