LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Weet iemand hoe ik het keuzescherm W10 of W7 moet uitschakelen ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

lies-oostveen schreef:Weet iemand hoe ik het keuzescherm W10 of W7 moet uitschakelen ?
In windows 10 werkt dit als volgt:
1) In het scherm dat je krijgt waarin je kiest voor windows 7 of 10, klik je onderaan op Kies andere opties of verander standaardinstellingen
2) Klik op verander de timer
3) Stel de timer in op 0 seconden.

Let op het is hierna niet meer mogelijk te kiezen voor windows 7 tenzij je deze instellingen opnieuw aanpast.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

olaf79 schreef:
lies-oostveen schreef:Weet iemand hoe ik het keuzescherm W10 of W7 moet uitschakelen ?
In windows 10 werkt dit als volgt:
1) In het scherm dat je krijgt waarin je kiest voor windows 7 of 10, klik je onderaan op Kies andere opties of verander standaardinstellingen
2) Klik op verander de timer
3) Stel de timer in op 0 seconden.

Let op het is hierna niet meer mogelijk te kiezen voor windows 7 tenzij je deze instellingen opnieuw aanpast.
Zoals ik heb begrepen, heeft lies-oostveen alleen nog W 10 draaien, want W 7 werkte toch niet meer.

Er is nog een andere optie.
Ga naar start
kies uitvoeren
schrijf msconfig
kies computer opstarten
verwijder daar de optie W 7
opstarten

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

lies-oostveen schreef:Weet iemand hoe ik het keuzescherm W10 of W7 moet uitschakelen ?
Ga naar uitvoeren en type sysdm.cpl ga naar Geavanceerd scroll naar beneden naar
opstart- en herinstellingen zorg dat W10 bovenaan staat en zet de vinkjes uit.

Herstart de PC.

S6

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Als je bedoelt, de officiele ISO die je kunt maken met de windows 10 media creation kit, dan heb je die product code NIET nodig, maar zal windows 10 niet activeren. Deze ISO gaat ervanuit dat of windows 7 nog op een partitie staat op het systeem of dat je vanaf een windows 7 of 8.1 de iso draait. Als je windows 7 naar windows 10 upgrade en vervolgens met de ISO een clean install doet (bijvoorbeeld omdat de hdd is gecrashed), dan zal dit werken omdat er al een computer profiel bestaat.
Evengoed kun je de oude W7 ook nog gewoon legaal installeren op dat system. Als W10 niet bevalt mag je immers terug.

Als je dus echt weet wat je doet (bij 1e installatie niet de hele partitie toewijzen) kun je weldegelijk een DualBoot systeem maken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Nee klopt niet. Is door de media verzonnen verhaal.

In hetzelfde artikel:
Update, donderdag: Inmiddels is duidelijk dat na de update Microsoft geen licentie geeft aan gebruikers van een illegale versie van Windows. Ook met Windows 10 merkt Microsoft de installatie daarom nog aan als illegaal.

En is tweakers.nl geen media dan ? Werd destijds toch echt door MS zelf verkondigd.

Dus, in eerste instantie klopte wel, maar is kort daarna de uitspraak dat de upgrade van een piratenversie naar legaal W10 terug gedraaid. Maar een ieder kan wel upgraden.


Ik quote een stukje uit onderstaande link:
Microsoft kondigde namelijk aan dat iedereen met Windows 7 of hoger gratis kon upgraden naar Windows 10
http://www.nu.nl/gadgets/4049971/micros ... ikers.html

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door harkja »

Bij nader inzien vraag ik me af wat eigenlijk het nut is van dual boot als je OS al W10 is ? Mijn eerdere post heb ik verwijderd, omdat het mij wel geinig lijkt een dual boot met W7 Je wilt wel vooruit toch en niet achteruit.

Of is een virtualbox een beter idee om W7 in te draaien ?

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door seuren »

Volgens mij vreet dat allemaal schijfruimte en gaat ten koste van o.a. je snelheid etc.
Als je wilt experimenteren met programma downloads kijk dan eens op sandboxie of toolwiz time freeze. Voor backup is acronis aan te bevelen in noodsituaties als een crash van je PC altijd mogelijkheden je PC te herstellen.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Bedankt voor alle oplossingen 3 stuks maar liefst de mogelijkheden van W10 zijn legio :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
olaf79 schreef:Als je bedoelt, de officiele ISO die je kunt maken met de windows 10 media creation kit, dan heb je die product code NIET nodig, maar zal windows 10 niet activeren. Deze ISO gaat ervanuit dat of windows 7 nog op een partitie staat op het systeem of dat je vanaf een windows 7 of 8.1 de iso draait. Als je windows 7 naar windows 10 upgrade en vervolgens met de ISO een clean install doet (bijvoorbeeld omdat de hdd is gecrashed), dan zal dit werken omdat er al een computer profiel bestaat.
Evengoed kun je de oude W7 ook nog gewoon legaal installeren op dat system. Als W10 niet bevalt mag je immers terug.

Als je dus echt weet wat je doet (bij 1e installatie niet de hele partitie toewijzen) kun je weldegelijk een DualBoot systeem maken.
Je mag de eerste maand terug naar je vorige versie. Daarna officieel niet meer maar ik denk dat MS daarover verder niet moeilijk zal doen. Een dualboot is nog steeds wat anders dan een windows 10 downgraden naar je vorige versie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

harkja schreef:Bij nader inzien vraag ik me af wat eigenlijk het nut is van dual boot als je OS al W10 is ? Mijn eerdere post heb ik verwijderd, omdat het mij wel geinig lijkt een dual boot met W7 Je wilt wel vooruit toch en niet achteruit.

Of is een virtualbox een beter idee om W7 in te draaien ?
In principe heb je windows 7 niet meer nodig als je windows 10 draait en al je programma's, apps, en apparaten werken zonder problemen. Als je oudere apparaten hebt die niet werken onder windows 10 (komt niet veel voor want wat werkt onder 7 zou ook moeten werken onder 10) zou je deze kunnen vervangen voor een moderner exemplaar. Kun je echt niet zonder dat apparaat dan kun je beter windows 10 vergeten en niet upgraden.

Je kunt kiezen voor een windows 7 in virutalbox maar ook hiervoor geldt, je hebt een licentie per apparaat nodig waarin of waarop je windhoos draait en een virtuele machine wordt als apparaat beschouwd. Ander alternatief, en gratis, is om te kijken of dat apparaat draait onder linux en dan dualbooten met linux en of via linux in virtualbox

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

seuren schreef:Volgens mij vreet dat allemaal schijfruimte en gaat ten koste van o.a. je snelheid etc.
Als je wilt experimenteren met programma downloads kijk dan eens op sandboxie of toolwiz time freeze. Voor backup is acronis aan te bevelen in noodsituaties als een crash van je PC altijd mogelijkheden je PC te herstellen.
Valt allemaal wel mee. Meeste computers hebben tegenwoordig zat schijfruimte en als je wilt kun je de virtuele hardeschijf waarop de virtuele machine draait zelfs op een externe schijf zetten. Je hebt de virtuele machine niet constant aan, dus de impact op je systeem is minimaal.
Voor echt testen van een systeem of omdat je tween OS'en naast elkaar wilt draaien kan ik VB aan iedereen aanbevelen. Je hoeft niet te herstarten om tussen de OS'en te schakelen en als je klaar bent worden de resources weer vrijgegeven.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

De techneuten sneeuwen dit lijntje weer eens onder, met common sense werken bij mij de 3 pc,s op windows 10 prima, geen recources nodig en geen meerdere OS,s :lol:

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

Er is een vals certificaat van firefox 40.0.3 in omloop deze wordt geblokkeerd door Mozilla. Ik kon met bepaalde websites geen verbinding krijgen. Gelukkig blokkeerde Mozilla de websites. Via help in de browser kun je naar statusrapport gaan en Firefox vernieuwen om dit op te lossen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Goed dat je het mededeelt, maar helaas heeft het niks met windows 10 te maken.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Ik had hem ook geinstalleerd maar heb hem er weer vanaf gehaald. Ik kon niets weer vinden en kan er niet aan wennen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

hendrie1963 schreef:Ik had hem ook geinstalleerd maar heb hem er weer vanaf gehaald. Ik kon niets weer vinden en kan er niet aan wennen.
Niet te snel opgeven he. Alles staat op alfabet in het startmenu.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

olaf79 schreef:Goed dat je het mededeelt, maar helaas heeft het niks met windows 10 te maken.
Oh maar is wel lastig natuurlijk :D Bent u ICT'er of jurist ? Gewoon belangstelling !

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

hendrie1963 schreef:Ik had hem ook geinstalleerd maar heb hem er weer vanaf gehaald. Ik kon niets weer vinden en kan er niet aan wennen.
vlg enquettes is nagenoeg iedereen tevreden over de gratis upgrade naar W 10,bij mij draait W 10 op 3 pc,s naar tevredenheid, denk eraan vlg jaar moet je betalen voor de upgrading naar het mooie product W 10.

De recente updates werken de optredende foutjes weg :lol:

marinepik33
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:38

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door marinepik33 »

Bob Schurkjens schreef:Ik snap de heisa sowieso niet. Het belangrijkste is een goeie browser. Windows 7 werkt hier prima.
Maar Windows 10 is weer beter en eventuele problemen worden d.m.v. updates ongedaan gemaakt!

Gesloten