LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
apmverschuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2007 22:17

Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door apmverschuur »

Ik heb inmiddels 7 keer gebeld met tele2 met de klacht dat de wifi op mijn laptop steeds wegvalt. Ik krijg dan iedere keer het zelfde riedeltje. Kanaal in de modem omzetten naar een andere. Volgens mij is dat een keer goed, maar niet ieder keer. Modem steeds resetten. Het mag allemaal niet baten.
Uiteindelijk heb ik nu dan het abonnement opgezegd. Erg jammer! Ik was al jaren klant. Sterker nog, ik heb nog nooit een andere provider gehad. Ik heb ze allemaal doorlopen, zonnet, versatel, tele2..
Vandaag weer gebeld. kreeg weer hetzelfde verhaaltje. Maar nu met extra informatie. De modem van tele2 is niet beschikbaar voor wifi (draadloos internet). Ik kan beter er een betere router achterzetten of met een kabel werken. Ik zie het al voor me, ik koop een tablet en loop dan met een kabeltje erin door de kamer..Verder kon hij niets voor me doen.. Mooi is dat, maar wel gewoon betalen..
Ik was altijd vol lof over tele2 en prijsde het ook altijd aan bij mensen, maar voor mij geen tele2 meer...

Is er iemand met hetzefde probleem?.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

apmverschuur schreef:Ik heb inmiddels 7 keer gebeld met tele2 met de klacht dat de wifi op mijn laptop steeds wegvalt. Ik krijg dan iedere keer het zelfde riedeltje. Kanaal in de modem omzetten naar een andere. Volgens mij is dat een keer goed, maar niet ieder keer. Modem steeds resetten. Het mag allemaal niet baten.
Uiteindelijk heb ik nu dan het abonnement opgezegd. Erg jammer! Ik was al jaren klant. Sterker nog, ik heb nog nooit een andere provider gehad. Ik heb ze allemaal doorlopen, zonnet, versatel, tele2..
Vandaag weer gebeld. kreeg weer hetzelfde verhaaltje. Maar nu met extra informatie. De modem van tele2 is niet beschikbaar voor wifi (draadloos internet). Ik kan beter er een betere router achterzetten of met een kabel werken. Ik zie het al voor me, ik koop een tablet en loop dan met een kabeltje erin door de kamer..Verder kon hij niets voor me doen.. Mooi is dat, maar wel gewoon betalen..
Ik was altijd vol lof over tele2 en prijsde het ook altijd aan bij mensen, maar voor mij geen tele2 meer...

Is er iemand met hetzefde probleem?.

Zet er een repeater tussen ook genaamd als wifi versterker. Ook kan de plaats van het modem ( neem toch wel aan dat het modem een wifi modem is ) bepalend zijn.
Vele zetten deze ergens in de meterkast en verwachten dan het signaal tot op de zolder danwel ergens in de achtertuin komt.

Ik heb mijn modem ook in de meterkast maar das geen providermodem maar een sweex.

s6 ermee!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door newmikey »

apmverschuur schreef:Ik heb inmiddels 7 keer gebeld met tele2 met de klacht dat de wifi op mijn laptop steeds wegvalt. Ik krijg dan iedere keer het zelfde riedeltje. Kanaal in de modem omzetten naar een andere. Volgens mij is dat een keer goed, maar niet ieder keer. Modem steeds resetten. Het mag allemaal niet baten.
Uiteindelijk heb ik nu dan het abonnement opgezegd. Erg jammer! Ik was al jaren klant. Sterker nog, ik heb nog nooit een andere provider gehad. Ik heb ze allemaal doorlopen, zonnet, versatel, tele2..
Vandaag weer gebeld. kreeg weer hetzelfde verhaaltje. Maar nu met extra informatie. De modem van tele2 is niet beschikbaar voor wifi (draadloos internet). Ik kan beter er een betere router achterzetten of met een kabel werken. Ik zie het al voor me, ik koop een tablet en loop dan met een kabeltje erin door de kamer..Verder kon hij niets voor me doen.. Mooi is dat, maar wel gewoon betalen..
Ik was altijd vol lof over tele2 en prijsde het ook altijd aan bij mensen, maar voor mij geen tele2 meer...

Is er iemand met hetzefde probleem?.
Sterker nog: er zullen er vele zijn met exact hetzelfde probleem bij verschillende providers. De provider brengt het signaal bij u thuis, zorgt voor een "middel-of-the-road" modem wat vaak ook router en/of wifi mogelijkheden heeft.

De provider kan echter géén rekening houden met de bouw van uw huis, de plaats van de meterkast, de dikte en bewapening van eventuele dragende muurconstructies tussen uw modem en de plek waar u met uw laptop zit.

Het advies van de provider snijdt hout in dit geval, u koopt voor niet veel geld een wifi router die u op een plek elders in huis neerzet en die met een kabel verbonden is met het modem. Schakel dan wel het wifi gedeelte van het provider modem uit.

Andere optie die ik u kan aanbevelen is om een setje powerline adapters aan te schaffen; ééntje in de meterkast aan het providermodem en u heeft vervolgens door het hele huis internet zolang er een stopcontact in de buurt is. U kunt eventueel zelfs de tweede wifi router aan het secundaire powerline kastje hangen. Schakel dan wel ook hier het wifi gedeelte van het provider modem uit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Even er van uitgaande dat de router gewoon goed is kan een provider natuurlijk nooit verantwoordelijk gehouden worden voor de stabiliteit van de WiFi verbinding.
Kanaal in de modem omzetten naar een andere. Volgens mij is dat een keer goed, maar niet ieder keer.

Blind een kanaal omzetten heeft ook helemaal geen zin.
Check anders eens met inSSIDer welk kanaal daadwerkelijk vrij is.
http://www.metageek.net/support/downloads/

De WiFi drivers op je Laptop zijn up-to-date ?
Schakel dan wel ook hier het wifi gedeelte van het provider modem uit.
Waarom ? Mits goed geconfigureerd geen enkel probleem

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door newmikey »

bprosman schreef:
Schakel dan wel ook hier het wifi gedeelte van het provider modem uit.
Waarom ? Mits goed geconfigureerd geen enkel probleem
De "mits" is hier waarschijnlijk een beetje problematisch. Met een uitgeschakeld wifi op het providermodem wordt het gehele netwerk verzorgd door het secundaire modem zonder snelheidsverlies als gevolg van interferentie tussen de netwerksignalen. Dit is vaak voor veel mensen simpeler te bevatten en uit te voeren dan het configureren van twee wifi netwerken of een repeater functionaliteit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door sjohie »

apmverschuur schreef:Ik heb inmiddels 7 keer gebeld met tele2 met de klacht dat de wifi op mijn laptop steeds wegvalt. Ik krijg dan iedere keer het zelfde riedeltje. Kanaal in de modem omzetten naar een andere. Volgens mij is dat een keer goed, maar niet ieder keer. Modem steeds resetten. Het mag allemaal niet baten.
Uiteindelijk heb ik nu dan het abonnement opgezegd. Erg jammer! Ik was al jaren klant. Sterker nog, ik heb nog nooit een andere provider gehad. Ik heb ze allemaal doorlopen, zonnet, versatel, tele2..
Vandaag weer gebeld. kreeg weer hetzelfde verhaaltje. Maar nu met extra informatie. De modem van tele2 is niet beschikbaar voor wifi (draadloos internet). Ik kan beter er een betere router achterzetten of met een kabel werken. Ik zie het al voor me, ik koop een tablet en loop dan met een kabeltje erin door de kamer..Verder kon hij niets voor me doen.. Mooi is dat, maar wel gewoon betalen..
Ik was altijd vol lof over tele2 en prijsde het ook altijd aan bij mensen, maar voor mij geen tele2 meer...

Is er iemand met hetzefde probleem?.
Eeeuuh, de WiFi verbinding valt weg, maar de klantenservice van tele2 verteld je dat je modem geen WiFi heeft? Daar klopt iets niet aan lijkt me?

Maar goed, sommige powersave functies op laptops schroeven het zend- en ontvangstvermogen van de WiFi antenne naar beneden om stroom te besparen, check dat ook even voor de zekerheid.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Komt me bekent voor,

Ergens dit jr,nadat ik,zomaar een nw modem opgestuurd gekregen had viel wifi elke keer weg( tele2)
Irritant ten top! Ipad etc...
Na tijdje viel het kwartje bellen..

Ja doordat er steeds meer mensen wifi apparaten kopen,kan het netwerk het niet meer aan,dus omdat er in ned heeeel veel wifi is,bij elke provider???? Heb ik een probleem..uh ja eigenlijk wel.hoef niet te zeggen dat ik even ontplofte..
Ik zeg dus jij gaat me nu vertellen dat ik mijn ipad in de vuilnisbak kan gooien want die draait nu op wifi..uh ja sorry,denk dat het wel zo zit..vroeg of ie wel goed bij zijn hersens was :evil:

Echt de enige en eerste keer iets hoor!!,

Ik zeg weet je wa.nou laat maar Zitten was niet zo netjes,

Afijn,aan tafel ying en. Yang zennnnnn tien min later weer bellen aardige meid,ik zei eerlijk wat we ge beurd was ..nee zegtmze onzin,,

Weet je wat,we gaan eerst de modem omruilen....was ma avond dit,woe middag nw over de post DUS NIET MET MONTEUR!!! de gene snapt hem wel..

En nooit meer last gehad!!

Daarvoor hadden we al versterker er tussen gezet enz...noppe...

Nou nu sinds ??nooit problemen meer!!

Dus vraag eens of modem om geruild kan worden?

Kreeg weer een nieuwe en top..

Is ook het enige akkefietjes hoor eerlijk is eerlijk!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

WIFI is en blijft een gok. Werkt het, fijn, werkt het niet pech.
Er zijn wel een hoop dingen te doen om het toch te laten werken.
- Koop een wifi router met dual band n. U kunt dan de veel rustigere 5 ghz radio gebruiken en heeft geen interferentie van de buren meer. Heeft u geld over? Koop dan een wifi ac router, nieuwste techniek, werkt stuk stabieler. Of u kunt het geld op mijn rekening storten als u echt niet weet wat er mee te doen... :D
- Koop wifi ontvangers voor dualband n of ac netwerken, zo kunnen ook uw computers daarvan gebruik maken.
- Zoek met inssider het juiste kanaal op. Stel dit in.
- Plaats uw modem / router niet in de buurt van (2 meter afstand):
* dect (draadloze) telefoons
* andere modem / routers
* bluetooth apparaten
* magnetrons
- update de firmware van uw modem / router
- update de drivers van uw wifi ontvangers

Het gebruik van sonos apparatuur kan uw wifi ontvangst sterk verminderen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef: - Koop wifi ontvangers voor dualband n of ac netwerken, zo kunnen ook uw computers daarvan gebruik maken.
Je adviseert dus om maar even een nieuwe laptop te kopen omdat wifi niet zo lekker werkt...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door wiseger »

Je hebt handige apps voor je smartphone die het signaal meten van je Wifi en aangeven of je veel interferentie van andere Wifi netwerken hebt. Mocht je een zwak signaal hebben, dan kan een Wifi repeater uitkomst bieden, deze kosten rond de 25 euro.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Kijk of er updates zijn voor je apparatuur, zelf ook deze problemen gekend,

Router en laptop software vernieuwd naar de laatste versie,

Nooit geen problemen meer gekend,

Veel succes, Vriendelijke groeten,

Ulbe.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef: - Koop wifi ontvangers voor dualband n of ac netwerken, zo kunnen ook uw computers daarvan gebruik maken.
Je adviseert dus om maar even een nieuwe laptop te kopen omdat wifi niet zo lekker werkt...
Nee een wifi ontvanger komt in de vorm van een usb stick. Wifi n ontvangers zijn er al voor een paar tientjes. Als je alles goed wil regelen draadloos moet je investeren. Zo is het nou eenmaal. Hele huis kabels trekken is veeel duurder

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door devious »

Nou nee

Ik heb overal kabels liggen inmiddels en was ongeveer 20 euri aan UTP kabel kwijt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ olaf wij hebben van alles geprobeerd dure versterkers etc etc etc,niks,gelukkig elke keer weer terug kunnen brengen en geld terug.
Kwartje viel eigenlijk pas ,toen ik wilde skypen op tv...en slechte verbinding had maar zit op kabel...
Maar pc enz geen problemen!!, toen stelde vrouw voor proberen nieuwe modem en idd nooit meer gezeur gehad sterk signaal! Klop het hard af..en heb toch drie verdiepingen en overal pakt ie het op..

Blijkbaar had modem dus kuren..gelukkig..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:@ olaf wij hebben van alles geprobeerd dure versterkers etc etc etc,niks,gelukkig elke keer weer terug kunnen brengen en geld terug.
Kwartje viel eigenlijk pas ,toen ik wilde skypen op tv...en slechte verbinding had maar zit op kabel...
Maar pc enz geen problemen!!, toen stelde vrouw voor proberen nieuwe modem en idd nooit meer gezeur gehad sterk signaal! Klop het hard af..en heb toch drie verdiepingen en overal pakt ie het op..

Blijkbaar had modem dus kuren..gelukkig..
Wat een oplossing : een nieuw modem, ik heb alles bij ekkaar al zo,n 5 nieuwe modems in huis via UPC Guidion :P

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar upc is geen tele 2 har en alle modems zijn anders :lol:

nog meer te zeuren? blijkbaar ben je weer wakker... :mrgreen: ik ook dat scheelt :lol: :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Tele2 is (x)DSL en geen Docsis/kabel zoals bij UPC/Ziggo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou zie je het verschil har! :mrgreen:

Harrie2002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2010 12:37

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door Harrie2002 »

Hier krijgen steeds meer mensen last van :( :

http://www.nu.nl/tech/3556709/storingen ... erken.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Harrie2002 schreef:Hier krijgen steeds meer mensen last van :( :

http://www.nu.nl/tech/3556709/storingen ... erken.html
Daarom is LTE zo fijn.

Gesloten