LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Account geblokkeerd door marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RobinKet
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2013 16:07

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door RobinKet »

Waar het mij vooral om gaat is dat mijn account is geblokkeerd
  • - zonder waarschuwing van te voren
    - zonder opgaaf van redenen
    - ik heb betaald voor advertenties (die niet eens op Marktplaats getoond zijn)
Vooral omdat ik heb betaald voor iets dat ik niet heb gekregen zorgt er voor dat ik mij "belazerd" en opgelicht voel.
En niet in het minst: andere gebruikers hebben van Marktplaats een email gehad over die blokkade. Direct of indirect krijg ik als verkoper maar ook als persoon een slechte naam. Ik ben hierdoor dus extra gedupeerd.
En dat allemaal ten onrechte.

Ik overweg dan ook om aangifte te doen tegen Marktplaats.
Ik heb hen een email gestuurd met de vraag om uitleg binnen 3 dagen en mijn geld terug.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door GJvdZ »

RobinKet schreef: Beste GjvdZ,

Ik heb idd vanuit thuis ingelogd en geplaatst, en ook vanaf mijn werk, en ook vanaf mijn tablet.
Lijkt mij, als ICT-er, dat dat moet kunnen.
Immers, vanaf mijn tablet met 3G, of vanaf mijn vaste pc, of laptop, moet ik toch overal kunnen inloggen en dingen doen op mijn account?
Is dat juist niet waar internet en al die mobiele apparaten voor zijn bedoeld: overal alles kunnen doen?
Als je ICT-er bent zou je kunnen weten dat als je via het bedrijfsnetwerk iets op marktplaats doet, marktplaats het IP adres van het bedrijf ziet. Als er andere medewerkers vanaf dat IP adres dingen doen die marktplaats niet graag ziet, dan kunnen ze allen accounts die vanaf dat adres iets doen blokkeren.

RobinKet
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2013 16:07

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door RobinKet »

Beste GJvdZ en anderen,

Prima, snap ik, die IP logging.
Of er dan op IP geblokkeerd moet worden is een vraag.

Maar met die discussie gaan we voorbij aan de essentie van mijn klacht:
Ik ben op geen enkel moment benaderd door Marktplaats dat ze iets onrechtmatigs constateren, heb ook geen waarschuwing gehad dat ze gingen blokkeren etc.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RobinKet schreef: Ik ben op geen enkel moment benaderd door Marktplaats dat ze iets onrechtmatigs constateren, heb ook geen waarschuwing gehad dat ze gingen blokkeren etc.
Marktplaats legt echte oplichters niets in de weg - en lijkt momenteel random mensen te blokkeren.
Wat vooral kwalijk is (in mijn ogen) is dat ze willekeurig mensen beschuldigen van fraude -maar echte fraudeurs / oplichters nauwelijks aanpakken (of lijken aan te pakken).

Er is een bedrijf dat best lang al aantoonbaar de boel belazert met software - maar herhaaldelijke meldingen naar MP word niets mee gedaan....
En dan betaalde advertenties van particulieren worden gewist/geblokkeerd??

En, inderdaad, vooral het 'zomaar' en zonder waarschuwing. Iets meer gericht onderzoek zou handig zijn.

RobinKet
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2013 16:07

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door RobinKet »

Jippie.... mijn account blokkade is opgeheven!
Na enkele malen contact gezocht te hebben via Facebook (en reacties), en gisteren nogmaals een verzoek via hun site in te dienen om mijn account in ere te herstellen... kreeg ik vandaag deze email:

Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw reactie waarin u vraagt wanneer uw account wordt geheractiveerd. Ik kan me deze reactie goed voorstellen.Marktplaats hecht veel waarde aan veilig handelen. Ik wil het u graag uitleggen.

Heeft u voor mij een telefoonnummer waarop ik u kan bereiken? Ik wil u graag mondeling uitleggen wat er is gebeurd.

Ik heb uw account inmiddels gedeblokkeerd. De verwijdering van uw advertenties en de blokkade zijn onterecht geweest

Ik vertrouw er op u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd en wens u natuurlijk veel succes toe met uw activiteiten op Marktplaats.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

==================================================

Ik ben dus weer geactiveerd.
Maar alle advertenties zijn weg (ook die waarvoor ik heb betaald).
Ik heb een email gestuurd met daarin mijn 06 nummer en de vraag naar hun oplossing van de verwijderde betaalde advertenties (graag mijn geld terug a.u.b.).

Wordt vervolgd...

Cocotjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2013 08:44

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Cocotjee »

Hier precies het zelfde probleem.
Ook 6,5 jaar actief op marktplaats en ook mijn account in zomaar verwijdert.
Ik heb er achter aangemaild en het antwoord wat ik kreeg was dat ik al meerdere keren een warschuwing had gehad omdat ik merknamen zou hebben misbruikt.
Dit is zeker niet het geval. Als een bepaalde tas of kledingstuk van een merk is en het is origineel dan mag je dit toch gewoon plaatsen?
Ik vind het bijzonder dat dat zomaar kan en helemaal om te lezen dat ik niet de enige ben...

Delusion
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 12:20

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Delusion »

Ook ik ben slachtoffer geworden van random blokkades. Ik heb werkelijk waar niks verkeerds gedaan. Overigens is dit al de 4e (!!!!) keer dat zij mij blokkeren en elke keer krijg ik een mailtje dat het 'per abuis' is gegaan. Dat is ff lekker: ik plaats advertenties, ik steek er tijd in en het wordt zonder pardon verwijderd. Sodemieter op. Ben echt heel erg boos, want de bijverdiensten heb ik wel nodig. Ik doe dit nou al zo'n 6 jaar en ben elke keer getroffen met blokkades en verwijderde accounts, terwijl ik naar mijn idee niks fout doe.
Ook zit er iemand anders op marktplaats in mijn huis, maar dat account is nog steeds open en daar is niks mee aan de hand. Net zoals de vorige keren. BALEN!!!!!!

Je krijgt een slechte naam en als je een nieuw account aanmaakt, wordt die ook per direct geblokkeerd. Slecht, slecht, slecht!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Delusion schreef:Ook ik ben slachtoffer geworden van random blokkades. Ik heb werkelijk waar niks verkeerds gedaan. Overigens is dit al de 4e (!!!!) keer dat zij mij blokkeren en elke keer krijg ik een mailtje dat het 'per abuis' is gegaan. Dat is ff lekker: ik plaats advertenties, ik steek er tijd in en het wordt zonder pardon verwijderd. Sodemieter op. Ben echt heel erg boos, want de bijverdiensten heb ik wel nodig. Ik doe dit nou al zo'n 6 jaar en ben elke keer getroffen met blokkades en verwijderde accounts, terwijl ik naar mijn idee niks fout doe.
Ook zit er iemand anders op marktplaats in mijn huis, maar dat account is nog steeds open en daar is niks mee aan de hand. Net zoals de vorige keren. BALEN!!!!!!

Je krijgt een slechte naam en als je een nieuw account aanmaakt, wordt die ook per direct geblokkeerd. Slecht, slecht, slecht!

:?: Hoe nodig kun je deze bijverdiensten hebben ? Je zou toch bijna denken dat........

speurders, ebay, tweedehands.nl alternatieven

Mariska19
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 19:09

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Mariska19 »

Hier precies hetzelfde. Een week geleden voor het eerst op kamers gegaan. Doordat ik veel spulletjes van mij niet kwijt kon besloot ik ze op mp aan te bieden en zodoende een account gemaakt. Betaald voor bepaalde advertenties, nog geen twee dagen account geblokkeerd. Krijg hetzelfde mailtje net. Lekker lullig, ik had nl al een probleem bij het activeren van me account. Gezien ik geen bevestingsmail ontving. Nu ben ik 40 euro kwijt, en blijkbaar een slechte naam gekregen op mp. Ik kreeg nl van vele geïnterneerden dat ze ineens niks meer met me te maken willen hebben. Je wordt ineens behandeld als een crimineel. Ik heb mp dan ook gemaild dat het blijkbaar zomaar kan dat iemand geweigerd wordt op mp. Wellicht zeggen ze omdat er in het verleden overtredingen zijn geweest. Wij wonen met 10 man in een studentenhuis niemand weet van niks. Maar baal erg toch echt van dat ik wel me geld kwijt ben. Heb hen ook verteld dat ik het terug wil, maar kan er naar fluiten. Ik vraag me nu dan wel of, ben ik nu een crimineel of mp zelf. Ik voel me namelijk echt bedrogen en opgelicht.
Laatst gewijzigd door Mariska19 op 21 aug 2013 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Delusion
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 12:20

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Delusion »

Kreeg een bericht terug dat het 'per abuis' was. Ik heb ze flink de waarheid vertelt, want dit is niet normaal dat dit de 4e keer 'per abuis' gebeurd. Stelletje amateurs.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door devious »

eBay? Hmm TPG-groep bedoel je zeker

vertrouwd
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2013 14:31

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door vertrouwd »

Hier ook constant word mijn advertentie verwijderd, ze zeggen dat of mijn website staat vermeld of dat deze dubbel geplaatst is ??? is steeds niet het geval en probeer maar in contact te komen met ze.
Zelfs gratis ad betaald omhoog zetten zijn ze gewoon verdwenen. Mijn account wordt geblokkeerd
na een week excuus ??? Wel mijn advertenties weg, zelfs mijn Admarkt (betaal plus/minus 500 euro per maand hiervoor) geblokkeerd Kosten gingen gewoon door (is per klik) terwijl ik er niet bij kon
Weer een week later excuus Wat is dit voor een bedrijf?????
Wat kunnen we hier aan doen? Constant krijg ik een week later deze standaard email van hun terug

Ik zie inderdaad dat uw account per abuis geblokkeerd is. Wij hebben deze blokkade uiteraard direct weer ongedaan gemaakt. U kunt dus weer gebruik maken van uw account op Marktplaats.

Marktplaats besteedt veel aandacht aan het bestrijden van fraude en oplichting. Processen als deze maken het voor u mogelijk om veilig te handelen via Marktplaats. Echter kan het hierbij voorkomen dat accounts onbedoeld worden beperkt in het gebruik van Marktplaats. Met de feedback van onze gebruikers doen wij er uiteraard alles aan om dit in de toekomst te voorkomen.

Onze excuses voor het tijdelijke ongemak.

Wat moet ik hier nu mee???

deposito
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2012 23:27

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door deposito »

Beste Forum gebruikers,
Ook mijn account heeft marktplaats volledig ten onrechte geblokkeerd. Ik was 4 1/2 jaar actief op marktplaats en verkoop als particulier op marktplaats gemiddeld zo'n 25 artikelen per jaar. Het gaat dan om studieboeken, dvd's, postzegels en incidenteel een laptop en een rekenmachine. Volgens marktplaats zijn er verschillende gebruikers die over mij geklaagd hebben. Ik zou producten niet hebben geleverd dan wel niet de juiste producten hebben geleverd. Mij is echter geen enkele klacht bekend. Niemand heeft mij ooit laten weten dat men iets niet heeft ontvangen of niet tevreden is. In veel gevallen ontving ik juist wel een bericht van goede ontvangst; in een aantal gevallen is het product afgehaald door de koper en wist de kooporders precies wat hij kreeg voor hij betaalde; in de meeste gevallen heb ik verder een scan gemaakt van het pakketje dat ik heb verstuurd. Bij duurdere artikelen verzond ik de artikelen aangetekend. De bewijzen van post.nl heb ik bewaard.
Kortom ik begrijp niet waarom er gebruikers zijn die over mij klagen. Is dit wel zo? Ik stel er grote vraagtekens bij. ook is het zijn zachts gezegd merkwaardig dat ik nooit zelf een klacht kreeg van een koper. Als er iets niet aankomt kun je mij toch een email sturen.... Ik heb marktplaats gevraagd omdat is aan te geven welke gebruikers over welke producten hebben geklaagd. Ik krijg daarop tot op heden geen enkel goed antwoord.
Ik ben zeer verontwaardigd dat mijn goede naam zo te grabbel gegooid wordt. Als je zegt een account te blokkeren vanwege meldingen van gebruikers moet Marktplaats toch in staat zijn aan te geven waar het precies om gaat. Hoor en wederhoor lijkt me dan op zijn plaats. Echter niets van dit alles. Marktplaats heeft mij gewoon geblokkeerd en stuurt standaardteksten als antwoord. Heeft iemand een suggestie hoe ik hiermee kan omgaan? Weet iemand het telefoonnummer van marktplaats? Met hem bellen en overleggen zou het probleem waarschijnlijk gelijk kunnen oplossen. Ik weet echter niet hoe ik hen kan bereiken. Het sturen van een e-mail voorzien van bewijzen (b.v. een kopie van een koper die zegt dat alles netjes is ontvangen en verzendbewijzen van een aangetekende zending) levert alleen standaard reactie op en tot op heden heeft naar mijn account niet geactiveerd.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groeten, deposito

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Guardian72 »

deposito schreef:Kortom ik begrijp niet waarom er gebruikers zijn die over mij klagen. Is dit wel zo? Ik stel er grote vraagtekens bij. ook is het zijn zachts gezegd merkwaardig dat ik nooit zelf een klacht kreeg van een koper. Als er iets niet aankomt kun je mij toch een email sturen.... Ik heb marktplaats gevraagd omdat is aan te geven welke gebruikers over welke producten hebben geklaagd. Ik krijg daarop tot op heden geen enkel goed antwoord.
Ik ben zeer verontwaardigd dat mijn goede naam zo te grabbel gegooid wordt. Als je zegt een account te blokkeren vanwege meldingen van gebruikers moet Marktplaats toch in staat zijn aan te geven waar het precies om gaat. Hoor en wederhoor lijkt me dan op zijn plaats.
In feite beschuldigd MP je er dus van dat je de boel belazert.
Het minste zou zijn dan aan te geven welke grond men hiervoor hanteerd - maar weigeren inhoudelijk te antwoorden roept toch een gevoel van 'ze doen maar wat' op.
(En dat terwijl mensen/bedrijven die de boel aantoonbaar belazeren geen strobreed in de weg gelegd word).

Probleem is - het kost niets om een advertentie te plaatsen, dus je kan bijna nergens aanspraak op maken.
Hooguit onderzoeken of dit smaad/laster/aantasting goede naam is, en stappen te nemen zijn - maar dan is het de kleine man (jij dus) tegen de grote reus MP - dus of je daar energie in wilt steken?

Ik begin zelf steeds moeier te worden van MP, en vooral van sommige gebruikers - die 'nogal dom' bezig zijn ..

Advies; kijk of een andere optie beter werkt (speurders bijvoorbeeld).

Qua MP - daar werken volgens mij geen mensen meer - alles gaat automatisch (fout?)

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Prolix »

Guardian72 schreef:...
Advies; kijk of een andere optie beter werkt (speurders bijvoorbeeld).

Qua MP - daar werken volgens mij geen mensen meer - alles gaat automatisch (fout?)
Net zoals Hyves: in het begin werken er een paar enthousiaste mensen die een doel voor ogen hebben, later komt het grote geld om de hoek kijken en daar zwichten ook die enthousiaste mensen wel voor. Dan blijft er een clubje mensen over waarvan de ene helft veel geld wil verdienen en de andere helft vindt dat ze in een soort "Godmode" over de site moeten heersen. Tja...

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door choocomell »

ik had tijd terug wel enge verhaal gehoord dat medewerkers van marktplaats sommige personen blokkeren of hun advertenties verwijderen omdat zij zelf ook adverteren en geen concurrentie willen.
Echter geen idee of dit waar is, maar was door een vriend verteld die zijn diensten aanbood op MP op gebied van mobiele telefonie.
Marktplaats is een eng bedrijf geworden nadat ze overgenomen zijn door Ebay(paypall)
Overigens is mijn Ebay account door dezelfde redenen geblokkeerd als bovengenoemd, werd mij ook nooit verteld waarom mijn ip een risico geweest zou zijn terwijl ik geen negatieve reviews had. Heb uit protest ook nooit meer een account aangemaakt. MP wordt behandeld door diezelfde pipo's

Spoorman
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2013 10:45

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Spoorman »

Mijn account en zelfs emailadres is geblokkeerd door Marktplaats. Ik heb ooit kritiek geleverd omdat er zoveel handelaren op staan. hierdoor kom je als particulier snel achterop. de eerste keer reageerde men positief en zou er naar kijken, echter na de tweede keer werd ik geheel geblokkeerd. Ze sturen nog wel mailtjes om al geplaatste advertenties omhoog te zetten, maar nieuwe kan ik niet meer plaatsen. Zelfs niet als ik nieuw account maak.
De helpdesk reageert ook niet meer op mijn vragen.

Blijkbaar gaan handelaren voor en gaat ze het alleen om geld.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Spoorman schreef:
en gaat ze het alleen om geld.
Goh, laat ik toch altijd gedacht hebben dat Marktplaats een liefdadigheidsinstelling was...

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ik ben ook één van de random mensen die geblokkeerd is.
Als ik mail krijg ik alleen automatische berichten over dat er regels zijn overtreden via mijn account.
Toen was het verhaal over mijn IP adres.
En het gekke was mijn nichtje heeft bij mij thuis (mijn IP adres dus) een account aangemaakt en die blijft wel staan.

Mijn kopers hebben allemaal een mailtje gehad over dat MP mijn account heeft geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen.
Inmiddels had ik zoiets van jullie stikken er maar in.

Mijn nichtje maakt sieraden en verkoopt ze o.a via MP.
En ze koopt ook materialen via MP.
Ze had voor €175,- tangetjes, kraaltjes en weet ik wat gekocht.
Nooit gekregen.
Hebben we MP ingelicht en het Opgelet op internet forum.
Blijken meer mensen problemen met die verkoper te hebben en juist dat account is nog steeds actief.

Marktplaats juicht oplichters toe en filteren de eerlijke mensen eruit.
Applaus voor Marktplaats!!

Vroeger hadden ze een systeem dat je gecontroleerd verkoper kon worden.
Moest je een kopie van je ID of paspoort opsturen.
Ik had ook een gecontroleerd verkopers account.
Dat zouden ze weer moeten invoeren en desnoods alleen maar gecontroleerde verkopers moeten toelaten.
Random blokkeren van mensen lijkt mij niet de oplossing.
Ik vind ook dat iedereen die geld kwijt is aan MP aangifte moet doen tegen MP voor oplichting.
Je betaald wel maar krijgt er niets voor terug.

Mariska19
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 19:09

Re: Account geblokkeerd door marktplaats

Ongelezen bericht door Mariska19 »

Tijdje geleden heb ik hier al een berichtje geplaats. Gezien marktplaats mij ook geen info wou geven over gebruikers ben ik zelf maar een onderzoek gestart. Ik heb naar het meldpunt internetoplichting gemaild en gevraagd of er uberhaut meldingen over mij waren, gezien marktplaats zei dat dit de reden was voor mijn account. Ik werd bij het meldpunt internoplichting erg snel en vriendelijke behandeld. Conclusie van de persoon die mij geholpen heeft: sorry ik kan u niet terug vinden in onze gegevens, nog email, nog afgeschermd email adres, nog adres, nog rekeningnummer.
Zodoende marktplaats weer gemaild, en ook kopie gestuurd van de brief die ik gekregen heb dat ik geheel onbekend bij mij meldpunt internoplichting. Maarja... zoals marktplaats. Weer geen gehoor. Ik heb maar een klacht bij thuiswinkel.org neergelegd. Wat ik ook al eerder heb moeten doen omdat marktplaats niet wou reageren. Ik ben er wel een beetje moe van.

Jammer dat marktplaats zelf een groter leugenaar bedrieger is. Ik was namelijk alleen actief met kopen op marktplaats en niet verkopen, waardoor ik totaal niet kon begrijpen waarom er een klacht zou zijn ingediend? Nu blijkt ook maar weer uit onderzoek dat marktplaats gewoon een leugen heeft verzonnen. Misschien dat ze daarom weer eens geen gehoor geven. Ik ben overstapt naar tweedehands.nl. Ik hoop dat vele zullen volgen, gezien steeds meer problemen met mp.

Gesloten