LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet provider uitzoeken?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
eliza1955
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2014 13:09

Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door eliza1955 »

Bij diverse vergelijkingen zie ik dat Telfort 19,50 euro per maand kost. Ik hoef niet zo een snelle verbinding te hebben. Zodra ik de provider aan vink dan kom ik bij Telfort website terecht. Maar daar staat vervolgens 22 euro per maand? Ik heb nu via de Consumentenbond afgesloten waar nog 19,50 euro staat. Ik werd bij hun website niet doorgeleid naar Telfort. Ik vraag me af of dit straks wel de prijs gaat worden? Passen de vergelijking websites de prijzen direct aan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door berndv »

eliza1955 schreef:Bij diverse vergelijkingen zie ik dat Telfort 19,50 euro per maand kost. Ik hoef niet zo een snelle verbinding te hebben. Zodra ik de provider aan vink dan kom ik bij Telfort website terecht. Maar daar staat vervolgens 22 euro per maand? Ik heb nu via de Consumentenbond afgesloten waar nog 19,50 euro staat. Ik werd bij hun website niet doorgeleid naar Telfort. Ik vraag me af of dit straks wel de prijs gaat worden? Passen de vergelijking websites de prijzen direct aan?
Wat staat er op uw bevestiging, dat zal leidend worden. Wel een mooie bak trouwens, de consumentenbond die verkeerde prijzen hanteert en op die manier consumenten misleidt.

Vaak kunt u op die sites ook direct het contract afsluiten, zonder op de site van de provider uit te komen, dus ik vrees hier het ergste voor u.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef: Wat staat er op uw bevestiging, dat zal leidend worden. Wel een mooie bak trouwens, de consumentenbond die verkeerde prijzen hanteert en op die manier consumenten misleidt.
Ach, zoiets gebeurt vaker. VARA en TROS maken ook nog wel eens foutjes die als andere bedrijven dat doen er voor zorgen dat ze op het matje worden geroepen in KASSA of RADAR. Gevalletje balk en splinter.

eliza1955
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2014 13:09

Re: Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door eliza1955 »

Zojuist een e-mail binnengekregen. Helaas ontbreekt een prijsopgave bij de e-mail van de Consumentenbond. Alleen opzeg brief als voorbeeld. Ik wil overstappen van UPC naar Telfort. Ik kijk toch alleen naar de publieke omroepen en wil geen tv meer afnemen bij UPC. Bij UPC kun je ook internet hebben. Maar je kunt niet kiezen bij UPC alleen voor internet zonder radio en tv signalen.

emmahulshof
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2015 12:25

Re: Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door emmahulshof »

Hoi Eliza,

Weet je inmiddels al wat meer?

Ik heb zelf ook bij vergelijkingssites vergeleken, alsook de Consumentenbond, maar wil niet tegen hetzelfde aanlopen als wat jou is overkomen.

Hopelijk is het 19,50 p/maand geworden. Mocht dat niet het geval zijn, kan je er dan nog onderuit?


Groetjes,
Emma

emmahulshof
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2015 12:25

Re: Internet provider uitzoeken?

Ongelezen bericht door emmahulshof »

Hoi Eliza,

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen.

Zelf wil ik ook graag overstappen, maar vergelijkingssites tonen inderdaad andere tarieven. Wel slordig dat de Consumentenbond andere tarieven toont dan Telfort overigens.

Mocht je trouwens het abonnement niet voor € 22 per maand willen, kan je er dan nog vanaf, aangezien je dacht dat deze €19,50 te kunnen krijgen?

Hoor het graag, je zou mij en anderen er denk ik erg mee helpen.


Groetjes,
Emma

Gesloten