LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

Beste radartv.nl bezoekenden,

Achtergrond
Anderhalf jaar geleden heb ik een internet abonnement afgesloten bij Online voor twee jaar. Ik woonde toentertijd in een sloopwoning waarin ik zeker voor 1,5 jaar zou kunnen wonen. Omdat het niet onwaarschijnlijk was dat ik er langer zou kunnen blijven heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten, ook in het achterhoofd dat ik de internetverbinding gewoon zou kunnen verhuizen naar een nieuw adres na de 1,5 jaar.

De sloop van de sloopwoning moest uiteindelijk toch al direct na 1,5 jaar plaatsvinden. Het is mij niet gelukt om een zelfstandige vervangende woonruimte te vinden en daarom ben ik tijdelijk bij mijn vader gaan wonen. Als ik een vervangende woonruimte had kunnen vinden dan had ik de internet verbinding uiteraard gewoon verhuisd. Echter heeft mijn vader zelf al een internet verbinding en daarbij komt ook nog eens dat op het adres van mijn vader Online niet eens een internetverbinding kan leveren. Ik kan dus echt onmogelijk gebruik maken van de internet verbinding.

Reactie van Online
Met dit verhaal heb ik naar de klantenservice van Online gebeld. De klachten afdeling verteld me dat ze het verzoek hebben beoordeeld, maar dat ze echt geen uitzondering kunnen maken. Dit is dus niet voldoende reden om het contract voortijdig te beëindigen.
Nou weet ik dat er uitzonderingen kunnen worden gemaakt waarbij het contract voortijdig kan worden opgezegd, bijvoorbeeld bij een emigratie naar het buitenland, maar kennelijk niet in mijn unieke uitzonderlijke geval.

Mijn mening
Gezien mijn ongelukkige situatie, die ik onmogelijk geheel van tevoren kon voorzien, zou Online hier wel een uitzondering kunnen maken en de verbinding voortijdig op kunnen zeggen. Ik begrijp dat ik een 2-jarig contract getekend heb, maar ik vind mijn situatie dermate uitzonderlijk dat een tegemoetkoming op zijn plaats is. Het is onmogelijk voor mij om deze internetverbinding te gebruiken, en toch moet ik ervoor betalen, heel frustrerend.

Naar mijn mening zou Online hier coulant moeten zijn, de internet verbinding alsnog moeten opzeggen per 1-3-2015, en restitutie moeten verlenen voor de facturen die ik tussen 1-3-2015 en nu betaald heb.

Ben wel benieuwd wat jullie mening hierover is.

Grtz

Remco
Laatst gewijzigd door airpost op 30 mei 2015 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

Heb zojuist nog even met de klantenservice van Online gebeld voor een laatste poging. Tijdens het gesprek kreeg ik te horen dat een verbinding toch wel opgezegd zou kunnen worden als deze niet op het nieuwe adres geleverd zou kunnen worden. Dus ik denk: vreemd, want dat kon eerder niet, maar wel mooi! Opzeggen die handel! Echter wanneer mevrouw een postcode check doet voor mijn huidige adres, dan blijkt hier nu toch wel internet geleverd te kunnen worden. Ik zou zweren dat dit eerder niet het geval was, maar dat kan ik nu niet meer hard maken. Het opzeggen van het abonnement kan in ieder geval nog steeds niet.

Mijn mening blijft onveranderd, omdat mijn vader een glasvezelverbinding heeft, heeft het echt totaal geen nut om die verbinding naar mijn huidige adres te verhuizen. Het verhuizen van de verbinding gaat ik dus ook echt niet doen, dat kost Online onnodige moeit en levert mij verder niets op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat er bij je vader al Internet is, en je de verbinding dus niet zult gebruiken, is niet relevant. Het is de vraag of zij jou die verbinding kunnen leveren. Als ze dat niet zouden kunnen, dan is dat een goede reden om het contact voortijdig op te zeggen. Maar ze kunnen gewoon hun verplichting nakomen; het is alleen zo dat jij dat niet wil.

Als je ergens tijdelijk woont, dan is het trouwens sowieso niet verstandig om zo'n lang contract af te sluiten. Dat jij de keus hebt gemaakt om zo'n lang contract af te sluiten, was je eigen keus. Dat je daar nu spijt van hebt is een gevalletje jammer maar helaas.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

Bedankt voor jullie reacties. Niet het antwoord waar ik op gehoopt had maar wel duidelijk.

@Vogels
Je geeft aan contract = contract, maar vind dat wel erg zwart-wit geschetst. Er zijn namelijk wel uitzonderingen waarbij het contract eerder opgezegd kan worden. Dan is het contract ook geen contract. Dat mijn voorbeeld niet binnen de algemene voorwaarden past voorkomt alleen dat het contract ontbonden kan worden.

@Kweenie
Dat er bij mijn vader een internetverbinding ligt is dermate relevant dat het geen nut heeft om de verbinding hiernaartoe te verhuizen.
Je hebt een goed punt dat ik geen tweejarig contract had moeten afsluiten, dat is mij ook wel duidelijk geworden en daar heb ik zeker van geleerd. Toen ik het contract afsloot had ik echter goede moed dat ik op tijd een nieuwe woning zou kunnen vinden en de verbinding dus gewoon zou kunnen verhuizen. Naar mijn mening niet zo'n gekke gedachte, want ik stond al voor lange tijd ingeschreven bij de woningbouw vereniging voor een huurhuis.

Misschien komt het doordat ik bij een organisatie werk waarbij bij ongelukkige gevallen wel om de algemene voorwaarden heen kan worden werkt. En dat ik hierdoor van mening ben dat er een oplossing gevonden zou moeten kunnen worden.

Op Jurofoon.nl ben ik bovendien de volgende tekst tegengekomen:
De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar. Als je een dergelijk contract hebt gesloten en je wilt het opzeggen, neem dan contact met ons op, we helpen je graag.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/3352-alg ... s-opzeggen

Ook maar eens contact opnemen met Jurofoon hiervoor.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door 16again »

airpost schreef:Op Jurofoon.nl ben ik bovendien de volgende tekst tegengekomen:
De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar. Als je een dergelijk contract hebt gesloten en je wilt het opzeggen, neem dan contact met ons op, we helpen je graag.
Dat geldt niet indien het 2-jarig duidelijk voordeel biedt tov 1-jarig contract, door bijvoorbeeld lager maand tarief.

Indien voor je aansluiting graafwerk nodig was, moet dat toch terugverdient worden. Kosten spreiden over 24 maanden ipv 12 behoort lager maandbedrag op te leveren.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

@Vogels
Je geeft aan dat de enige uitzondering is dat als een provider op dat nieuwe adres niet kan leveren, maar dat is verreweg van waar. Hieronder een aantal gevallen waarbij een contract mogelijk eerder ontbonden kan worden:

- Overlijden
- Verhuizing naar buitenland
- Samenwonen
- Inclusief huren (huur met internet inbegrepen)
- Verhuizing naar verzorgingstehuis

Moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet welke hiervan van toepassing zijn bij Online. Maar het is
dus minder zwart-wit dan jij aangeeft, dat de enige uitzondering voor voortijdig opzeggen is dat de verbinding niet geleverd kan worden.

Heb je de tekst op jurofoon.nl overigens al gelezen? Voor de makkelijkheid vermeld ik hem nog even hieronder:
De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar. Als je een dergelijk contract hebt gesloten en je wilt het opzeggen, neem dan contact met ons op, we helpen je graag.
zie: https://www.jurofoon.nl/nieuws/3352-alg ... s-opzeggen

Is wel een ander punt, maar ben benieuwd wat je daarover zegt.

@16again
Dan laten ze me toch gewoon die korting terugbetalen? Daar zie ik het punt niet echt van. Ik heb inderdaad korting gekregen op de eerste maanden, dus dat klopt wel wat je zegt. Los van de korting op de eerste maanden zijn het 1-jarig en 2-jarig abonnement identiek. Een hele ingewikkelde berekening hoeft het dus niet te worden.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

Bedankt voor je schamele toevoeging MichielFRL. Het punt was dat er andere uitzonderingen zijn waarbij het contract wel voortijdig opgezegd kan worden, naast de uitzondering waarbij Online geen verbinding op het adres kan leveren, hoop dat je dat kunt begrijpen.

Moet zeggen dat ik wel iets meer begrip had verwacht op dit forum. De argumenten die jullie aandragen vind ik echt nonsens en dat maakt me misschien nog wel krachtiger. Het lijkt erop dat men zo heilig in het verouderde vieze systeem geloven, dat het rechtvaardig is dat individuen op deze manier gestraft worden. Dan kan je zeggen: contract is contract, wet is wet, bla is bla, maar als we altijd zo blijven denken dan veranderd er nooit wat! Het is wat het is hoor ik ze wel eens zeggen. Klopt! Totdat het veranderd wordt! Power to the people en ****/change the system!

https://www.youtube.com/watch?v=Uu_VuxWCYhQ
Laatst gewijzigd door airpost op 30 mei 2015 20:13, 3 keer totaal gewijzigd.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door encore »

Als je gaat verhuizen naar een adres waar al wordt geleverd kun je je lopende abbo per datum inschrijving nieuwe adres opzeggen. Netjes de bewijzen kopiëren en opsturen naar Online met het verzoek tot beëindiging.
Hoe simpel wil je het hebben?

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

@encore
Kun je mij vertellen waar dit geschreven staat en wat de bron van je informatie is? Hetgeen jij aangeeft was volgens Online dus niet mogelijk namelijk. Ik heb bij Online aangeven dat ik ben verhuisd naar een nieuw adres. Zij gaven aan dat wanneer er een internetverbinding op dit adres geleverd kon worden, dat het dan niet mogelijk was om het contract voortijdig op te zeggen. Ondanks dat er dus al een internetverbinding aanwezig was op dit adres. Alle andere die gereageerd hebben in dit topic lijken ook een andere mening te hebben hierover.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door encore »

Is al jaren zo bij Online. Als je netjes een uittreksel van de gemeente hebt met daarop de datum inschrijving nieuwe adres en kopie contract mét een zeer recente bankoverschrijving van die actieve verbinding, kopie ID en je handtekening onderaan de brief waarin je netjes om beëindiging van je contract vraagt dan komt het echt wel goed. Trust me, I know...

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou dus geen kopie van je ID opsturen, vanwege de mogelijkheid van identiteitfraude. Een bedrijf als Online mag hier helemaal niet naar vragen. En als je toch een kopie opstuurt zorg er dan voor dat je BSN nummer, nationaliteit en foto zwart maakt.

Het staat hier:
Artikel 6:237 aanhef en onder k BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j of p respectievelijk q een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij na een jaar de bevoegdheid heeft de overeenkomst te allen tijde op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand.
Je kunt het beding dat de duur van twee jaar regelt (met terugwerkende kracht) vernietigen. Gevolg daarvan is dat je dan een overeenkomst met onbepaalde duur is gesloten. Je moet alleen wel opzeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn. Bijvoorbeeld twee weken of maximaal een maand.
Artikel 6:231 sub a BW schreef:algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;
Het moet wel gaan om een algemene voorwaarden. Indien de duur het gevolg is van een individueel beding, d.w.z. een beding dat is opgesteld voor enkele overeenkomsten dan kan je de duur niet doorbreken.
16again schreef:Dat geldt niet indien het 2-jarig duidelijk voordeel biedt tov 1-jarig contract, door bijvoorbeeld lager maand tarief.
Uit de wet volgt dat een redelijk beding vermoedelijk onredelijk bezwarend is. Er wordt dus vermoed dit beding de balans tussen de rechten en plichten van partijen aanzienlijk verstoort in het nadeel van de consument en in strijd met de goede trouw is opgenomen.

Het bedrijf moet dan het tegendeel bewijzen. Dat de consument een voordeeltje heeft is niet voldoende om het vermoeden te doorbereken. De wetgever achte het onwenselijk dat een consument lang gebonden zou zijn aan een overeenkomst. En dat de consument een voordeel geniet betekent niet dat het langer bebonden zijn daarmee opeens wel wenselijk zou zijn.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Vergelijk het eens met overeenkomst mobiele provider, waar nieuw mobieltje inbegrepen zit bij 2 jarig abonnement. Uiteraard kun je daar niet boete-vrij onderuit, betaling van mobieltje is uitgesmeerd over 24 maanden

wat online.nl zeker niet gaat helpen, is dat ze geeneens contracten met looptijd van 1 jaar aanbieden.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:wat online.nl zeker niet gaat helpen, is dat ze geeneens contracten met looptijd van 1 jaar aanbieden.
:oops:
Default wordt 24 maands tarief getoond, onderaaan bestelpagina staat 12 maanden optie.
Prijsverschil is 12 ipv 4 maanden introductie korting.
https://www.online.nl/internet-bellen-tv/abonnement/

Online kan dus stellen dat je zelf voor 2-jaars contract gekozen hebt.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

@alfatrion
Dank voor je reactie, aan deze informatie heb ik echt iets. Ik heb al een klacht online gezet op klachtenkompas en zal aankomende maandag nog een keer bellen met de klantenservice om ze te wijzen op de door jouw genoemde wets artikelen.

@encore
Wel vreemd dat dit volgens jouw al jaren zo is. Ik heb toch echt meerdere malen met de klantenservice van Online gebeld en duidelijk aangegeven dat ik zou verhuizen naar mijn vader en dat hier al een glasvezel verbinding aanwezig is. Maar ik ga maandag nog een keer bellen en dan ga ik dit ook met ze bespreken.

@vogels
Als bij overlijden een verbinding voortijdig opgezegd kan worden, dan betekent dat dus dat "het niet kunnen leveren van een verbinding op een adres" niet de enige uitzondering is tot voortijdige opzeggen, waarvan jij aangaf dat dit het geval was. Hetgeen je zegt is dus gewoon niet waar.
Ik weet dat jij van mening bent dat als je ooit een keer een foute keuze hebt gemaakt, dat je daar dan voor moet boeten. We verschillen op dit gebied qua levensvisie, omdat ik vind dat een "fout" van iemand anders vergeven dient te worden, hoe moeilijk dat soms ook is.
Zoals je aan de reacties van de anderen leest is het kennelijk toch minder zwart-wit dan jij het probeert te stellen.
Laatst gewijzigd door airpost op 31 mei 2015 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door olaf79 »

airpost schreef:Bedankt voor jullie reacties. Niet het antwoord waar ik op gehoopt had maar wel duidelijk.

@Vogels
Je geeft aan contract = contract, maar vind dat wel erg zwart-wit geschetst. Er zijn namelijk wel uitzonderingen waarbij het contract eerder opgezegd kan worden. Dan is het contract ook geen contract. Dat mijn voorbeeld niet binnen de algemene voorwaarden past voorkomt alleen dat het contract ontbonden kan worden.
Je bent akkoord gegaan met die voorwaarden en dus zit je er nu aan vast. Je bent een volwassen persoon die doelbewust een keuze maakte om een paar euro per maand te besparen.
@Kweenie
Dat er bij mijn vader een internetverbinding ligt is dermate relevant dat het geen nut heeft om de verbinding hiernaartoe te verhuizen.
Je hebt een goed punt dat ik geen tweejarig contract had moeten afsluiten, dat is mij ook wel duidelijk geworden en daar heb ik zeker van geleerd. Toen ik het contract afsloot had ik echter goede moed dat ik op tijd een nieuwe woning zou kunnen vinden en de verbinding dus gewoon zou kunnen verhuizen. Naar mijn mening niet zo'n gekke gedachte, want ik stond al voor lange tijd ingeschreven bij de woningbouw vereniging voor een huurhuis.
Nee dit is allemaal irrelevant. Je wist dat je na 1,5 jaar eruit moest en je hebt het risico genomen dat niet zo was. Daar kan online niks aan doen. Zij mogen je gewoon aan het contract houden. Online kan leveren maar jij wilt niet afnemen. Dan is het pech voor jou!!!
Misschien komt het doordat ik bij een organisatie werk waarbij bij ongelukkige gevallen wel om de algemene voorwaarden heen kan worden werkt. En dat ik hierdoor van mening ben dat er een oplossing gevonden zou moeten kunnen worden.
Dat is vast geen commercieel bedrijf dan. Online gaat je niet eerst korting geven als beloning voor een 2 jarig contract en na 1,5 jaar je contract opzeggen.
Op Jurofoon.nl ben ik bovendien de volgende tekst tegengekomen:
De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar. Als je een dergelijk contract hebt gesloten en je wilt het opzeggen, neem dan contact met ons op, we helpen je graag.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/3352-alg ... s-opzeggen

Ook maar eens contact opnemen met Jurofoon hiervoor.
Kun je doen maar heeft geen zin. Een 2 jarig contract mag gewoon als daar tegenover staat dat dit contract duidelijk voordeel biedt boven een 1 jarig contract. DWZ extra korting, of betere voorwaarden. Je koopt die korting als het ware door langer klant te blijven. Klantenbinding.

Dus ik geef je weinig / nihil kans dat je dit kunt gebruiken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef: Het moet wel gaan om een algemene voorwaarden. Indien de duur het gevolg is van een individueel beding, d.w.z. een beding dat is opgesteld voor enkele overeenkomsten dan kan je de duur niet doorbreken.
Er staat duidelijk in hun bestelpagina dat je kunt kiezen tussen 1 of 2 jarige contracten. Die keuze maak je als consument dus bewust, en daarom is dit toegestaan. Het was wat anders als die keuze er niet was of als het 2 jarig contract geen voordeel biedt t.o.v. een 1 jarig contract.
Het bedrijf moet dan het tegendeel bewijzen. Dat de consument een voordeeltje heeft is niet voldoende om het vermoeden te doorbereken. De wetgever achte het onwenselijk dat een consument lang gebonden zou zijn aan een overeenkomst. En dat de consument een voordeel geniet betekent niet dat het langer bebonden zijn daarmee opeens wel wenselijk zou zijn.
Klantenbinding en significate voordelen t.o.v. een 1 jarigcontract zijn wel degelijk prima argumenten. Als jij bewijs hebt van het tegendeel lees ik die graag.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

Bedankt voor je reactie Olaf.
Je bent akkoord gegaan met die voorwaarden en dus zit je er nu aan vast. Je bent een volwassen persoon die doelbewust een keuze maakte om een paar euro per maand te besparen.
Onzinnige uitspraak. Als er in de algemene voorwaarden zaken staan die in strijd zijn met de wet dan kan het zijn dat ik ermee akkoord ben gegaan, maar dat wil niet zeggen dat ze geldig zijn.
Nee dit is allemaal irrelevant. Je wist dat je na 1,5 jaar eruit moest en je hebt het risico genomen dat niet zo was. Daar kan online niks aan doen. Zij mogen je gewoon aan het contract houden. Online kan leveren maar jij wilt niet afnemen. Dan is het pech voor jou!!!
Niet op de feiten vooruitlopen a.u.b. Ik heb dit topic o.a. aangemaakt om te ontdekken of Online mij aan het contract mag houden. Als blijkt dat Online zich aan het contract zou mogen houden dan zal ik uiteraard gewoon betalen, maar dan nog ben ik het er totaal niet mee eens.
Dat is vast geen commercieel bedrijf dan. Online gaat je niet eerst korting geven als beloning voor een 2 jarig contract en na 1,5 jaar je contract opzeggen.
Gaat om een commercieel bedrijf. Dit is alleen een bedrijf die graag gelukkige klanten heeft. Klanten die ook daadwerkelijk klant willen zijn en blij zijn met het product wat ze ontvangen. Een visie waarvan ik denk dat meer bedrijven deze zouden moeten nastreven, daarom strijd ik hier ook voor.
Nee dit is allemaal irrelevant. Je wist dat je na 1,5 jaar eruit moest en je hebt het risico genomen dat niet zo was. Daar kan online niks aan doen. Zij mogen je gewoon aan het contract houden. Online kan leveren maar jij wilt niet afnemen. Dan is het pech voor jou!!!
Dit is in zoverre relevant dat het een verklaring geeft voor de keuze die ik heb gemaakt. Nogmaals, de kans was echt zeer groot dat ik er langer zou kunnen wonen of dat ik een andere woning zou kunnen vinden. Ik weet dat ik een verkeerde keuze hebt gemaakt toen, maar heb er van geleerd en vind dat mensen niet hoeven te blijven boeten voor een verkeerde keuze in het verleden. Daarbij is er dus heel makkelijk om de kosten te verrekenen.
Je bent akkoord gegaan met die voorwaarden en dus zit je er nu aan vast. Je bent een volwassen persoon die doelbewust een keuze maakte om een paar euro per maand te besparen.
Nu loop je weer op de feiten vooruit. Of ik aan het contract vast zit is nog de vraag en daarom heb ik dit topic aangemaakt. Gezien de situatie is mijn visie dat er hier een uitzondering gemaakt zou kunnen worden. Nogmaals, de korting die ik voor de eerste maanden heb gekregen zijn echt ontzettende makkelijk te verrekenen hoor.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Gaat dit meer om het principe? Je geeft namelijk ergens aan dat het geen probleem is als je de verkregen korting terug zou betalen en dan eerder van het abonnement af zou kunnen.
Heb zelf ook een dergelijk abonnement bij Online en als ik de totale kosten (met korting) voor twee jaar vergelijk tegen het reguliere tarief voor 18 maanden, dan ben ik toch een paar tientjes goedkoper uit met het tweejarige abonnement, zelfs als je de laatste maanden dan niet benut.

airpost
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2015 22:31

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door airpost »

sonja1977 schreef:Gaat dit meer om het principe? Je geeft namelijk ergens aan dat het geen probleem is als je de verkregen korting terug zou betalen en dan eerder van het abonnement af zou kunnen.
Heb zelf ook een dergelijk abonnement bij Online en als ik de totale kosten (met korting) voor twee jaar vergelijk tegen het reguliere tarief voor 18 maanden, dan ben ik toch een paar tientjes goedkoper uit met het tweejarige abonnement, zelfs als je de laatste maanden dan niet benut.
Bedankt voor deze hele terechte reactie Sonja, misschien nog wel de reactie die me tot nu toe het meeste geraakt heeft en aan het denken heeft gezet. Het is namelijk zo dat ik die berekening niet eens heb gemaakt, en dat is iets wat ik zeker had moeten doen! Het was in eerste instantie geen principe kwestie moet ik eerlijk bekennen, en met dat in het achterhoofd had ik de berekening dan ook zeker moeten maken. Het is inmiddels wel een principe kwestie geworden, omdat ik vind dat uitzonderingen mogelijk moeten zijn bij onmacht. Omdat ik er nu heel bewust van ben dat het echt een principe kwestie is geworden, ga ik er even over nadenken of mijn principe de moeite waard is om het gevecht voort te zetten.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: online.nl: internetverbinding niet gebruiken, wel betalen

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Dank voor jouw reactie! Ik herken het wel en heb ook wel een aantal keer gedoe met bedrijven gehad waarvan je je afvraagt waarom men niet wat coulanter kan zijn. Maar het vreet ook zoveel energie, vandaar dat ik ze in dit geval die energie niet zou gunnen omdat het (als mijn berekening ook voor jou dezelfde is) financieel niet ongunstig is. Succes in elk geval!

Gesloten