LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jo1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2013 08:53

Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door Jo1972 »

Op 30 augustus kreeg ik een alles in 1 pakket van Telfort en een brief waarin staat: gafeliciteetd, vanaf vandaag bent u aangesloten en kunt u van onze diensten gebruil maken. Tijdens het aansluiten gaf een medewerker al snel aan dt ze vergeten waren door te geven aan KPN om op straat in het stroomkastje mijn aansluiting te activeren. Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen. En dat, terwijl hier de boel zakelijk gebruikt moet worden en er nu boze klanten zijn. Ik gaf aan geen verdere zaken met hen te willen doen, en me te beroepen op de wettelijke termijn van 7 dagen om mijn contract nog te annuleren. Telfort geeft niet thuis en ik zit vast aan het jaarcontract. Beste mensen, doe geen zaken met deze oplichters! Ik ga de condumentenbond inschakelen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

Maar. De Consumentenbond kan niets voor je doen. De Geschillencommissie wèl. Maar dan nog. Je hebt geen internet en ook een nieuwe aanvraag bij een andere provider gaat minimaal twee weken duren. In die tijd heeft Telfort jouw probleem allang opgelost. Mijn advies: laat het oplossen en als je signaal hebt vraag dan om een credit nota bij de Klantenservice.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen.
30 dagen is de limiet, dus je kan ontbinden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

ciske schreef:
Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen.
30 dagen is de limiet, dus je kan ontbinden.
Waar haal je dat vandaan? Je zult ze eerst officieel in gebreke moeten stellen èn ze daarbij een werkbare termijn moeten geven. In dit geval zijn ze afhankelijk van KPN-netwerkbeheer en dan kan de doorlooptijd 20 werkdagen zijn. Pas daarna kun je de "in-gebreke" brief sturen en een nieuwe termijn moeten stellen. En daarna kun je pas ontbinden. Via de Geschillencommissie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Tuurlijk , jij gelijk Devious, schiet TS mee op.

Jo1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2013 08:53

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door Jo1972 »

Ik wil er gewoon echt onderuit. Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen? Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Telfort wil namelijk geen kant op.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

Jo1972 schreef: Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen?
Waar is dat op gebaseerd?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

16again schreef:
Jo1972 schreef: Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen?
Waar is dat op gebaseerd?

Ik neem aan op de bestelling, hangt er vanaf wanneer TS dat heeft gedaan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

Jo1972 schreef:Ik wil er gewoon echt onderuit. Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen? Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Telfort wil namelijk geen kant op.
Je doet een aanvraag en daar krijg je een bevestiging op ( mail of brief ) vanaf dat die bevestiging binnen is gaat de wettelijke 7 werkdagen-bedenktermijn in. En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn. Dus zoals ik al zei, het is verschrikkelijk Kilo-Utrecht-Tango, maar je probleem op laten lossen en daarna je geld terugeisen is sneller dan dit op te zeggen via de Geschillencommissie , en met de huidige reden ìs er geen reden om op te zeggen volgens de Geschillencommissie. De provider hoort de tijd te krijgen om een probleem op te lossen. Nu ook. JA, rot situatie maar er is niets tegen te beginnen nu. En ook de manier om snel internet te hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn
Klopt niet , ze leveren meestal te vroeg.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

ciske schreef:
En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn
Klopt niet , ze leveren meestal te vroeg.
Nou, dan zie ik graag een paar voorbeelden waarbij de aanvrager een gewone aanvraag heeft gedaan en de aansluitprocedure al heeft plaatsgevonden binnen 7 werkdagen na de bevestiging.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Kan hoor ,bij mij, mijn pakket was 11 dagen te vroeg, :lol: Maar ik heb daar geen punt van gemaakt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

ah, je pakket met modem bedoel je? Dat is niet het signaal, en ook heel wat anders. Dat is iets dat je nodig kunt hebben om het aangevraagde signaal te kunnen gebruiken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

ciske schreef:Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.
En daar maak je de fout. Zodra de bevestiging van je bestelling binnen is dàn gaan je 7 werkdagen al in.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

devious schreef:
ciske schreef:Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.
En daar maak je de fout. Zodra de bevestiging van je bestelling binnen is dàn gaan je 7 werkdagen al in.

Tuurlijk, jij moet gelijk hebben, is goed joh :lol:

Ben blij dat ik jou niet nodig heb :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door queenfan »

stroomkastje mijn aansluiting te activeren
Ik hoop niet dat ze dat gaan doen. :wink: :wink:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Ongelezen bericht door devious »

queenfan schreef:
stroomkastje mijn aansluiting te activeren
Ik hoop niet dat ze dat gaan doen. :wink: :wink:
doen ze altijd nadat ze de telefoon op de waterleiding hebben aangesloten... :wink:

Gesloten