LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Moneyman schreef:
harkja schreef:Ik wacht tot 2017 dan komt Windows 11 op de markt vertelde iemand mij vandaag.
Als ik alles moet geloven wat "iemand" zegt... en waarom zou 11 beter zijn dan 10? Ik zou gewoon een keuze maken op basis van wat je nu weet.
Heb ik gedaan.
Ik heb het opdringerige icoontje om te upgraden naar Windows 10 weggegooid.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terecht. Want die is me een partij irritant! :wink:

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

ruud_a schreef:
Moneyman schreef:
harkja schreef:Ik wacht tot 2017 dan komt Windows 11 op de markt vertelde iemand mij vandaag.
Als ik alles moet geloven wat "iemand" zegt... en waarom zou 11 beter zijn dan 10? Ik zou gewoon een keuze maken op basis van wat je nu weet.
Heb ik gedaan.
Ik heb het opdringerige icoontje om te upgraden naar Windows 10 weggegooid.
Daarom heeft ook iedereen de keuze om de upgrade te doen of niet.
Niemand wordt gedwongen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik heb het opdringerige icoontje om te upgraden naar Windows 10 weggegooid.[/quote]

Daarom heeft ook iedereen de keuze om de upgrade te doen of niet.
Niemand wordt gedwongen.[/quote]

Natuurlijk wordt niemand gedwongen, maar het is wel vreemd om niet van de eenmalige free actie van Microsoft gebruik te willen maken, irritant of niet ik heb windows 10 inmiddels op 3 apparaten staan naar tevredenheid :lol:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb een stabiel systeem draaien, waarom zou ik nu overstappen op een systeem waarbij nog de nodige kinderziekten opgelost moeten worden - terwijl ik een heel jaar de tijd heb?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende opmerking verwijderd

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Ik heb een stabiel systeem draaien, waarom zou ik nu overstappen op een systeem waarbij nog de nodige kinderziekten opgelost moeten worden - terwijl ik een heel jaar de tijd heb?

Maar dan ook accepteren, dat andere mensen met W 10 ook een stabiel systeem draaien.
Wacht gewoon nog een heel jaar, niemand verplicht je iets.
Als je oude versie's van programma's hebt draaien, die net nog met je huidige systeem kunnen werken, dan is het duidelijk, om het huidige systeem te blijven gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

toeslagen schreef:
Moneyman schreef:Is het verschil tussen "niet" en " niet nu" te subtiel voor je?

Ik heb een stabiel systeem draaien, waarom zou ik nu overstappen op een systeem waarbij nog de nodige kinderziekten opgelost moeten worden - terwijl ik een heel jaar de tijd heb?

Maar dan ook accepteren, dat andere mensen met W 10 ook een stabiel systeem draaien.
Wacht gewoon nog een heel jaar, niemand verplicht je iets.
Als je oude versie's van programma's hebt draaien, die net nog met je huidige systeem kunnen werken, dan is het duidelijk, om het huidige systeem te blijven gebruiken.
Het zijn niet alleen oudere programma's die problemen geven, integendeel. Al mijn programma's zijn actueel, maar zeker met (bijvoorbeeld) fotobe(/ver)werkingsprogrammas zijn er simpelweg nog genoeg issues op te lossen onder W10. Dat gebeurt vast wel de komende tijd, en daar wacht ik vrolijk op.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ruud_a schreef:
Moneyman schreef:
harkja schreef:Ik wacht tot 2017 dan komt Windows 11 op de markt vertelde iemand mij vandaag.
Als ik alles moet geloven wat "iemand" zegt... en waarom zou 11 beter zijn dan 10? Ik zou gewoon een keuze maken op basis van wat je nu weet.
Heb ik gedaan.
Ik heb het opdringerige icoontje om te upgraden naar Windows 10 weggegooid.

Weet niet of al reeds is vermeld, had geen zin om terug te kijken.

Het icoontje verwijderen is slechts 1 stap. Bij de volgende windows update staat die er even hard weer :mrgreen:

Je dient ook KB 3035583 te verwijderen als je deze reeds hebt geinstalleerd. Staat in windows update reeds geinstallerde update.

Daarna als weer komt, deze verbergen

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Teunbosseman schreef:
ruud_a schreef: Heb ik gedaan.
Ik heb het opdringerige icoontje om te upgraden naar Windows 10 weggegooid.

Weet niet of al reeds is vermeld, had geen zin om terug te kijken.

Het icoontje verwijderen is slechts 1 stap. Bij de volgende windows update staat die er even hard weer :mrgreen:

Je dient ook KB 3035583 te verwijderen als je deze reeds hebt geinstalleerd. Staat in windows update reeds geinstallerde update.

Daarna als weer komt, deze verbergen
Dat heb ik ook gedaan.
Vervolgens moet je die update ook nog onzichtbaar maken, anders komt die bij de volgende ronde weer terug.
De handleiding staat op internet.

tippy2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 12:37

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door tippy2010 »

Vooraf vanuit Windows 8.1. geregistreerd voor Windows 10. Na enige weken bericht dat ik kan upgraden.
Upgraden heeft 2.5 uur in beslag genomen. Na installatie bleek tot mijn ontsteltenis dat alle applicaties onder Windows 8.1 ( Beveiliging Eset, Microsoft Word, alle email adressen etc..) totaal waren verdwenen.Als enigste heeft Windows 10 op het bureaublad geplaatst een icoontje. Na aanklikken van dit icoontje kwam de lijst met verdwenen applicaties te voorschijn. Met geen mogelijkheid, althans niet onder Windows 10 is de lijst terug te plaatsen. Geprobeerd een herstel naar een eerdere datum, echter ook dit werkt niet onder Windows 10, zelfs systeemherstel laat het afweten. Het is toch vreemd dat Microsoft de media langdurig heeft bestookt met reclame, echter een helpdesk is in geen velden of wegen te vinden.
Wie weet raad om de verwijderde applicaties terug te zetten?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bedenk ook dat dat "gratis" niet alléén om financiële zaken gaat, maar dat de "betaling" ook weleens in natura plaats kan vinden... - met informatie over jou, bijvoorbeeld.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

tippy2010 schreef:Vooraf vanuit Windows 8.1. geregistreerd voor Windows 10. Na enige weken bericht dat ik kan upgraden.
Upgraden heeft 2.5 uur in beslag genomen. Na installatie bleek tot mijn ontsteltenis dat alle applicaties onder Windows 8.1 ( Beveiliging Eset, Microsoft Word, alle email adressen etc..) totaal waren verdwenen.Als enigste heeft Windows 10 op het bureaublad geplaatst een icoontje. Na aanklikken van dit icoontje kwam de lijst met verdwenen applicaties te voorschijn. Met geen mogelijkheid, althans niet onder Windows 10 is de lijst terug te plaatsen. Geprobeerd een herstel naar een eerdere datum, echter ook dit werkt niet onder Windows 10, zelfs systeemherstel laat het afweten. Het is toch vreemd dat Microsoft de media langdurig heeft bestookt met reclame, echter een helpdesk is in geen velden of wegen te vinden.
Wie weet raad om de verwijderde applicaties terug te zetten?
Upgraden duurt meestal 1,5 uur.
Waarom het bij jou 2,5 uur duurde, kan ik mij niets bij denken, behalve dat er al tijdens de installatie iets mis gegaan is.
Nog nooit ook een applicatie en of programma verdwenen, bij een upgrade.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is er hier iemand met Windows 9?

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door haljamar »

Bob Schurkjens schreef:Is er hier iemand met Windows 9?
http://www.extremetech.com/computing/19 ... -windows-9

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In elk geval is Windows 10 niet gratis. Je betaalt met je privacy:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2414434

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Bob Schurkjens schreef:Is er hier iemand met Windows 9?
Ik niet, want ik heb de upgrade van Windows 8,5 naar Windows 9 nooit gedaan.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Bob Schurkjens schreef:In elk geval is Windows 10 niet gratis. Je betaalt met je privacy:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2414434
Kan je uitschakelen, dus zelf bepalen.
Wat denk je van Google Chrome, wat de privacy betreft.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Bob Schurkjens schreef:In elk geval is Windows 10 niet gratis. Je betaalt met je privacy:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2414434
Mooi artikel Bob dus als ik het goed begrijp is Windows 10 het beste spionage OS aller tijden. W7 ondersteuning is tot 14 januari 2020 ! :D

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:
Bob Schurkjens schreef:In elk geval is Windows 10 niet gratis. Je betaalt met je privacy:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2414434
Mooi artikel Bob dus als ik het goed begrijp is Windows 10 het beste spionage OS aller tijden. W7 ondersteuning is tot 14 januari 2020 ! :D
Is toch duidelijk, dat je dit door je privacy instellingen kunt uitschakelen.

Wat is dat dan, dit kan je niet uitschakelen.

https://www.security.nl/posting/26025/% ... ruikers%22

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
toeslagen schreef:
Links hebben niets met het topic te doen en zijn niet relevant, dus off topic.
Hier gaat het om Windows 10 en niet over Mobiel 11.
Erg grappige reactie, 5 minuten nadat je zelf een link naar een artikel over Google Chrome plaatst... weinig consistent, zullen we maar zeggen :mrgreen:

Ieder OS heeft zijn voor- en nadelen, evenals iedere browser. Daarmee moet er voor elk wat wils zijn, zou ik denken. Een topic als dit is prima om ervaringen uit te wisselen, maar het continu afkraken van elkaars keuzes wordt vermoeiend.

Tegen de tijd dat ik W10 ga downloaden, laat ik mijn ervaringen wel weer weten ;)

Ook ik wacht nog ff met W10. Alles draait als een zonnetje op W8.1 en ik ga geen risico nemen dat randapparatuur toch nog niet werkt.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

Gesloten