LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam (waar je gek van wordt)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door lynden »

tijger1 schreef:Mijns inziens valt er aan de standaard spamfilter van KPN niets in te stellen.

En voor mij zijn ze ruimschoots voldoende, want ik heb in 3,5 jaar dat ik klant ben bij KPN nog geen spam of phishing mailtje gehad.
Zelf heb ik geen KPN, maar een kennis van mij heeft dan een heel andere ervaring!

Maar als je niet verder dan op bepaalde sites komt, dan is de kans om spam te krijgen ook kleiner.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik heb natuurlijk geen idee welke sites die kennis van u bezoekt, maar als dat rare, of duistere zijn, dan kan je rommel verwachten. Maar dat is dan echt eigen schuld.

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door lynden »

tijger1 schreef:Ik heb natuurlijk geen idee welke sites die kennis van u bezoekt, maar als dat rare, of duistere zijn, dan kan je rommel verwachten. Maar dat is dan echt eigen schuld.

Dat is, wat als eerste geroepen wordt, je hebt rare of duistere sites bezocht.
Het KPN account van mijn kennis is een bedrijfsaccount, waar niemand iets anders mee doet! :D
Bij rare en duistere sites krijg je meestal een virus.
Spam krijg je gratis en voor niets, ook heb je deze sites niet bezocht.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door tijger1 »

Het is al goed hoor. Als bedrijf heb je zeker een spamfilter nodig. Dus dan maar aanschaffen hè.

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door lynden »

tijger1 schreef:Het is al goed hoor. Als bedrijf heb je zeker een spamfilter nodig. Dus dan maar aanschaffen hè.
KPN heeft toch een spamfilter dus....

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar als hij dat account al heeft van voor 2009 moet hij het wel zelf aanzetten. En als hij KPN niet vertrouwt, moet hij maar een andere aanschaffen. Simpel hoor.

ERIC-DM
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2016 10:09

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door ERIC-DM »

Ik ben woonachtig te België en ontvang sinds een kleine week niks anders dan mails voor geldvorderingen van Intrum Justitia Nederland BV dit voor een bedrag van 700 en Euro's dan nog 1 van KPN € 1345,25 en als laatste"voorlopig" €921,89 te betalen aan St. Derdengeleden Intrum Justitia Nederland B.V. Als deze mensen in naam van Justitia Nederland handelen kunnen ze deze denk ik toch opsporen.Want het gebruiken van de naam en handelen in naam van justitie, is volgens mij toch strafbaar.Graag jullie bevindingen hierover en wat mijn stappen nog verder kunnen zijn ivm dit mail probleem.Oudere mensen kunnen ze hiermee angst aanjagen en die zo hun zuur verdiende centen aftroggelen. Vriendelijke groet van uw Noorderbuur .

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door tijger1 »

Mijns inziens zijn Belgen onze zuiderburen, maar alla:-)

Intrum Justitia heeft helemaal niets met justitie te maken, het is gewoon een incassobureau.

Afgezien daarvan komen die mails niet van I J of KPN. En dat kunt u controleren door op het adres te klikken. Blokkeer die adressen.

witte angora
Berichten: 30774
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door witte angora »

ERIC-DM schreef:Ik ben woonachtig te België en ontvang sinds een kleine week niks anders dan mails voor geldvorderingen van Intrum Justitia Nederland BV dit voor een bedrag van 700 en Euro's dan nog 1 van KPN € 1345,25 en als laatste"voorlopig" €921,89 te betalen aan St. Derdengeleden Intrum Justitia Nederland B.V. Als deze mensen in naam van Justitia Nederland handelen kunnen ze deze denk ik toch opsporen.Want het gebruiken van de naam en handelen in naam van justitie, is volgens mij toch strafbaar.Graag jullie bevindingen hierover en wat mijn stappen nog verder kunnen zijn ivm dit mail probleem.Oudere mensen kunnen ze hiermee angst aanjagen en die zo hun zuur verdiende centen aftroggelen. Vriendelijke groet van uw Noorderbuur .
Ik zou toch maar even goed nagaan of dit wel spam is, het klinkt alsof het wel heel erg echt is...

Verder is het not-done een topic met een heel ander onderwerp van een ander te kapen.

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Zelf krijg ik spam berichten die zo genaamd van kpn afkomen en vandaag komt er weer 1 binne van zogenaamd belasting

ze zien er zo uit


Subject: Opgelegde administratieve sanctie

Geachte heer/mevrouw,

Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan van uw belastingaangifte 2015. Wij hebben geprobeerd om het openstaande bedrag te incasseren, helaas is dit niet gelukt op het rekeningnummer dat bij ons bekend staat. Het huidige openstaande saldo bedraagt €498,98. U ontvangt ook een schriftelijke herinnering die vandaag per post is verstuurd.

Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij €40,- kosten in rekening zullen brengen. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningstraject volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigde bedrag met een minimum van €100,- aan kosten in rekening zullen brengen. Betaal uw rekening gelden op tijd en voorkom extra kosten.
Thans verzoeken wij u vriendelijk om dringend het openstaande bedrag van €498,98 te betalen. U kunt het bedrag overmaken naar bankrekeningnummer IE36PFSR99107001709032 T.N.V. Prepaid Financial Services Ltd. onder vermelding van betalingskenmerk: 5304460200396271.
Wij hopen echter dat u voor een tijdige betaling zorgt en wij verdere incassomaatregelen achterwege kunnen laten.

Als u het openstaande bedrag voorheen al betaald heeft kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.


Hoogachtend,
Bob Mols
Directeur Belastingdienst


Tevens wordt de naam Bob Mols ook genoemd in de fake mails van kpn let dus op :!: :!: :!:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door tijger1 »

De belastingdienst stuurt helemaal geen mails. Dus u weet al meteen dat het onzin is.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door prem »

Belastingdienst en dan betalen aan een Ltd. :). Daar hebben ze juist zo'n hekel aan.

witte angora
Berichten: 30774
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig, als ik het goed heb is de IE in de bankrekening van een nummer in Ierland...

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Spam (waar je gek van wordt)

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Hier kopie van nog een spam mail,ik zelf trap er niet in maar kan me wel voorstellen dat oudere er wel intrappen

Deze maand is uw factuur in totaal € 1404,27. De specificaties van de factuur vindt u in de bijlage.34912546541404

Downloaden Factuur http://www.kpn.com/factuur34912546541404

Overzicht van al uw facturen in MijnKPN

34912546541404
Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken? Klik dan hier om naar MijnKPN te gaan. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN omgeving.

Uitleg van uw factuur

34912546541404
Klik hier voor uitleg over uw factuur.34912546541404

Veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op kpn.com/factuur. Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de opbouw van de factuur, de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice
N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.34912546541404





Kent u KPN Compleet al? Hoe meer u combineert, hoe meer voordelen u krijgt. Kijk voor meer informatie op kpn.com/krijgmeer34912546541404

KPN Compleet voordelen

KvK Den Haag nr. 2543451404, NL00922056B1404

Gesloten