LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marijke52
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:17

Geen

Ongelezen bericht door marijke52 »

Bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door marijke52 op 14 nov 2012 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen

Ongelezen bericht door berndv »

Wat hebben ze u bevestigd? En waarom heeft u iets ingevuld en ondertekend? Heeft u ook nog een kopie van het formulier ? Het feit dat ze zomaar 1000 euro van de prijs afhalen geeft ook wel aan dat dit niet de meest kosjere vorm van acquisitie is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen

Ongelezen bericht door sjohie »

Als zulke dingen u goed afgaan, zou u nog een bericht kunnen sturen met daarin de melding dat als u nog 1x iets van ze hoort, per telefoon, brief of via digitale weg, u per direct aangifte doet wegens fraude/oplichting etc. En als ps iets van, dat als ze het gore lef hebben om iets wat lijkt op een aanmaning oid te sturen, u met wat vrienden langs komt om met een black&decker boor zijn knieschijven even wat aan te passen.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Geen

Ongelezen bericht door Creatura »

marijke52 schreef:De kosten zijn € 99.00 per maand en dat kan ons koor nooit betalen.
Ik kreeg van hem een bevestiging gemaild die ik moest invullen en ondertekenen.
"Ons koor".... wat is de status? Vereniging? Stichting? Ingeschreven bij de KvK?
Wie is er tekenbevoegd?

Als je zelf niet tekenbevoegd bent, ben je er al vanaf.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Geen

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Als zulke dingen u goed afgaan, zou u nog een bericht kunnen sturen met daarin de melding dat als u nog 1x iets van ze hoort, per telefoon, brief of via digitale weg, u per direct aangifte doet wegens fraude/oplichting etc. En als ps iets van, dat als ze het gore lef hebben om iets wat lijkt op een aanmaning oid te sturen, u met wat vrienden langs komt om met een black&decker boor zijn knieschijven even wat aan te passen.
Vind jouw maatregel niet alleen drastisch, maar bedreigend. TS, schrijf nooit zoiets in een brief, mail of wat dan ook, ook niet aan malafide "ondernemers".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
sjohie schreef:Als zulke dingen u goed afgaan, zou u nog een bericht kunnen sturen met daarin de melding dat als u nog 1x iets van ze hoort, per telefoon, brief of via digitale weg, u per direct aangifte doet wegens fraude/oplichting etc. En als ps iets van, dat als ze het gore lef hebben om iets wat lijkt op een aanmaning oid te sturen, u met wat vrienden langs komt om met een black&decker boor zijn knieschijven even wat aan te passen.
Vind jouw maatregel niet alleen drastisch, maar bedreigend. TS, schrijf nooit zoiets in een brief, mail of wat dan ook, ook niet aan malafide "ondernemers".
Da's mooi, want zo istie ook bedoelt. Fight fire with fire zogezegd. In dit soort gevallen maar lief en aardig blijven brengt niks, ze blijven etteren en zuigen. Gewoon door de knieën gaan, en ze meteen bij de enkels afbijten, dan snappen ze het wel.

Jnsn
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 09:30

Re: Geen

Ongelezen bericht door Jnsn »

marijke52 schreef:Een week geleden werd ik gebeld door een meneer van bedrijfsreclame Nederland.
Deze meneer vertelde mij dat we een plaatsing hebben in de digitale bedrijven gids van Nederland. Hij vroeg mij of ik een verlenging wilde van dit abonnement.
Ik vertelde die man dat we daar, naar mijn weten niet instaan en dus ook geen verlening wilden.

De kosten zijn € 99.00 per maand en dat kan ons koor nooit betalen.
Ik kreeg van hem een bevestiging gemaild die ik moest invullen en ondertekenen.
Dit heb ik gedaan en een paar dagen later kreeg ik een rekening van € 1437.48
Ik heb nooit een afspraak gemaakt met iemand om in die gids te staan en heb ook geen contact getekend.
Ik heb het bedrijf gebeld en er € 1000.00 vanaf weten te praten.
Wat moet ik er aan doen? betalen? of niet
Marijke, lees dit eens:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... kst=BQ7733

Er zijn vele bedrijven die op deze wijze oplichten.
Betalen zal ik zelf nooit doen, laat ze u dan maar voor de rechter dagen.
Ik raad u wel aan dit ook even door te lezen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=100 tevens de pagina erna.
alsmede aangifte te doen bij http://www.fraudemeldpunt.nl (aangifte bij de politie wordt geadviseerd, maar deze beste mensen nemen u niet serieus.)

Succes!

RolfB
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2012 14:14

Re: Geen

Ongelezen bericht door RolfB »

Bij ons is hetzelfde voorgekomen met het desbetreffende bedrijf. Ook wij zijn de fout ingegaan en hebben nu te maken met die factuur. Op dit moment zijn we nog in contact met het bedrijf, maar ze vinden dat ze volledig in hun recht staan en dat wij gewoon moeten betalen. We hebben ze verteld dat we niet gaan betalen. Maar hier hebben ze geen boodschap aan.

Dat voorbeeld van het kanton uit Zwolle is eigenlijk exact wat er bij ons is gebeurd. Ik acht de kans dus best aanwezig dat we ook hier een zaak van kunnen maken en die kunnen winnen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort zaken?

marijke52
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:17

Re: Geen

Ongelezen bericht door marijke52 »

Bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door marijke52 op 14 nov 2012 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jerna
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 13:48

Re: Geen

Ongelezen bericht door Jerna »

Hoi Marijke,
Ik heb precies dezelfde rekening gekregen op dezelfde dag van Bedrijfs Reclame Nederland B.V. Ook ik heb in mijn haast getekend! Ik dacht namelijk dat ik het contract met mijn handtekening opzegde omdat zij mij vertelden dat ik al een contract had. Ik kreeg de helft van de prijs af, maar dit is telefonisch toegezegd. Goed om melding te doen bij het MKB. Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen met DASrechtsbijstand!
mvg, Jerna

r.k
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012 17:20

Re: Geen

Ongelezen bericht door r.k »

Hier nog een.

Wij werden ook opgebeld met het verhaal dat we een contract van 2 jaar hadden en dat als we over een jaar niet wilden verlengen we het contract moesten tekenen. Aangezien we net het bedrijf overgenomen hadden, dacht ik dat dit nog van de vorige eigenaar was dus wilde ik het graag opzeggen/niet verlengen.

Ook wij kregen dat zeer misleidende contract en omdat ik op dat moment hoogzwanger (ben de volgende dag bevallen) en zeer druk in de zaak was, heb ik het te snel getekend. 3 dagen later kwam de factuur.

Telefonisch contact richtte niets uit. Niemand wist van het telefoongesprek af en we hadden immers getekend dus zij stonden in hun recht. We hebben de rechtsbijstand ingeschakeld en deze hebben ook een brief gestuurd. Ondertussen kregen we diverse herinneringen en aanmaningen binnen, maar ik weiger om te betalen. Nu is het inmiddels rustig en hoor ik even niets van ze.

Voor iedereen die hetzelfde is overkomen, NIET BETALEN en gewoon afwachten. Laat ze maar komen!
Het moet de oplichters zelf duur komen te staan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geen

Ongelezen bericht door nevermind »

Voor iedereen die hetzelfde is overkomen, NIET BETALEN en gewoon afwachten. Laat ze maar komen!
Het moet de oplichters zelf duur komen te staan.
TS heeft het OP verwijderd, misschien al een klacht wegens smaad gekregen!

Charless
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 12:00

Re: Geen

Ongelezen bericht door Charless »

Ook wij zijn er bij Bedrijfs Reclame Nederland ingestonken.
Na eerst benaderd te zijn of we de vorige advertentie opdracht nog voor een jaar wilde verlengen, die we overigens niet hadden,werden het steeds meer dwangmatige en bedreigende telefoontjes bij onze administratieve medewerkster en werd tenslotte medegedeeld dat er een fax aan zou komen waarbij de vorige opdracht, niet automatisch verlengd zou worden als we deze ondertekend terug zouden faxen.
Onze administratieve medewerkster had al verschillende malen met mij overlegt over de situatie en kwam met de fax bij mij, ik heb alleen gelezen boven waar je handtekening moest zetten dat het niet automatisch verlengd zou worden, dus dacht als ik het onderteken zijn we er van af, ook door de drukte van werk dat ik te snel ondertekende.
Stom oer stom, maar gebeurd, ik wilde dat het stopte en had verder moeten lezen.
Wij hebben hebben overigens niet betaald en contact gezocht met fraudemeldpunt.nl en zijn lid geworden.
Zij behandelen nu de zaak voor ons, ook aangifte bij de politie helpt mee mocht er een rechtzaak van komen.
Wel verschillende aanmaningen etc. gehad, maar deze gaan ook door naar het fraudemeldpunt.
Wij hebben het ook bij onze rechtsbijstand verzekeraar gemeld.

Zo zie je maar weer,criminaliteit kan lonen en ze komen er soms nog weg mee ook of is het de overheid om de extra belasting te kunnen heffen via de BTW, dat ze er niks aan doen. :evil:
Ze staan netjes ingeschreven in de kamer van koophandel en hebben een BTW nummer.
Als ik als eerlijke ondernemer bepaalde vergunningen wil verlengen dan moet ik eerst een bewijs van goedgedrag halen bij de gemeente en zulks doet en kan maar zijn gang gaan.

De Gemeentegids , is er ook zo een , aggresieve benadering etc.
En zo zijn er nog veel meer die zomaar rekeningen sturen.

Mijn advies, niet betalen, contact zoeken met fraudemeldpunt.nl en aangifte doen bij de politie, mocht je nog rechtsbijstand hebben ook daar even melden.

Het blijft te gek voor woorden dat het allemaal zo maar kan.

RenskeH
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 14:15

Re: Geen

Ongelezen bericht door RenskeH »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de frauduleuze praktijken van Bedrijfsreclame Nederland. Het 'contract' wat ze mij hebben gestuurd is een andere dan ze mij nu laten zien. Ook ik ben helaas zo stom geweest om geen copie te maken maar ik weet 100% zeker dat ik dit niet heb getekend. Ik adverteer sowieso nergens in dus ik weet zeker dat ik dat ook niet doe bij hetbedrijvenblad.nl
Ook ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en politieaangifte gedaan.
Graag zou ik willen dat er een gezamelijke actie wordt ondernomen tegen dit 'bedrijf'. Pure fraude!
Sterkte ook voor de anderen als je nog met 'de zaak BRN' bezig bent.

Patrick90
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:23

Re: Geen

Ongelezen bericht door Patrick90 »

Beste mensen,

Hoe af te komen van het contract welke met BedrijfsReclame Nederland is afgesloten?
Wanneer de rekening niet wordt betaald, sturen ze de rekening door naar Incasso Service Nederland. Dit is een bedrijf welke rechtstreeks in verbinding is met BedrijfsReclame Nederland, m.a.w. in de organogram zijn de bedrijven met elkaar verbonden. ISN (Incasso Service Nederland) gaat dreigen de rekening te verhogen indien de rekening niet wordt gestort. Ik heb tijdens dat telefonsiche gesprek gezegd dat ik hen in de rechtszaal graag tegenkom. Vervolgens heb ik de rechtsbijstand op de zaak gezet en een brief gestuurd met een aantal conclusies op een rij. Daags na de brief en de toezegging voor het zien in de rechtszaal ontving ik de creditnota van BRN. Hiermee is de zaak afgerond.

Mijn advies, indien je bent opgelicht, betaal de rekening niet en laat eventueel de rechter het oordeel vellen.

Succes ermee!

fox69
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 09:47

Re: Geen

Ongelezen bericht door fox69 »

Beste mensen, ook ik ben met succes afgekomen van de vordering van 1413,72 euro van bedrijfsreklame nederland.
na aangifte bij politie en ook melding bij het fraudemeldpunt heb ik de zaak juridisch uit handen gegeven aan das rechtsbijstand. Binnen 3 weken ontving ik keurig een creditnota en is de zaak afgerond.

Laat je dus niet intimideren! Nooit betalen!

Lichér
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:11

Re: Geen

Ongelezen bericht door Lichér »

Ook wij zijn in April benaderd door BNR met soortgelijke verhalen als onderstaand.
Alleen hadden wij de opdrachtbevestiging "niet" getekend.Wij kregen echter wel een factuur van €600,-.

Wij hebben gereageerd op de diversen aanmaningen, en ze deelde ons mede dat we teruggebeld zouden worden.
Na de 3e aanmaning maar even een fax gestuurd of ze ons willen terugbellen, dit werd vervolgens gedaan door een zeer maar dan ook zeer agressieve meneer.
Ik vertelde hem dat wij niet gaan betalen omdat wij hem een grote oplichter vinden!!!! Hij werd behoorlijk boos en ik heb toen maar de telefoon erop gegooid, omdat deze meneer zo onredelijk was. De driegementen dat hij het uit handen zou geven etc. hebben na het lezen van de diversen forums op het internet ons behoorlijk versterkt.
2 minuten daarna belde hij weer terug maar wij gaven geen gehoor.

Vandaag weer teruggebeld door een incasso bureau wanneer wij willen gaan betalen, ik heb ze toen maar verteld dat wij de opdrachtbevestiging "gelukkig" niet hebben ondertekend. Deze meneer zou het dossier doorspitten en belde 5 minuten later weer terug dat wij toch echt wel een punt hadden en dat we de rekening mochten verscheuren.

Ik heb genoten van het gesprek, na het lezen van de diversen forums wist ik dat wij in ons recht stonden. En hebben wij express gewacht tot het incasso bureau zou bellen. Hierdoor heeft het BNR wat meer arbeidsintensiviteit gekost. Maar dan hadden ze hun huiswerk moeten doen!!!!

Misschien hadden wij nog wat langer moeten wachten tot we daadwerkelijk voor de rechter stonden, dan hadden ze meer kosten gehad.........
Ik hoop dan ook dat dit soort bedrijven een punt van aandacht krijgen in het programma.
Dan kunnen ze zich misschien verdedigen.

Als ik de verhalen zo lees dan zegt iedereen dat we niet moeten betalen en uiteindelijk de rekening wordt verscheurd of gecrediteerd. Ik hoop ook dat het bij iedereen het geval is want dit soort mallafide bedrijven moeten echt aangepakt worden.

Lente1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2013 21:47

Re: Geen

Ongelezen bericht door Lente1973 »

Ik ben met een misleidende manier door bedrijf reclame Nederland bedrogen. Ik wil hun niet betalen en ik heb hun aangeklaagd en ik ben opzoek naar een mede slachtoffer. Wat is uw advies en hoe hebt u dit probleem uiteindelijk opgelost? wilt u alstublieft mij hiermee helpen zo sta ik sterker met mijn proces in rechtbank.

Met vriendelijke groet
De Lente

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Geen

Ongelezen bericht door Prolix »

Lente1973 schreef:Ik ben met een misleidende manier door bedrijf reclame Nederland bedrogen. Ik wil hun niet betalen en ik heb hun aangeklaagd en ik ben opzoek naar een mede slachtoffer. Wat is uw advies en hoe hebt u dit probleem uiteindelijk opgelost? wilt u alstublieft mij hiermee helpen zo sta ik sterker met mijn proces in rechtbank.

Met vriendelijke groet
De Lente
fox69 schreef:Beste mensen, ook ik ben met succes afgekomen van de vordering van 1413,72 euro van bedrijfsreklame nederland.
na aangifte bij politie en ook melding bij het fraudemeldpunt heb ik de zaak juridisch uit handen gegeven aan das rechtsbijstand. Binnen 3 weken ontving ik keurig een creditnota en is de zaak afgerond.

Laat je dus niet intimideren! Nooit betalen!
Genoeg mensen te vinden.. en ook genoeg advies te krijgen...

arveet
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 16:49

Re: Geen

Ongelezen bericht door arveet »

Wat kan ik doen met het volgende?
Ik ben zo'n twee weken geleden telefonisch benaderd door BRN.
OP 7/4 om precies te zijn.
Het toeval (?) wil dat ik 6/4 telefonisch werd benaderd door Onderneemtgroep.
Hoe dan ook,...ze zouden online voor me adverteren en ik had dit 7 dagen op proef.
Ik moest dan wat invullen, ondertekenen en opsturen, dat heb ik dus gedaan.
Nu heb ik het de 6 de dag opgezegd maar blijkbaar aan de verkeerde.
Vandaag kreeg ik de factuur van BRN van 1700 euro.
Heb ze meteen gebeld en alles uitgelegd, dat het een misverstand was.
Ze wilden zakken tot 840 euro. en dan een half jaar vermelding op de site.
Dat dit nooit de bedoeling van mij was, konden ze verder niets mee.
Kan ik nog wat doen? Ik heb immers ondertekend?
Of moet ik gewoon betalen?

Gesloten