LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Madbid.com

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Duac
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 16:43

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Duac »

Beste mensen,

De websites waarop u deze advertenties tegenkomt kunnen hier niets aan doen. U accepteert het gebruik van cookies oftewel het beruchte zinnetje: "Wilt u ook een goede website"? waarna je op akkoord klikt. Dit zorgt ervoor dat de advertentieruimte gevuld wordt door willekeurige adverteerders. Het internet volgt u handelingen en beoordeelt wat u wellicht interessant vindt door de spendeerde tijd op een website/onderwerp bij te houden. Op basis van deze en andere gegevens bepaalt een advertentieruimte wat u te zien krijgt.

Een mailtje sturen naar een tvgids, ad of welk andere sitehost dan ook, haalt vrijwel niets uit. Dit is een bron van inkomsten voor dit soort clubs!

jveen2015
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:31
Contacteer:

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door jveen2015 »

Kwam net ook een link tegen van Madbid op de Telegraaf!
Een Canon ter waarde van bijna 4000 gaat weg voor onder de EU 50!
Dacht dit kan echt niet hoor!
Blij dat ik even ben gaan Googlen en deze topic tegen ben gekomen.
Was al bijna overstag!

peters81
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2015 17:20

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door peters81 »

Ik heb 50euro gestort bij madbid en heel wat keer geboden op verschillende items, het lijkt erop dat er zogenaamde bots/computers mee spelen waardoor je als normale consument altijd verliest. Niet voor herhaling vatbaar dus.

P.slokker
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door P.slokker »

Ik vraag me af of de goederen daadwerkelijk geleverd worden, maar zoals eerder in dit topic is gezegd, wordt er door biedingen wel betaald voor de goederen, dus in principe kan madbid de goederen wel leveren. Daarnaast kan madbid ook heel makkelijk sjoemelen door een bot mee te laten bieden waardoor de veiling nooit door een consument wordt gewonnen. Daarnaast moet je er vanuit gaan dat er in ieder geval een bot meebiedt zolang een bepaalde verdienste nog niet is gehaald door madbid.

Je kan je bijvoorbeeld ook nog afvragen hoe het snachts met biedingen gaan, echt niet dat er heel veel mensen snachts nog ff op badbid mee gaan zitten bieden...

alexander3012
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2015 19:01

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door alexander3012 »

bij deze ben ik blij dat ik eerst even op google keek voor ik de site madbid ging gebruiken.
was er bijna ingetrapt

MrKirby
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2015 00:39

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door MrKirby »

Hey iedereen,
Heel erg bedankt voor het reageren, ook ik was er bijna ingetuind.

Ik heb wat meer gelezen en kwam op een keer op een wrbsite van een engelse 'reporter', daarin werd beschreven dat alles goed werkte en helemaal top was...

Ik keek in de reacties (ongeveer 20) - iedereen schreef 100% correct Engels, en niemand had een profiel foto - iedereen sprak goed over de site. Er waren 2 (de laatste) reacties waar wel aardig wat fouten te vinden waren, op deze 2 was dan ook een echte reactie gekomen, met bijvoorbeeld de woorden dat ze niet overal leveren etc. - die hele report en alle reacties zijn dus opgezet!!! Deel deze forum en waarschuw mensen op Facebook etc. Want dit... is een grote scam, met reclames op de bekendste websites - en op dit forum na.... is alles heel heel erg goed en perfect afgetrkend over die site... wat een rot streek

Groet

EvD80502
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2016 08:45

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door EvD80502 »

Had me aangemeld maar achteraf bleek dat madbid ernstig sterk lijkt op een scam, zich tegoed doet aan leugens en misleiding. Mij totaal niet uitgelegd dat ik geld verspeel bij een bod (wat zeeeer ongebruikelijk is bij "biedingen"). Hierop heb ik gereclameerd waarbij madbid mij verwees naar een youtube uitleg van henzelf, waarbij ik vaststelde, en hen exact erop wees waar en waarom, deze onjuist en onvolledig is!!! En toch weigert madbid haar fouten te corrigeren. Gebeld met Engeland, en de betreffende heer [Persoonsgegevens verwijderd] weigert ook maar iets te doen aan zijn wanstaltige misleidende praktijken. Het is wellicht niet onredelijk dat je een cent rekent voor een bod, maar als je dat pas achteraf verteld en je beroept op een (onjuiste) tutorial waarover in de aanloop naar de overeenkomst nergens over wordt gesproken, dan is dat net zo wellicht onredelijk en onbillijk. Ofterwijl..., zoals anderen zeggen "Er is een oefenpagina maar die staat heel ver van de werkelijkheid.". De uitspraak dat; als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo, geldt tot in het diepst van de ziel van deze verlakkerende madbid.com. Madbid is scam!!!!!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2016 08:24

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door [email protected] »

en het onderstaande staat in je berichtenbox als je lange tijd niets geboden hebt:

Je hebt momenteel 44.33€ welke binnenkort komt te
Je hebt momenteel 44.33€ welke binnenkort komt te vervallen. Klik hier om één van onze vele fantastische producten te kopen met korting. Vergeet ook niet dat je altijd zelf de vervaldata hier kunt bekijken. Zo weet je zeker dat je jouw korting niet onverwachts verliest!

en het klopt nog ook ! eigen schuld dikke bult ! Daaaaag € 50 ! Madbid.com bedankt voor jullie wijze les !

hendriende
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2007 22:46

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door hendriende »

zucht had ik dit forum maar eerder gelezen.
vervelende is inderdaad dat de aanbieding wordt gedaan in artikel in een krant, lijkt op een journalist die onderzoek heeft gedaan en een paar mooie veilingen succesvol heeft afgerond.

tja als dit al 3 jaar gaande is, wie gaat hen stoppen?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

EvD80502 schreef:Madbid is scam!!!!!
Je verwacht het ook niet hé, met zo'n naam :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door berndv »

EvD80502 schreef:Mij totaal niet uitgelegd dat ik geld verspeel bij een bod (wat zeeeer ongebruikelijk is bij "biedingen").
Als je de verschillende vormen van veilingen niet kent, kan het een risico zijn als je hier aan mee doet. Deze manier van veilen heet een "centveiling" en wordt ook niet gerekend onder een traditionele veiling maar eigenlijk een kansspel.
Centveiling[bewerken]
Deelnemers kopen bij de organisator van de veiling "biedpunten" om te kunnen bieden, bijvoorbeeld voor euro per biedpunt. Elk bod kost een biedpunt. Het openingsbod is slechts één cent en met elk bod wordt de biedprijs verhoogd met één cent. Na elk bod is er een termijn waarbinnen nog een hoger bod kan worden uitgebracht. De laatste bieder wint het product als de veilingtijd afloopt. De prijs in centen blijft vaak ver onder de waarde van het product, wat voor de bieders aantrekkelijk is. Nadeel is dat de bieder door de biedpunten ook aanzienlijke kosten heeft als hij uiteindelijk niet wint. Doordat voor bieders de kosten een grotere rol gaan spelen dan de geboden prijs en een bieder niet weet wie er verder aan de veiling meedoen, heeft een bieder geen overwegende invloed op de uitkomst van de veiling. De Kansspelautoriteit beschouwt een centveiling daarom als een kansspel.[2]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiling
hendriende schreef:tja als dit al 3 jaar gaande is, wie gaat hen stoppen?
Op grond waarvan zou dit gestopt moeten worden? Welke illegale praktijken voeren zij uit? U wist vooraf niet waar u uw geld aan uitgaf? Er staat een filmpje op hun site van 2 minuten waarin zij uitleggen hoe de "veilingen" werken bij hen. Of de site helemaal legitiem is weet ik niet, en dan bedoel ik vooral over het deel dat het een kansspel zou zijn en hoe dit zit met de benodigde vergunningen. Maar over de wijze van bieden en de werkwijze van het "winnen" van een veiling, zijn ze op zich redelijk open over. Dit zou je als consument kunnen weten voordat je hier je geld aan over maakt. Voor ik op een of andere website 50 euro stort, wil ik toch eerst wel even heel goed weten aan wie ik mijn geld toevertrouw en wat ik voor mijn geld krijg. Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar 50 euro kan ik toch aardig wat leuke dingen mee doen, en de briefjes groeien nog steeds niet op mijn rug.

Ronski
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 21:08

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Ronski »

Vond het meteen al te mooi om waar te zijn en begrijp eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn die hier intrappen. Maar is dus een Engels bedrijf dus zal wel aan de wet en regelgeving van Engelend voldoen denk ik zo.

robbertvanalphen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2017 21:19

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door robbertvanalphen »

MadBid leek heel wat! Doe het niet. Geld ben ik kwijt en 'net niet gewonnen's het antwoord... Vind mezelf weel dom om er in te trappen!!!

atlas1302

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik ben altijd dol om rond te neuzen op veilingen, maar dit leek me net iets te DOL 8) Ik heb mij aangeleerd om altijd de reviews en beoordelingen te lezen als ik het niet vertrouw. En ja hoor...we hebben er weer eentje bij die de onnozele mensen misleiden, goed dat Radar er is en je er attent op kan maken dat MADBID een droefig verhaal is.

Ik ga het in ieder geval niet proberen, U wel?

stofzuigertje

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Dit onderwerp is van 2013 dus oud nieuws.

2 Google eerst voor je met een onbekende zaken gaat doen en je was geen geld kwijt geweest.

JohnDeKuijper
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2017 21:43
Locatie: next to:The Hague University
Contacteer:

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door JohnDeKuijper »

Ik heb mezelf 3 dagen geleden ingeschreven, maar na een paar reacties op dit forum mezelf toch maar weer teruggetrokken zonder credits te kopen. Ik kon zonder credits ook niet verder naar de veilingen.
Na 2 dagen kreeg ik een email met aanbod van 100 gratis credits, en ik kon zowaar door naar de veiling.

Het is een beetje raar, je moet op het laatste moment bieden maar je weet met geen mogelijkheid wanneer de veiling is afgelopen? Een paar keer dom meegeboden en ieder keer overboden enzovoorts etc.
Uiteindelijk ben ik 51 credits kwijt met bieden en ik heb niets. van mijn gratis 100 credits nog maar 49 over.
Als ik naar een gewone veiling ga dan bied ik, als ik win ben ik mijn geld kwijt maar heb ik het product. Bij MadBid heb ik 2x niks.

JohnDeKuijper
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2017 21:43
Locatie: next to:The Hague University
Contacteer:

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door JohnDeKuijper »

stofzuigertje schreef:1 Dit onderwerp is van 2013 dus oud nieuws.

2 Google eerst voor je met een onbekende zaken gaat doen en je was geen geld kwijt geweest.
Het onderwerp is misschien van 2013, maar nog levend als de pest in 2017. Niks geen oud nieuws, ze verdienen meer als ooit te voren. Stofzuigertje

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik ben net via een advertentie terecht gekomen op een comment site van madbid erg vreemd dat er staat leave a comment maar als je daar op klikt kan je geen comments plaatsen of reageren iemand anders zijn comment.
Verder vind ik het een vreemde site je kan de huidige veilingen alleen zien als je credits hebt?
En als je een veiling hebt "Gewonnen" moet je alsnog dat bedrag betalen???? je hebt toch al betaald met je credits? dus waarom zou je dan nog een keer moeten betalen?

larryn
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 11:50

Re: Ervaring met Madbid.com

Ongelezen bericht door larryn »

Trap er nou gewoon niet in want Apple heeft geen rest partijen, BMW of andere topmerken hebben zeker geen rest partijen.
Als er auto's niet worden verkocht krijgt de dealer deze echt zelf wel over de toonbank met een aanbieding maar niet voor zo weinig.

En als er per ongeluk dan toch iets wordt verkocht is dat al betaald uit alle inleg van mensen die het geluk willen proberen.
Het feit dat je al aan het betalen bent als je gaat bieden beetje raar he op normale veilingen betaal je wat je bied plus wat extra voor het veilinghuis maar dit weet je van te voren.


Blijft de stelregel welke natuurlijk overal geldt: ALS IETS TE MOOI LIJKT IS DAT ALTIJD ZO !!!!!!

Gesloten