LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door snarfvz »

Hallo,

Ik kijk regelmatig op marktplaats op de contactadvertenties, nu valt mij op dat er steeds meer contactadvertentie komen van personen die iets ergs hebben mee gemaakt, of in het geval waar ik op had gereageerd: iemand met een klein kind met een beperking, en vervolgens gaan ze medelijden wekken zodat mensen reageren, in alle vertrouwen dat het een werkelijke advertentie is, maar meestal krijg je een reactie terug, met een heel bericht, en vervolgens wordt je doorverwezen naar een website waar je credits moet kopen om een bericht te sturen.

Maar nu heb ik zelf het idee dat marktplaats zelf die advertenties plaats, en er op die manier iets aan bij probeert te verdienen.

het zijn vaak erg geloofwaardige advertentie, en ze maken misbruik van een handicap of doen zich zelf zielig voor , om medelijden te creëren.

Heb op diverse van dat soort advertenties gereageerd, in de hoop dat het een keer een echt iemand is die zonder betaaldiensten reageerd, maar tot op heden nog steeds hetzelfde verhaal, vervolgens meld ik het bij marktplaats, die verontschuldigen zich schijnheilig, verwijderen de advertentie, en vervolgens komen daar weer tig andere voor in de plek.

Zijn er meer mensen die dit is opgevallen, is hier iets aan te doen? dit is toch misbruik maken van mensen en hun handicap of beperking.

vaak is het een website zoals meisjezoektman oid, dit zijn altijd van die fake-websites.

Is hier nu eigenlijk iets aan te doen, of hebben dit soort criminelen gewoon vrijspel

mvg

Frans

[link verwijderd door de Moderator]

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat vaak ook.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door devious »

snarfvz schreef:...
Is hier nu eigenlijk iets aan te doen, of hebben dit soort criminelen gewoon vrijspel

mvg

Frans
Niks crimineels aan hoor, als jij en de rest daar gewoon wegblijven gaan ze vanzelf weg. En wat dacht je van deze disclaimer:
MeisjeZoektMan heeft als oogmerk het tegen betaling aanbieding van zogenaamde "adult entertainmentdiensten" op basis van fictieve content. Door gebruik te maken van de entertainmentdiensten verklaart de gebruiker wetenschap te hebben van de fictieve aard van de entertainmentdiensten. De gebruiker kan geen aanspraak maken op de inhoud van de entertainmentdiensten en de juistheid daarvan. Indien zich in de inhoud van de entertainmentdiensten overeenkomsten voordoen met bestaande personen, dan berusten deze op toeval.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door snarfvz »

Maar als je bij de contactadvertenties op marktplaats gaat kijken, en je pakt een willekeurige advertentie en gaat daarop reageren, krijg je veelal een interessante mail terug, met als afsluiter een doorverwijzing naar zo'n sms/credit dienst.

Marktplaats zou die hele contactadvertenties moeten schrappen, want het komt allemaal op het zelfde neer.

Het is allemaal fictieve inhoud, dat hoort dan toch niet bij zoiets als marktplaats thuis

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door Annikaatje »

snarfvz schreef:Maar als je bij de contactadvertenties op marktplaats gaat kijken, en je pakt een willekeurige advertentie en gaat daarop reageren, krijg je veelal een interessante mail terug, met als afsluiter een doorverwijzing naar zo'n sms/credit dienst.

Marktplaats zou die hele contactadvertenties moeten schrappen, want het komt allemaal op het zelfde neer.

Het is allemaal fictieve inhoud, dat hoort dan toch niet bij zoiets als marktplaats thuis
Nou, ga daar dan ook geen partner zoeken..?

(ik ken trouwens wel een gelukkig getrouwd stel dat elkaar via marktplaats kent...)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door ciske »

Annikaatje schreef:
Nou, ga daar dan ook geen partner zoeken..?
Lijkt mij ook niet;-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Registreer je dan op een datings site waar je voor moet betalen,misschien zitten daar wat serieuzere??!

Of ga stappen ,ergens wat drinken misschien kom je zo de vrouw die je zoekt tegen( makkelijk gezegd weet ik ,maar wel???beste manier)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Registreer je dan op een datings site waar je voor moet betalen,misschien zitten daar wat serieuzere??!
Dat geloof je toch zelf niet? :lol:

Of ga stappen ,ergens wat drinken misschien kom je zo de vrouw die je zoekt tegen( makkelijk gezegd weet ik ,maar wel???beste manier)
Dit is een beter idee :mrgreen:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Of je laat je moeder een oproep doen :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja he ik hoef niet op een site maar mijn oude buuv van 60 ,de zus voor de grap op? Een site gezet l.e.a
Bekende en de man vd leven gevonden zei altijd nooooit meer een vent,woont nu ergens anders samen suoergelukkig...duskan wel?

Niet mijn ding,maar ja heb al kruid gevonden hahahhaha al,heeeeeel lang...

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

snarfvz schreef:Maar als je bij de contactadvertenties op marktplaats gaat kijken, en je pakt een willekeurige advertentie en gaat daarop reageren, krijg je veelal een interessante mail terug, met als afsluiter een doorverwijzing naar zo'n sms/credit dienst.

Marktplaats zou die hele contactadvertenties moeten schrappen, want het komt allemaal op het zelfde neer.

Het is allemaal fictieve inhoud, dat hoort dan toch niet bij zoiets als marktplaats thuis
Als je daar intrapt, wiens verantwoording is het dan? Mensen zijn er toch zelf bij? Of meen je nu echt dat, in dit geval, MP moet bepalen welke mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden? Zou wat moois worden...

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door devious »

man1 schreef:Waar heb jij je vrouw gevonden?
man2 schreef:Marktplaats, gratis af te halen
:lol:

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door snarfvz »

rozemarijntje schreef:Registreer je dan op een datings site waar je voor moet betalen,misschien zitten daar wat serieuzere??!

Of ga stappen ,ergens wat drinken misschien kom je zo de vrouw die je zoekt tegen( makkelijk gezegd weet ik ,maar wel???beste manier)
Heb al een aantal van die betaal datingsites gehad, en dat werkt ook niet, daar moet je ook van die kredits kopen.

Gaan stappen, ik wou dat ik daar het lef voor had, maar door mijn Autisme, geven te veel mensen om mij heen te veel prikkels, en dat in combinatie met luide muziek, en alcohol geven nog veel meer prikkels, ik drink zelf niet, maar mensen die gedronken hebben heb ik geen vertrouwen in, ik heb ervaring met dronken mensen

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door Josephien12 »

snarfvz schreef:
Heb al een aantal van die betaal datingsites gehad, en dat werkt ook niet, daar moet je ook van die kredits kopen.

Gaan stappen, ik wou dat ik daar het lef voor had, maar door mijn Autisme, geven te veel mensen om mij heen te veel prikkels, en dat in combinatie met luide muziek, en alcohol geven nog veel meer prikkels, ik drink zelf niet, maar mensen die gedronken hebben heb ik geen vertrouwen in, ik heb ervaring met dronken mensen
Datingsites zijn er vooral om je geld uit de zak te kloppen. Cafe's is ook niet alles.

Ga eens mee met een alleenstaandereis of bezoek alleenstaandebijeenkomsten. Single events is er een, maar er zijn er nog veel meer.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

snarfvz schreef:
rozemarijntje schreef:Registreer je dan op een datings site waar je voor moet betalen,misschien zitten daar wat serieuzere??!

Of ga stappen ,ergens wat drinken misschien kom je zo de vrouw die je zoekt tegen( makkelijk gezegd weet ik ,maar wel???beste manier)
Heb al een aantal van die betaal datingsites gehad, en dat werkt ook niet, daar moet je ook van die kredits kopen.

Gaan stappen, ik wou dat ik daar het lef voor had, maar door mijn Autisme, geven te veel mensen om mij heen te veel prikkels, en dat in combinatie met luide muziek, en alcohol geven nog veel meer prikkels, ik drink zelf niet, maar mensen die gedronken hebben heb ik geen vertrouwen in, ik heb ervaring met dronken mensen

Kan het me voorstellen,bepaalde leeftijd is er ook een....ja..moeilijke periode ..

Maar ik dacht dat zei gratis had,wel paar rare reacties had,maar in de eerste sessie mails zat die man...
Dus zitten ook wel serieuze...wat ik vertel is echt gebeurd.
Ze is met vakantie anders kon ik vragen welke het nu was,dacht le.a maar???hang me er nietaan op.

Ja op zulke sites zitten ook grappenmakers...
Hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is vinden van partner,, bep leeftijd je niet aan een vrouw met en verleden,kindje,gescheiden etc??

Succes wens je het beste,ik weet niet beter ,met partner...sorry

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

snarfvz schreef: van die betaal datingsites gehad, en dat werkt ook niet, daar moet je ook van die kredits kopen.

Gaan stappen, ik wou dat ik daar het lef voor had, maar door mijn Autisme, geven te veel mensen om mij heen te veel prikkels, en dat in combinatie met luide muziek, en alcohol geven nog veel meer prikkels, ik drink zelf niet, maar mensen die gedronken hebben heb ik geen vertrouwen in, ik heb ervaring met dronken mensen
Uhmmm... Ja, ik snap je.

Misschien is het het beste dat je mensen stukje bij beetje leert kennen zeg maar. Rustig een band opbouwen, stukje vertrouwen winnen, dat soort dingen. Ik weet niet of een café dan wel de juiste plek is om mensen te leren kennen, tenminste, met het oog op het vinden van een relatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.prismanet.nl/actueel/nieuws/ ... t-autisme/

Misschien heb je hier wat aan, maar MP lijkt mij niet de juiste plek om mensen te ontmoeten.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door snarfvz »

ciske schreef:http://www.prismanet.nl/actueel/nieuws/ ... t-autisme/

Misschien heb je hier wat aan, maar MP lijkt mij niet de juiste plek om mensen te ontmoeten.
Dank je wel, ik zal het eens gaan bekijken

Marnars
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2013 22:56

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door Marnars »

Het probleem van marktplaats is dat men de advertenties niet controleert die er worden geplaatst. Sommige advertenties komen maand na maand terug en zijn te mooi om waar te zijn. Marktplaats gaat hard achteruit in de betrouwbaarheid van de aangeboden advertenties. Het zijn niet de alleen de contactadvertenties, maar ook de zgn snel verdienmodellen, waarmee je zonder enige kennis 10000 euro per maand kan verdienen.

Het gaat bij marktplaats om geld, niet om betrouwbaarheid. Als de plaatser van de advertenties maar betaald dan is het goed voor marktplaats. Wij zijn geen klant, de plaatser van de advertenties wel.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Misleidende contactadvertenties op marktplaats

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Heb vroeger ook wel van die advertenties op marktplaats moeten zetten toen ik dat als bijbaantje had, zijn allemaal nepperds inderdaad. En omdat het zoveel gedaan wordt, ook met veranderde ip-adressen, is het moeilijk te achterhalen wie er achter zit. De dames op de foto's en de profielen zelf hebben niets met elkaar te maken.

Zit nu zelf op een gratis datingsite, wel een van oorsprong Amerikaanse, maar nog steeds genoeg leuke mensen ontmoet daar :) Helaas nu alweer even single, dus als iemand nog een leuke kerel in de aanbieding heeft, tussen de 25-30, liefst wat alternatief en omgeving Nijmegen, roept u maar! :lol: :lol:

Gesloten