LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Timyo2
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:22

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Timyo2 »

Ja het is waar! Maar ze weten dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden hiervoor. Maar ze willen het proces niet aangaan en het dus op deze manier proberen te voorkomen.

Ik heb inderdaad aangegeven dat als we de rollen omdraaien wat er dan kan gebeuren.

Ik begrijp niet waarom ze deze voorwaarde stellen ze hebben er niet alleen mij mee, maar ook andere opdracht gevers en andere aannemers want door deze 'vreemde' voorwaarde zullen de rotte appels blijven bestaan bij Werkspot.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Guardian72 »

koektrommel schreef:
Heb je ze ook gelijk gevraagd wat ze voor JOU kunnen betekenen, nu jij bent afgegaan op goede recensies over een bedrijf, daarop jouw keuze hebt gebaseerd maar ondertussen schade hebt omdat het bedrijf gewoon prutswerk heeft geleverd.
Met andere woorden: waarom kiest Werkspot voor het bedrijf, maar niet voor de juiste recensies voor de klant? --> Omdat het bedrijf de betalende partij is kennelijk?
Is een hele goede.. Als Werkspot zo bezorgd is, dien dan een rekening bij hen in voor herstel.
Jij als 'klant' (bezoeker) van Werkspot mag toch niet de dupe worden van prutswerk?

Volgens hun eigen redenering zouden ze je dus tegemoet moeten komen .. :mrgreen:

Erika van Lier78
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:11

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Erika van Lier78 »

Toen wij een klus (trap + 5 deuren/deurkozijnen schilderen) aan ons huis lieten doen, plaatsten wij deze zowel op Werkspot als Marktplaats.
Op Marktplaats kun je ook alweer een tijdje klussen plaatsen. Over Marktplaats waren wij zeer te spreken. Op Werkspot reageren meer beunhazen heb ik het idee. Om de wasmachine naar boven te heisen plaatsen wij ook een klus op Werkspot. Ik had extra vermeld dat er geen hulp was. Uiteindelijk kwamen er een oudere man en zijn zoon en kon mijn vriend alsnog naar huis om hen te helpen (omdat ze het niet redden met zijn 2-en).

cjderuiter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2014 20:35

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door cjderuiter »

Ik heb helaas een vergelijkbare ervaring. Na 6 eerdere klussen waarvoor ik zeer goede referenties had gegeven op werkspot. Hadden we nu een lekkage die tot dan toe elke twee jaar met kit verholpen werd. (de locatie van het lek was dus bekend). Ik wilde het nu goed gerepareerd hebben. De vakman schatte in dat de schoorsteen geimpregneerd moest worden en dat de pijp ook het best van een kap voorzien kon worden of moest worden afgedicht. Hoewel dit een, naar mijn idee, vergezochte/indirecte oplossing leek, dacht ik: hij is de vakman en hij zal het wel weten, dus ik ging akkoord (kosten 375 euro). De lekkage was niet verholpen de vakman schatte vervolgens in dat de voegen vernieuwd moesten worden en dat er opnieuw geimpregneerd moest worden (kosten 200 euro). Totaal dus 575 euro. Echter, de lekkage was zelfs niet minder geworden. Vervolgens gaf de vakman aan dat ik de schoorsteen moest laten schilderen of (citaat uit e-mail) "u moet de schoorsteen helemaal af breken en opnieuw laten metselen .(kosten ongeveer 2500 euro.)Ik heb alle punten aangepakt die bij een schoorsteen renovatie worden uitgevoerd. Helaas heeft het niet geholpen het is ook de 1e keer dat ik dit mee maak na het renoveren van plusminus 1000 schoorstenen." Ja dat zal wel..... Ik plaatste de volgende referentie op werkspot (cijfer 3.8): aardige man die snel ter plaatse was, helaas 575 euro armer en nog steeds lekkage. Mijn refertentie werd door werkspot verwijderd omdat: de vakman had gedaan wat hij had aangegeven en ook had aangeven wat ik zou moeten doen om het alsnog op te lossen. Daarbij ging men wel even voorbij aan het feit dat de vakman al twee eerdere suggesties had gedaan die niet hadden geholpen en dan ga ik hem natuurlijk geen 2500 euro toezeggen om nog verder te klussen. Bovendien kon ik toch moeilijk tevreden zijn met het eindresultaat. Als dergelijke referenties worden verwijderd, zijn de referenties op werkspot dus inderdaad niet veel waard.

Shield007
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2014 20:35

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Shield007 »

Goeden avond
Aan alle opdrachtgevers,even voor de duidelijkheid ,werkspot werk echt goed hoor en met de referenties kan u een vakman niet prutsen ,want die kunnen alleen klanten plaatsen ,en worden daarna ook nog eens gekeurd door werkspot zelf ,dat er nare ervaringen onstaan is het leven en bestaat overal,men moet blij zijn dat het bestaat een iets als werkspot vind ik ,wat haal eens een bedrijf van de goudengids,daar kan u helemaal niks zien wat en vakman heeft gedaan ,ik werk heel heel goed voor mijn klanten en het is ook streven voor n vakman ,wat als u echt weet wat mensen moeten doen voor hun geld die met hun handen werken ,we zijn ook mensen van vlees en bloed ,en als u nu eens een vakman vind via werkspot en eens een klant waar voor hij heft gewerkt op bel of zoek of meerdere dan bn u toch al een stuk verder ,werk al een paar jaar via werkspot en haal er een hoop werk mee binnen ,zet mijn foto`s er op zodat de mensen kunnen zien wat voor vakwerk ik lever ,vindt het echt een top systeem voor u en voor mijn ,zullen best dingen gebeuren in het leven ,maar praten met elkaar om tot en oplossing te komen ,ik heb nooit geen problemen met mijn klanten,maar moet de vakman ook geloven vindt ik ,hoor zelf ook vak hoor ,als ik een dag niet kom vanwegen het weer begrijpen mensen soms ook niet ,wat men ook zeg of uit leg ,maar als je 4 jaar garantie geef vindt ik het ook normaal dat ik kwaliteit wil geven ,mesen betalen hoop geld voor het schilderwerk ,en moet iets tegen overstaan vindt ik want is toch je reclame toch mvg Schildersbedrijf SHIELD

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door encore »

En als je het schilderen net zo goed beheerst als de Nederlandse taal.... :mrgreen:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door ruud_a »

Shield007 schreef:Goeden avond
Aan alle opdrachtgevers,even voor de duidelijkheid ,werkspot werk echt goed hoor en met de referenties kan u een vakman niet prutsen ,want die kunnen alleen klanten plaatsen ,en worden daarna ook nog eens gekeurd door werkspot zelf ,dat er nare ervaringen onstaan is het leven en bestaat overal,men moet blij zijn dat het bestaat een iets als werkspot vind ik ,wat haal eens een bedrijf van de goudengids,daar kan u helemaal niks zien wat en vakman heeft gedaan ,ik werk heel heel goed voor mijn klanten en het is ook streven voor n vakman ,wat als u echt weet wat mensen moeten doen voor hun geld die met hun handen werken ,we zijn ook mensen van vlees en bloed ,en als u nu eens een vakman vind via werkspot en eens een klant waar voor hij heft gewerkt op bel of zoek of meerdere dan bn u toch al een stuk verder ,werk al een paar jaar via werkspot en haal er een hoop werk mee binnen ,zet mijn foto`s er op zodat de mensen kunnen zien wat voor vakwerk ik lever ,vindt het echt een top systeem voor u en voor mijn ,zullen best dingen gebeuren in het leven ,maar praten met elkaar om tot en oplossing te komen ,ik heb nooit geen problemen met mijn klanten,maar moet de vakman ook geloven vindt ik ,hoor zelf ook vak hoor ,als ik een dag niet kom vanwegen het weer begrijpen mensen soms ook niet ,wat men ook zeg of uit leg ,maar als je 4 jaar garantie geef vindt ik het ook normaal dat ik kwaliteit wil geven ,mesen betalen hoop geld voor het schilderwerk ,en moet iets tegen overstaan vindt ik want is toch je reclame toch mvg Schildersbedrijf SHIELD
even er van uitgaande, dat u een vakman bent, wat geeft dat voor garantie dat al die andere klussers ook vaklieden zijn?
Het probleem lijkt bij werkspot te zitten.
die interesseert het blijkbaar volstrekt niet, of de mensen die via hun site klussen capabel zijn en hebben ook blijkbaar liever niet, dat de klanten dit bij voorbaat weten.
Overigens kun je ook bij mensen uit de gouden gids om referenties vragen.

Shield007
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2014 20:35

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door Shield007 »

Spijtig om te horen allemaal ,Mischien oplossing voor u een vakman neem ,bel of ga langs bij de mensen die tussen de referenties staan ,huis nr is altijd te zien ,en ook de vakman zelf kan adres of telefoon geven van de klant,mijn klanten staan er altijd voor open ,heb nu in 3 jaar 1 nare klant gehad die mijn onterecht hij op de schandpaal timmer ,en ook heel erg triest dat we in 2014 nog steeds zo achter lopen ,keuzes maak je elke dag ,doe beter onderzoek ,en nogmaals vakman kan nooit en te nimmer met de referentie klooien echt niet bestaat niet ,duurt zelfs soms een week voor Werk spot hem gecontroleerd heb ,rotte appels zijn er nu een maal ,ook vakmannen hebben soms heel groot probleem met klanten die niet betalen ,plots geen geld.
Werk gewoon net als alles om je heen elke dag ,klik voel je al gelijk en rest ga van zelf ,kwestie van vertrouwen in een mens,en kijken of het bedrijf wel al bedrijf bezig is,van mijn Facturen ga 3 % opzei voor kika vanaf 2013 en probeer ook te groeien,zeg altijd maar zo waar te vechten zijn twee schuld hoe hard het ook klink.

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door robert54321 »

Beste Mensen,

Werkspot is een risico voor vakmensen en consumenten. Werkspot is absolute ramp.
Ik maak de meest vreemde en vervelende dingen mee.
Opdrachtgevers / consumenten kunnen ongemeen hard en onbeschoft zijn. Vakmensen betalen de rekening van werkspot, maar de opdrachtgevers zijn spekkoper. Vakmensen worden op zo'n vreselijke manier tegen elkaar uitgespeeld dat er geen droog brood meer valt te verdienen. De concurrentie is moordend. De consument doet daar zijn voordeel mee. Maar helaas koopt de consument vaak een kat in de zak.
De vakman moet er zo goedkoop ingaan dat je niet meer kunt verwachten dat het werk op een goede manier gedaan word. Ik kan mij voorstellen dat als je het werk voor half geld moet doen dat de vakman op een gegeven moment denkt: 'je wilt het voor de bodemprijs?' dan krijg je ook wat je toekomt; 'ik pleur die verf er gewoon overheen!' Zelf als je € 25,00 per uur rekent vinden de meeste dat te veel. De opdrachtgever vraagt in veel gevallen zoveel offertes aan dat je het werk alleen krijgt als je er heel goedkoop in gaat of waneer jij je als vakman vergist hebt in het werk.
Een paar voorbeelden van wat ik aan de lopende band meemaak;

- Opdrachtgevers willen indicatieprijzen aan de hand van wat vage foto's of een plattegrond of een summiere omschrijving. Moet je aan de hand daarvan gaan zitten rekenen voor iemand die je nooit gezien of gesproken hebt en waar je misschien uberhaupt niet voor wil werken. Maar dat rekenen doe je niet alleen.., Nee! nog dertig anderen zitten te rekenen Als je voor een nette offerte een half uur tot een uur nodig hebt zeg drie kwartier, moet feitelijk de hele schilders-branche al meteen 13,5 uur in de klus te steken.
Als je dat dan gedaan hebt blijken het soms gewoon geluks zoekers die hopen op een zwartwerker die het voor een € 10,00 per/uur wil gaan doen. Maar jou aangeven dat je veel te duur bent.
Daarbij denk ik dan; ''wat moet je als opdrachtgever toch met een indicatieprijs? Het leid er alleen maar toe dat dat veel vakmannen er expres heel goedkoop in gaan in de hoop uitgenodigd te worden.
Als zij later worden uitgenodigd voor een offerte word het toch duurder. Een rot systeem van werkspot waar niemand wat aan heeft. Noch de opdrachtgever noch de vakman.

Zie deel Twee in volgende bericht

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door robert54321 »

Als er dertig keer gereageerd is heeft werkspot al €150,00 verdient aan de geplaatste opdracht. Jawel!
Kassa! Een reactie geven op een opdracht kost de vakman €4,15 tot € 4,90 per keer.Ja ja €4,15 tot €4,90!!! Hoe moeilijker de tijden hoe meer werkspot verdient. Lees; 'aan andermans leed' Want hoe meer mensen op uw bericht reageren des te meer verdient Werkspot...

Als ik een fatsoenlijk berichtje stuur dat ik het werk graag wil komen bekijken en opnemen krijg ik soms een berichtje terug dat ik op die en die dag kan komen tussen b.v. 10.00 uur en 11.00 uur. Kom je daar aan loop je daar met nog twintig andere vaklui elkaar aan te gapen. De opdrachtgever staat erbij met zijn duivelse grijnsje en te denken dat hij oh zo slim is. Ook hier weer de tijd die een vakman er in moet stoppen twintig keer een uur of twee allemaal afgedraaid op de de hele branche. Dit heb ik al diverse malen meegemaakt. Respectloos zeg ik.

Sommige opdrachtgevers zijn zo wantrouwig dat er bijna niet mee te communiceren valt. Zie het bericht hierboven over prijsafspraken (ik lach me dood).

En Beun de haas zit inderdaad op Werkspot je kan met een clubje zwartwerkers onder één account en op naam van één K.v.knr makkelijk op Werkspot staan. Werkspot zegt te controleren. Maar wat controleren zij dan? Een inschrijving bij de K.v.k? Als ik morgen een uitkering zou moeten krijgen kan ik makkelijk mijn zoon zich laten inschrijven en vervolgens ga ik lekker zelf zwart bij klussen onder zijn naam. Geen uitkeringsinstantie die het merkt en ook Werkspot niet.
Ik kom opdrachten tegen waar ik toch heel scherp ben ingegaan. Toch wimpelen opdrachtgevers mij af met de mededeling dat een andere aanbieder het voor de helft van het geld doet. Ook een Werkspotter. Ik weet dan zeker; Beun is inderdaad onder ons is...

Dan de referenties: Heel makkelijk: Ik laat een vriend met zijn computer een opdracht plaatsen. Dus met een ander IP adres. Vervolgens reageer ik daar op met mijn eigen computer/ IP adres. we wachten twee weken en de klus is zogenaamd geklaard. Vervolgens laat ik mijn vriend een fantastisch stukje schrijven over de zo fantastische uitgevoerde klus. Een 9,5 of een 10. Great!
Als je daarnaast een keer een moeilijke klant hebt, en die zijn er echt, kunnen ze je maken of breken met die referenties. Dus als je een klus hebt ga je wel tot de bodem om te voorkomen dat je publiekelijk aan de schandpaal genageld word.

Verder ben ik bang dat in deze tijd, waarin de halve Nederlandse top van het bedrijfsleven zo corrupt is als de neten, het wel erg verleidelijk en ook heel makkelijk is om zelf opdrachten te plaatsen op Werkspot. Daar hoeven zelfs de meest integere werknemers van Werkspot geen weet van te hebben.
Als je bedenkt hoeveel opdrachten er geplaatst worden per dag is dat heel snel geld verdienen.
Het is voor een vakman volkomen oncontroleerbaar. Werkspot werkt onder het motto; "Veel beloven weinig geven doet de domme in vreugde leven" Maar ik geef het toe het is slechts speculatie ik kan dit niet bewijzen, slechts vermoeden. Ik geef het maar mee om over na te denken. Je betaald namelijk als vakman voor iets wat niet controleerbaar is... Door niemand.

Werkspot heeft zijn tijd gehad. De consument/opdrachtgever heeft de vakman volkomen in de zak. En die vakman mag zich blauw betalen ter ere en meerdere glorie van de eigenaren van het bedrijf Werkspot.

Ik ben er klaar mee en raad dan ook iedere vakman aan zich terug te trekken van Werkspot.
En als je als consument geen gesodemieter wilt hebben met Beun de haas. Zoek dan de vakman gewoon op via zoekmachines als google. Nodig drie bedrijven uit die je langs laat komen voor een fatsoenlijke offerte en maak dan een keus.
Werkspot is een bedrijf met andere belangen dan die van mij als vakman en die van u als consument!
Werkspot is een risico... Een groot risico....
Groet, Robert54321

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door robert54321 »

Een half miljoen is zo gestolen...

Nog even een rekensommetje..,

Elke dag worden er honderden opdrachten geplaatst op werkspot mischien in de duizenden. Als Werkspot er zelf elke dag zeg; 30 opzet en op elk van deze opdrachten reageren, laten we het klein houden, reageren 10 vakmensen dan verdient werkspot daar alleen per jaar al 10 X €5 = €50,00 X 30 = € 1500,00 per dag.
Dat is per jaar 365 X € 1500,00 = € 547.500,00 Ruim een half miljoen door per dag 30 opdrachtjes te tikken.
Dat doe je in een uur tijd... Elke transparantie ontbreekt. De vakmensen kunnen niet zien waar ze nu precies voor betalen. Maar mogen zich wel alle klachten van consumenten laten welgevallen en zich uit de naad werken voor een paar centen. Nadat ze tegen elkaar zijn opgezet door Werkspot...
Geen hond die er naar kraait.., behalve ik dan...

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

Beste Robert54321,

Wat vervelend om te horen. Opdrachtgevers zijn vrij om meerdere vakmannen uit te nodigen om langs te komen. Jij geeft aan dat ze vervolgens vakmannen tegen elkaar uit proberen te spelen. Dit is inderdaad erg vervelend. Maar er zijn ook genoeg opdrachtgevers die wel netjes met vakmannen omgaan en zeker niet altijd voor de laagste prijs gaan.

Werkspot heeft de openbare biedingen afgeschaft om te voorkomen dat het vooral om de prijs draait. Enkel de consument ziet de afgegeven richtprijs en vakmannen kunnen daardoor niet openbaar tegen elkaar opbieden.

Een consument die jouw bedrijf via Google vindt in plaats van via Werkspot, kan ook meerdere vakmannen tegelijkertijd uitnodigen en uiteindelijk op basis van prijs voor een vakman kiezen. Dat is dus niet alleen afhankelijk Werkspot. Consumenten zullen in het algemeen graag vakmannen willen vergelijken op basis van ervaring, kwaliteit, snelheid en prijs.

Wanneer een vakman nieuw bij Werkspot is, kan hij drie externe referenties meenemen. Deze referenties worden allemaal telefonisch door ons gecheckt. Een opdrachtgever kan ook een referentie geven als hij voor een vakman heeft gekozen op basis van een Werkspot klus. Een vakman heeft opdrachtgevers nodig voor zijn inkomsten. Hij zal altijd goed werk moeten leveren, omdat hij anders negatieve referenties krijgt. Helaas is fraude bij een referentiesysteem altijd mogelijk. Wij proberen fraude met ons referentiesysteem zoveel mogelijk tegen te gaan. Alleen zullen we dit helaas nooit helemaal dicht kunnen timmeren.

Opdrachten op Werkspot.nl zijn altijd afkomstig van consumenten. Wij plaatsen zelf nooit nep-opdrachten. Wij zijn nu op TV en radio met een nieuwe commercial om ervoor te zorgen dat meer consumenten opdrachten gaan plaatsen. Voor ons is het belangrijk dat er kwalitatief goede opdrachten worden geplaatst, zodat vakmannen deze uit kunnen voeren. Als er niet genoeg opdrachten zijn, verliezen we uiteindelijk vakmannen en dat is zeker niet de bedoeling.

We willen graag met je in contact komen om wat zaken uit te leggen. En wellicht heb jij goede ideeën over hoe we nog beter met deze zaken om kunnen gaan. Je kan ons mailen ([email protected]) of bellen (088 – 9375793).

Met vriendelijke groet,

Werkspot

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door encore »

WerkspotNL schreef:... Maar er zijn ook genoeg opdrachtgevers die wel netjes met vakmannen omgaan en zeker niet altijd voor de laagste prijs gaan.
Pardon? Natuurlijk draait het alleen maar om de centen. Dat is bij jullie ook zo. Of werken jullie bij Werksport als vrijwilliger?
WerkspotNL schreef: Consumenten zullen in het algemeen graag vakmannen willen vergelijken op basis van ervaring, kwaliteit, snelheid en prijs.
En hier spreek je jezelf weer tegen. Vreemde webcare...

en weet je ook wat een nieuwe commercial kost? Blijkbaar gaat het al de verkeerde kant op bij jullie..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door GJvdZ »

koektrommel schreef:Als dat waar is wat je nu zegt, dan is het hele bedrijf Werkspot.nl dus een en al list en bedrog.
Net zoals het overgrootte deel van de CV's in Nederland dus. Ik denk dat zo'n beetje de hele (westerse wereld) van list en bedrog samenhangt en we doen er met z'n allen aan mee.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door encore »

GJvdZ schreef:... Ik denk dat zo'n beetje de hele (westerse wereld) van list en bedrog samenhangt en we doen er met z'n allen aan mee.
De bedroger bedriegt? :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door prem »

Barman schreef:Als ze geen zand in hun ogen hebben zien ze de beste.
Als ze dan niet mr. Sandman aan de bar hebben.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door prem »

Shield007 schreef:Goeden avond
Aan alle opdrachtgevers,even voor de duidelijkheid ,werkspot werk echt goed hoor en met de referenties kan u een vakman niet prutsen ,want die kunnen alleen klanten plaatsen ,en worden daarna ook nog eens gekeurd door werkspot zelf ,dat er nare ervaringen onstaan is het leven en bestaat overal,men moet blij zijn dat het bestaat een iets als werkspot vind ik ,wat haal eens een bedrijf van de goudengids,daar kan u helemaal niks zien wat en vakman heeft gedaan ,ik werk heel heel goed voor mijn klanten en het is ook streven voor n vakman ,wat als u echt weet wat mensen moeten doen voor hun geld die met hun handen werken ,we zijn ook mensen van vlees en bloed ,en als u nu eens een vakman vind via werkspot en eens een klant waar voor hij heft gewerkt op bel of zoek of meerdere dan bn u toch al een stuk verder ,werk al een paar jaar via werkspot en haal er een hoop werk mee binnen ,zet mijn foto`s er op zodat de mensen kunnen zien wat voor vakwerk ik lever ,vindt het echt een top systeem voor u en voor mijn ,zullen best dingen gebeuren in het leven ,maar praten met elkaar om tot en oplossing te komen ,ik heb nooit geen problemen met mijn klanten,maar moet de vakman ook geloven vindt ik ,hoor zelf ook vak hoor ,als ik een dag niet kom vanwegen het weer begrijpen mensen soms ook niet ,wat men ook zeg of uit leg ,maar als je 4 jaar garantie geef vindt ik het ook normaal dat ik kwaliteit wil geven ,mesen betalen hoop geld voor het schilderwerk ,en moet iets tegen overstaan vindt ik want is toch je reclame toch mvg Schildersbedrijf SHIELD
Ik begrijp het niet helemaal ben ik bang.
Laatst gewijzigd door prem op 06 aug 2014 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door prem »

robert54321 schreef:Een half miljoen is zo gestolen...

Nog even een rekensommetje..,

Elke dag worden er honderden opdrachten geplaatst op werkspot mischien in de duizenden. Als Werkspot er zelf elke dag zeg; 30 opzet en op elk van deze opdrachten reageren, laten we het klein houden, reageren 10 vakmensen dan verdient werkspot daar alleen per jaar al 10 X €5 = €50,00 X 30 = € 1500,00 per dag.
Dat is per jaar 365 X € 1500,00 = € 547.500,00 Ruim een half miljoen door per dag 30 opdrachtjes te tikken.
Dat doe je in een uur tijd... Elke transparantie ontbreekt. De vakmensen kunnen niet zien waar ze nu precies voor betalen. Maar mogen zich wel alle klachten van consumenten laten welgevallen en zich uit de naad werken voor een paar centen. Nadat ze tegen elkaar zijn opgezet door Werkspot...
Geen hond die er naar kraait.., behalve ik dan...
Het zal best wel zijn zoals u schrijft in sommige takken van sport. Echter had ik nog geen vier maanden geleden een extra loodgieter nodig voor wat montages. Afgesproken in een Snavel in Vugt. De werken zouden zijn in Antwerpen e.o.
Meneer kwam dan uit op rond de 520 euro ex BTW, per dag, " anders verdien ik er geen reet aan" , was de verklaring, " jij rijdt toch in een x5, dan weet je wat de diesel kost".
Zou dan om 7 uur vertrekken van Den Bosch, en werken tot 5 uur in de middag.

Tja, als wij dan vakmannetjes inhuren uit Roemenië, die ook nog normaal beleefd communiceren aan 120 Euro per dag moeten de Nederlandse vakmannen stoppen met klagen. Een Hollandse of Belgische vakman hoeft niet voor dat bedrag niet te werken wat mij betreft maar er wordt nog steeds zwaar overdreven.
Je wordt nou eenmaal niet rijk met schilderen, loodgieterij of timmeren.

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door robert54321 »

Beste Werkspotter,

De verandering op werkspot van bieding naar indicatie prijs zegt genoeg. Nu deze verandering er is zie je dat veel opdrachtgevers alleen nog vakmensen uitnodigen die een indicatie prijs willen afgeven. Dat betekent dat je vaak alleen maar uitgenodigd word als je er behoorlijk goedkoop ingaat. Als je dan na je rekenwerk, Lees tijd die je er al ingestopt hebt, uitgenodigd word moet je als een boef gaan draaikonten om als nog voor een fatsoenlijk bedrag aan het werk te kunnen. Maar je komt nooit meer op de fatsoenlijke prijs uit die het zou moeten zijn. Het feit dat de biedprijzen voor de andere vakmannen niet zichtbaar zijn voor elkaar doet niets af aan concurrerend effect die het heeft op de markt. Gevolg de uur en dag prijzen in de particuliere bouwmarkt zijn nauwelijks nog reëel. Werkspot zou gewoon een contact site moeten zijn zonder zich met de onderhandeling te bemoeien.
Het is namelijk het pad van de koppelbaas. In dit geval een digitale.

Wat betreft het vinden van vakmannen via andere kanalen betekend dat de opdrachtgever er enige moeite voor moet doen en pas een prijs krijgt als het werk word bezichtigd. Wat een veel reëeler gesprek opleverd.

Wat de referenties betreft: werkspot gaat toch niet op de locatie kijken of het werk door de betreffende vakman is gedaan? Ik kan alles opgeven. Het telefoonnummer van mijn vrindje die wel even wil bevestigen dat ik dat fantastische paleisje in wassenaar heb verbouwd of villa Kakelbond met een één harig penseel heb gevernist. Verder zijn de referenties een crime omdat het door de opdrachtgevers als belangrijk word ervaren. Waneer je een onredelijk veel eisende klant hebt die je ook nog voor een habbekrats aan het werk heeft kan op de site zetten wat hij wil. Gelijk of niet. Je kan dan wel een zeurverhaaltje als reactie plaatsen maar het cijfer is al daar. Je gemiddelde cijfer zakt dramatisch.

Jullie opdrachten zijn van consumenten zeg je. waarom maken jullie aan het eind van de bieding niet gewoon bekend wie de bieder was. Het is voor de vakman in ieder geval duidelijk en controleerbaar dat het een echte opdrachtgever was.Een fatsoenlijk opdrachtgever hoeft toch niet anoniem te zijn? Dat is de vakman toch ook niet? Verder voorkom je dat mensen gewoon om prijzen gaan zitten vragen om te kijken of ze die gek voor € 10,00 per uur kunnen vinden; " anders gaan we het zelf wel doen!" Het levert op zijn minst een stuk serieuzere opdrachtgevers op. En vakmannen verlies je alleen als de prijs kwaliteits verhouding zoek is. En die is zoek want jullie verpesten de markt voor vaklui. Lees: jullie leveren niet alleen te weinig kwaliteit; nee jullie zijn een feitelijke ramp voor vakmannen. Het is natuurlijk een mooie positie om, zoals jullie zelf claimen, 60% van de pariculiere bouwmarkt via werkspot te laten verlopen. Ik zeg Werkspot: "Koppelbaas"

Je zegt; "Als er niet genoeg opdrachten zijn verliezen we uiteindelijk vakmannen" dat klinkt logisch. En is ook logisch want zij zijn het die betalen tot wel € 4,90 per reactie. Dus die wil je behouden; hoe meer hoe beter want hoe meer er zich op een opdracht doodvechten hoe meer reacties per opdracht: Kassa!
Als een vakman klaagt krijgt hij immer te horen dat zijn profiel niet oke is of hij reageerd niet goed. Zo handel je dat af.
Werkspot is er dus alles aangelegen om mooie opdrachten te hebben waar veel op gereageerd wordt.
Dit lijkt mij gezien de anonimiteit van de opdrachtgevers uiterst fraude gevoelig.

Je wilt graag met mij in contact komen om wat zaken uit te leggen. Ik zou zeggen als je het allemaal kan uitleggen doe dat dan maar hier. Enige transparantie lijkt mij wel gepast bij jullie "spot" op werk.
Jullie lachen je dood. Gierend komt het geld binnen over de ruggen van vakmannen waar je de markt voor vernield.

Groet Robert54321

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Werkspot Referenties ongeloofwaardig

Ongelezen bericht door robert54321 »

Beste Prem,

Er zijn altijd mensen die te veel vragen zeker.
Maar als je voor 120 euro aan de slag gaat verdien je minder dan de bijstand.
Bijstand is inclusief zorgtoeslag €19.000,00
Een klusser kan volgens de bonden uitgerekend gemiddeld 150 dagen per jaar werken. Niet al het werk is namelijk opvolgend. 150 x 120 = € 18000,00
€ 18000,00
"Hahaha".., De vrije markt: "toppie man". Alleen die pool betaald voor zijn huis in hartje Warschau
€ 90,00 per 100m2 in plaats van de € 500,00 in onze grote steden.
Wat hij hier per dag verdient verdient hij in polen per week. Als ik morgen als timmerman in frankrijk 5 x zoveel verdien ben ik best bereid daar 3 maanden te hokken in een huisje en mijn zakken te vullen.

Prima hoor.., allen het is niet zo... "to bad"

Groet robert54321

Gesloten