LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
biglift
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2008 09:33

Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door biglift »

Geachte lezer ,
Als ICT er wil ik het volgende wat mij zeer :evil: stoort :evil: onder de aandacht brengen.

Tegenwoordig zetten veel internet providers goed bedoeld maar vaak ongevraagd een WIFI link open bij particuliere eindgebruikers in de vorm van een zg. Hotspot.

Part of the deal is dat de persoon die zijn modem / router open zet zelf ook toegang krijgt tot de wifi hotspots .

Op zich geen gek idee en voor echte internet verslaafden mogelijk een uitkomst.

Wat de internet providers die hieraan mee doen er niet bij zeggen is dat men honds brutaal een kanaal inpikt in de wifi band.

Deze band bestaat in Nederland uit slechts 13 kanalen.

En nu komt het punt dus waarom ik er fel op tegen ben :
Als er in een straat bv 17 huizen zijn met Fon ( kpn ) of Ziggo of upc etc et storen deze goedbedoelde wifi hotspots alle kanalen geheel vol met super irritante hotspots .
Met als gevolg dat als je voor je eigen een deugdelijke WIFI verbinding rond je huis wil opzetten je vreselijk last hebt van deze irritante door de strot gefrotte hotspots.

Ikzelf erger me er als ict er bont en blauw aan en kom het vaak tegen dat dit 1 van de oorzaken is van slecht bereik .

ok ok er zijn nieuwe technieken in de 5 ghz in opkomst maar de beperking daarvan is dat dit nog meer last heeft van betonnen wanden etc etc . Bovendien is veel apparatuur nog niet geschikt voor deze band.

Langs deze weg wil ik iedereen oproepen om de hotspots uit te zetten als u er zelf geen gebruik van maakt en roep ik de providers op om hard te gaan lobbyen voor meer kanalen bv 40 kanalen in de 2,4 gh band ipv slechts 13 en dan de afspraak dat de hotspots bv dan altijd te vinden zijn op kanaal 40 oid

Op dit moment kom ik met regelmaat van de klok mensen tegen die om de irritante hotspots het hoofd te bieden grijpen naar hoog vermogen acces points / routers . Dit is illegaal en veroorzaakt een cirkel van steeds meer vermogen en kunstgrepen om toch maar een beetje fatsoenlijk signaal te krijgen.

Graag lees ik hier uw reactie
Ik hoop dat Ziggo en kpn en alle providers die deze hotspots op deze manier aanbieden beseffen dat ze de ether behoorlijk vervuilen en storing en overlast veroorzaken.
Kortom uitzetten die handel en wel meteen !!

@ redactie van radar : zou u hier in de uitzending eens aandacht aan willen besteden ?

Dank voor uw aandacht.

[Bedrijfsnaam verwijderd door de Moderator]
Rob

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Rob[/quote]

De WiFi hotspot zit op hetzelfde kanaalnummer als het eigen WiFi netwerk (bij Ziggo in ieder geval).
Geschetst bovenstaand probleem bestaat dus niet.[/quote]
Bij KPN is dat ook het geval. Het probleem is dat er maar 13 kanalen zijn en dat deze ook nog overlappen.
Het is al langer bekend dat wifi "vol" is.
Een oplossing zou zijn om met de buren afspraken te maken over welk kanaal ze gebruiken, zodat niemand elkaar in de weg zit.

stofzuigertje

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met 13 buren ieder een eigen kanaal is leuk maar die Hotspots, dat worden er dan 26 en dat is het probleem.

Ik zie uitzetten Wifi op provider modem als oplossing, dan zowel mijn eigen als de hotspot maar dan kan ik wel een eigen Wifi router er aan hangen met kabeltje....

DeIwerd verplicht het oude ADSL te vervangen door VDSL en die zijn in de winkel niet te koop.
Ook de update en je moet ze gebruiken voor telefoon en TV.

In rustige villa wijken geen probleem, rijtjes woning is lastiger maar een flat, een Ziggo puinhoop van elkaar storende zorgde ervoor dat mijn zoon in zijn flat het Wifi uitschakelde en weer via de kabel erin gaat.

Het beton en de hoeveelheid ijzer hierin bepaald hoeveel buren je kreeg en als alle kanalen overvol zitten met zowel buren als Wifi spots.....

Hij had op straat beter bereik met de spots dan thuis!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door sjohie »

Vanwege het noemen van een bedrijf, wat zo te lezen niet relevant is voor het topic, heb ik het even gemeld bij de moderatie ivm mogelijke spam.

Enneuh, de techniek dwingt het gebruik van een kanaal af, immers dat is onderdeel van de werking van Wifi, zonder kan niet. Je woordkeuze "inpikken" vind ik dan wel wat apart, richt dat dan tenminste tot de gebruikers die kpn FON of ziggo hotspots activeren, dié zorgen er daadwerkelijk voor, niet de provider in kwestie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door bprosman »

Met 13 buren ieder een eigen kanaal is leuk maar die Hotspots, dat worden er dan 26 en dat is het probleem.
Zitten gewoon op het zelfde kanaal hoor.
Het is ook de zelfde zender en antenne die gewoon 2 SSID's uitzenden.

Afbeelding

biglift
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2008 09:33

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door biglift »

Goedenavond beste mensen die reageren.
Er word geroepen dat er geen probleem is omdat de hotspot op het zelfde kanaal uitzend als de ssid van de eigen wifi verbinding .
ik bestrijd dat en zal dit ook onderbouwen .

Het probleem doet zich zoals stofzuigertje al behulpzaam aan geeft niet voor als je in een ruime lange laan woont met veel ruimte er tussen . Het probleem doet zich idd voor in drukke straten met alle huizen op elkaar gepakt en in grote flats en appartement complexen. Kortom als u in een dorp woont of in een ruim opgezette buurt dan zult u zeggen wat is dit nu weer .

Nee mijn probleem speelt in de volksbuurten rijen huizen alles op elkaar en zelfs boven op elkaar en dan als je de wifi scanner op je smartphone aan het werk zet scan je soms wel 30 of meer SSID's verdeeld over de 13 kanalen. De mensen die hun SSID op verborgen hebben staan tel ik dan nog eens niet mee.

even dat getal ik je hoofd houden gaan we nu technisch doen:
Om via de ether een computer signaal via een zender te versturen moet het zend signaal gemoduleerd worden . Om dit te bereiken bij bv een FM radio signaal word de frequentie gemoduleerd bij een stereo FM zender is dit ca 220 Khz dat de freqentie zwaait tussen de plus en de min van de zend frequentie.

tbv onze wifi signalen is er ook bandbreedte nodig en niet zon klein beetje ook ...
5 Mhz vertelde een bevriende zend amateur mij . Dat is best veel.
Deze bandbreedte is nodig om met een redelijke snelheid de data ( de packets ) van A naar B te transporteren .

Welnu WIFI heeft een slimmigheidje ..... je kan met meerdere zenders tegelijk data over het kanaal jagen. En idd zoals men al opmerkte de eigen ssid en de hotspot ssid zitten op hetzelfde kanaal

Dit slimmigheidje gaat echter ten koste van de bandbreedte / Tijd dat zender A data over de lijn kan jagen naar B want ondertussen steekt zender C zijn pootje ook op om een pakketje data over het kanaal te jagen naar D met als gevolg dat A en B moeten wachten .
De bandbreedte blijft maar 5 mhz en dus is op een gegeven moment de limiet van max snelheid bereikt met de hoeveelheid packets die je in tijd X door de ether kunt jagen.

Welnu bovenstaande in een flatgebouw met 7 verschillende hotspots en SSID 's op 1 kanaal ...
( dus 14 SSID"S in bedrijf )
allemaal tegelijk online en bv 3 mensen die met hun smart tv in full HD RTL XL of uitzending gemist aan het kijken zijn en nog wat mensen opde pc youtube kijken en nog wat mensen foto's uploaden... ja u raad het de zaak loopt vast en er treed packet loss op . De computer in de wifi router / acces point lost dit op door de snelheid (tijdelijk ) te verlagen en er zitten nog wat slimme truukjes in maar als het gewoon vol is kun je willen wat je wilt het signaal loopt vast en het bekende euvel van trage wifi en slechte verbinding treed op.

kortom de argumentatie van het zit op hetzelfde kanaal is niet relevant !
het gaat er om dat de nutteloze SSID's van talloze hotspots ten koste gaan van de bandbreedte over de 13 kanalen.
Dus ook uw eigen WIFI verbinding kan er als u in een overvolle wifi straat of flat woont flink onder leiden.

De oplossing is simpel ( hier wat Tips en truuks ) :
1) gebruikt u geen wifi maar gewoon alles bekabeld ? Zet de wifi in uw modem / router uit. Standaard staat dit aan .

2) u gebruikt wel wifi ? Maar nooit die hotspot ?? Zet de hotspot uit
bij een experia box gaat dit zeer simpel door in te loggen op de box

Bij Ziggo en UPC kunt u dit ook zeer eenvoudig uitzetten .

3) Overleg met de mensen om u heen over wie welk kanaal gebruikt. dit is idd een goede oplossing van een reaguurder in dit topic maar helaas lang niet altijd mogelijk.

4 ) Als u bv een alleen een vaste computer en smart tv heeft overweeg dan om deze bekabeld aan te sluiten.
het is soms even een lastig karweitje maar met P25 gootjes kunt u de kabel zeer netjes wegwerken.
Voordeel is dat de verbinding gewoon altijd perfect is . En als dit echt niet gaat overweeg dan Dlan's te gebruiken. ( verbinding via het lichtnet )

5) en als laatste een tip als u echt wifi verslaafd bent : Als u niet thuis bent zet de wifi verbinding dan uit. In veel routers en access points in het mogelijk om een tijdschakelaar in te stellen van wanneer de zaak aan moet staan en wanneer uit. Als U op uw werk zit staat de wifi zender nutteloos stroom te vreten.

Tot slot als iemand mijn verhaal in betere Jip en Janneke taal kan aanvullen be my guest. Ik ben geen uitleg held als techneut zijnde :) Ik doe hier een poging tot .

In ieder geval van mijn kant een poging tot een stukje onderbouwing .
bronvermelding : https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi en de links naar bronnen die daarin vermeld staan en een bevriende radio zend amateur die zich erg veel bezig heeft gehouden met experimenten m.b.t. draadloze data overdracht en ook eigen ervaringen als oud radio zend amateur.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit slimmigheidje gaat echter ten koste van de bandbreedte / Tijd dat zender A data over de lijn kan jagen naar B want ondertussen steekt zender C zijn pootje ook op om een pakketje data over het kanaal te jagen naar D met als gevolg dat A en B moeten wachten .
verbinding treed op.
het gaat er om dat de nutteloze SSID's van talloze hotspots ten koste gaan van de bandbreedte over de 13 kanalen.
Als het "Nutteloze SSID's" zijn zal dit procentueel niet veel bandbreedte gebruiken , af en toe t SSID uitzenden en dat is het. De verschillend buren in een flat die elk hun WiFi router op het zelfde of overlappende kanaal ingesteld hebben is een veel groter probleem. Hierop is de invloed van de "Hotspot" te verwaarlozen.
Overigens die 13 kanalen heb je op de 2,5GHz band, op de 5GHz heb je dr nog eens 19, en veel moderne apparatuur kan die 5GHz ook aan. Nadeel bij Ziggo is als je naar 5GHz gaat heb je ook geen hotspot meer.
5 Mhz vertelde een bevriende zend amateur mij
20MHz voor 802.11 a-g , 40MHz voor 802.11 n.

Bij Ziggo en UPC kunt u dit ook zeer eenvoudig uitzetten .

Klopt maar dan kun je er zelf ook geen gebruik meer van maken ergens anders in het land.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door renewouters »

Het probleem van WIFI is dat er totaal geen coordinatie is tussen de verschillende hotspots. Gezien de ontwikkelingen met mobiel internet (nu 4G, binnen een aantal jaren 5G) denk ik dat deze problemen zich vanzelf oplossen. Momenteel is het al zo dat 4G mobiel internet aanzienlijk beter presteert dan WIFI en je het dan ook nog eens het voordeel dat je niet steeds op een hotspot moet inloggen (waarbij iedere hotspot zijn eigen procedure heeft). Kortom: effe volhouden en de WIFI problemen zijn weg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

biglift schreef: Als ICT er wil ik het volgende wat mij zeer :evil: stoort :evil: onder de aandacht brengen.

Tegenwoordig zetten veel internet providers goed bedoeld maar vaak ongevraagd een WIFI link open bij particuliere eindgebruikers in de vorm van een zg. Hotspot.

[stukken verwijderd wegens teveel tekens...]

Op zich geen gek idee en voor echte internet verslaafden mogelijk een uitkomst.

Wat de internet providers die hieraan mee doen er niet bij zeggen is dat men honds brutaal een kanaal inpikt in de wifi band.
Volgens mij is dit niet het geval. Bij Ziggo is de hotspot niks meer dan een gescheiden SSID die in de router een eigen stukje bandbreedte van 5 mb up en 2 down krijgt. Dit is ook de reden dat als je wifispots aan hebt je iets meer snelheid krijgt dan waar je contractueel recht op hebt. De wifi spot draait dus helemaal niet op een eigen kanaal, en heeft dus geen invloed op de wifi kwaliteit of het aantal vrije kanalen.
Deze band bestaat in Nederland uit slechts 13 kanalen.
Nee in de hele wereld is dat zo, behalve in Japan, daar is een 14e band gereserveerd maar die wordt eigenlijk niet gebruikt. De bandbreedte per kanaal is dan ook kleiner en dus heb je niet zoveel aan een extra kanaal. De beperking zit in de techniek en de natuurkunde. Feit is gewoon dat op 2.4 ghz er weinig bandbreedte beschikbaar is en deze ook nog moet concurreren met andere technologieen (bluetooth en dect). In feite is WIFI en door ontwikkeling van bluetooth, en dus logisch dat men dezelfde frequentie nam.
En nu komt het punt dus waarom ik er fel op tegen ben :
Als er in een straat bv 17 huizen zijn met Fon ( kpn ) of Ziggo of upc etc et storen deze goedbedoelde wifi hotspots alle kanalen geheel vol met super irritante hotspots .
Met als gevolg dat als je voor je eigen een deugdelijke WIFI verbinding rond je huis wil opzetten je vreselijk last hebt van deze irritante door de strot gefrotte hotspots.
Dit is klinklare onzin want de wifi spots hebben geen eigen kanaal.
Het feit dat het zo druk is, is omdat iedereen alles draadloos wil aansluiten en dan ook nog verouderde technieken gebruikt zodat iedereen last van elkaar heeft. Als buren nou gewoon samen afspreken niet op elkaars kanaal te gaan zitten dan ben je al een heel eind. Zo kun je om en om in de straat allemaal een goed en vrij kanaal kiezen en heeft niemand last van elkaar.
Ikzelf erger me er als ict er bont en blauw aan en kom het vaak tegen dat dit 1 van de oorzaken is van slecht bereik .
Ik vind dat voor je van leer trekt en jezelf als ICT'er aanprijst je wel even onderzoek moet doen naar hoe deze techniek werkt. Het is een eigen SSID, een virtueel netwerk gescheiden van de rest.
ok ok er zijn nieuwe technieken in de 5 ghz in opkomst maar de beperking daarvan is dat dit nog meer last heeft van betonnen wanden etc etc . Bovendien is veel apparatuur nog niet geschikt voor deze band.
Gewoon nieuwe apparatuur aanschaffen als je vindt dat je wifi te traag is. Daarnaast is het juist goed dat 5ghz niet door wanden komt, want juist daardoor hebben buren geen last van elkaar.
Langs deze weg wil ik iedereen oproepen om de hotspots uit te zetten als u er zelf geen gebruik van maakt en roep ik de providers op om hard te gaan lobbyen voor meer kanalen bv 40 kanalen in de 2,4 gh band ipv slechts 13 en dan de afspraak dat de hotspots bv dan altijd te vinden zijn op kanaal 40 oid
Onzinnige oproep, en onzinnig voorstel dat getuigt van het feit dat je niet weet waar je over praat. Met zoveel kanalen heeft elk kanaal een zeer beperkte bandbreedte en is je wifi dus zo traag als dikke stroop. Die 13 kanalen zijn niks voor niks gekozen, of denk je dat niemand hier ooit eerder over heeft nagedacht????
Op dit moment kom ik met regelmaat van de klok mensen tegen die om de irritante hotspots het hoofd te bieden grijpen naar hoog vermogen acces points / routers . Dit is illegaal en veroorzaakt een cirkel van steeds meer vermogen en kunstgrepen om toch maar een beetje fatsoenlijk signaal te krijgen.
Nou die mensen kom ik niet tegen en zo wel dan zijn ze behoorlijk fout bezig. Het is een verkeerde aanname. Maar omdat mensen iets illegaals doen wil niet zeggen dat je het legale gebruik dan maar moet afschaffen.
Graag lees ik hier uw reactie
Ik hoop dat Ziggo en kpn en alle providers die deze hotspots op deze manier aanbieden beseffen dat ze de ether behoorlijk vervuilen en storing en overlast veroorzaken.
Kortom uitzetten die handel en wel meteen !!

@ redactie van radar : zou u hier in de uitzending eens aandacht aan willen besteden ?

Dank voor uw aandacht.

[Bedrijfsnaam verwijderd door de Moderator]
Rob
Nogmaals je zit er volkomen naast en dus gaan de providers niks doen omdat het een extra service is waar veel mensen baat bij hebben. Radar gaat geen uitzending wijden aan onzin.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Hij had op straat beter bereik met de spots dan thuis!
Dat kan kloppen. De wifispots hebben goed bereik maar een lage snelheid. Een lage snelheid betekent betere verbinding omdat er minder bandbreedte gaat naar de snelheid. Het feit dat je alle streepjes ziet bij de verbinding zegt iets over de kwaliteit van die verbinding - niet over de snelheid.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door igen »

TS komt niet op mij over als een echte nerd en/of ITer. Meer iemand van de klantenservice.
En de oplossing komt er aan. En nog gekker, dus bereid je maar voor op nog meer psychische klachten: li-fi is al werkend te zien buiten de Labs.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

biglift schreef:Goedenavond beste mensen die reageren.
Er word geroepen dat er geen probleem is omdat de hotspot op het zelfde kanaal uitzend als de ssid van de eigen wifi verbinding .
ik bestrijd dat en zal dit ook onderbouwen .

Het probleem doet zich zoals stofzuigertje al behulpzaam aan geeft niet voor als je in een ruime lange laan woont met veel ruimte er tussen . Het probleem doet zich idd voor in drukke straten met alle huizen op elkaar gepakt en in grote flats en appartement complexen. Kortom als u in een dorp woont of in een ruim opgezette buurt dan zult u zeggen wat is dit nu weer .
Mooi verhaal maar je pleidooi snijdt geen hout. Wifispots nemen geen eigen wifi kanaal in en veroorzaken op dat gebied dus ook niet het probleem.
De wifispots hebben dusdanige lage snelheid dat dit niet ten koste gaat van de wifi / internet kwaliteit van de host.

Het fenomeen dat jij beschrijft - drukke bezetting op de 2.4ghz frequentieband - heeft niks te maken met wifispots, maar alles met het feit dat iedereen alles draadloos wil aansluiten. Het is dus simpelweg te druk op de wifi snelweg waardoor er files ontstaan.

Dit is simpel op te lossen door of goede afspraken te maken onderling, of gewoon te kiezen voor nieuwe technieken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef: 20MHz voor 802.11 a-g , 40MHz voor 802.11 n.
802.11 n kan zowel op 20Mhz als op 40MHz bandbreedte. 802.11 ac kan op 40Mhz en 80Mhz.

biglift
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2008 09:33

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door biglift »

als het allemaal klinkklare kul is wat ik dan beweer leg mij eens uit waarom bij een klant sinds de invoering van de hotspots het bereik zwaar *** is ....
En onderbouw je verhaal met bronvermelding svp .

juist doordat die vervelend hotspots alles opvreten .

ik wil wel effe een potje mythbusters doen ...

eerst een test zonder hotspots in een drukke wifi straat

dan een test met hotspots shitzooi aan .. ziggo upc fon bla bla de hele onnodige troep waar geen hond op zit te wachten.

en dan ook nog een test waar we alle onnodige wifi troep uitzetten.
kortom als je wifi wilt moet je het zelf aanzetten ipv als je modem word afgeleverd dat het al standaard aan staat.

ik denk dat je stom verbaasd zult staan van de resultaten.

ik blijf er bij dat die vervelend hotspots er de oorzaak van zijn .
( heb die test namelijk al eens gedaan in de praktijk :mrgreen: )

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo kun je om en om in de straat allemaal een goed en vrij kanaal kiezen en heeft niemand last van elkaar.
Dat wordt wel een uitdaging want er zijn maar 3 kanalen (1-6-11) niet overlappend.
als het allemaal klinkklare kul is wat ik dan beweer leg mij eens uit waarom bij een klant sinds de invoering van de hotspots het bereik zwaar *** is ....
En onderbouw je verhaal met bronvermelding svp .
Nu zijn die Ubee modems ook niet echt het neusje van de zalm. Een Linksys (op de zelfde locatie, zelfde kanaal) presteert zoveel keer beter.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

biglift schreef:als het allemaal klinkklare kul is wat ik dan beweer leg mij eens uit waarom bij een klant sinds de invoering van de hotspots het bereik zwaar *** is ....
En onderbouw je verhaal met bronvermelding svp .
Hierboven heeft iemand een uitdraai gepost van (ik meen SSID'er screendump). Daar kun je zien dat de main wifi en de hotspot op hetzelfde kanaal draaien. De hotspot neemt dus geen extra kanaal in.
Het lijkt me aannemelijk dat door invoering van de hotspots en het beleid van Ziggo meer mensen wifi zijn gaan gebruiken waardoor het bereik minder is geworden. Dit is zoals ik al tig keer eerder schreef het gevolg van de populariteit van draadloos communiceren.
juist doordat die ***** hotspots alles opvreten .
En heb jij daar dan bewijzen voor...
ik wil wel effe een potje mythbusters doen ...

eerst een test zonder hotspots in een drukke wifi straat

dan een test met hotspots shitzooi aan .. ziggo upc fon bla bla de hele onnodige troep waar geen hond op zit te wachten.

en dan ook nog een test waar we alle onnodige wifi troep uitzetten.
kortom als je wifi wilt moet je het zelf aanzetten ipv als je modem word afgeleverd dat het al standaard aan staat.

ik denk dat je stom verbaasd zult staan van de resultaten.
Ik denk het niet.
ik blijf er bij dat die ***** hotspots er de oorzaak van zijn .
( heb die test namelijk al eens gedaan in de praktijk :mrgreen: )
Ik geloof er niks van dat jij een hele straat hebt bewogen om de hotspots uit te zetten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overvolle Wifi kanalen door (ongevraagde ) Hotspots.

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Zo kun je om en om in de straat allemaal een goed en vrij kanaal kiezen en heeft niemand last van elkaar.
Dat wordt wel een uitdaging want er zijn maar 3 kanalen (1-6-11) niet overlappend.
Dat klopt, maar sommige mensen kunnen gelijk naar 5 ghz. Als ik kanaal 11 neem en mijn buurman kanaal 6 en zijn buurman kanaal 1 kan zijn buurman gerust weer kanaal 11 nemen. Mijn kanaal 11 stoort echt 3 huizen verder op niet meer.
als het allemaal klinkklare kul is wat ik dan beweer leg mij eens uit waarom bij een klant sinds de invoering van de hotspots het bereik zwaar *** is ....
En onderbouw je verhaal met bronvermelding svp .
Nu zijn die Ubee modems ook niet echt het neusje van de zalm. Een Linksys (op de zelfde locatie, zelfde kanaal) presteert zoveel keer beter.[/quote]Inderdaad. Een eigen router achter de ziggo router is het beste natuurlijk.

Gesloten