LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door tham »

Wanneer ik met Google Chrome wil inloggen in mijn hotmailaccount dan staat er in de browser een groen veiligheidsslotje maar zodra ik daadwerkelijk ben ingelogd dan verschijnt er ineens een geel gevarendriehoekje in de browser.
Dit probleem heb ik op mijn laptop en ook op mijn computer. Verschillende mensen die ik gesproken heb en ook een hotmailaccount hebben, hebben hetzelfde probleem. Ook het verwijderen van Google Chrome en de laatste versie downloaden maakt niets uit.

Wat is hier aan de hand?

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik heb dit er over gevonden.
mensen die gebruik maken van Google Chrome kunnen op de plaats waar het veiligheidscertificaat getoond wordt een geel driehoekje krijgen. Dit driehoekje wordt getoond in plaats van de normale melding in het groen, de zogenoemde ’trusted certificate’ balk. Dit heeft geen gevolgen voor de veiligheid van de data en de veiligheid van Twinfield.

Google, de maker van Chrome, heeft besloten om bepaalde certificaten met zogenoemde SHA1 encryptie die in 2016 verlopen te markeren met deze waarschuwing. Google wil gebruikers daarmee wijzen op nieuwe, verbeterde certificaten. Dit is dus een waarschuwing van Google voor de eigenaar van de website.

dit heb ik zelf ook en als je dan op het slotje klikt staat er dat er gebruik wordt gemaakt van een verouderde beveiligingconfiguratie, waardoor je waarschijnlijk niet prive bent.
dit is de reden dat google dit laat zien

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door bprosman »

een verouderde beveiligingconfiguratie, waardoor je waarschijnlijk niet prive bent.
Wat niet helemaal klopt, SHA1 is inderdaad een verouderde versleutelingsmethode die nu zo'n beetje overal vervangen wordt maar dat wil NIET zeggen dat je "Waarschijnlijk niet prive" (kromme vertaling trouwens) bent. Het woord waarschijnlijk suggereert dat het geen beveiligde verbinding meer is wat niet waar is.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door tham »

Een geel gevarendriehoekje wijst wel degelijk op een verbinding die niet 100% veilig is. Enkele maanden terug had ik n.l. hetzelfde gevarendriehoekje wanneer ik via Google Chrome inlogde op sites waarbij je je digid-code moest gebruiken zoals mijn.belastingdienst.nl, mijn.overheid.nl, mijn zorgverzekeringsaccount, mijn.toeslagen.nl.
In het veelvuldig contact welke ik met de Digid-organisatie Logius had hier over erkenden zij dat een gevarendriehoekje betekent dat de verbinding niet 100% veilig is. Inmiddels is blijkbaar hun certificaat vervangen want dit probleem is met digid-code inloggen opgelost.
Aangezien mensen over het algemeen ook privacygevoelige gegevens in hun hotmailaccount hebben opgeslagen zoals bankgegevens, wachtwoorden etc. is het van groot belang dat Hotmail óók 100% veilige certificaten moet hebben. Alleen, er bestaat geen helpdesk o.i.d. om Hotmail deze onveiligheid te melden, ook Microsoft gebeld maar die kunnen hier niets aan doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door ciske »

tham schreef: Aangezien mensen over het algemeen ook privacygevoelige gegevens in hun hotmailaccount hebben opgeslagen zoals bankgegevens, wachtwoorden etc. is het van groot belang dat Hotmail óók 100% veilige certificaten moet hebben..

Ik niet hoor, zo veilig vind ik Hotmail ook niet. Misschien dat bprosman je verder kan uitleggen wat te doen. Ik kan je niet helpen, of met een andere browser je mail openen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door bprosman »

Aangezien mensen over het algemeen ook privacygevoelige gegevens in hun hotmailaccount hebben opgeslagen zoals bankgegevens, wachtwoorden etc. is het van groot belang dat Hotmail óók 100% veilige certificaten moet hebben.
Die verbinding is nog steeds veilig, de data gaat nog steeds encrypted over de lijn en de certificaten zijn ook nog veilig. Er zijn inmiddels alleen VEILIGERE certificaten.
Als je voordeur op slot zit met een slot van 20..30 jaar oud zit je deur nog steeds op slot. Zo'n slot is alleen makkelijker te kraken dan een modern slot maar betekend niet dat je voordeur "open staat".
Het Hotmail certificaat loopt 1 Dec. 2015 af, dan zullen ze hem echt wel vervangen door een SHA256 cert.
VeriSign (de uitgever van dit Cert.) geeft nu ook standaard SHA256 uit , SHA1 krijg je alleen bij wijze van uitzondering nog.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door Har06 »

hotmail is vervangen door outlook: een discussie over een onjuist onderwerp, dit maakt vele prikkers niets uit :lol:

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door aarie25 »

bprosman schreef:
een verouderde beveiligingconfiguratie, waardoor je waarschijnlijk niet prive bent.
Wat niet helemaal klopt, SHA1 is inderdaad een verouderde versleutelingsmethode die nu zo'n beetje overal vervangen wordt maar dat wil NIET zeggen dat je "Waarschijnlijk niet prive" (kromme vertaling trouwens) bent. Het woord waarschijnlijk suggereert dat het geen beveiligde verbinding meer is wat niet waar is.
deze kromme vertaling staat er letterlijk zo :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:hotmail is vervangen door outlook: een discussie over een onjuist onderwerp, dit maakt vele prikkers niets uit :lol:

Ik heb nog steeds Hotmail.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door bprosman »

Het Hotmail.com domein bestaat ook nog steeds.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:hotmail is vervangen door outlook: een discussie over een onjuist onderwerp, dit maakt vele prikkers niets uit :lol:

Ik heb nog steeds Hotmail.
uiteraard Hotmail draait onder die naam door, ik heb ook mijn upcmail chellomail ipv Ziggo mail :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geel gevarendriehoekje bij inloggen hotmail

Ongelezen bericht door bprosman »

uiteraard Hotmail draait onder die naam door, ik heb ook mijn upcmail chellomail ipv Ziggo mail :lol:
Je snapt het niet Har, er zijn nog een heleboel mensen die http://www.hotmail.com intypen, die worden dan weliswaar ergens anders naartoe geleid (login.live.com) maar daar moet het certificaat wel kloppen. Onder het mail.live.com cert hangt een hele lijst SAN's, waaronder www.hotmail.com , daar zal de jouwe ook best tussen zitten :

Common Name = mail.live.com

Subject Alternative Names = mail.live.com, m.mail.live.com, contacts.live.com, hotmail.co.jp, hotmail.co.uk, hotmail.com, hotmail.live.com, hotmail.msn.com, people.live.com, http://www.hotmail.com, http://www.hotmail.msn.com, http://www.mail.live.com, home.live.com, http://www.live.com, dvt.mail.live.com, blu002.afx.ms, blu002.mail.live.com, origin.blu002.mail.live.com, blu168.afx.ms, blu168.mail.live.com, origin.blu168.mail.live.com, blu169.afx.ms, blu169.mail.live.com, origin.blu169.mail.live.com, blu170.afx.ms, blu170.mail.live.com, origin.blu170.mail.live.com, blu171.afx.ms, blu171.mail.live.com, origin.blu171.mail.live.com, blu172.afx.ms, blu172.mail.live.com, origin.blu172.mail.live.com, blu173.afx.ms, blu173.mail.live.com, origin.blu173.mail.live.com, blu174.afx.ms, blu174.mail.live.com, origin.blu174.mail.live.com, blu175.afx.ms, blu175.mail.live.com, origin.blu175.mail.live.com, blu176.afx.ms, blu176.mail.live.com, origin.blu176.mail.live.com, blu177.afx.ms, blu177.mail.live.com, origin.blu177.mail.live.com, blu178.afx.ms, blu178.mail.live.com, origin.blu178.mail.live.com, blu179.afx.ms, blu179.mail.live.com, origin.blu179.mail.live.com, blu180.afx.ms, blu180.mail.live.com, origin.blu180.mail.live.com, blu181.afx.ms, blu181.mail.live.com, origin.blu181.mail.live.com, blu182.afx.ms, blu182.mail.live.com, origin.blu182.mail.live.com, blu183.afx.ms, blu183.mail.live.com, origin.blu183.mail.live.com, blu184.afx.ms, blu184.mail.live.com, origin.blu184.mail.live.com, blu185.afx.ms, blu185.mail.live.com, origin.blu185.mail.live.com, blu186.afx.ms, blu186.mail.live.com, origin.blu186.mail.live.com, blu187.afx.ms, blu187.mail.live.com, origin.blu187.mail.live.com, blu188.afx.ms, blu188.mail.live.com, origin.blu188.mail.live.com

Gesloten