LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dropbox vs externe harde schijf

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
olaf79

Re: dropbox vs externe harde schijf

Ongelezen bericht door olaf79 » 17 jul 2013 13:37

devious schreef:
olaf79 schreef:
devious schreef:ok, nergens dus echte argumenten. Dropbox is geen sync-dienst, maar het kan zijn dat we wat teleurgestelde gebruikers onder ons hebben. Wat er in mijn Dropbox staat is allang van mijn harde schijven af. En het blijft er in staan. Evenzo met mijn G-accounts en mijn eigen cloud. Het tegenargument "wat als.." is niet geldig. Als je graag hypthetische gesprekken wil dan moet je maar bij oom agent gaan staan.
Het is gewoon wat je wil en wat je wenst.
Je kletst uit je nek. Dropbox omschrijft zichzelf alsvolgt:
Dropbox schreef:Syncing your files between all of your computers, smartphones, and tablets is what Dropbox is all about
Standaard bewaart dropbox verwijderde bestanden 3 dagen. Je kunt dat wel aanpassen maar dan moet je opnieuw de portemonnai trekken om een extra plugin te kopen.

Dropbox kan geen backup maken van meerdere locaties, schrijven, partities, etc.

Ergo dropbox is als volwaardige backupdienst niet geschikt
Hehe, kost wat moeite, maar dan eindelijk krijg ik de antwoorden waar ik om vroeg. Poeh. Maar bedankt Olaf
Ik had al eerder de negatieve punten van dropbox als backupdienst uitgelegd aan de TS, maar dat heb je kennelijk niet gezien.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 17 jul 2013 13:41

bprosman schreef:
Sommige online backup diensten hebben een beperking kwa opslagruimte
Ook daar kom ik weer met Crashplan aanzetten (nee, ik heb er GEEN aandelen in :D ) .
Voor $4 / maand unlimited storage.
Dat is dan wel als je een 4 jarig abonnement neemt. Dat is misschien wat te veel van het goede. Als je begint met een jaar abonnement ben je 6 dollar per maand kwijt. Ook geen ramp...

Crashplan is inderdaad een prima programma / dienst.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 17 jul 2013 14:57

@Olaf,

Je hebt gelijk, ik heb een per maand opzegbaar abbo en dat kost inderdaad $5,99.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 17 jul 2013 17:35

bprosman schreef:@Olaf,

Je hebt gelijk, ik heb een per maand opzegbaar abbo en dat kost inderdaad $5,99.
Is nog steeds geen heel groot bedrag en je bent oh zo blij als je na een mega crash al je bestanden weer kunt downloaden.

Ik zou wel aanbevelen om nooit voor 4 jaar aan een dienst als deze vast te zitten.

53o

Ongelezen bericht door 53o » 19 jul 2013 01:49

Ongeveer eens per 2 jaar kom ik als verkoper op hele korte termijn veel klanten tegen uit dezelfde straat/wijk die slachtoffer zijn geworden van blikseminslag en een nieuwe PC nodig hebben. Als ik als verkoper een tegen overspanning beveiligde stekkerbak probeer bij te verkopen blijkt dat veel deze al hebben voor hun dure apparaten, maar dat de apparatuur is beschadigd dankzij de netwerkaansluiting (dus via de internetprovider/modem/router).

Oftewel, mijn antwoord zou dropbox zijn, of in in ieder geval, 1 backup binnenshuis (losgekoppeld van PC behalve tijdens het maken van backups) en 1 daarbuiten.

Brand is niet zo erg voor een harde schijf. Is terug te halen voor 900 euro als het erg belangrijk is. Maar blikseminslag is gewoon definitief.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 19 jul 2013 08:14

53o schreef:Ongeveer eens per 2 jaar kom ik als verkoper op hele korte termijn veel klanten tegen uit dezelfde straat/wijk die slachtoffer zijn geworden van blikseminslag en een nieuwe PC nodig hebben. Als ik als verkoper een tegen overspanning beveiligde stekkerbak probeer bij te verkopen blijkt dat veel deze al hebben voor hun dure apparaten, maar dat de apparatuur is beschadigd dankzij de netwerkaansluiting (dus via de internetprovider/modem/router).

Oftewel, mijn antwoord zou dropbox zijn, of in in ieder geval, 1 backup binnenshuis (losgekoppeld van PC behalve tijdens het maken van backups) en 1 daarbuiten.

Brand is niet zo erg voor een harde schijf. Is terug te halen voor 900 euro als het erg belangrijk is. Maar blikseminslag is gewoon definitief.
Nou met een echte brand is je hardeschijf gewoon weg hoor. Er zijn overspanningsbeveiligers die ook je netwerkpoort beveiligen.

Gesloten