Pagina 1 van 1

Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 05 jun 2015 18:10
door VZFA
Beste,

Per eind januari is mijn contact met Fiber geëindigd. Daarna hebben zij in februari nog een incasso gedaan en zelfs voor maart een factuur gestuurd.

Na veel gedoe heb ik voor beide facturen een creditnota en geld terug ontvangen.

Verder heb ik de geleende spullen van Fiber retour gestuurd waar een borg op zit (€ 150,-). Nadat ik heb gebeld hoe het hiermee staat kreeg ik de bevestiging dat gelden pas 60 dagen na het vervallen van de laatste creditnota retour worden gestort (in het kader van de storneringstermijn, wat sowieso onzin is aangezien ik al sinds februari geen betaling meer heb verricht).

Nu de termijn voorbij is geeft Fiber aan dat zij niet kunnen zien dat ik de spullen heb geretourneerd. Echter heb ik een verzendbewijs welke anders aangeeft. Helaas kom ik niet verder dan de klantenservice en wordt regelmatig beloofd dat er contact wordt opgenomen, maar dit gebeurd helaas niet.

Nu ben ik zover dat ik persoonlijk mijn geld wil gaan halen, maar ik denk dat dat voor meerdere partijen (inclusief mijzelf) niet echt een verstandige oplossing is. Mijn vraag is of iemand een betere oplossing heeft, want ik ben inmiddels redelijk over de kook.

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 05 jun 2015 19:40
door VZFA
MichielFRL schreef:Probeer het eens via Twitter.
Houd het netjes, met schelden etc bereik je het tegenovergestelde.

Langs gaan op het kantoor van Fiber zal je niks brengen. Cash hebben ze vast niet en je komt niet door de beveiliging.
Twitter ook al geprobeerd. Biedt helaas geen oplossing.
Snap dat ze geen cash hebben, maar misschien haalt het wel wat uit dat iemand iets gaat doen

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 05 jun 2015 19:56
door Bob Schurkjens
Geschil aanspannen: http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... nemers&p=1

Ik heb zo KPN heel makkelijk op de knietjes gekregen. Die bedrijven zijn zo hondsarrogant dat dit de enige manier is.

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 06 jun 2015 12:23
door sylvesterb
Goed advies bij KPN, Telfort, Ziggo etc maar niet bij Fiber.

Fiber is enkel aangesloten bij de geschillencommissie voor telefonie diensten, elk geschil wat wordt aangemeld voor andere diensten (internet, televisie) wordt gewoon afgewezen.

Jammer dat de geschillencommissie dergelijke misleiding toestaat. Het is namelijk een bewuste keuze van Fiber.

Als je kan een incasso procedure beginnen voor het bedrag je hebt er immers recht op. Maar een goedkope oplossing is er helaas niet bij Fiber. Zo blijkt maar weer dat goedkoop vaak duurkoop is.

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 06 jun 2015 16:22
door Bob Schurkjens
Dat is wel heel erg doortrapt en achterbaks van Fiber! Als topicstarter ook telefonie via Fiber heeft, dan kan hij toch wel voor dat stukje een geschil aanspannen?

Dit is echt een door en door verrot bedrijf: http://www.klachtenkompas.nl/fiber-nederland

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 08 jun 2015 14:46
door VZFA
Ik had een totaalpakket. Dus zowel internet als telefonie en televisie. Dan biedt de geschillencommissie wellicht wel een oplossing?

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 08 jun 2015 22:47
door sylvesterb
VZFA schreef:Ik had een totaalpakket. Dus zowel internet als telefonie en televisie. Dan biedt de geschillencommissie wellicht wel een oplossing?
Weinig kans, de juiste is de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die de consument voorziet van bijvoorbeeld internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket.

Fiber is als internet provider (nooit enkel telecom aanbieder geweest, zover ik kan nagaan) enkel aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie welke o.a. klachten behandeld over:

De kwaliteit van de telefoonverbinding
De werking van het telefoonnetwerk, waardoor uw aansluiting niet goed werkt
Internet op uw mobiele telefoon
Bellen via het internet
De hoogte van uw telefoonrekening

Hoewel ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie kun je enkel klagen over je telefonie verbinding zelf, niet over iets wat onderdeel was van je 3 in 1 pakket.

De algemene voorwaarden van Fiber geven echter aan dat je een klacht kan voorleggen bij de geschillencommissie (http://www.fiber.nl/pdf/voorwaarden/Alg ... online.pdf) artikel 22 echter zal elke klacht over een 3-1 pakket worden afgewezen.

Je zou dit punt natuurlijk wel aan de geschillen commissie zelf kunnen voorleggen https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... tformulier want dit is natuurlijk niet de bedoeling dat een 3-1 aanbieder zicht aansluit bij een commissie welke nooit de klacht kan behandelen omdat Fiber.nl enkel 2-1 aanbiedt (Internet + Bellen).

Ik ben zelf geen fiber abonnee maar ben wel benieuwd of dit je iets op weg helpt.

Re: Hoe geld terug te krijgen van Fiber?

Geplaatst: 09 jun 2015 15:53
door Bob Schurkjens
Uiteindelijk heb ik gedreigd om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie telecommunicatie (waar Fiber bij is aangesloten). Binnen een uur werd er contact met mij opgenomen. De volgende (werk)dag stond er een monteur voor mijn deur.

Hierop volgde een mager voorstel tot compensatie. Twee maanden gratis internet (twv 80 euro) en een "kleine attentie", die zij zelf beschreven als hooguit een sleutelhanger of een bos bloemen.

Hierop wou ik toch overgaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie maar ... deze commissie neemt geen klachten in behandeling over internet (ik heb alleen internet van Fiber). Dus het lijkt alsof ze zijn aangesloten maar als het er op neer komt kan je geen klacht indienen.

Ik werd doorverwezen naar het juridisch loket die mij verteld dat ik alleen nog naar de rechter kan stappen met de nodige kosten en dat mijn rechtsbijstand verzekering (die ik inmiddels heb aangevraagd) dit waarschijnlijk niet eens in behandeling zou nemen omdat er niet voldoende geld in zit.

Ik ben dus kansloos. Ik ga niet naar de rechter stappen; de tijd, de kosten, de onzekerheid en de stress houden mij tegen. Het enige wat ik nog kan doen in mensen informeren over het feit dat Fiber je NIET zal helpen.


TIPS wanneer je helaas al klant ben en problemen hebt:

1. schijf zo snel mogelijk een aangetekende brief waarin je Fiber een 'wettelijk redelijk termijn' geeft om te reageren (ik heb destijds 2 weken voorgesteld)
2. wacht op reactie en dreig dan over te gaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie. Hier kom je niet mee verder maar krijg je wel hun aandacht.
3. stuur je klachten naar [email protected] . Deze mailbox wordt in ieder geval gelezen en dan ontvang je schriftelijk contact

PAS OP: ze klantenservice zal nooit iets schriftelijk versturen en wanneer je eenmaal iemand hebt gesproken die over jouw klacht gaat zal je geen telefoonnummer ontvangen en ze zullen je nooit doorverbinden.


Ik hoop dat ik hiermee iemand de moeite bespaar. Dit was een drama.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=144629