LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren.
Volgens mij moet je geregistreerde W7 of W8 hebben, voor W10 activatie.

Mogelijk kun je W10 clean install doen vanaf download bestand, maar dan zul je op enig moment (tijdens installatie of bij het verlopen van de grace period) licentie code op moeten voeren.

Neen, ook de piratenversies mogen updaten naar W10. MS heeft dit destijds zelf aangekondigd opdat MS zoveel mogelijk mensen "gratis" wil laten overstappen naar W10.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren, er staat nergens ook maar IETS over dualboot/partities en EULA of iets dergelijks.

ik denk gewoon dat je een keer wat hebt horen vertellen op 't werk over w10 en je daar je eigen versie van hebt gemaakt, of je weet er gewoon niet genoeg van.
Maakt niet uit, dat doe ik ook weleens alleen geef ik wel toe als ik fout zit en blijf er niet koppig in hangen.
Je vraagt anderen goed te lezen; lees zelf oook eens goed

I want to dual boot instead of replace my current version of Windows.
If you need to install Windows 10 on a separate hard disk or partition, you will need to purchase a full license.
Retail pricing information:
Edition Pricing
Windows 10 Home US $119
Windows 10 Pro US $199
Windows 10 Pro Pack US $99
Source: http://www.neowin.net/news/microsoft-wi ... -costs-199

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door puma73 »

Teunbosseman schreef:
16again schreef:
jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren.
Volgens mij moet je geregistreerde W7 of W8 hebben, voor W10 activatie.

Mogelijk kun je W10 clean install doen vanaf download bestand, maar dan zul je op enig moment (tijdens installatie of bij het verlopen van de grace period) licentie code op moeten voeren.

Neen, ook de piratenversies mogen updaten naar W10. MS heeft dit destijds zelf aangekondigd opdat MS zoveel mogelijk mensen "gratis" wil laten overstappen naar W10.
klopt helemaal

http://tweakers.net/nieuws/101971/gebru ... ndows.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
16again schreef:
jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren.
Volgens mij moet je geregistreerde W7 of W8 hebben, voor W10 activatie.

Mogelijk kun je W10 clean install doen vanaf download bestand, maar dan zul je op enig moment (tijdens installatie of bij het verlopen van de grace period) licentie code op moeten voeren.

Neen, ook de piratenversies mogen updaten naar W10. MS heeft dit destijds zelf aangekondigd opdat MS zoveel mogelijk mensen "gratis" wil laten overstappen naar W10.
Nee dit was een slip of the tongue.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee klopt niet. Is door de media verzonnen verhaal.

In hetzelfde artikel:
Update, donderdag: Inmiddels is duidelijk dat na de update Microsoft geen licentie geeft aan gebruikers van een illegale versie van Windows. Ook met Windows 10 merkt Microsoft de installatie daarom nog aan als illegaal.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

Teunbosseman schreef:Neen, ook de piratenversies mogen updaten naar W10.
Al werkt de upgrade, het eindproduct is nog steeds een illegale windows versie:
http://tweakers.net/nieuws/102004/pc-me ... ws-10.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat is wat ik steeds zeg he. Iets dat werkt hoeft niet per se legaal te zijn.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

olaf79 schreef:
jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren, er staat nergens ook maar IETS over dualboot/partities en EULA of iets dergelijks.

ik denk gewoon dat je een keer wat hebt horen vertellen op 't werk over w10 en je daar je eigen versie van hebt gemaakt, of je weet er gewoon niet genoeg van.
Maakt niet uit, dat doe ik ook weleens alleen geef ik wel toe als ik fout zit en blijf er niet koppig in hangen.
Je vraagt anderen goed te lezen; lees zelf oook eens goed

I want to dual boot instead of replace my current version of Windows.
If you need to install Windows 10 on a separate hard disk or partition, you will need to purchase a full license.
Retail pricing information:
Edition Pricing
Windows 10 Home US $119
Windows 10 Pro US $199
Windows 10 Pro Pack US $99
Source: http://www.neowin.net/news/microsoft-wi ... -costs-199

dit komt van een 3th party site en is een artikel van 1 juni.
Het gaat erom dat ik bij een nieuwe install geen productcode nodig heb als ik hem van USB iso installeer.

Daar gaat de discussier over, en daarover vraag ik realtime praktische ervaring met iemand die dat gedaan heeft.
Je blijft maar hangen in je verhaal dat het OS geld kost, MS heeft zelf gesteld dat het gratis is, zelf als je een piratenversie hebt.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

olaf79 schreef:
Nee klopt niet. Is door de media verzonnen verhaal.

In hetzelfde artikel:
Update, donderdag: Inmiddels is duidelijk dat na de update Microsoft geen licentie geeft aan gebruikers van een illegale versie van Windows. Ook met Windows 10 merkt Microsoft de installatie daarom nog aan als illegaal.

weer onzin als je het mij vraagt.
artikel is van een halfjaar geleden nog voor OS werd uitgerold.


kom nu eens niet met oude meuk artikelen, maar met hedendaagse feiten.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

ohja, nog wat. Ik heb W7 [vooraf geactiveerd] piraat geinstalleerd, officele bootleg maar dan bewerkt en WAT is eruit. >>> dat bij een vriend van mij en die heeft al weken lang dat w10 vlaggetje om up te graden.

ik heb hem dat afgeraden overigens hahaha :P

dus het kan gewoon.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

Neen, je krijgt van MS een gratis update van W 7 naar W 10.
Als je van een willekeurig program een update maakt, blijft ook de oude versie niet bestaan, maar wordt overschreven.

Ook proberen sommige hier het tegendeel te verkondigen. :mrgreen:
duh, dat werkt bij programma's zo ja.
we hebben het hier over een OS dualboot wat een heel andere materie is.

het enige wat MS nu met windows 7 installatie gedaan heeft is een bestandje wat nodig is om te booten uit OS mappen gehaald met die update. Omdat MS natuurlijk een windows structuur kan herkennen als ze dat willen, ook op andere partities van dezelfde fysieke schijf . Waarom dit gebeurt is onduidelijk.
ze willen gewoon graag dat je w10 gebruikt.
MS gaat echt niet in je MBR zitten iod [mag niet eens] en er komt echt geen politie aan de deur :lol: :lol: :lol:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

lies-oostveen schreef:Bij ons werkt het ook niet meer is MS dom of niet ? Of worden we hier gemanipugefeliciteerd door MS :twisted:

natuurlijk zijn ze dat, dwang/manipulatie werkt niet. :roll:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:dus het kan gewoon.
Ja ik kan ook 200 km/u rijden maar dat maakt het niet legaal.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

olaf79 schreef:
jerwarm schreef:dus het kan gewoon.
Ja ik kan ook 200 km/u rijden maar dat maakt het niet legaal.
het gaat erom dat het wél kan en dat je geen licentie nodig hebt.
dus jouw hele pleidooi gaat in deze niet op.

aangaande je dualboot stelling;
ik denk dat je gelijk hebt en MS ziet dat je dit hebt en dat niet wilt doordat je geen 2 installaties van w7 en w10 tegelijk hoort te hebben.

ik geloof echter niet dat men gaat kijken naar een productcode op die 2e partitie.
dat lijkt mij een breuk van vertrouwen en is sowieso niet eens nodig want MS kan aan de mappenstructuur "zien"welk OS er op die 2e partitie staat.
en misschien nog meer dingen waar ik geen weet van heb.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 sep 2015 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende bijdrage verwijderd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:
olaf79 schreef:
jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren, er staat nergens ook maar IETS over dualboot/partities en EULA of iets dergelijks.

ik denk gewoon dat je een keer wat hebt horen vertellen op 't werk over w10 en je daar je eigen versie van hebt gemaakt, of je weet er gewoon niet genoeg van.
Maakt niet uit, dat doe ik ook weleens alleen geef ik wel toe als ik fout zit en blijf er niet koppig in hangen.
Je vraagt anderen goed te lezen; lees zelf oook eens goed

I want to dual boot instead of replace my current version of Windows.
If you need to install Windows 10 on a separate hard disk or partition, you will need to purchase a full license.
Retail pricing information:
Edition Pricing
Windows 10 Home US $119
Windows 10 Pro US $199
Windows 10 Pro Pack US $99
Source: http://www.neowin.net/news/microsoft-wi ... -costs-199

dit komt van een 3th party site en is een artikel van 1 juni.
Het gaat erom dat ik bij een nieuwe install geen productcode nodig heb als ik hem van USB iso installeer.
Noem jij answers.microsoft.com een third party website? NOu ik niet hoor
Bron
Daar gaat de discussier over, en daarover vraag ik realtime praktische ervaring met iemand die dat gedaan heeft.
Je blijft maar hangen in je verhaal dat het OS geld kost, MS heeft zelf gesteld dat het gratis is, zelf als je een piratenversie hebt.
Nee de discussie gaat over de vraag of het toegestaan is de gratis upgrade van windows 10 te gebruiken terwijl je windows 7 of 8(.1) laat staan.
Dat mag dus niet.
Bij windows 10 UPGRADE heb je wel een licentiecode (die je eventueel uit het register zou kunnen vissen), maar heb je deze niet nodig om het product te activeren. Tijdens de install maakt de software installer een computer profile en dankzij dat profiel kun je later herinstalleren zonder dat je een key nodig hebt.
Bij de windows 10 retail heb je gewoon licentiecode.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:
olaf79 schreef:
jerwarm schreef:dus het kan gewoon.
Ja ik kan ook 200 km/u rijden maar dat maakt het niet legaal.
het gaat erom dat het wél kan en dat je geen licentie nodig hebt.
dus jouw hele pleidooi gaat in deze niet op.
Dat het kan wilt niet zeggen dat het is TOEGESTAAN. Ik heb degene die hierover een vraag stelde aangegeven dat hij mogelijk software piraterij pleegt door zijn setup. Jij hebt dat op geen enkele manier weerlegt. Jij zegt alleen het kan dus het mag.
aangaande je dualboot stelling;
ik denk dat je gelijk hebt en MS ziet dat je dit hebt en dat niet wilt doordat je geen 2 installaties van w7 en w10 tegelijk hoort te hebben.

ik geloof echter niet dat men gaat kijken naar een productcode op die 2e partitie.
dat lijkt mij een breuk van vertrouwen en is sowieso niet eens nodig want MS kan aan de mappenstructuur "zien"welk OS er op die 2e partitie staat.
en misschien nog meer dingen waar ik geen weet van heb.
MS weet zoveel van je (google trouwens ook) dat je er ziek van wordt. Maar dat is niet relevant. Als MS een gratis upgrade ter beschikking stelt onder de voorwaarden dat jij je ouder OS niet meer gebruikt, en jij accepteert die licentie dan mag MS ook controleren of je je aan de afspraken houdt. Netzo goed dat een flitspaal je snelheid controleert, de V&D kijkt of je geen kleding steelt, etc...
Laatst gewijzigd door Radar op 19 sep 2015 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende bewering verwijderd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:
olaf79 schreef:
Nee klopt niet. Is door de media verzonnen verhaal.

In hetzelfde artikel:
Update, donderdag: Inmiddels is duidelijk dat na de update Microsoft geen licentie geeft aan gebruikers van een illegale versie van Windows. Ook met Windows 10 merkt Microsoft de installatie daarom nog aan als illegaal.

weer onzin als je het mij vraagt.
artikel is van een halfjaar geleden nog voor OS werd uitgerold.


kom nu eens niet met oude meuk artikelen, maar met hedendaagse feiten.
Uit de originele windows 10 consumer licentie voorwaarden:

"Updating or upgrading from non-genuine software with software from Microsoft or authorized sources does not make your original version or the updated/upgraded version genuine, and in that situation, you do not have a license to use the software."

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

bewijs aangaande dualboot configuratie tussen w7/w10 is al geleverd door toevallig 2 forumleden, dus daar blijf ik niet in hangen.
Feit zou je dan kunnen noemen dat MS dit niet wilt/dat het niet mag van hun.
Er mag zoveel niet zeg ik dan, maar het kan wel. ;)

Dat upgrade verhaal snap ik wel.

ik wil nu nog weten bij clean install van w10 op een lege hdd met iso of je een productcode van w7 nodig hebt.
dan zijn we eruit.
wil overigens nog steeds niet zeggen dat je het altijd maar eens moet zijn met elkaar, het mooie is juist dat mensen er andere meningen op na houden en niet altijd maar de meute achterna lopen.

als ik dat altijd gedaan zou hebben was ik niet zo ver gekomen in computers, "het kan niet" was dan een veelvoorkomend antwoord, en ik kreeg het dan wél voor elkaar. Hetzij links of rechts maar ik zou het voor elkaar krijgen. Die vastberadenheid heeft niet iedereen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

JIJ wilt echt niet luisteren he. Dat het kan wilt niet zeggen dat het is TOEGESTAAN. Ik heb degene die hierover een vraag stelde aangegeven dat hij mogelijk software piraterij pleegt door zijn setup. Jij hebt dat op geen enkele manier weerlegt. Jij zegt alleen het kan dus het mag. Dat is geen argument.
het gaat mij om je 200km per uur voorbeeld, dat heeft niets met deze discussie te maken.
software piraterij GA IK NOG STEEDS TEGEN!!

het is immers dezelfde PRODUCTCODE
, het is geen piraterij>>> MS heeft dit gewoon liever niet dat je dit doet, ze willen heel graag dat je alleen W10 gebruikt.
Je hebt namelijk wel betaald voor die licentie van W7 in het verleden, HOE kan het dan piraterij zijn???
je hebt een setup die door MS niet gewenst is, het is geen strafbaar feit en je wordt er niet om vervolgd.

klaar. Zijn we er nu uit??

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:bewijs aangaande dualboot configuratie tussen w7/w10 is al geleverd door toevallig 2 forumleden, dus daar blijf ik niet in hangen.
Feit zou je dan kunnen noemen dat MS dit niet wilt/dat het niet mag van hun.
Er mag zoveel niet zeg ik dan, maar het kan wel. ;)
Ik heb nooit beweerd dat het NIET KAN. Dat het niet mag is en blijft een feit. Veel mensen die illegale software hebben / gebruiken (of films illegaal downloaden) praten dit goed met exact deze woorden: er mag zoveel niet. Als je zo redeneerd mag alles.
Dat upgrade verhaal snap ik wel.

ik wil nu nog weten bij clean install van w10 op een lege hdd met iso of je een productcode van w7 nodig hebt.
dan zijn we eruit.
Als je bedoelt, de officiele ISO die je kunt maken met de windows 10 media creation kit, dan heb je die product code NIET nodig, maar zal windows 10 niet activeren. Deze ISO gaat ervanuit dat of windows 7 nog op een partitie staat op het systeem of dat je vanaf een windows 7 of 8.1 de iso draait. Als je windows 7 naar windows 10 upgrade en vervolgens met de ISO een clean install doet (bijvoorbeeld omdat de hdd is gecrashed), dan zal dit werken omdat er al een computer profiel bestaat.
wil overigens nog steeds niet zeggen dat je het altijd maar eens moet zijn met elkaar, het mooie is juist dat mensen er andere meningen op na houden en niet altijd maar de meute achterna lopen.

als ik dat altijd gedaan zou hebben was ik niet zo ver gekomen in computers, "het kan niet" was dan een veelvoorkomend antwoord, en ik kreeg het dan wél voor elkaar. Hetzij links of rechts maar ik zou het voor elkaar krijgen. Die vastberadenheid heeft niet iedereen.
Dat jij illegale handelingen vergoeilijkt met HET KAN dus het MAG, is jouw probleem. Je kunt heel volhardend zijn in iets illegaals, dat wil niet zeggen dat het daardoor legaal wordt.

Gesloten