LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Via LAN kabel.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Allereerst TS gezondheid, fijn dat je een korting op het abbo. van je internetaanbieder hebt gekregen. Controleer wel goed je toekomstige rekeningen a.u.b. Uit andere topics maak ik op dat providers nog wel eens moeite hebben met het nakomen van hun telefonische toezeggingen. Heb je die toezegging op schrift, dan sta je natuurlijk een stuk sterker, zo niet, probeer die toezegging alsnog zwart-op-wit te ontvangen.

Dan over de techniek van datasignalen over een telefoonlijn. Het is een ingewikkelder materie als de eenvoudige consument kan bevatten: dataverlies door directe afstand, werkelijke afstand, interferentie, weg van de datapakketjes, aanvangssnelheid, leversnelheid etc. etc.

Mijn ervaring is dat ik mijn ADSL bij een collega provider (met schaap) heb beëindigt, omdat ik ruim 2 km. van de meest dichtstbijzende centrale woon. Hierdoor raakte ik in het gunstigste geval 40-45% van mijn internetsnelheid kwijt. Maar als het druk was op het www. kwam 75-80% verlies ook voor en was mijn internet niet vooruit te branden. Omdat ik ook tv wilde kijken via internet en daarbij mijn (matige) Digitenne ook op wilde zeggen, ben ik overgestapt naar de 'blauwe' kabelboer met drie letters. Van de beloofde 120 Mb. snelheid ontvang ik er 121. Geen verlies dus en als het op de kabel druk is, is het nauwelijks merkbaar. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want met een leuk kortingpakketje via de plaatselijke electronicawinkel (klein in naam, groot in prestaties) ben ik nu zelfs in totaal goedkoper uit als bij mijn oude internetprovider (met schaap) en groene tv-aanbieder (met kroontje).

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dank. Voor mij hoeft het internet helemaal niet snel te zijn eigenlijk. Ik e-mail alleen en verder soms wat informatie opzoeken en op dit forum. Kennis van mij hebben nog ADLS spotgoedkoop voor 9,95 euro per maand bij Zonnet. Helaas worden die goedkope abonnementen niet meer verkocht. Het internet is in plaats van goedkoper duurder geworden. Volgens mij is de goedkoopste iets van 19,95 euro per maand. Je hebt wel goedkopere maar dan moet je in het tweede jaar meer betalen, bij 2 jarige contract.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door aarie25 »

gezondheid schreef:Via LAN kabel.
oke, dacht als je draadloos zou gebruiken, is er nog winst te halen, maar als het al via de kabel is,
wordt het lastig

IkBenCharlie
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2015 09:01

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door IkBenCharlie »

Wij zitten op een redelijke afstand van de wijkcentrale dat we 30 mbit zouden moeten halen.
Echter halen we er maar 12 als we mazzel hebben.
Nadat Online over het netwerk van euronet ging na een paar maanden klapte de verbinding regelmatig.
We hadden daarvoor al bij Online gezeten, toen telfort en een tijdjem, zonder aanbieding, bij Ziggo.
Ziggo internet is niet slecht, maar was wel duur.
De eerste afschrijving was meteen ruim 100 euro.
Dus gingen we op een aanbod van Online in. Op een abonnement dat niet meer bleek te bestaan en 50 % korting voor een half jaar.
Ook met de facturering ging het helemaal mis.
Ze kunnen niks bij Online.
Nadat ik na een jaar tobben weer eens belde. Dit keer niet voor de belabberde telefoon, maar voor de slechte verbinding en om op te zeggen per 17 april gingen ze ineens hard aan het werk.
Maar adsl is ons kwijt.
En 'vaste' telefoon nemen we niet meer. Voor 5 euro per maand krijg je niks.
Ook met gratis vaste nummers bellen betaal je nog een vermogen.
Ik snap nog steeds niet waarom telefoon in Nederland gratis is.
Ik weet niet of dat in Amerika nog zo is.
Grote steden betaalden lokaal niet.

We hebben mobiel en ook dat is stervensduuur in Nederland.
Ik gebruik alleen mijn databundel eigenlijk. Als je alleen een databundel hebt, kan niet, ben je veel duurder uit.
SMS'en doe ik ook zelden of nooit bij Telfort, want alles is bijna gratis met die apps.
Dat ze dus verlies lijden is ook onzin. Ze steken zo elke maand een tientje in hun zak en dat met 1 miljoen aansluitingen.

Volgens mij moeten we heel die adsl markt in mekaar laten donderen.
Natuurlijk is kabel niet overal zo goed. Casema was hier een drama.
Ze hebben geen kabel niks veranderd. Alles gaat nog via een koperdraadje.
Dus dat is het niet.
Ja, dat er ergens glasvezel zal liggen zal best wel, maar niet bij mij in de straat.
Snelheid zegt niks. Ik heb hier liever een constante verbinding dan dat het erg snel gaat.
Overigens is Online nu wel gewoon goed op een storinkje na.
Het kan dus wel. Maar ze willen zoveel mogelijk winst maken ten koste van de klant.
Dat je nog zo'n duur nummer moet bellen in deze tijd is ongelooflijk.
De mensen gaan echt niet zomaar bellen om te zeuren.
Of betaal bij een terechte klacht de kosten terug.
Maar goed ze veroorzaken storingen met opzet zodat mensen gaan lopen bellen.
Als je Online belt hang je zeker 10 minuten in de wacht.
Afgezien van het feit dat ze mensen voor de ' lol' laten wachten om extra geld te trekken.
Das algemeen bekend. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld.
Wachten kost geld. Kun je rijk mee worden :wink:
Het ontmoedigd ook !

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door gezondheid »

In het contract zie ik dat mijn abonnement weer met 2 jaar verlengd is..... Dus 5 euro er vanaf en een nieuw contract voor 2 jaar.....

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

gezondheid schreef:In het contract zie ik dat mijn abonnement weer met 2 jaar verlengd is..... Dus 5 euro er vanaf en een nieuw contract voor 2 jaar.....
Maar wel mooi 2 jaar goedkoper nu.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nou ja, € 19,95 euro per maand is normaal tarief bij de goedkoopste tarieven van de internet providers. Ik ken ook mensen die hebben nog ADSL bij Zonnet lopen voor € 9,95 euro per maand.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

gezondheid schreef:Nou ja, € 19,95 euro per maand is normaal tarief bij de goedkoopste tarieven van de internet providers. Ik ken ook mensen die hebben nog ADSL bij Zonnet lopen voor € 9,95 euro per maand.
Ik ken mensen die hebben geen internet. Dat is nog goedkoper. Kijk anders eens of 12Move nog bestaat. Dat was altijd gratis.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door gezondheid »

In de stad Groningen heb je gratis internet via WIFI.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo internet is niet slecht, maar was wel duur.
De eerste afschrijving was meteen ruim 100 euro.
Echter halen we er maar 12 als we mazzel hebben.
Dan ben je ook wel appels met pruimen aan t vergelijken. Ziggo is inderdaad niet goedkoop maar de snelheden die ze opgeven (180Mbit ) haal je ook echt. Dat is ruim 6x zo snel als wat je nu hebt voor een prijs die volgens mij niet 6x zo hoog ligt.
In de stad Groningen heb je gratis internet via WIFI.
Tja maar om daar nu voor te gaan verhuizen :wink: Zou al lang blij zijn als ik in mijn wijk 4G had (Den Bosch).

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

gezondheid schreef:In de stad Groningen heb je gratis internet via WIFI.
Wat is dan je snelheid?

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Online Supersnel Internet 30 Mb/s ?

Ongelezen bericht door 89PB »

Barre Barry schreef:
gezondheid schreef:In de stad Groningen heb je gratis internet via WIFI.
Wat is dan je snelheid?
Download je veel dan is snelheid belangrijk. Doe je dat niet dan is elk abonnement zonde geld.

Gesloten