LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Hallo,

Wij hebben sinds ons het aankopen van ons nieuwe huisje veel gebruik gemaakt van Werkspot.nl Helaas moesten wij achteraf zelf ervaren dat alle positieve referenties op werkspot.nl niet op basis van waarheden wordt gebaseerd, maar op bedrog!

Wij hebben zelf een zeer slechte ervaring met een onderhoudsbedrijf. Uiteraard wilde wij een referentie plaatsen tussen alle positieve referenties. Echter werd de referentie na een aantal dagen verwijdert bij de 'vakman'. Direct hadden wij contact opgenomen met Werkspot.nl waarom de referentie was verwijdert. De reden was; Omdat de rechtsbijstand van het onderhoudsbedrijf contact had opgenomen met de eis om de referentie te verwijderen, en Werkspot.nl geen partij wilde kiezen de referentie direct had verwijdert. Wij gaven aan dat Werkspot.nl wel partij koos, doordat ze de referentie hadden verwijdert de kant van de vakman hadden gekozen. Helaas lukte mij het niet om de klantenservice medewerker te overtuigen van het feit dat het voor alle opdrachtgevers van werkspot een groot bedrog is, doordat alle negatieve referenties van Werkspot.nl met 1 belletje verwijdert kan worden.

Erg spijtig want wij waren erg te spreken over het medium Werkspot.nl maar voor ons geen Werkspot meer maar gewoon via via.

Groetjes,

T. Bakvis

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Barman »

Dit fenomeen doet zich niet alleen bij Werkspot voor. Vaak schrijven bedrijven hun eigen recenties en dreigen ze met gerechtelijke stappen bij negatieve recensies.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb bij werkspot al meerdere klussen uitbesteed - en bij een ging het fout.
Dit ook in de recensie gezet - waarna door de vakman een reactie (uitleg + excuus) gekomen is.

Verder lezen we ook de inhoud van de negatieve recensies goed, voordat we een keuze maken, en lijkt het erop dat sommigen echt klagen om het klagen.

Het is trouwens voor deze 'vakman' een gemiste kans. Door gelijk met grof geschut te dreigen, ontzeggen ze zichzelf een verbeterkans, maar ook een extra positieve publiciteit te genereren door een reactie te geven, en de fout uit te leggen en/of te herstellen.

Hoe had je trouwens de recensie verwoord? Soms kan het net iets anders verwoorden helpen..

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door ruud_a »

u kunt uw negatieve recensie hier nog plaatsen

Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Wij zijn absoluut geen klagers om te klagen. Sterker nog wij hebben bij alle vakmannen die wel hun werk goed hebben afgeleverd een postieve referentie gepost. Echter bij de aannemer die onze badkamer en toilet heeft gerenoveerd is er echt prutswerk afgeleverd. Klein voorbeeld; De aannemer heeft tijdens het stucen van het koofje de spotjes erin laten zitten, waardoor de spotjes onder het stucwerk zat. Verder was het stucwerk echt te schandalig voor woorden. Eergister is er ook een expert geweest, omdat het inmiddels een juridisch conflict is geworden en die gaf direct aan dat dit echt niet kan wat voor werk de aannemer heeft geleverd. Dus dat mijn referentie is verwijdert is ongebrijpelijk.

Bij de referentie heb ik alles aangegeven. Waar ook de positieve punten bij zitten, maar ook negatieve punten. Helaas beschik ik niet meer over de referentie.

Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

ruud_a schreef:u kunt uw negatieve recensie hier nog plaatsen
Wat schiet ik daarmee op?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Timyo2 schreef:
ruud_a schreef:u kunt uw negatieve recensie hier nog plaatsen
Wat schiet ik daarmee op?
Daarmee geef je bekendheid aan dit 'bedrijf' zodat anderen deze kunnen ontwijken.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door ruud_a »

Timyo2 schreef:
ruud_a schreef:u kunt uw negatieve recensie hier nog plaatsen
Wat schiet ik daarmee op?
wat schiet u er mee op uw referentie bij werkspot te plaatsen?
mogelijk wordt tros radar zelfs door meer mensen bekeken dan werkspot

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Barman »

ruud_a schreef:
Timyo2 schreef:
ruud_a schreef:u kunt uw negatieve recensie hier nog plaatsen
Wat schiet ik daarmee op?
wat schiet u er mee op uw referentie bij werkspot te plaatsen?
mogelijk wordt tros radar zelfs door meer mensen bekeken dan werkspot
Hoeveel mensen zoeken op Tros Radar naar een betrouwbare ondernemer voor werkzaamheden die ze willen laten uitvoeren?

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door zandinoog »

Misschien zoeken kroegbazen wel een goede Barman via Tros Radar.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Barman »

Als ze geen zand in hun ogen hebben zien ze de beste.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door ruud_a »

Hoeveel mensen zoeken op Tros Radar naar een betrouwbare ondernemer voor werkzaamheden die ze willen laten uitvoeren?

niet voor een betrouwbare, maar als het even mee zit controleren ze wel op onbetrouwbaar
en dat staat tros radar hoog in de lijst om te zoeken

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door zandinoog »

Barman schreef:Als ze geen zand in hun ogen hebben zien ze de beste.
En inmiddels een job gevonden ?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Barman »

zandinoog schreef:
Barman schreef:Als ze geen zand in hun ogen hebben zien ze de beste.
En inmiddels een job gevonden ?
Was ik op zoek dan?

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door zandinoog »

Geen idee maar als Barman zijn het toch moeilijke tijden in de horeca om een baan te vinden ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door ruud_a »

zandinoog schreef:Geen idee maar als Barman zijn het toch moeilijke tijden in de horeca om een baan te vinden ?
een goede barman heeft altijd werk en nooit dorst

Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Inmiddels is er een onafhankelijke expertise bedrijf geweest en heeft een raport opgesteld.
In dit rapport wordt ik volledig in mijn gelijk gesteld. Sterker nog er wordt in beschreven dat de aannemer erg slecht werk heeft afgeleverd wat je niet mag verwachten van een vakman/deskundige.

Dit rapport zal ik dan ook naar werkspot.nl sturen en kijken of ze nou wel mijn referentie op werkspot zullen plaatsen, zodat andere consumenten niet de dupe worden van de wanprestaties van de aannemersbedrijf.

Waarom ik (nog) geen referentie op tros radar zet is, omdat de advocaat van de aannemer mij heeft gewaarschuwd en mij voor de kosten laat opdraaien voor de schade die de aannemer heeft geleden door mijn slechte referentie. Mocht het nu zo zijn dat werkspot.nl wederom mijn referentie niet wilt plaatsen zal ik wel een referentie op Tros Radar plaatsen. Ik vind het erg frustrerend dat ik MOET aantonen dat de aannemer slecht werk heeft geleverd. Terwijl het zo makkelijk is voor alle bedrijven om zelf een positieve referentie te schrijven voor hun eigen bedrijf. Het is duidelijk dat Werkspot.nl geld wilt vangen en de bedrijven die via het medium werkspot.nl beschermt en sneller de klant kiest voor de bedrijven dan de consument die gebruik maakt van het medium werkspot.nl

Ik hou jullie op de hoogte van het antwoord van werkspot.nl

Groet,

Tim

koektrommel
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door koektrommel »

Natuurlijk wil werkspot geld vangen; het is een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling.

Verder geen ervaring mee, maar als intermediair lijkt werkspot me ideaal. Kijk naar de recensies, kies een aannemer en laat die langskomen. Klikt het, huur je 'm in. Klikt het niet; dan huur je 'm niet in.

Vantevoren kun je een en ander ook elders natrekken:
-Is ie aangesloten bij een geschillencommissie of branchevereniging?
-Heeft ie bewijzen van eerder geleverd werk?
-Kloppen de KVK gegevens?

Lullig om werkspot daarvoor te laten liggen.. maar nog lulliger dat werkspot kennelijk ingaat op intimidaties door advocaten. Alsof een eventuele aanklacht stand houdt voor een rechter... daar geloof ik geen barst van.

Via een via-via adresje kan zoiets ook gebeuren... zaak is het om een betrouwbare aannemer te nemen en niet enkel naar de prijs te kijken.


Overigens, ik zou niet zwichten voor zo;n advocaat. Dat is het risico van werk aannemen via werkspot. Daar kun je een negatieve recensie verwachten als je slecht werk levert. Eigen schuld van de aannemer dan.

Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Vandaag gebeld door Werkspot.nl

Ik heb een discussie gevoerd met iemand van werkspot, omdat de referentie niet op werkspot.nl wordt geplaatst vanwege een juridisch conflict. Ik heb aangegeven dat het juridisch conflict niet over het werk gaat wat de aannemer heeft geleverd, maar over de tweede betaling die ik nog niet heb voldaan. Verder staat vast door een onafhankelijke onderzoeksbureau dat het werk dat de aannemer heeft geleverd niet is zoals je mag verwachten van een aannemer. Dit raport had ik dan ook verstuurd naar werkspot want daar hadden ze immers een aantal weken geleden al om gevraagd. Nu hebben ze het raport en gaan ze alsnog in discussie???? Terwijl bevestigd is dat het werk dat de aannemer heeft geleverd niet goed is.

De reden dat werkspot.nl de referentie tijdelijk verwijdert is, omdat ze niet willen dat als op het moment dat het bedrijf bijvoorbeeld klanten verliest of erger nog het bedrijf over de kop gaat. Dat de aannemer werkspot.nl aansprakelijk gaat stellen voor de schade. Terwijl ze te kennen hebben gegeven dat ze weten dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor negatieve referenties. Maar ze willen dat gewoon voorkomen.

Ook heb ik aangegeven dat een juridisch proces wel een 1,5 jaar kan duren en tot die tijd staat mijn geschreven referentie niet op werkspot.nl

Werkspot.nl ging met de gegevens die ze nu hebben van mij bekijken of ze de referentie alsnog gaan plaatsen, omdat zoals ik eerder aangeef het juridisch conflict niet over het werk gaat wat de aannemer heeft geleverd maar om de tweede betalingstermijn.

Ben benieuwd want zou vandaag teruggebeld worden maar het is nu 17:33 en nog geen telefoon ontvangen.

koektrommel
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door koektrommel »

Als dat waar is wat je nu zegt, dan is het hele bedrijf Werkspot.nl dus een en al list en bedrog.

Wat een ontzettende onzin is de reden die zij geven. Alsof werkspot aansprakelijk is voor de recensies die gegeven worden en aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies van klanten als een bedrijf een slecht resultaat heeft afgeleverd en deze klant zijn ervaring meldt.

Heb je ze ook gelijk gevraagd wat ze voor JOU kunnen betekenen, nu jij bent afgegaan op goede recensies over een bedrijf, daarop jouw keuze hebt gebaseerd maar ondertussen schade hebt omdat het bedrijf gewoon prutswerk heeft geleverd.
Met andere woorden: waarom kiest Werkspot voor het bedrijf, maar niet voor de juiste recensies voor de klant? --> Omdat het bedrijf de betalende partij is kennelijk?

Gesloten