LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Madbid.com

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Raphell
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 14:11

Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Raphell »

Had v d week een artikel gelezen op ad.nl over de veilingsite madbid.com. Je koopt credits en met die credits ga je bieden op produkten zoals iPhone en tablets en camera's. Het punt is dat hij elke keer met 1 ct wordt verhoogd, maar elke keer dat je bied kost het je 6 a 8 credits. Je kan ook zien wat de gesloten veilingen zijn en dan zie je dat men een iPhone voor 20 euro heeft geveild, dat kan naar mijn mening niet.

Jan57
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 11:12

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Jan57 »

Ik kan niet meer inloggen op de site van Madbid.com en kan dus ook niet meer bieden. Bel je de Helpdesk dan krijg je een bandje dat steeds hetzelfde afdraait met een zestal keuzemogelijkheden. Welke je ook kiest maakt niet uit, je krijgt weer de lijst met de zes keuzemogelijkheden voorgeschoteld. Verdienen ze waarschijnlijk ook nog aan je telefoonkosten.
Email verstuurd naar de Helpdesk, vrij snel antwoord terug dat er kleine problemen met de website zijn en dat ik mij vooral geen zorgen hoeft te maken over mijn credits, deze zouden allemaal veilig opgeslagen zijn……..

Sklaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2013 16:25

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Sklaas »

Heb mij aangemeld en na het vergokken van ongeveer €1,00 geprobeerd de koop terug te draaien. Heb binnen 18 min na betaling gebeld met een mijnheer waar ik de naam nu niet van ga noemen met het verzoek tot "ontbinding overeenkomst bij koop op afstand (internetkoop)". Omdat ik het toch niet zo zag zitten met Madbid.com. Moest een brief schrijven en onderbouwen. Uiteindelijk heeft dezelfde meneer mij beantwoord dat het helaas niet mogelijk is gebruikte credits te verzilveren voor cash. Heb hem de situatie uitgelegd.. Zag pas na het inzetten van de credits hoe het werkt. Er is een oefenpagina maar die staat heel ver van de werkelijkheid. Nog diverse pogingen gedaan dat ze die ene verspeelde €1,00 eraf halen en het resterende bedrag storten..Helaas..het heeft nog niet geholpen...

Let dus goed op met dit soort dingen...deze keer heeft Madbid.com het wel heel aantrekkelijk gemaakt..maar niet eerlijk !

snoeihart
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2013 15:41

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door snoeihart »

je wordt op vriendelijke wijze naar deze site geleid. een juffrouw legt je netjes uit hoe het werkt, maar ze vertelt mijn inzien niet het hele verhaal. en daarmee ga je vies de boot in. de suggestie is dat je voor een kleine prijs mooie cadeau's in bezit kunt krijgen. het duurt echter even voordat je doorhebt hoe het werkt. Credits kopen voor een niet al te hoog bedrag, per bieding worden dan credits afgetrokken. Die credits kosten per stuk € 0,12 . Per bieding derhalve ca. €0,60 á € 0,90. Je denkt dat je tegen andere mensen aan het bieden bent maar het lijkt er veel op dat je tegen een computer biedt. En die wint altijd van jou.Je bod wordt niet geaccepteerd resp. overruled. Dat je tegen een computer biedt blijkt uit het feit dat namen regelmatig terug komen ook bij heel verschillende producten. Kortom je raak je credits kwijt aan bieden en niet aan de koop van een product.

En dat er sprake is van faillissementspartijen lijkt een trekkertje. Een bieding, via opbod van een cent, duurt ook meer dan een uur. Oordeel zelf!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2014 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet onderbouwde uitspraken verwijderd

lucien32
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:46

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door lucien32 »

het is maar goed dat ik het dus eerst maar hebt uitzocht.
ik vond het al verdacht. spijtig voor de personen die dus geld kwijt
zijn.

bobbertje64
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2013 15:02

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door bobbertje64 »

Die geveilde bedragen zullen vast wel kloppen. Het geld wordt namelijk verdiend met het bieden.

Voorbeeldje:
Ik zie net dat een iPad 4 verkocht is voor € 38,81. Per bod moet je 8 credits à € 0,12 gebruiken, het bieden begint bij € 0,01 en gaat per € 0,01 omhoog. Een eenvoudig rekensommetje:

3880 * 8 * € 0,12 = € 3.725 !!!! voor een iPad waar ze zelf nog geen € 450 voor betaald hebben! Gouden handel voor Madbid.... Briljant bedacht, toch? En volgens mij nog helemaal legaal ook!

En de eigenaar van de site zit nu waarschijnlijk in zijn privé jet te genieten van een glaasje bubbels terwijl de euro's, ponden en dollars binnen stromen!

John 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2013 20:58

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door John 1 »

Gebruiker "Sklaas" is aangeraden een brief te schrijven om van een aangekocht artikel af te zien. Hij verwijst daarbij naar "ontbinding overeenkomst bij koop op afstand (internetkoop)". Helaas geldt deze regel alleen bij aankopen bij webwinkels. Voor online veilingen geld deze regel niet!

De berekening die "bobbertje64" maakt klopt helemaal. Madbid.com en andere gelijksoortige veilingen verdienen zich op deze manier helemaal suf. De manier van veilen heet Amerikaans veilen en wordt vaak toegepast bij veilingen voor een goed doel omdat het zoveel opbrengt, terwijl de bieder eigenlijk maar een klein bedrag kwijt hoeft te zijn. Deze manier van veilen is, naar ik weet, niet verboden in Nederland.

Het blijkt dat als je een veiling wint je niet verplicht bent het artikel aan te kopen voor het uiteindelijk geboden bedrag. Dat betekent dat alle bieders, inclusief jijzelf al het ingezette geld gewoon kwijt zijn. De hele veiling wordt dan geannuleerd maar niemand wordt daarover ingelicht of krijgt zijn geld terug.

lisettelj
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2013 19:19

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door lisettelj »

Toevallig las ik vandaag wat ad.nl, wat vrij overtuigend klonk over madbid.nl.
dus ik dacht na me werk laat ik even kijken. Omdat ik de site vergeten was kwam ik via google hier terecht.
ik wilde jullie graag bedanken voor allee reacties want daardoor heb iknhetnniet gedaan. Ook vind ik het erg slecht dat ad.nl dit blijft publiceren ik zat er ook aan te denken om hun een mail testuren.

bedankt voor de reacties

opaben
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 22:47

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door opaben »

Te laat heb ik deze handige pagina bezocht, heb in totaal voor 35,50 euro aan credits gekocht, denkende dat ik daarmee de veilingen kon afrekenen, zelfs dat is niet waar, je kunt er alleen maar mee bieden en in het extreme geval dat je iets wint, moet je dat bedrag nog eens apart afrekenen. Na 1 avond kansloos meebieden heb ik gevraagd of ik de resterende credits terug kon verkopen, maar helaas, pindakaas, eenmaal aangebroken "credit packs" kunnen niet worden vergoed, ik heb van die aardige meneer via de mail wel een handvol tips gekregen om meer kans te maken, maar goed, die 35 euro ben ik kwijt.
Ik neem het het AD zeer kwalijk dat dergelijke schimmige producten daar mogen worden aangeboden, ik was op AD.nl aan het lezen en klikte op, naar ik dacht, een info pagina en kreeg toen te zien dat je geweldig kon scoren op MadBid. Blijkbaar was het gewoon een advertentielink, waar ik ingetrapt ben.
dus mensen: bezint eer gij begint.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Word ik via een advertentie ineens doorgestuurd naar een geweldige 'love' story van madbid.
Ben - ook naar aanleiding van dit artikel en dit topic eens gaan spitten.

Het is al gezegd - maar ik raad iedereen af hier gebruik van te maken.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: noemen van persoonsgegevens

indow
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2014 21:31

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door indow »

pff ben blij dat ik dit forum heb gevonden...ook ik was er bijna ingetuind..Normaal gesproken ben ik heel nuchter met dit soort dingen en denk ik al gelijk jaja er zal wel een addertje onder het gras zitten..Ik was gewoon op mijn gemakje op tvgids aan het kijken wat voor programmatjes er vandaag op tv kwamen en onderaan de pagina werd aangegeven dat je heel leuk spulletjes kon kopen met hele hoge kortingen..ik dacht huh hoe kan dat nou..maarja in goed vertrouwen van tvgids..een pagina wat gewoon vaak gebruikt word en goed in vertrouwen ligt bij vele mensen,klik je er toch op..er kwam een heel artikel
http://megabargains24.com/NL/sub/?KW=DS ... DGRP=60325

Zelfs ik met mijn nuchtere kop ben gewoon helemaal overtuigd door zo'n advertentie en dan ook nog wel zoals ik lees bij de Ad en mijn ervaring bij een digitale tvgids die heel populair is bij vele mensen. Vind echt dat dit verboden moet worden. Maar hier in nederland ben ik er van op de hoogte dat wij burgers nog een bepaalde bescherming en rechten hebben. Als je daar na ga kijken en dat vergelijkt met wat er hier gebeurd loopt dat totaal uit elkaar. Je hebt nergens hou vast meer aan en kan nergens op terug vallen in eventuele contracten/voorwaarden (als die uberhaupt bestaan) Waar zijn onze rechten en onze bescherming van de regering voor dit soort dingen. Ze moeten ons toch voor dit soort dingen waarschuwen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2014 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

Denk na
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2014 09:05

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Denk na »

Als het te mooi is om waar te zijn, is het ook te mooi om waar te zijn. Als je dit in je achterhoofd houd komt het vaak wel goed.

WynandAndre
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:31

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door WynandAndre »

Ja, ik krijg nog 28,- euro van Madbid, maar ja hoe krijg je daar je geld terug?
Ja, ik was wel een beetje dom om te reageren op de advertentie in het Algemeen Dagblad. Misschien kwam het door de aardige jonge dame die de site als heel betrouwbaar aanprees.
Ben je dan echt al je geld kwijt als je daar geld heb gestort?

reparatieman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2014 08:59

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door reparatieman »

Zoals zo vaak, eigenlijk altijd,
Als het te mooi om waar lijkt, dan is het ook te mooi om waar te zijn. :roll:
Doe even een check op googel en dan zie je altijd dat er iets aan de hand is.
Een Ipad voor minder dan €50.- :shock: kom op zeg, daar trap je toch niet in :?:

gekkehenki
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:17

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door gekkehenki »

stond net op het punt te betalen voor credits.
Gewlukkig bedacht ik me ff reviews te lezen.
Kwam dus hier terecht.
Je zou er echt zo intrappen
http://megabargains24.com/NL/sub/?KW=DS ... MP=NL_A102

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door berndv »

:D :D :D
gekkehenki schreef:stond net op het punt te betalen voor credits.
Gewlukkig bedacht ik me ff reviews te lezen.
Kwam dus hier terecht.
Je zou er echt zo intrappen
http://megabargains24.com/NL/sub/?KW=DS ... MP=NL_A102
Ze bestaan dus toch, mensen die eerst onderzoeken voor ze ergens hun geld aan weg geven.

Gekkehenki, zo gek bent u niet :mrgreen:

gerry59
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2013 15:07

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door gerry59 »

Net als gekkehenkie stond ik op het punt om te betalen per credit card, toen ik mij bedacht om eens te kijken naar revieuws, en ja hoor, Mad Bid is inderdaad Hendel en Zwendel! Spijtig voor degenen die tot nu benadeeld zijn.

feyesew
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 09:20

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door feyesew »

Ook ik heb eerst gekeken naar reviews en vind het een onbetrouwbare bron om mee in zee te gaan.Goed dat ik eerst heb gekeken.

jwcom
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2014 13:11

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door jwcom »

Ook ik keek naar een advertentie over goedkope iPhones. Zoals al eerder geschreven is moet je het niet geloven als het niet te geloven is. Dus keek ik eerst of ik iets kon vinden over die site en kwam ik hier terecht. Wat ik niet begrijp is dat dergelijke advertenties gewoon geaccepteerd worden. Dus heb ik de site waarop ik de advertentie tegenkwam, at5.nl een mailtje gestuurd:

Geachte mevrouw, meneer,
Op uw site, www.at5.nl kom ik vandaag, zaterdag 11 oktober 2014, de volgende advertentie tegen:
"Nieuwe iPhone - €15.99"
(foto iPhones)
"We laten je zien hoe je 80% korting krijgt door deze te gekke truc"

Deze advertentie-link leidt je door naar de site/pagina:
"http://megabargains24.com/NL/sub/?KW=DSPLIT&CAMP=NL_A95"
waarop vervolgens alleen maar een stuk te vinden is over de site: Madbid
(<a href="http://nl.madbid.com/from/01?KW=DSPLIT&CAMP=NL_A95" target="_blank">MadBid</a>)
Natuurlijk heb ik eerst eens even op internet gekeken of ik iets kon vinden over deze site, want iets dergelijks kan eigenlijk niet deugen, en jawel hoor, meteen raak. Er is in het forum op radartv.nl al geruime tijd sprake van deze site, die gewoon niet deugt.

Het verbaast mij dan ook buitengewoon dat deze advertentie op uw site staat. Ook u kunt met een paar simpele muisklikken zien dat deze site malafide is.
Aangezien ik mij niet kan voorstellen dat AT5 / RTVNH geld wil verdienen aan malafide activiteiten of het daarvoor reclame maken, verzoek ik u vriendelijk deze advertentie definitef van uw site te verwijderen en ook in de toekomst te weren.

Met vriendelijke groet,

Ik stel voor dat iedereen die dergelijke advertenties tegenkomt even de moeite neemt om zo'n mailtje te sturen naar de verantwoordelijken voor het medium waarop je het tegenkomt. Wellicht helpt dit om verdere ellende te voorkomen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Julie4444 »

jwcom schreef:. Wat ik niet begrijp is dat dergelijke advertenties gewoon geaccepteerd worden.
Advertenties worden vaak uitbesteed en niet gescreend voor ze op een site gezet worden. Veelal automatische processen die dat regelen. Wel goed dat je eerst je onderzoek hebt gedaan. Zouden meer mensen moeten doen.

Gesloten