LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
carro1113
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2013 16:37

Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door carro1113 »

Wat er nu aan het gebeuren is is te belachelijk voor woorden. Cogas knikkert in het oosten van het land kabelaanbieder Ziggo eruit. Dit betekent dat de Ziggo-klanten vanaf ongeveer januari gedwongen geen klant meer zijn van Ziggo. De enige aanbieder die Cogas toelaat op haar netwerk is Caiway. Dus niet eens keuze voor de klant maar gedwongen winkelnering. En belangenverstrengeling.
Rabobank bouwfonds CIF rolt namelijk samen met Cogas in het verzorgingsgebied van Cogas een glasvezelnetwerk uit dat de oude coaxkabel gaat vervangen. Ziggo wil echter alleen kabeldiensten leveren. Cogas heeft voor Caiway gekozen omdat dit bedrijf naast kabel- ook glasvezeldiensten levert. Daarnaast is CIF eigenaar van tv-aanbieder Caiway. Het abonnement van Ziggo-klanten in het Cogas verzorgingsgebied wordt automatisch beëindigd. Wil men in de toekomst digitale diensten van Caiway afnemen dan moet men zelf een nieuw abonnement aanvragen. De keuze op het glasvezelnetwerk in Cogas-gebied is vooralsnog beperkt tot slechts één aanbieder.
Deze schandalige praktijken wil ik graag aan de orde stellen en ik hoop dat de redactie van het tv-programma dit ook oppikt want dit mag en kan natuurlijk niet. Zogenaamd heb je na aanleg van glasvezel de keus voor wel of niet overstappen op glasvezel maar die keus is er dus voor de inwoners in het Cogas-gebied volstrekt niet.


Maupertus
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 09:43

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door Maupertus »

Radar HELP!! Extra kosten ( o.a. nieuw briefpapier, visitekaartjes en facturen voor ondernemers), Caiway producten zijn veel duurder dan Ziggo, computers opnieuw instellen, e-mail adressen wijzigen en denk ook aan alle ouderen en digibeten die met de handen in het haar zitten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door berndv »

Maupertus schreef:Radar HELP!! Extra kosten ( o.a. nieuw briefpapier, visitekaartjes en facturen voor ondernemers), Caiway producten zijn veel duurder dan Ziggo, computers opnieuw instellen, e-mail adressen wijzigen en denk ook aan alle ouderen en digibeten die met de handen in het haar zitten.
Ben zelf onlangs van Ziggo overgestapt naar caiway glasvezel in het cogasgebied en zou voor ongeveer dezelfde snelheid 10 euro besparen per maand. 90 mbit bij Ziggo was 54 euro, 100 mbit bij caiway is 42,50. Dus waar dat duurder vandaan komt weet ik niet.

Daarnaast heb je het over briefpapier en visitekaartjes en facturen van ondernemers? Vreemd, ik ga hier uit van consumenten. Welke ondernemer gebruikt een @home of @ziggo mail adres die gratis bij een particulier abonnement zit? Sowieso is zakelijke schade nooit en te nimmer te verhalen op een particuliere consumenten aansluiting. Daarnaast vraag ik me af hoe serieus je je als ondernemer wilt presenteren als je een @home of @ziggo mailadres hebt voor je zakelijke contacten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
Maupertus schreef:Radar HELP!! Extra kosten ( o.a. nieuw briefpapier, visitekaartjes en facturen voor ondernemers), Caiway producten zijn veel duurder dan Ziggo, computers opnieuw instellen, e-mail adressen wijzigen en denk ook aan alle ouderen en digibeten die met de handen in het haar zitten.
Ben zelf onlangs van Ziggo overgestapt naar caiway glasvezel in het cogasgebied en zou voor ongeveer dezelfde snelheid 10 euro besparen per maand. 90 mbit bij Ziggo was 54 euro, 100 mbit bij caiway is 42,50. Dus waar dat duurder vandaan komt weet ik niet.

Daarnaast heb je het over briefpapier en visitekaartjes en facturen van ondernemers? Vreemd, ik ga hier uit van consumenten. Welke ondernemer gebruikt een @home of @ziggo mail adres die gratis bij een particulier abonnement zit? Sowieso is zakelijke schade nooit en te nimmer te verhalen op een particuliere consumenten aansluiting. Daarnaast vraag ik me af hoe serieus je je als ondernemer wilt presenteren als je een @home of @ziggo mailadres hebt voor je zakelijke contacten.
Ik kan op mijn huisadres ook Ziggo Zakelijk (Internet Plus Extra ZZ3) afsluiten, wat zo te zien via de kabel is. Als kleinzakelijke klant ben je dan dus ook de pineut in dit scenario, als dit tenminste niet alleen op consumenten slaat. Maar dan heb ik het alleen over de verbinding, zakelijk een @ziggo.nl adres gebruiken en dit op duurbetaald briefpapier zetten is inderdaad niet echt een slimme zakelijke beslissing. Voor een klein bedrag heb je een domein met email-hosting, en dan ben je wat dat betreft niet afhankelijk van een fysieke provider.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap eigenlijk niet wat er zo "schandalig" aan is. Cogas koopt een product in bij een ander bedrijf die vervolgens niet kan of wil leveren wat er gevraagd wordt, dus selecteert Cogas een andere leverancier. Dat gebeurt toch overal als sinds mensenheugenis?

weedy3x
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2014 11:34

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door weedy3x »

Cogas heeft de huishoudens misbruikt.

Een tijdje terug ontving ieder huishouden de volgende folder;
http://www.stja.nl/oranje-menu/over-stj ... oekje.pdf/

Onder punt 9 valt het volgende te lezen;

Vervangt glazvezel mijn coax aansluiting?

"Nee, uw glasvezelaansluiting is een extra aansluiting.
Deze komt dus naast uw huidige coaxaansluiting
(kabel). Met uw coaxaansluiting kunt u gewoon
gebruik blijven maken van de diensten van Ziggo.
Wilt u diensten via glasvezel gaan afnemen? Dan sluit
u een abonnement af bij Caiway"

Daaruit valt te concluderen dat het de bedoeling was van de cogas dat Caiway via de glasvezel zou gaan uitzenden, en dat ziggo zou blijven uitzenden op de kabel.

Nu echter beweert de cogas dat het contract met ziggo is opgezegt omdat;

"​Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel".
zie;
http://www.tubantia.nl/regio/almelo/cog ... -1.4581671

Dus de bewereing van de cogas waarom niet verder te gaan met ziggo, klopt dus niet met de folder (het voornemen van cogas).

Mensen dachten dus, ik laat gratis glasvezel aanleggen waarop caiway gaat uit zenden, want ziggo blijft toch op de kabel uitzenden.

Nu bijna heel het gebied van de cogas voorzien is van glasvezel, verandert de cogas dus het voornemen
(caiway op de glasvezel en ziggo op de kabel).

Eigenlijk hebben dus alle huishoudens die een glasvezelaansluiting lieten aanleggen dus onbedoeld mee geholpen dat ziggo van de kabel verdwijnt.

realwheel
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:32

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door realwheel »

GJvdZ schreef:Ik snap eigenlijk niet wat er zo "schandalig" aan is. Cogas koopt een product in bij een ander bedrijf die vervolgens niet kan of wil leveren wat er gevraagd wordt, dus selecteert Cogas een andere leverancier. Dat gebeurt toch overal als sinds mensenheugenis?
Men is voor Internet/TV/Telefoon geen klant van Cogas maar van Ziggo. Cogas koopt je abonnement niet in, dat doe je zelf.
Ben zelf onlangs van Ziggo overgestapt naar caiway glasvezel in het cogasgebied en zou voor ongeveer dezelfde snelheid 10 euro besparen per maand. 90 mbit bij Ziggo was 54 euro, 100 mbit bij caiway is 42,50. Dus waar dat duurder vandaan komt weet ik niet.
In het grootste deel van het Cogas gebied is er (nog) geen keus voor Caiway glasvezel en ga je naar Caiway Kabel, waarbij er wel aardig wat aspecten zijn die net even wat minder positief uitvallen.

Wat ook vervelend is, is dat je pakketkeuze wordt ontnomen. Bij Ziggo kun je bijvoorbeeld TV+Telefoon afnemen. Bijvoorbeeld handig voor senioren zonder Internet behoefte. Bij Caiway moet je daar nu ook opeens 30Mbit internet bij afnemen, tegen een flinke meerprijs. En zo zijn er nog een aantal combinaties te maken die net even wat minder goed uitpakken.

(Maar het leukste gaat komen als het straks moet worden uitgevoerd natuurlijk. Als die duizenden huishoudens hun enkele Ziggo modem gaan vervangen het Caiway setje van een los modem en router. Niet per definitie iets mis mee, maar ik denk dat ik nog voorzichtig ben als ik zeg dat één op de tien dit niet gaat lukken. Reken dan maar uit hoe druk de helpdesk het gaat krijgen. Gelukkig zijn ze daar wel goed uitgerust want ze hebben natuurlijk veel beperktere openingstijden dan die van Ziggo en houden op zondag een rustdag. :lol: )

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Ik snap eigenlijk niet wat er zo "schandalig" aan is. Cogas koopt een product in bij een ander bedrijf die vervolgens niet kan of wil leveren wat er gevraagd wordt, dus selecteert Cogas een andere leverancier. Dat gebeurt toch overal als sinds mensenheugenis?
Dat klopt niet helemaal. Cogas verplicht ziggo om naast kabel ook glasvezeldiensten te leveren. Ziggo wil dat niet, want heeft daar geen ervaring mee. Lijkt me een terechte keuze.
Bovendien was de klanten beloofd dat voor wie op kabel wil blijven er niks veranderd en zij bij Ziggo blijven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door berndv »

realwheel schreef: In het grootste deel van het Cogas gebied is er (nog) geen keus voor Caiway glasvezel
Onzin. In het grootste deel van het cogas kabel gebied is inmiddels glas of het wordt dit jaar nog opgeleverd.
Bron: Coglas Glasvezel
realwheel schreef:ga je naar Caiway Kabel, waarbij er wel aardig wat aspecten zijn die net even wat minder positief uitvallen.
En dat deel ben ik het ook helemaal mee eens. Temeer vanwege:
olaf79 schreef: Bovendien was de klanten beloofd dat voor wie op kabel wil blijven er niks veranderd en zij bij Ziggo blijven.
Kabelklanten zouden gewoon de diensten van Ziggo blijven houden, of ze nu wel of geen glas lieten aanleggen, er zou niets veranderen, Ziggo zou kabel blijven en caiway zou het glasvezel deel doen en niet anders. Zo staat het in alle folders aangekondigd en uitgelegd en dat staat zelfs nog op de site die ik hierboven gaf. Maar naar nu blijkt is het contract met Ziggo al in 2012 beëindigd met als einddatum 1 januari 2015. Dat is gewoon schandalig, mensen beloftes geven terwijl ze al weten dat de beloftes niet waargemaakt kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2014 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link verwijderd.

realwheel
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:32

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door realwheel »

[quote verwijderd]

Bedankt voor de link. De Cogas website is natuurlijk de laatste tijd een bron betrouwbare feiten gebleken :lol:
Op die website staat echter toch duidelijk dat slechts 6 van de 29 geplande plaatsen gereed zijn.
Ik woon in een plaats die de status 'Aanleg gestart' heeft.
We hebben inderdaad de glas kabel al liggen maar we worden toch op de coax aangesloten omdat de overige infrastructuur nog niet gereed is.
Ik heb hierover gebeld met Caiway en voorlopig moeten wij het nog gewoon doen met Coax.
Caiway is hier zelf ook niet blij mee. Dit is natuurlijk een wat ongelukkige timing. Immers moeten ze eerst iedereen via Coax aansluiten en dan over bijvoorbeeld een jaar moeten ze de klanten weer motiveren om coax af te nemen en ze vervolgens afsluiten.
Maar het is niet anders, aangezien grote delen glas nog niet gebruiksklaar zijn en ze per 2015 moeten gaan leveren.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2014 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast. Reden: link in quote & off-topic.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cogas knikkert Ziggo van de kabel

Ongelezen bericht door berndv »

[quote verwijderd]

Ik vind het gewoon jammer dat ik tussen alle berichtgeving zoveel foutieve info vind. Het is een smerige actie, men zal duurder uit zijn via de kabel, maar er worden gewoon foutieve feiten weergegeven op verschillende pagina's. Dat is gewoon jammer, want met argumenten gebaseerd op foute feiten win je dit niet. Je wint dit door met goed onderbouwde feiten te komen, en die zijn er gelukkig ook genoeg :D
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2014 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: quote verwijderd.

Gesloten