LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook account plotseling uitgeschakeld

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
stefan8911
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2016 19:15

Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door stefan8911 »

Hallo,

Afgelopen dinsdagavond wilde mijn partner op zijn mobiele telefoon Facebook gebruiken.
Hij kreeg de melding dat de sessie was verlopen en dat hij opnieuw moest inloggen.
Toen hij dit wilde doen kreeg hij de melding dat het account was uitgeschakeld.

Indien ik het hier niet mee eens was kon ik een formulier invullen. Er werd ook gevraagd om een kopie van het identiteitsbewijs en daarbij werd specifiek vermeld dat privacy-gevoelige gegevens als het BSN nummer onherkenbaar gemaakt moest worden. (Dit formulier is valide. Deze is gewoon te vinden via het Helpcentrum van Facebook en betreft dus geen scam).

Ik kreeg een ontvangstbevestiging en er zou snel contact met me opgenomen worden. Helaas heb ik nog steeds geen antwoord.
Wij zijn ons van geen kwaad bewust, kunnen ons niet indenken dat iemand anders ingelogd heeft en het account bijv. gedeactiveerd heeft (wijzigen regelmatig ons wachtwoord en gebruiken sterke wachtwoorden) en mijn parter gebruikt ook zijn eigen volledige naam.

Heeft iemand hier ook weleens mee te maken gehad?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Har06 »

is die vriend actief geweest op FB, soms worden mensen af gekoppeld !!!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, ik heb wel eens een dergelijke melding gehad. Dan zijn er twijfels of de beheerder/eigenaar van het account wel een bestaand persoon is. Uiteraard bestaat die echt, maar of de gegevens wel kloppen. Facebook wil dat mensen met hun echte naam en gegevens een account openen.

Het is gewoon een klein onderzoekje, anders niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door ciske »

stefan8911 schreef:
Indien ik het hier niet mee eens was kon ik een formulier invullen. Er werd ook gevraagd om een kopie van het identiteitsbewijs en daarbij werd specifiek vermeld dat privacy-gevoelige gegevens als het BSN nummer onherkenbaar gemaakt moest worden. ?

Dit heb je toch niet gegeven mag ik hopen? Nooit gehad en ik zou dat ook nooit invullen.

stefan8911
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2016 19:15

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door stefan8911 »

Het probleem is inmiddels verholpen. Facebook heeft geantwoord en aangegeven dat er een foto was gepost die in strijd was met de regels van Facebook. Ik ben er nog steeds niet achter wat dat dan is geweest, en kan mij dat ook niet indenken. Er is in elk geval weer toegang. Bedankt voor de reacties!

stefan8911
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2016 19:15

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door stefan8911 »

ciske schreef:
stefan8911 schreef:
Indien ik het hier niet mee eens was kon ik een formulier invullen. Er werd ook gevraagd om een kopie van het identiteitsbewijs en daarbij werd specifiek vermeld dat privacy-gevoelige gegevens als het BSN nummer onherkenbaar gemaakt moest worden. ?

Dit heb je toch niet gegeven mag ik hopen? Nooit gehad en ik zou dat ook nooit invullen.
Facebook wil graag weten of je de persoon bent die je zegt dat je bent. De link naar dat formulier is gewoon via het officiele helpcentrum van Facebook te vinden. Deze is dus valide. Ik heb zoals ik hierboven heb vermeld ook netjes antwoord gekregen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Brahms »

Een copy identiteitsbewijs afgeven, bv paspoort, moet je NOOIT doen !
Facebook kan zoveel eisen, maar dit gaat echt te ver voor een simpele berichtjes dienst.....

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

Facebook mag eisen wat ze willen. Ze zijn ook niet verplicht je een account te geven. Sowieso zou ik daar zo snel mogelijk weggaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:Een copy identiteitsbewijs afgeven, bv paspoort, moet je NOOIT doen !
Facebook kan zoveel eisen, maar dit gaat echt te ver voor een simpele berichtjes dienst.....
LEZEN. Facebook geeft zelf al aan dat je de gevoelige informatie moet afschermen. En verder onderschat je Facebook door te stellen dat het een simpele berichtjesdienst is. Wat als iemand onder jouw naam een account opent met een profielfoto waar jij op staat en vervolgens de meeste vreselijke dingen gaat posten. Leuk als jij een keer ergens gaat solliciteren. Het is alleen maar toe te juichen dat Facebook serieus met identity omgaat.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door witte angora »

stefan8911 schreef:
Facebook wil graag weten of je de persoon bent die je zegt dat je bent. De link naar dat formulier is gewoon via het officiele helpcentrum van Facebook te vinden. Deze is dus valide. Ik heb zoals ik hierboven heb vermeld ook netjes antwoord gekregen.
Dat klopt, dat heb ik dus ook een keer bij de hand gehad. Ik zie het probleem niet om me te identificeren met een kopie van mijn paspoort waarbij bepaalde informatie weggestreept is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:Facebook mag eisen wat ze willen. Ze zijn ook niet verplicht je een account te geven. Sowieso zou ik daar zo snel mogelijk weggaan.
Nee, het is bij wet verboden om een kopie paspoort te vragen. In het paspoort staat dat het afgeven van het paspoort of een kopie daarvan alleen is toegestaan als daarvoor een wettelijke verplichting bestaat.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, zo is het maar net !

Ook wel eens een copy paspoort afgegeven, alle gegevens, tekst en foto zwart gemaakt. Dat vonden de ontvangers niet zo leuk.......... :D

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door zorg »

@olaf

Helemaal mee ens.

Maar voor TS is het met het geven van deze info opgelost, ook heeft TS niet voor de juiste oplossing gekozen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:Inderdaad, zo is het maar net !

Ook wel eens een copy paspoort afgegeven, alle gegevens, tekst en foto zwart gemaakt. Dat vonden de ontvangers niet zo leuk.......... :D
De ondernemer sluit je daarna uit als klant, en dan? Denk niet dat een buitenlands bedrijf hier heel erg van onder de indruk is.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Brahms »

Of ze onder de indruk waren maakt me eigenlijk niets uit.

Het niet zenden van een copy indentiteitsbewijs is wel zo slim. Vooral een papieren copy is met een beetje fotoshop zo weer aardig origineel te maken, de verwijderde gegevens zijn vaak op een andere manier eenvoudig te verkrijgen en weer digitaal in te vullen. Dat is een eenvoudig kunstje.......

Een copy heeft slechts waarde als diegene welke de copy wil hebben, deze ook ter plekke zelf maakt.
Alleen dan kan je er van uit gaan dat de copy hetzelfde is als origineel.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:Of ze onder de indruk waren maakt me eigenlijk niets uit.

Het niet zenden van een copy indentiteitsbewijs is wel zo slim. Vooral een papieren copy is met een beetje fotoshop zo weer aardig origineel te maken, de verwijderde gegevens zijn vaak op een andere manier eenvoudig te verkrijgen en weer digitaal in te vullen. Dat is een eenvoudig kunstje.......

Een copy heeft slechts waarde als diegene welke de copy wil hebben, deze ook ter plekke zelf maakt.
Alleen dan kan je er van uit gaan dat de copy hetzelfde is als origineel.
Ik zou het ook niet doen, maar verwacht vdan ook niet dat je nog wat van een bedrijf gedaan krijgt. Het is hier de TS die iets wil van FB. Het kan dus consequenties hebben. Daarom ook dat ik zeg dat ze niet onder de indruk zullen zijn. Het zwaaien met dat het niet mag van de wet doet er voor hen niet toe.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd onder welke privacywetgeving dit valt. De Amerikaanse, de Europese, de Nederlandse, of wat anders?

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door zorg »

witte angora schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd onder welke privacywetgeving dit valt. De Amerikaanse, de Europese, de Nederlandse, of wat anders?

http://www.van-kaam.nl/nl/Actueel/artic ... n-Facebook

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Har06 »

witte angora schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd onder welke privacywetgeving dit valt. De Amerikaanse, de Europese, de Nederlandse, of wat anders?
toch helemaal niet belangrijk, ga je op FB dan gooi je jouw privacy overboord, FB is een VS bedrijf

Egbert80
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2018 17:12

Re: Facebook account plotseling uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Egbert80 »

ik heb al een aantal keren geprobeerd contact te leggen om te vragen waar ik de foto van mn ID moet achterlaten, ( mn persoonlijke nummers uiteraard afgeschermt ) maar heb nog steeds geen reactie van facebook... kan iemand van jullie mij misschien helpen?

Gesloten