LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde informatie of afzetterij?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Bedankt allemaal voor het reageren.

Na de laatste reactie op zijn mail heb ik besloten om geen foto's te bestellen en opzoek te gaan naar een nieuwe fotograaf. Die betere foto's maakt, maar vooral ook snapt wat hij doet. Zowel met mondelingen als schriftelijke afspraken. Geen zin om hem te sponseren.

Zie reactie van hem:

Ten eerste mijn excuus. Ik had inderdaad 7 dagen aangegeven en natuurlijk mag je nog aanpassen als je dat wenst.
Ik zag de mail staan en dacht, die heb ik nog niet verwerkt terwijl ik wel al je had geantwoord met de vraag of je wilde wijzigen. Je kan nog altijd wijzigen, geen probleem.

Echter aangaande de 25 Euro korting moet ik je ongelijk geven.
Ook juridisch klopt dit niet. Ik snap dat het ook op jouw manier is uit te leggen maar het is niet zo dat het enkel op jouw manier is uit te leggen.
Sterker nog, als we het over juridisch gaan hebben; er bestaat geen juridische omschrijving van het woord besteding.
In het woordenboek echter is besteding - "uitgaven" Na afterk van de 25 Euro geef je geen 50 Euro uit terwijl de afspraak duidelijk is dat je bij een minimale uitgave van 50 euro 25 euro korting krijgt. Je geeft geen 50 Euro uit, je geeft 38 Euro uit.

Indien je de bestelling in zijn geheel wilt laten vallen dan mag dat. Dat is zeker je goed recht.
Dus graag hoor ik of je je bestelling wenst aan te passen of dat je er volledig vanaf gaat zien.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door 16again »

fotograaf schreef:In het woordenboek echter is besteding - "uitgaven" Na afterk van de 25 Euro geef je geen 50 Euro uit terwijl de afspraak duidelijk is dat je bij een minimale uitgave van 50 euro 25 euro korting krijgt. Je geeft geen 50 Euro uit, je geeft 38 Euro uit.
Aan de discussie is eind te maken door voortaan simpelweg te adverteren:
Bij bestelling van minimaal 75 euro ontvangt u 25,- korting!!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

DNF Style uit Geleen snapt er helemaal niks van. Niet alleen klopt de redenering over de korting van geen kant maar de hele gang van zaken rammelt aan alle kanten. Taalkundig klopt er natuurlijk helemaal niets van en dat zie je ook terug in de vorm van veel fouten in de teksten op hun website. Rekenkundig klopt er nog minder van. Als je een bedrijf serieus wilt runnen dan zul je het toch echt anders aan moeten pakken. Vooral veel klantvriendelijker. Ik kan me voorstellen Madelon dat je elders gaat kijken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Har06 »

Klaas Jan schreef:DNF Style uit Geleen snapt er helemaal niks van. Niet alleen klopt de redenering over de korting van geen kant maar de hele gang van zaken rammelt aan alle kanten. Taalkundig klopt er natuurlijk helemaal niets van en dat zie je ook terug in de vorm van veel fouten in de teksten op hun website. Rekenkundig klopt er nog minder van. Als je een bedrijf serieus wilt runnen dan zul je het toch echt anders aan moeten pakken. Vooral veel klantvriendelijker. Ik kan me voorstellen Madelon dat je elders gaat kijken.
Ik kan me ook voorstellen dat DNF geen foto,s wil maken van een kwade Madelon :lol:

mh73

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik kan me ook voorstellen dat DNF geen foto,s wil maken van een kwade Madelon :lol:[/quote]

Die foto's zijn al gemaakt volgens mij.

TS heeft groot gelijk. Dit bedrijf probeert klanten te lokken met een leuke aanbieding, maar er vervolgens meer geld uit te slaan door de aanbieding in eigen voordeel aan te passen. Daar beschuldigt hij TS van in zijn reactie, maar hij doet dat zelf natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

maddylon schreef: Zie reactie van hem:


Ik snap dat het ook op jouw manier is uit te leggen maar het is niet zo dat het enkel op jouw manier is uit te leggen.
En volgens mij gaat het hier fout. Een boodschap moet duidelijk en ondubbelzinnig zijn, overeenkomstig datgene dat men mag verwachten wat er bedoeld wordt. De boodschap moet gegeven worden met de ontvanger als uitgangspunt. Dié moet immers begrijpen wat er bedoeld wordt. Als enkel de afzender de boodschap begrijpt, is de communicatie niet goed.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De argumentatie van deze fotograaf is zowel taalkundig als juridisch onzinnig, en dan laat ik het communicatieoogpunt maar buiten beschouwing. Jammer - want deze fotograaf heeft nu géén omzet, en bovendien een bak antireclame, terwijl zijn extra omzet een luttele 12 euro bedroeg...

maddylon
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 01:37

Re: Verkeerde informatie of afzetterij?

Ongelezen bericht door maddylon »

Har06 schreef:
Klaas Jan schreef:DNF Style uit Geleen snapt er helemaal niks van. Niet alleen klopt de redenering over de korting van geen kant maar de hele gang van zaken rammelt aan alle kanten. Taalkundig klopt er natuurlijk helemaal niets van en dat zie je ook terug in de vorm van veel fouten in de teksten op hun website. Rekenkundig klopt er nog minder van. Als je een bedrijf serieus wilt runnen dan zul je het toch echt anders aan moeten pakken. Vooral veel klantvriendelijker. Ik kan me voorstellen Madelon dat je elders gaat kijken.
Ik kan me ook voorstellen dat DNF geen foto,s wil maken van een kwade Madelon :lol:

Ik kan heeeel lief kijken hoor hahaha :wink:

De foto's waren inderdaad begin deze maand al gemaakt. Maar ik moet zeggen ben niet kwaad. Eerder teleurgesteld hoe dit is gelopen. Hij gaf het me nog aan in de studio, vergeet niet de extra actie op de voucher.

Ben ondertussen nog steeds aan het wachten op een mail van vakantieveilingen. Die zouden ook nog reageren. Hoe dan ook, deze onduidelijkheid moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Gesloten