LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo van kastje naar muur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door sadfly »

Het beste wat je bij ene ISP kan overkomen is dat je een eigen router mag en kan aansluiten.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door TheLD »

Als ik het goed lees:

- 2 wifi modem/routers geven dezelfde klacht.
wel verbinding gehad met de modem, maar daarna is het weer onmogelijk om erin te komen.
en
terwijl bekabeld ook niet werkt en ik ook niet in de modem kan komen.
Dus een lokaal probleem, inloggen op de gecombineerde modem/router van Ziggo lukt al niet.

Als je met 2 verschillende modem/routers problemen hebt om op de webinterface in te loggen dan zou ik mijn eigen netwerkje eerst eens controleren. Wellicht lokaal ip conflict oid.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door Dirkie »

Tot nu toe een heel vaag verhaal wat ik niet helemaal begrijp. Als er een probleem is moet je systematisch naar de oorzaak zoeken. Begin bij het begin.
Is alles binnenshuis goed aangesloten zoals beschreven in de handleiding van Ziggo. Juiste kabels gebruikt? Welke lampjes branden er op het modem?
En voor de zekerheid: is je 220 V aansluiting goed in orde?
Ik lees ook dat de KS de router functie uitgezet heeft. Dat betekent dat je maar 1 apparaat (bedraad op de eerste LAN poort of draadloos) kunt gebruikten. Tegelijkertijd bedraad en draadloos is vragen om problemen. Voor dat je draadloos iets gaat proberen moet het bedraad werken.
Door zomaar vanalles door elkaar te gaan doen vraag je om problemen. Het beste wat je dan kunt bereiken is de situatie dat het werkt, maar dat niemand weet waarom.

Succes en vergeet niet, dat overstappen naar bv de KPN weer hele andere problemen met zch mee brengt. Dat is een andere infrastructuur met andere apparatuur enz enz. Maar mocht je het gaan doen: succes.

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

We hebben maar weer eens contact opgenomen met de ks van Ziggo. Met eigen router werkt alles perfect.

Maar een nieuw verhaal gehoord vandaag. Ziggo kan wifi niet garanderen. Volgens mij leven we in 2013, en best raar dat het dan ook nog na 2.5 week gezegd wordt.

Ik ben een beetje technisch. Maar als de routerfunctie aan is en wifi steeds problemen geeft en wanneer deze uitgeschakeld is en mijn router ertussen zit en wel goed werkt. Dan zou het toch betekenen dat er iets mis is in de routerfunctie?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

Routerfunctie? Dus de modem moduleert en doet verder niks? Lijkt me sterk. Ik denk dat je de WiFi-functionaliteit bedoelt. En ja, het lijkt er sterk op dat dat gedeelte niet-lekker werkt of lekker-niet werkt. Verder heb je geen problemen? Modem laten omruilen als je per se de WiFi van de modem wil gebruiken. Ik zou het gewoon via de router houden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door bprosman »

Staan ze ook beiden op het zelfde kanaal ingesteld ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

nee, bprosman. Het is telkens maar 1 Wifi-broadcaster die ze daar gebruiken.Tenminste, dat maak ik op uit het hele verhaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat ik bedoel is dat als het Wifi deel van de eigen router het wel goed doet en die het Wifi deel van de Ziggo router niet of de Ziggo router niet samen met 20 buren op het zelfde kanaal zit en die eigen router toevallig op een "vrij" kanaal.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

ow, zeg dat dan :wink: Ik neem aan dat ze dat al hebben uitgesloten , samen met de KS...

rDuin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2013 10:29

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door rDuin »

olaf79 schreef:Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.
Niet om het een of ander, maar Olaf heeft hier helemaal gelijk. Stap over naar KPN, urenlang belplezier :D (met de helpdesk bedoel ik dan :evil: )

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

Dirkie schreef:Tot nu toe een heel vaag verhaal wat ik niet helemaal begrijp. Als er een probleem is moet je systematisch naar de oorzaak zoeken. Begin bij het begin.
Is alles binnenshuis goed aangesloten zoals beschreven in de handleiding van Ziggo. Juiste kabels gebruikt? Welke lampjes branden er op het modem?
En voor de zekerheid: is je 220 V aansluiting goed in orde?
Ik lees ook dat de KS de router functie uitgezet heeft. Dat betekent dat je maar 1 apparaat (bedraad op de eerste LAN poort of draadloos) kunt gebruikten. Tegelijkertijd bedraad en draadloos is vragen om problemen. Voor dat je draadloos iets gaat proberen moet het bedraad werken.
Door zomaar vanalles door elkaar te gaan doen vraag je om problemen. Het beste wat je dan kunt bereiken is de situatie dat het werkt, maar dat niemand weet waarom.

Succes en vergeet niet, dat overstappen naar bv de KPN weer hele andere problemen met zch mee brengt. Dat is een andere infrastructuur met andere apparatuur enz enz. Maar mocht je het gaan doen: succes.
Hi,

alles is correct aangesloten. Uiteraard eerst bedraad. Er is na de installatie door de monteur helemaal niets gedaan door ons. Na de router geactiveerd te hebben, hebben we bedraad niet meer gebruikt.

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

rDuin schreef:
olaf79 schreef:Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.
Niet om het een of ander, maar Olaf heeft hier helemaal gelijk. Stap over naar KPN, urenlang belplezier :D (met de helpdesk bedoel ik dan :evil: )
Is wel een gratis nummer :) ;)

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

devious schreef:Routerfunctie? Dus de modem moduleert en doet verder niks? Lijkt me sterk. Ik denk dat je de WiFi-functionaliteit bedoelt. En ja, het lijkt er sterk op dat dat gedeelte niet-lekker werkt of lekker-niet werkt. Verder heb je geen problemen? Modem laten omruilen als je per se de WiFi van de modem wil gebruiken. Ik zou het gewoon via de router houden.

Ze willen modem niet meer omruilen

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

bprosman schreef:Wat ik bedoel is dat als het Wifi deel van de eigen router het wel goed doet en die het Wifi deel van de Ziggo router niet of de Ziggo router niet samen met 20 buren op het zelfde kanaal zit en die eigen router toevallig op een "vrij" kanaal.
Stond standaard op auto, daarna elke keer alle kanalen afgeweest, zonder succes :(

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

devious schreef:ow, zeg dat dan :wink: Ik neem aan dat ze dat al hebben uitgesloten , samen met de KS...
Klopt

Gesloten